Zobacz temat - [r214Si 97r] Przelotowy wydech :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r214Si 97r] Przelotowy wydech :)

donmulanka - Czw Paź 02, 2008 19:57
Temat postu: [r214Si 97r] Przelotowy wydech :)
Moj roverek przeszedl delikatna metamorfoze :) mianowicie dostal fele AEM na oponach michelin energy i przelotowy wydech(wywalony katalizator tlumik srodkowy i koncowy jakis dupomugen) wg mnie mimo ze ludzie mnie za to nienawidza ]:-> brzmi ładnie i rasowo nie jak jakies golfy gti z 10 koncowkami :) zreszta posluchajcie sami : )

link do filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=9uukVQZ0Eh8

Heju - Czw Paź 02, 2008 21:02

Brzmi ładnie jak rasowy szybki i wściekły (w pozytywnym sensie) ale jak dla mnie chyba za głośno :] Wracając do tematu, zmieniłeś średnicę wydechu czy jest jak w serii ??
Poczułeś jakieś zyski w dynamice ??

TomC - Czw Paź 02, 2008 21:55

Heju napisał/a:
ale jak dla mnie chyba za głośno

Zawsze można silencera założyć i będzie spokojniej :wink:

donmulanka - Pią Paź 03, 2008 02:05

Wydech został zmieniony od samego kolektora troszke wieksza rura jest wsadzona cala nowa :) bez katalizatorow strumiennic itp jedynei koncowka jest dodana.. najlepsze sa płomienie przy redukcji. :) co do dynamiki.. czuć różnice naprawde czuć nie jest to jakis zastrzyk mocy ale szybciej sie zbiera.. co do głosnosci to mam silencera jak kolega powiedzial jak go wsadze to czuc ze auto jest takie troszke bardziej "mułowate" pozatym ja lubie jak tak warczy : ) peugotowi 1.6 16v citroenowi xarze 1.6 16v oplowi tigrze 1.6 16v daje rade nawet toyote celice 1.6 16v 106KM objezdzam bez wiekszych problemow :) pozdr
bula21 - Pią Paź 03, 2008 17:02

ja tez mam ten zestaw :D czyli przelot tylko seria ;/ i na koncu cos w stylu mugena ;P jak porzadnie sie wkreci na obroty to alarmy w autach wyja :D
marcin8c - Pią Paź 03, 2008 17:58

nie wazne jaki sie ma samochod, wazne jaki jest kierowca. i tylko gdy kierowca jest ten sam mozna porownywac swoj samochod do innych. bo jezeli ktos wolniej zmienia biegi niz ty i nie wkreca samochodu na obroty to nawet najlepszy samochod przegra w takiej rywalizacji.
michone - Pią Paź 03, 2008 18:03

toze sie lepiej wkreca to musi byc jednie efekt "braku katalizatora", bo taki przelot vs seryjny zestaw wydzie podobnie na hamowni lub nawet gorzej...

Ja myslalem o calym zestawie na wzór seryjnego ale przelotowy... czyli srodkowy o identycznej pojemnosci, w identycznym miejscu ale przelotowy i koncowy takiej samej pojemnosci tylko przelotowy. zmienil bym tylko delikatnie srednice rury od olektora bo tam jest zdecydowanie zwezenie...

Proponuje zapoznac sie z samouczkiem grabowskiego na temat budowy ukladow wydechowych w samochodach N/A gdzie to juz siega sztuki....

keczu - Pią Paź 03, 2008 19:43

Brzmi rasowo,ale zastanawiam sie czy na prawde jest jakis przyrost mocy i ile straciles z momentu obrotowego.Dobry wydech potrzebuje dobrego dolotu,musza byc pod siebie obliczone.We wspolczesnych samochodach katalizator nie odbiera mocy bo wydech i silnik jest zaprojektowany do pracy wlasnie z katem,nie tak jak bylo kiedys gdy silniki starszej generacji wyposazano w katalizatory jak gdyby z przymusu nowych w tamtym czasie norm spalin.Dobry wydech jest tak obliczony by rowniez odpowiednio DLAWIC przeplyw spalin,bo co z lepszego odplywu jesli nie mozna zassac i tu mamy przepustnice ktora wlasnie dlawi dolot, wiec wylot gdy jest przelotowy odprowadza za duzo spalin ktorych czesc przy niskich obrotach w nornalnym ukladzie zostaje w cylindrze podnoszac cisnienie (to wazne dla wartosci momentu obr).Dobry wudech nawet przy grubej koncowce ma w srodku zwezke.Przelotowka sprawdza sie w autach np.WRC gdzie sie jezdzi praktycznie na w pelni otwartej przepustnicy i wtedy to ma sens.Ale to tylko moje zdanie,jesli czujesz przyrost mocy to ok,dzwiek pierwsza klasa :mrgreen:
donmulanka - Sob Paź 04, 2008 00:25

