Zobacz temat - [R75] Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej-gdzie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej-gdzie?

MiReK - Czw Paź 23, 2008 18:05
Temat postu: [R75] Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej-gdzie?
Witam.Przymierzam się do wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej,wyczytałem że jest on gdzieś pod pokrywą zaworów,między 3 a 4 zaworem.Może ktoś z Was mógłby wrzucić jakieś fotki albo wyjaśnić"łopatologicznie" gdzie go znaleźć.Zrobić to samemu czy lepiej udać się do mechanika?
Rowan - Czw Paź 23, 2008 20:27

Tam gdzie masz wtyskiwacze, pod tym "korytkiem" kabli.
MiReK - Czw Paź 23, 2008 22:14

Czyli element"13"muszę odkręcić i tam ujrze filtr który łatwo wyciągnę?
MaReK - Czw Paź 23, 2008 22:19

Rowan ;) Ty masz na wszystko odpowiedz podparta rysunkiem ;)
Jestes jednym z wielu na tym forum, ktorzy naprawde maja duza wiedze i chetnie sluza pomoca wyczerpujac niemal do cna kazdy poruszany temat ;)

Mam nadzieje, ze sie na zlocie pojawisz - daleko nei masz :P

Rowan - Pią Paź 24, 2008 14:12

Się nie stety nie pojawie...
Brak prawka :/

PHJOWI - Sob Paź 25, 2008 11:43

wartu kupić w bmw jest tańszy , i najlepiej wymienić całość razem z zaworem bo zawór też trzeba co jakiś czas wymienić.
MiReK - Sob Paź 25, 2008 18:40

Oooo,tego nie wiedziałem,a czy Ty PHJOWI mógłbys mi to załatwić i jaki koszt?
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 13:09

cały kąplet w bmw coś około 150zł jak dobrze pamiętam. W roverze 250zł
argail - Nie Paź 26, 2008 15:24

PHJOWI napisał/a:
cały komlet w bmw coś około 150zł jak dobrze pamiętam. W roverze 250zł

Możesz podać pełną nazwę o co pytać w salonie bwm ?
Rozumiem, że i filtr i obudowana nie wymagają podczas montarzu żadnych przeróbek ?

Rowan - Nie Paź 26, 2008 18:19

argail, nie, są identyczne, tylko, że jakbyś kupował do Rovera to 250, a jak do silnika M47 BMW to 150zł.
Pytaj o zestaw odpowietrzania skrzyni korbowej, lub po prostu powiedz, że chcesz filtr razem z obudową. Po prostu komplet. Powinni wiedzieć o co pytasz.

PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 20:01

tu macie koledzy opis jak wymienić ten filtr:

http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=316

przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:04

Tak wygląda oryginał:
http://www.allegro.pl/ite...r_rover_75.html

PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 20:06

drogi , w bmw taniej

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:07 ]
i orginał to bmw :razz:

przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:11

Może i w BMW taniej nie sprawdzałem ale ja sprzedaję Oryginał , poza tym w Roverze nie ma możliwości kupna samego filtra tylko w komplecie z pokrywką. :/
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 20:12

kolego bajki typu ALTOMA , jest to część produkowana w BMW i pakowana w Land Roverze.
przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:23

Z tego co widać to Ty jesteś takim forumowym Huliganem , zamiast dawać rady to coś próbujesz udowadniać a to nie jest miejsce do załatwiania tego typu spraw - zastanów się. Uważam temat za zamknięty.Zastanów się na przyszłość nad swoim postępowaniem , bardziej skup się na naprawach aut
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 20:33

jakim huliganem , pisze prawde , co prawda boli ? jeśli silnik jest produkcji Bmw to orginalne części pochodzą od bmw i są pakowane w roverze land roverze, piszesz że sprzedajesz orginał to warto dodać że orginał Land Rovera . To forum jest po to aby pomagać użytkownikom aut, zawsze kieruje tam gdzie taniej nie mam w dobrej cenie kieruje do konkurencji i tyle , bo lubie pomagać ludzią , a ty będziesz zawsze moją konkurencją i nie ma sensu się z dobą wykłucać , a naprawą aut się zajmujemy i nie tylko rover mg . Koniec dyskusji i basta
przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:43

Konkurencja też ma swoje zasady i w normalnym świecie powinna się kierować zasadami kultury ( a nie zasadami walki ) wręcz powinno się odbywać na zasadzie współpracy tak jak to się odbywa z Tomateam czy Artbizar , ale widocznie jest to dla Ciebie jest nie zrozumiałe - Przykre ale cóż , więcej nie będę próbował się z Tobą droczyc bo to nie miejsce na tego typu potyczki . Masz mój nr.tel czy adres e-mail-zapraszam podyskutujemy :wink:
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 21:12

współpracuje z Panem Arturem Parólski i Tomateam i mi się podoba współpraca i kończe temat.

Wracając do odmy , jeśli nie była nigdy wymieniana z reguły rover nie wymieniał to warto za pierwszy razem wymienic całość.

Rowan - Nie Paź 26, 2008 21:17

PHJOWI napisał/a:
Wracając do odmy , jeśli nie była nigdy wymieniana z reguły rover nie wymieniał to warto za pierwszy razem wymienic całość.