a czy ja powiedziałem ze czuje przyrost mocy? prosze dokładniej czytać... powiedziane bylo ze auto nie jest takie zamulone i to jest fakt:) tak przy okazji mam dobry dolot tzn tak mysle :] filtr stozkowy K&N obudowany tak ze ma caly czas doplyw zimnego powietrza.. power rura i jest ok :) ani predkosc maxymalna nie wzrosła ani przyspieszenie tez sie nie zmieniło : ] jak kupie rovera 220coupe turbo to sie wtedy wszystko zmieni hehehe :) pozdr
michone - Sob Paź 04, 2008 09:38

Cytat:
czuć różnice naprawde czuć nie jest to jakis zastrzyk mocy ale szybciej sie zbiera..
jak mamy to rozumiec?? jak autko moze sie lepiej zbierac bez zadnego przyrosti :shock:
donmulanka - Sob Paź 04, 2008 11:43

michone napisał/a:
Cytat:
czuć różnice naprawde czuć nie jest to jakis zastrzyk mocy ale szybciej sie zbiera..
jak mamy to rozumiec?? jak autko moze sie lepiej zbierac bez zadnego przyrosti :shock:

hmm nie wiem nie bylem na hamowni wiec nie wiem ile kucy zdechlo ile przybylo wiec nie moger powiedziec mam pare kucy wiecej czy mniej ale czuje jadac np 3 biegiem dociskajac gaz szybciej sie zbiera troszeczke czuc roznice nie wiem czy to moja imaginacja ale dla mnie czuc roznice :) trzeba by bylo postawic na kresce dwie 214stki si i porownac wtedy... :) ja sie moge sprawdzic :D

marcin8c - Nie Paź 05, 2008 14:10

na hamowni predzej
Heju - Nie Paź 05, 2008 16:10

się czepiacie, kolega pewnie chciał powiedzieć że bardziej reaguje na gaz.
Hamownia zawszę prawdę Ci powie, ale tak naprawdę trzeba by było zmierzyć się jeszcze przed tym modem żeby ocenić stan silnika. Nie powiem fajnie by było wiedzieć dokładnie co jak i ile daje dokładnie i jak to zrobić, ale chyba jeszcze nikt czegoś takiego nie ma.
PZDR

bula21 - Nie Paź 05, 2008 22:12

http://pl.youtube.com/watch?v=D9dU5QVv2ss :D
marcin8c - Pon Paź 06, 2008 06:30

wazne ze wlascicielowi sie podoba. mnie osobiscie krew zalewa jak mi przez osiedle jedzie takie cos ze az alarmy sie wlaczaja a ledwo co daje rade jechac. ja osobiscie bym pakowal kase w podkrecanie silnika by miec lepsze osiagi niz w efekt wizualno-naglosnieniowy.
kamil_luczak - Pon Paź 06, 2008 09:27

Mi juz przeszedl glosny wydech, chyba wydoroslalem :P Na nowy sezon bedzie wkladany srodkowy tlumik z mtecha, o jak najwiekszej mocy tlumiacej :]
Zibski - Sro Paź 15, 2008 20:27

Jak brzmi przelotowy plus seryjny końcowy? Zmienia się dźwięk, chodzi mi zwłaszcza o wyższe częstotliwości :)
michone - Sro Paź 15, 2008 22:30

Zibski napisał/a:
Jak brzmi przelotowy plus seryjny końcowy? Zmienia się dźwięk, chodzi mi zwłaszcza o wyższe częstotliwości :)
chyba o nizsze... bo zawysokich to tam nie ma :)
Zibski - Czw Paź 16, 2008 12:54

no właśnie chodzi mi o wyższe. Czytałem gdzieś kiedyś, że tłumik środkowy tłumi wyższe częstotliwości natomiast końcowy niższe. Co by wyjaśniało dlaczego po wymianie końcowego wydech brzmi "basowo". Natomiast mi zależy bardziej na efekcie "szlifierki" :)
Heju - Czw Paź 16, 2008 14:35

Ja jestem ciekaw czy po jest sens stosowania przelotowego układu i końcowego seryjnego tłumika, w sensie czy odczuje się jakieś wzrost mocy, bo na dźwięku mi nie zależy.
kamil_luczak - Czw Paź 16, 2008 19:42

To tak jakbys wsadzil sobie w ustaw rurke o srednicy 30mm ( przyklad ) dmuchal dmuchal i na samym koncu mial rurke o srednicy 10mm. Troche bez sensu. Taki wydech bez wymiany kolektora i tak da nie wiele a z seryjnym tlumiiem moze jedna srylionowa czesc KM
michone - Czw Paź 16, 2008 21:41

Kamil Luczak napisał/a:
To tak jakbys wsadzil sobie w ustaw rurke o srednicy 30mm ( przyklad ) dmuchal dmuchal i na samym koncu mial rurke o srednicy 10mm. Troche bez sensu. Taki wydech bez wymiany kolektora i tak da nie wiele a z seryjnym tlumiiem moze jedna srylionowa czesc KM
zmiana powinna dac nawet na seryjnym kolektorze gdyz w r200 za kolektorem jest dziwne zwezenie rzędu kilku milimetrow. nie wiadomo skad i dlaczego...
Heju - Czw Paź 16, 2008 23:04

michone, z tego co wiem ta zwężka służy dynamice przepływu spalin, i właśnie dlatego tak trudno wyliczyć układ wydechowy :[ ale to tylko teoria, a z praktyki to nie spotkałem się jeszcze z układem sportowym roverka 214
kqba - Pią Paź 17, 2008 08:55

Ja myślę że za każdym razem wywalenie katalizatora dodaje parę kucy.
A z autopsji mogę powiedzieć, ze kumpel jak kupił Civica 1.5 90PS, to go objeżdżałem spokojnie. Jak wywalił katalizator, zrobił przelot i założył stożek, to do III biegu jeszcze dostaje (w zasadzie to jest prawie równo), ale na IV w połowie zakresu obrotów już mnie lekko dochodzi.

kamil_luczak - Pią Paź 17, 2008 16:45

michone ja wiem ze da napewno troche mocy bez wymiany kolektora, ale z kolektorem bedzie napewno duzo wiecej ;) Tak mi Grabowski mowil jak z nim gadalem, ze najwiekszy przyrost bedzie wtedy jak sie wymieni kolektor.
michone - Pią Paź 17, 2008 17:19

Kamil Luczak napisał/a:
michone ja wiem ze da napewno troche mocy bez wymiany kolektora, ale z kolektorem bedzie napewno duzo wiecej ;) Tak mi Grabowski mowil jak z nim gadalem, ze najwiekszy przyrost bedzie wtedy jak sie wymieni kolektor.
dokladnie! Ale to duzo kasy niestety :/ . sam myslalem o zrobieniu wydechu ale od kolektora. Myslalem zeby sprobowac sobie wyliczyc z poradnika grabowskiego. Opcja druga to zrobic o tej samej pojemnosci co orginal tylko przelotowy. Zwiekszyl bym srednice do srednicy kolektora ale któryś z tłumikow musial bym zmniejszyc zeby zachowac ta sama pojemnosc.


Co do wywalania kata to fakt dodaje mocy jesli wytniemy "zapchanego" kata. Sam tak mialem ze gdy cisnelem do odcinki to walilo "zbukiem" po usunięciu kata minimalnie żywszy i nie smiedzi :)

kamil_luczak - Sob Paź 18, 2008 15:03

To ja pamietam jak mielismy Lanosa to na kazdych swiatlach wali jajem do tego stopnia ze nie dawalo sie oddychac :/ Jedna mojra rada co do wydechu. Nie robcie na jednym tlumiku, no chyba ze koncowy bedzie wielkosci stodoly, u mnie jest w miare duzy a jest potwornie glosno, na now sezon leci srodkowy jak najwiekszy, bo chcialbym R wreszcie normalnie obok Policji przejezdzac, a nie na luzie :/
michone - Sob Paź 18, 2008 15:14

tak wiec walenie jajami to zapchany kat :) co do tlumikow to powinno byc na dwoch ba kazdy z nich odpowiada za inne czestotliwosci :)