W ciągu 15 tyś wymieniłem raz filtr i raz całość. Ale tak wogóle to co ma za zadanie ta część, po za tym, że odpowietrza skrzynię korbową :wink:

PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 21:19

to kolego ROWAN cały oftopic na tej stronie jest :

http://www.motofakty.pl/a...niana_odma.html

przemo285 - Nie Paź 26, 2008 21:27

Wymiana całości mija się z celem wystarczy wymienić sam filtr (w komplecie z uszczelkami) ale Rover aby nabić kasę ma w swojej ofercie tylko w całości z pokrywą , a pierwsze oznaki zapchania są takie ,że ciśnienie w kadłubie silnika zaczyna wypychać miarkę oleju do góry co w następstwie pcha olej w turbinę i tym samym w wydech co prowadzi do dymienia i w rezultacie uszkodzenia silnika.
PHJOWI - Nie Paź 26, 2008 21:31

a wiecie najlepiej sprawdzić czy odma sprawna , tak ja pisze przemo wystarczy podczas pracy silnika wyciągnąć miarke oleju jak dosłownie olej wymituje to cała odma do wymiany.
MiReK - Czw Paź 30, 2008 20:59

A widzieliście ten wynalazek? Mniemam że pasuje też do R75 ?
http://allegro.pl/item441...ma_orginal.html

PHJOWI - Czw Paź 30, 2008 21:05

to najnowsze rozwiązanie z filtrem plastikowym , niby lepsze ale jeszcze nie stosowane w silnikach roverkowych
Rowan - Czw Paź 30, 2008 21:09

jedyna, to nie żaden wynalazek tylko kompletna odma.
MiReK - Czw Paź 30, 2008 21:17

Tak,wiem to,ale zwróć uwagę że to jest nowy typ odmy,zamiast filtra jest plastik który później już się nie wymienia tylko czyści
Rowan - Czw Paź 30, 2008 21:18

jedyna, ja przy wymianie całosci kupiłem normalny materiałowy.
edward25 - Czw Lis 13, 2008 15:20

Rowan napisał/a:
kompletna odma

Właśnie taką kupiłem i będę zakładał w sobotę.
Jak się sprawdzi w eksploatacji to jeszcze nie wiem - jest produkcji Czeskiej, ale z oryginalnym nr BMW 11 12 77 99 224

Rowan - Czw Lis 13, 2008 15:22

edward25, a myślisz, że gdzie części Bosch i BMW produkują?
copernicus - Czw Lis 13, 2008 22:48

edward25 napisał/a:
Rowan napisał/a:
kompletna odma

Właśnie taką kupiłem i będę zakładał w sobotę.
Jak się sprawdzi w eksploatacji to jeszcze nie wiem - jest produkcji Czeskiej, ale z oryginalnym nr BMW 11 12 77 99 224


Panie i Panowie - a czy mozna ja poprostu przemyc extrakcyjna benzynka i bedzie hulac czy raczej nie zalecane skapstwo ;) ?

PHJOWI - Pią Lis 14, 2008 08:34

przemycie benzyną nic nie da.
MiReK - Pią Lis 14, 2008 15:01

edward25 napisał/a:
- jest produkcji Czeskiej, ale z oryginalnym nr BMW 11 12 77 99 224


Powiem Ci tak,ja jestem właśnie w trakcie oczekiwania na przesyłkę z odmą,i gość który rozprowadza części powiedział mi że odma o tym nr.katalogowym nie jest do mojego R75 CDT i polecił mi tradycyjnym bawełnianym filterkiem,nr.katal.11 12 7 791 552

piwonski12 - Pią Lis 14, 2008 20:29

Panowie moze ktos sie orientuje jak ten filterek po angielsku sie zwie.Byłbym bardzo wdzięczny.
edward25 - Sob Lis 15, 2008 13:00

Rowan napisał/a:
Powinni wiedzieć o co pytasz.

Rozmawiałem w serwisie BMW i nie są pewni - chcą aby przywieźć starą odmę. Zaryzykowałem i wziąłem ten kpl o nr jaki podałem. W BMW ten silnik ma oznaczenie M47N, a to dlatego zapewne że nieco się różni, np. kolektorem ssącym. Dziś wymieniłem kpl. z tym separatorem plastikowym - nowe rozwiązanie BMW ! - wszystko pasuje, więc jest pewne. A cena faktycznie o 100 zł niższa w BMW.

argail - Sob Lis 15, 2008 16:57

edward25 napisał/a:
A cena faktycznie o 100 zł niższa w BMW.

Tzn dokładnie ile ? ;)

edward25 - Sob Lis 15, 2008 17:36

argail napisał/a:
ile ?

155 pln w serwisie BMW w Krakowie, a oryg. Rover na Allegro 259 pln z przesyłką

Tomi - Sob Lis 15, 2008 20:30

Rowan napisał/a:
Tam gdzie masz wtyskiwacze, pod tym "korytkiem" kabli.


Skądś znam tę grafikę (z tym czerwonym kwadrciskiem) :)

Dam-Kam - Sob Lis 15, 2008 21:05

edward25 napisał/a:
Dziś wymieniłem kpl. z tym separatorem plastikowym - nowe rozwiązanie BMW ! - wszystko pasuje, więc jest pewne.

:ok: Gud dżob :ok: Więc pewnie i ja sie skusze... tylko czy warto ??
PHJOWI, przemo285, jak uważacie powienienem to wymienić przy 221000km na karku ;> Dodam że wszystko śmiga, bagneta nie wywala i nie dmucha przez niego.

Tak w ogólę to ja nie wiem... kupiłem mojego R z 168kkm na liczniku i albo jest to udany egzemplarz albo poprzedni właściciel o niego dbał :smile: Jak narazie oprócz pompki sprzegła jedynie sprężarka klimy powoli siada. Ale nie żadne przepłyki, wentylatory, koła dwumasowe, webasto... Przepraszam za OT ale taka refleksja mnie naszła ;)

Zbych z BMW-TDS.pl napisał/a:
(i pamiętajcie, że wymiana filtra odmy jest obowiązkowa co 50tys. km, a całej odmy co 100tys.km)

Więc nie było pytania. Kupię tą nową co kupił kolega edward25 :)

PHJOWI - Nie Lis 16, 2008 13:40

Tak powinno , ponieważ nie wiesz wogóle czy kiedyś ktoś to wymieniał.
edward25 - Nie Lis 16, 2008 13:58

PHJOWI napisał/a:
ponieważ nie wiesz wogóle czy kiedyś ktoś to wymieniał

dokładnie tak.
Sam nie wiem czy ktoś zmieniał czy nie, choć wydaje mi się, że u mnie jednak było zmieniane, ale nie zaszkodzi ta moja wymiana. Będę wiedział kiedy znów w to miejsce zaglądnąć :)

MiReK - Pią Lis 21, 2008 16:29

POMOCY! :cry:
Wymieniałem dzisiaj odme i przy wyciąganiu jej pękła mi ta plastikowa część na wtryskiwaczu od której odchodzą rurki,ponoć nazywa się to końcówka wtryskiwacza.
Co mam teraz zrobić?Gdzie teraz dostanę coś takiego?Dzwoniłem już do PHJOWI,niestety nie ma takiego czegoś

edward25 - Sob Lis 22, 2008 17:45

jedyna napisał/a:
przy wyciąganiu jej pękła mi ta plastikowa część

Współczuje, bo nikt nie napisał, że trzeba te końcówki przelewu odbezpieczyć i wyjąć wraz z przewodem. Czasami właśnie takie szczególiki powodują poważne problemy.

A może ktoś wymieniał wtryski i w starych pozostały te trójniki przelewowe ?

MiReK - Nie Lis 23, 2008 12:13

edward25 napisał/a:
Współczuje, bo nikt nie napisał, że trzeba te końcówki przelewu odbezpieczyć i wyjąć wraz z przewodem. Czasami właśnie takie szczególiki powodują poważne problemy.


No właśnie :cry:
Ale trudno,mój przypadek będzie przestrogą dla innych.W poniedziałek wyslą mi taką końcówkę.
Tylko teraz mam pytanie,jak się odpina te przewody od tych plastików z wtryskiwaczy?Odkręca się czy wyciąga?W jednym z tych przewodów została mi końcówka tego złamanego plastiku i tego chyba już nie wyciągnę,prawda?Dlatego też zamówiłem jeden kawałek przewodu

edward25 - Pon Lis 24, 2008 22:31

jedyna napisał/a:
,jak się odpina te przewody od tych plastików z wtryskiwaczy?

Te trójniki plastykowe są wkładane na wcisk do wtryskiwacza i zabezpieczone taką spinką z drutu.
Natomiast przewody najprawdopodobniej są także włożone na wcisk na te trójniki plastykowe - mogą być zapieczone, więc poobracaj je trochę sćiągając zarazem, a to co zostało w przewodzie musisz jakoś wydłubać sposobem :)

MiReK - Wto Lis 25, 2008 19:15

Zdobyłem same plastiki na wtryskiwacze od panów z Art Bizar,za symboliczną kwotę,u nich można wszystko dostać :grin:
Zamontowałem i wszystko jest już OK.
Edward25,wyciąga się je dokładnie tak jak opisałeś :ok:

Dam-Kam - Sro Maj 27, 2009 11:50

odświeżam,

ja jeszcze nie wymieniłem tej odmy ale sobie o niej przypomniałem i taraz się zastanawiam czy warto ją kupić teraz i założyć (5kkm temu wymianiany olej) czy poczekać do następnej wymiany i założyć ją na świeży olej ??

Ta ma takie numery jak podał edwart25 czyli powinna pasować prawda ??
http://www.allegro.pl/ite..._x3_diesel.html

sogreg1 - Sro Maj 27, 2009 13:11

Dam-Kam, będziesz wymieniał komplet czy wkład? Zamierzam wymienić tylko wkład i byłbym wdzięczny za ile i gdzie mogę go dostać. W intercarsie tego nie widzę, u Tomiego też nie.
MiReK - Sro Maj 27, 2009 16:48

edward25 napisał/a:
jest produkcji Czeskiej, ale z oryginalnym nr BMW 11 12 77 99 224


Ja się trochę zagapiłem przez to uszkodzenie przewodu do wtryskiwacza i z tego wszystkiego zapomniałem dodać że wymieniłem jednak odme na tą z plastikowym wkładem,nr.katalg.11 12 77 99 224,czyli taka jak pisał Edward25.
Cena faktycznie była o jakieś 100 zł taniej.Jakby ktoś chciał,to na PW mogę podać namiary na gościa u którego zamawiałem

henryk - Sro Maj 27, 2009 18:27

jedyna, podaj w wątku - nie wiadomo kiedy taka informacja może być potrzebna, pozostanie dla zainteresowanych.
MiReK - Sro Maj 27, 2009 20:10

Raczej niech zostanie tak jak jest,jak ktoś będzie zainteresowany to podam mu namiary,osoba ta może sobie nie życzyć żeby jej dane były ogólnodostępne na naszym forum
Dam-Kam - Sro Maj 27, 2009 22:25

sogreg1, no ja jeszcze tego nie wymieniałem, mam ~235kkm na liczniku i jak będę wymieniał to kpl :)
MiReK - Sro Maj 27, 2009 23:21

sogreg1 napisał/a:
Dam-Kam, będziesz wymieniał komplet czy wkład? Zamierzam wymienić tylko wkład i byłbym wdzięczny za ile i gdzie mogę go dostać. W intercarsie tego nie widzę, u Tomiego też nie.

Jak wymieniałem u siebie,to sam filter płócienny kosztował 80 zł,a komplet z plastikowym wkładem 130 zł.Oczywiście jako część do BMW,bo do Rovera sprzedają tylko komplet za 250 zł.Także lepiej wymień całość,
będziesz miał na dłuższy czas spokój i
tylko co kilka wymian oleju będziesz czyścił obudowę odmy.

Dam-Kam - Czw Maj 28, 2009 00:10

jedyna napisał/a:
tylko co kilka wymian oleju będziesz czyścił obudowę odmy.

a po co czyścic obudowę ?? Czy u Was zbiera się na niej coś ?? Bo ja kiedyś to odkręciłem to miałem odudowę od środka czyściutką :)

sogreg1 - Czw Maj 28, 2009 07:12

jedyna napisał/a:
Jak wymieniałem u siebie,to sam filter płócienny kosztował 80 zł,a komplet z plastikowym wkładem 130 zł


Jedyna, to zapodaj mi kontakt do sprzedawcy na PW,
Z góry dziękuję.

dukat11 - Czw Maj 28, 2009 08:19

Chciałbym się podpiąć i również poprosić o namiary gdyż nie mam pojęcia kiedy u mnie był wymieniany ten filtr

Pozdr.
dukat11

MiReK - Czw Maj 28, 2009 08:47

Dam-Kam napisał/a:
a po co czyścic obudowę Czy u Was zbiera się na niej coś Bo ja kiedyś to odkręciłem to miałem odudowę od środka czyściutką


Sorry,moja pomyłka,pisząc o czyszczeniu miałem na myśli czyszczenie tego plastikowego elementu który w tym wypadku zastępuje ten płócienny filter.Sama obudowa raczej nie wymaga czyszczenia,chyba że lubisz jak wszytko pod maską błyszczy :mrgreen:

Rowan - Czw Maj 28, 2009 16:03

W obudowie jest zawór, dlatego co 100kkm zaleca się jej wymianę.
sogreg1 - Sro Cze 10, 2009 09:03

jedyna napisał/a:
Jak wymieniałem u siebie,to sam filter płócienny kosztował 80 zł,a komplet z plastikowym wkładem 130 zł.Oczywiście jako część do BMW,bo do Rovera sprzedają tylko komplet za 250 zł.Także lepiej wymień całość,


Ceny uległy zmianie :sad: .

Jedyna, sprzedawca, którego mi poleciłeś, życzy sobie za komplet z wkładem plastikowym 200 zł. + koszt przesyłki. Zastanawiam się czy nie kupić na allegro z wkładem klasycznym za 170 zł. lub wymiana samego wkładu. Nie mogę tylko znaleźć sprzedawcy, który oferuje ten wkład za 80 zł. Jeśli masz jakieś namiary, to będę wdzięczny za ich podanie.
Pozdrawiam

Artur - Sro Cze 10, 2009 09:59

jedyna napisał/a:
Raczej niech zostanie tak jak jest,jak ktoś będzie zainteresowany to podam mu namiary,osoba ta może sobie nie życzyć żeby jej dane były ogólnodostępne na naszym forum


jedyna , myślę że jeżeli gość sprzedając części zarabia, to byłby szczęśliwy jakby przez podanie jego numeru tutaj na forum wzrosła mu sprzedaż, więc może jednak podasz jego namiary ;)

a jeśli nie to prosiłbymo ten numer na prv, i serdeczne dzięki :)

sogreg1 - Sro Cze 10, 2009 11:54

Artur napisał/a:
jedyna , myślę że jeżeli gość sprzedając części zarabia, to byłby szczęśliwy jakby przez podanie jego numeru tutaj na forum wzrosła mu sprzedaż, więc może jednak podasz jego namiary


Artur, przeczytaj wyżej mój post.
Za komplentą odmę z plastikowym wkładem życzy sobie 200 zł + koszt przesyłki. Na allegro właśnie kupiłem za 170 zł. +17 przesyłka.

Podaję namiary na sklep:
"AUTO-CZĘŚCI" S.C.
Artur Bruski & Sławomir Zawada
tel. 052 373-69-81 lub 504-224-004
e-mail allegro_sklep@bmw.bydgoszcz.pl

Ps. cena odmy z wkładem tradycyjnym wynosi tyle samo.

MiReK - Sro Cze 10, 2009 16:12

sogreg1 napisał/a:
sprzedawca, którego mi poleciłeś, życzy sobie za komplet z wkładem plastikowym 200 zł. + koszt przesyłki. Zastanawiam się czy nie kupić na allegro z wkładem klasycznym za 170 zł. lub wymiana samego wkładu


No wiadomo że mogło podrożeć,to było ponad pół roku temu.
Ale i tak jest taniej niż kupując tą część w Roverze.Czy kupić z wkładem za 170,czy z plastikiem za 200?Biorąc pod uwagę że co jakiś czas należy wymienić tę obudowę to brałbym z plastikiem za 200 zł i mam spokój na długi czas.Wybór należy do Ciebie.Ja tak zrobiłem.

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 16:14 ]
Aha,czyli znalazłes z plastikowym filtrem za 170 zł? No to świetnie! Tak więc namiary dla pozostałych zainteresowanych podałeś i są na stronie

apples - Wto Lip 07, 2009 12:03

Może mi ktoś napisać kto założył odmę z tym plastikowym filtrem i jest OK, ponieważ chcę zamówić i się waham. :grin:
sogreg1 - Wto Lip 07, 2009 13:15

apples napisał/a:
Może mi ktoś napisać kto założył odmę z tym plastikowym filtrem i jest OK, ponieważ chcę zamówić i się waham. :grin:


Czy uspokoi Cię, że ja właśnie taką założyłem :?: :mrgreen:
Jak chcesz podeślę Ci instrukcję jak to zrobić.

apples - Wto Lip 07, 2009 14:54

Z takim drobiazgiem poradzę sobie bez instrukcji :grin:

Dzięki Wielkie. Szkoda że nie mogę kliknąć pomógł :sad:

MiReK - Wto Lip 07, 2009 15:02

apples napisał/a:
Może mi ktoś napisać kto założył odmę z tym plastikowym filtrem i jest OK


No przecież ja założyłem i jest OK

apples - Wto Lip 07, 2009 19:10

Dzięki Dzięki.
kris-tofer - Pon Wrz 14, 2009 10:27

Dam-Kam napisał/a:
taraz się zastanawiam czy warto ją kupić teraz i założyć (5kkm temu wymianiany olej) czy poczekać do następnej wymiany i założyć ją na świeży olej

chyba nie padła odpowiedź na to pytanie a też się nad tym zastanawiam, czy ten filtr odpowietrzania skrzyni korbowej wymienia się wraz z wymianą oleju, czy nie ma to znaczenia?

henryk - Pon Wrz 14, 2009 10:43

kris-tofer, nie ma znaczenia.
Wymiania się wtedy, kiedy jest potrzeba. Ja jeszcze tego nie przerabiałem.

kris-tofer - Pon Wrz 14, 2009 11:15

Skoro u mnie nie pluje olejem przez bagnet to nie ma potrzeby wymiany? czy profilaktycznie jednak warto jak to było już opisywane?
henryk - Pon Wrz 14, 2009 11:32

To moje zdanie, co nie znaczy rada: jak pluje przez bagnet, to trochę późno może być, bo to znaczy, że ciśnienie jest zbyt duże. W każdym razie w takim przypadku wymiana natychmiastowa. Zanim zacznie wypychać bagnet do góry powinien zacząć dymić, wtedy należy szukać przyczyny dymienia, między innymi ten filtr.
Profilaktycznie - zawsze warto. Jak się prześpi wymianę we właściwym momencie, to naprawa może być kosztowna. Z drugiej strony zapchanie tego filtra nie następuje gwałtownie.
Ponieważ wymiana oleju wychodzi mi co ~1/2 roku, to przy okazji zgrubnie kontrolowany jest stan samochodu i uznałem, że zbyt daleko idąca profilaktyka jest zbędna.

Dam-Kam - Wto Wrz 22, 2009 11:45

po wielu miesiącach wreszcie kupiłem odme o numerze 11 12 7 799 224 :) Teraz tylko żeby PP nie nawaliła i będzie git :o
kris-tofer - Wto Wrz 22, 2009 13:09

Ja też mam już na kącie wymianę tej odmy, w salonie BMW zapłaciłem 185zł
Dam-Kam - Wto Wrz 22, 2009 14:51

kris-tofer napisał/a:
w salonie BMW zapłaciłem 185zł

:shock: kurna... mi jednak wyślą dziś kurierem. W sumie 195zł i do tego jeszcze dojdzie moja robocizna a to rzecz bezcenna ;)

menior - Wto Wrz 22, 2009 20:19

o co chodzi z ta odma,jak sie spytalem w serwisie to spojrzeli na mnie jak na wariata,stwierdzili ze nigdy tego w R75 nie wymieniali,i zadnych problemow z tym zwiazanych nie bylo :shock:
PHJOWI - Wto Wrz 22, 2009 21:09

to zapytaj się czy kiedyś pozacierały się im silnik w dieslu :) , potwierdzam niewiedzę serwisu nawet w niemczech , bo z takich cyców często kupuje pozacierane 75 :)
kris-tofer - Wto Wrz 22, 2009 21:11

odmą uchodzą sobie gazy z silniczka, które jeśli nie mają gdzie uciec robią coś niedobrego z turbiną :razz: Poczytaj temat a się dowiesz czegoś więcej niż to, co Ci napisałem :)
menior - Wto Wrz 22, 2009 21:18

ale tylko w silnikach rovera(bmw) te filtry wystepuja? bo pytalem wielu i nikt o tym nie slyszal a tym bardziej nie wymienial,od wlascicieli mercedesow po fiata :grin: o dieslach oczywiscie mowa
PHJOWI - Wto Wrz 22, 2009 21:20

w innych też są odmy tylko inaczej rozwiązane , np ruki czy siatki.
Thrillco - Sro Wrz 23, 2009 08:20

Ok...a po czym poznam, ze czas na wymiane...czy to sie wymienia tak jak filtr powietrza, po okreslonym przebiegu??
kris-tofer - Sro Wrz 23, 2009 08:55

Co 50tys km wymienia się filtr a co 100tys całą odmę. Znakiem rozpoznawczym, że odma jest już całkowicie zatkana jest wysadzanie w górę bagnetu do sprawdzania poziomu oleju.
Dam-Kam - Sro Wrz 23, 2009 15:56

no to jestem po wymianie :) tak wygląda nowa odma:




a tak stara:



Jak widać nowa jest całkowicie inna i dlatego mam teraz pytanie: skoro nowa, całkowicie plastikowa odma bez żadnego filtra też pasuje i taką założyłem to też mam ją wymienieniać co 100kkm ?? Tak jak się jej przyjrzałem to nie widziałem tam nic co miałoby się zatkać, przytkać itp.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 15:57 ]
swoją drogą za 100kkm na liczniku będzie 340kkm więc nie wiem kto będzie się martwił tą wymianą :mrgreen:

kris-tofer - Sro Wrz 23, 2009 19:53

Sama odma wygląda tak samo jak stara, skoro się ją wymienia to pewnie Ty czy ktoś będzie musiał to robić co 100tys :) A to to co zastępuje filtr to podobno się tylko czyści co 50 tys. Dam-Kam, u mnie sam filtr był jeszcze gorzej zabrudzony niż ten Twój
MiReK - Sro Wrz 23, 2009 20:00

Dam-Kam napisał/a:
całkowicie plastikowa odma bez żadnego filtra też pasuje i taką założyłem to też mam ją wymienieniać co 100kkm


Tylko się ją czyści co 50 tyś.km

apples - Czw Lis 26, 2009 15:33

Dzisiaj od rana walczyłem z autem. Odma umyta, filtr umyty. Na odmie i filtrze 0 przypalonego oleju. Umyłem płynem do mycia silników K2. Potem aby było już całkiem ładnie :grin: umyłem myjką kolektor dolotowy, EGR i wydmuchałem zawór wysokiego ciśnienia na pompie. :grin: Na pewien czas będzie spokój.
domel-x - Czw Lis 26, 2009 16:05

apples, po tym zabiegu dobrze by było jak byś sprawdził tą teorie bagnetu i odmy :wink:
apples - Czw Lis 26, 2009 16:10

tzn?
Mój przebieg 174 764. Auto nie kopciło, nie wypychało bagnetu itp. Zabrałem się za to z ciekawości - tak już mam. Doszedłem do wniosku (również po rozmowie z serwisem BMW Zdunek w Gdańsku), że nie będę popadał w paranoje i na razie zobaczę jak to wygląda, a ewentualnie potem kupie odmę lub filtr. Pan w serwisie powiedział że myją też odmy. To dlaczego ja mam tego nie zrobić? :grin: Po rozebraniu była czysta, więc umyłem ją K2 i wygląda prawie jak nowa. Oplot zewnętrzny ma prześwity, a sznurki w środku prawie białe. Uważam, że niektórzy trochę przesadzają z tymi wymianami i niepotrzebnym ładowaniem się w koszty, co również niesie za sobą opinię o naszych R75, że takie drogie w utrzymaniu. Nie neguje tego, że trzeba trochę przy nich porobić dla uspokojenia sumienia i dbałości o podzespoły, ale nie do przesady. Myślę, że jak nie ma nagaru na obudowie, zaworek w obudowie chodzi prawidłowo to nie ma sensu wymieniać na nową, wystarczy tylko dobrze wymoczyć, wysuszyć i założyć. Po założeniu tego tematu na naszym forum niejeden sprzedawca dorobił się ładnej sumki, tym bardziej że przebitka między zakupem, a sprzedażą na pewno jest 50%.

domel-x - Czw Lis 26, 2009 16:27

tzw,jak sprawdzasz olej czy czyma ciśnienie w silniku ,czy za drugim razem zmieni sie poziom oleju na miarce :wink:
apples - Czw Lis 26, 2009 16:32

Tego teraz nie sprawdziłem, ale też tak miałem. Wydaje mi się że to zasługa tworzywa z jakiego jest wykonana miarka, a nie odmy. Przy odkręceniu korka lub wyjęciu bagnetu słychać by było jak ciśnienie ucieka. Jeżeli występowałoby duże ciśnienie w środku to powinno pokazywać wyższy poziom, a nie mniejszy - chyba logiczne. Efekt z pokazywaniem mniejszej ilości oleju wskazywałby bardziej na wytwarzanie się podciśnienia (zasysanie oleju gdzieś w przewody).
kris-tofer - Czw Lis 26, 2009 17:50

apples, wydaje mi się, że nie do końca masz rację, nie chodzi mi tu tylko o tą odmę, ale dbałość o takie niby szczegóły jak odma, filtry, czyszczenie EGR, dolotu, czy zawór wysokiego ciśnienia, sprawdzanie przepływki i poziomu oleju. To wszystko sprawia, że żywotność silników wydłuża się, a przecież takie zabiegi nic nie kosztują, a wymiana określonych części nie jest aż tak droga.
Well wracając do odmy jeśli samochód kupowany był z drugiej ręki nie wiadomo co i jak było czyszczone czy wymieniane, odma to jest ważna część należy ją czyścić czy wymieniać zgodnie z zaleceniami. U mnie było zalepione to zmieniłem i każdemu polecam sprawdzenie kto jeszcze tam nie zaglądał, a w przypadku gdy jest zapierdzielone wymienić i nie się co szczypać bo koszty potem mogą być duużo większe.
Ja już jestem na to wszystko uczulony, bo silnik już zmieniałem... :neutral:

apples - Czw Lis 26, 2009 18:18

Dbasz o szczegóły? Piszesz o niedrogich częściach.
Hipol do skrzyni kto nalał? Ja?
Brudna odma-zły olej lub rzadko zmieniany. Proponuję lać olej do silnika przeznaczony do pojazdów osobowych.

kris-tofer - Czw Lis 26, 2009 18:26

apples, po Twojej podpowiedzi jeżdżę już na Texaco i dzięki wielkie, że tak mi doradziłeś bo biegi wchodzą mi idealnie. W temacie z tym oparciem Cię skrytykowałem? Szanuję Cię jako kolegę z forum i nic złego na Twój temat nie mogę powiedzieć, nie zgadzam się tylko ze stwierdzeniem, że odma to rzecz na którą nie należy zwracać uwagi, to wszystko...
apples - Czw Lis 26, 2009 18:38

Nie pisałem że jest nie ważna. Niektórzy sugerują się wypowiedziami z forum i później krążą historie. Tak jak pisałem, w serwisie BMW powiedzieli mi że również myją, nie tylko wymieniają. Napisałem właśnie w tym kontekście. Po co wywalać 180zł jak można 10zł.

OK. Niepotrzebnie się uniosłem. Sorki. Szukam zdjęć z tą kanapą. :grin:

kris-tofer - Czw Lis 26, 2009 18:41

Dobra apples, kończąc naszą sprzeczkę powiem tylko, że obstawiam przy swoim, a tą kanapę to naprawdę chciałbym zobaczyć :wink:
MiReK - Czw Lis 26, 2009 23:44

apples napisał/a:
również myją, nie tylko wymieniają

Myję się odmę właśnie tę z plastikowym wkładem zamiast filtra,mam nadzieję że wiesz o tym.W przeciwnym razie,jeśli myjesz ten waciany filter odmy to gratuluję pomysłowości i idąc dalej tym tokiem myslenia,proponuję umyć filtr powietrza,kabinowy,oleju i paliwa.To będzie dopiero oszczędność!
Pamiętaj że nawet niektórzy"fachowcy"w serwisach mają genialne pomysły,takie jak chociażby mycie filtrów

saute - Pią Lis 27, 2009 10:32

Dam-Kam , na jakiej ulicy w Krakowie kupiłeś odmę z tym plastykiem ? :)
Dam-Kam - Pią Lis 27, 2009 14:09

hmn... a pisałem ze kupiłem ją na ulicy ?? ;)
Kupiłem ją na allegro :)

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 14:09 ]
a
saute napisał/a:
plastykiem
to "osoba zajmująca się twórczością w zakresie sztuk plastycznych." :P
apples - Pią Lis 27, 2009 14:21

jedyna jaki waciany? Chyba na oczy go nie widziałeś.
W środku oplot jest sznurkowy. I co Twoim zdaniem niby się stanie.
Budowa filtra powietrza i kabinowego stanowczo jest inna od tego filtra. Filtr paliwa sam sobie umyj. Co do filtra oleju to w przeciwieństwie do filtra odmy ma też trochę inną rolę. Na filtrze odmy zatrzymują się tylko"osady z oparów" które mają zapobiec zapchaniu zaworku odpowietrzającego odmę.
Co do mycia plastikowej to chyba gorzej ją umyć niż tą wełnianą ze względu na jej budowę. Też trzeba ją wymieniać, nigdzie nie piszą że można ją myć. To tylko domysły forumowiczów że można myć.

I nie oszczędzam. Czytając moje posty zobaczysz co wymieniłem i co zrobiłem. Nie popadam tylko w paranoje, że wszystko trzeba zaraz wymienić.

saute - Pią Lis 27, 2009 14:46

Dan-Kam , myślałem , że w salonie BMW w Krakowie - sorry
Dam-Kam - Pią Lis 27, 2009 15:31

cóż za nerwowa atmosfera w tym temacie :lol:
saute, wymieniałem to na wakacjach a wakacje spędzam w domu z dala od Krk. Kolega edward25 podał na 2str. numery tej odmy i zamówiłem ja na allegro :)

saute - Pią Lis 27, 2009 17:55

Dam-Kam , ja wcale nie nerwowo , no co Ty :D ?? ?

Dam-Kam napisał/a:


[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 14:09 ]
a
saute napisał/a:
plastykiem
to "osoba zajmująca się twórczością w zakresie sztuk plastycznych." :P



co do tego plastyka to słownik języka polskiego :

Nowy słownik ortograficzny - PWN 2002 - E. Polański

plastykowy

znaczenie: stworzony z tworzywa sztucznego; plastikowy

odmienność: tak
nieplastykowego, nieplastykowemu, nieplastykowych, nieplastykowym, nieplastykowymi, plastykowego, plastykowemu, plastykowych, plastykowym, plastykowymi nieplastykowi, plastykowi
nieplastykowy
nieplastykowa, nieplastykową, nieplastykowe, nieplastykowej, plastykowa, plastykową, plastykowe, plastykowej
komentarze:

» przymiotnik plastykowy
synonimy: plastikowy, plastykowy, z tworzywa sztucznego, z plastyku, z plastiku


i to by było na tyle ;)

apples - Pią Lis 27, 2009 18:24

saute cytuj do kogo "pijesz" bo nie wiadomo. :wink:
Dam-Kam - Sob Lis 28, 2009 15:30

eee... to ja z wikipedii skorzystałem :lol: widać badziwe :mrgreen:
hvil - Sob Lis 28, 2009 15:51

moderator to powinien was opierdzielić za te ot:-D ni jak sedna sprawy doczytać się nie mozna:-D
apples - Sob Lis 28, 2009 16:07

Dobrze że chociaż 3/4 na temat.
MiReK - Nie Lis 29, 2009 13:24

apples napisał/a:
Na filtrze odmy zatrzymują się tylko"osady z oparów" które mają zapobiec zapchaniu zaworku odpowietrzającego odmę.

No to myj sobie go dalej ale nie namawiaj innych do mycia czarnego,tłustego filtra.
apples napisał/a:
Filtr paliwa sam sobie umyj

Ja nie muszę tego robić,takie rzeczy wymieniam,nie myję w przeciwieństwie do ciebie.
Filtr odmy zaleca się wymieniać,gdyby można go było myć,zalecano by go myć.
Skoro myjesz filtr odmy,to napisałem ci żebyś idąc tym tokiem myślenia umył sobie pozostałe filtry.A jak chcesz oszczędzać na wymianie filtrów to dziwie się że kupiłeś takie auto.
Na tym koniec dyskusji z Tobą z mojej strony.

Dam-Kam - Nie Lis 29, 2009 14:04

pozwolę sie wtrącić ;) ja sam także parenaście kkm temu umyłem ten wkład i nic się nie stało. Bynajmniej w budowie tej waty nie nastąpiła jakaś zmiana a faktycznie odzyskała przepustowość.
apples, nie napisał, że tak należy robić ale że: :
apples napisał/a:
jak nie ma nagaru na obudowie, zaworek w obudowie chodzi prawidłowo to nie ma sensu wymieniać na nową, wystarczy tylko dobrze wymoczyć, wysuszyć i założyć

Fakt, że nie zastąpi to wymiany ale napewno można wydłużyć okres od wymiany do wymiany.
apples napisał/a:
Uważam, że niektórzy trochę przesadzają z tymi wymianami
może nie z wymianami ale z tym straszeniem, że to może powodować zatarcie silnika jeśli się tego nie wymieni na czas. Ja swoim przejechałem 72kkm bez wymiany a czy wcześniej była wymieniana... nie mam pojęcia :roll:
apples - Nie Lis 29, 2009 14:48

Dam-Kam :wink: :ok:

Tak jak pisałem wcześniej. Filtr odmy służy tylko do zbierania oleju i brudów z oparów, aby nie zatkać zaworu odmy. Od tego filtra na pewno nie zatrze się silnik :!: ponieważ nie wchodzi on w skład układu smarowania i nie ma z nim nic wspólnego. Filtry i kompletną odmę sprzedaje się po to i dla tego, że nikt w serwisie nie będzie bawić się w mycie tego ustrojstwa (brak czasu, chęci i zarobek mniejszy) oraz gdy odma, a zwłaszcza jej zawór jest już uszkodzony. Nie twierdze, że nie trzeba jej w ogóle wymieniać. Trzeba po prostu zadbać aby ten układ był drożny. W jaki sposób? Zależy to wszystko od użytkownika, chęci, pomysłu i może funduszy.
Myślę że jak ktoś dba o wymiany oleju i używa dobrego oleju to nie ma obawy o całkowite zapchanie tego filtra. Rzadką wyminą oleju i złym oleju charakteryzuję się również nagar na pokrywie zaworów.
Filtr odmy to nie filtr oleju który pracuje w układzie smarowania i jego zapchanie lub zła drożność może "zatrzeć" silnik.
Co do pozostałych filtrów uważam, że trzeba jednak je wymieniać ze względu na ich budowę, materiały z jakich są wykonane i przeznaczenie.

Dam-Kam - Nie Lis 29, 2009 16:44

apples napisał/a:
Myślę że jak ktoś dba o wymiany oleju i używa dobrego oleju to nie ma obawy o całkowite zapchanie tego filtra. Rzadką wyminą oleju i złym oleju charakteryzuję się również nagar na pokrywie zaworów.
to samo miałem napisać ale darowałem sobie :lol: Przy dobrych olejach nie ma możlowości żeby powstawał nagar czy nalot bo jeśli by się tak działo to wtedy odma byłaby najmniejszym problemem ;) Inni producenci jakoś robią odmy bez filterków i nic się nie zatyka :)
domel-x - Nie Lis 29, 2009 19:11

specjalnie rozebrałem w moim R odme .odma orginał wybite 04 ,moczyłem całą noc w k2 do mycia silników i płyn zrobił sie lekko siny ,naprawde czyściutki filtr w porównaniu z odmą z drugiego R(anglika)tam to był szlam rok 99,chyba poprzedni właściciel dbał o auto zresztą ja też :mrgreen:
apples - Nie Lis 29, 2009 19:30

domel-x czy 04 to rok produkcji odmy? Gdzie to jest wybite?
MaReK - Nie Lis 29, 2009 19:48

Spor ma sens ;) Tomi ma w ofercie teraz nowy zestaw. Taki z wymiennym tylko filtrem.
Obudowa zostaje ta sama i mozna ja umyc ;D
Filtrow raczej nie polecam myc... chociaz znam takich co gotuja filtry powietrza i kabinowe
myslac ze przywroca im oryginalna zywotnosc :szok:

apples - Nie Lis 29, 2009 19:52

Nie tylko Tomi. W każdym serwisie BMW mają same wkłady - sznurkowe lub plastykowe. I chyba też taniej :wink:

W czasach kryzysu z wszystkiego można zrobić zupę. :mrgreen:

domel-x - Nie Lis 29, 2009 21:41

apples, niepamietam dokładnie ale gdzieś na odmie jest takie małe kułeczko i tam jest rok wybity,auto mam 04r i i odma też 04 chyba ze ktoś wkad wymieniał.

MaReK napisał/a:
chociaz znam takich co gotuja filtry powietrza i kabinowe
myslac ze przywroca im oryginalna zywotnosc :szok:


:???: zaraz by sie papier rozgotował,raczej niemożliwe :lol:

iktorn73 - Pon Lis 30, 2009 09:39

A mi w servisie powiedziano że BMW wycofuje się z nowego typu filtrów i zalecają te z tkaniny. Co servis to widać inne zalecenia :)
apples - Pon Lis 30, 2009 10:17

jedyna widzę, że masz duży problem czytania ze zrozumieniem.

Nikogo nie namawiałem, filtra na oczy chyba nie widziałeś, głupio krytykujesz i piszesz to co ci wygodnie.
Sam piszesz o myciu filtra plastykowego, gdzie trzymać się Twoich zasad powinno się go wymienić, a nie myć "czarny, tłusty filtr".

Każdy robi tak jak chce, wymienia co chce i jeździ tym czym chce.

P.S. Napraw sobie zaparowany halogen, bo nie przystoi.

Rowan - Pon Lis 30, 2009 15:48

apples napisał/a:
Sam piszesz o myciu filtra plastykowego

Bo to nie jest tak do końca filtr, tylko separator. Jego przeznaczeniem jest mycie czy jak to dokładnie w instrukcji pisze czyszczenie co 50kkm. Jest to po to, żeby zapłacić raz i czyścić, a nie kupować filtrów.

apples - Pon Lis 30, 2009 16:52

Rowan jeżeli w instrukcji separatora jest napisane że można go myć (czyścić) to OK.
Ciekawe co piszą w instrukcji filtra?.

Rowan - Pon Lis 30, 2009 16:53

apples, dla sprostowania instrukcji zestawu odmy.
apples - Pon Lis 30, 2009 16:55

Dzięki.
Rzeczowo i na temat. Jak zawsze. :wink:

MiReK - Sro Gru 02, 2009 00:03

apples napisał/a:
Nikogo nie namawiałem

Pisząc tutaj,dajesz komuś rady,a co za tym idzie w pewnym sensie namawiasz.
apples napisał/a:
filtra na oczy chyba nie widziałeś

No tak,zapomniałem dodać że wymieniałem go z zamkniętymi oczami.
apples napisał/a:
głupio krytykujesz i piszesz to co ci wygodnie

Posłuchaj syneczku:w d...e byłeś,g...o widziałeś!
A co do halogenu,to widzisz....ja bynajmniej mam co pokzać w swoim garażu,w przeciwieństwie do Ciebie.Może ty się wstydzisz swojego R?No tak,jakbym mył filtry w swoim to też bym się wstydził go pokazać.
Chociaż to twój Rover powinien się wstydzić że trafił na takiego właściciela.
Rowan napisał/a:
Jego przeznaczeniem jest mycie

Dzięki Rowan za przemówienie do rozumu"koledze",choć do końca nie jestem pewien czy dotarło to do niego

apples - Sro Gru 02, 2009 08:41

jedyna sam w d...e byłeś,g...o widziałeś!

Jak rada i namawianie dla ciebie oznacza to samo to powodzenia życzę.

Jedyne co potrafisz to tylko cwaniakować. Nie mieszaj innych forumowiczów do swoich wiejskich gierek, a zwłaszcza tych którzy potrafią udzielić konkretnej i rzeczowej wypowiedzi, bo może tego sobie nie życzą.
Nauczy się czytać ze zrozumienie to co inni piszą. Nie dopowiadaj sobie.
Sam jesteś tak tępy i nie rozumiesz co ludzie piszą na forum. Nie wszyscy muszą być od razu tacy jak Ty.
Tak to jest ja skończyło się 2 klasy i w dodatku przy pomocy mamusi. Zalatuje wiochą.
Skończ pisać te durne wypowiedzi, bo niczego nie wnoszą.
Szukasz wsparcia zmień forum.

P.S. "syneczku" co do twojego R75 to nic szczególnego w nim nie widzę, oprócz wiejskich kwiatków. Skończ tak się prężyć. Zachowujesz się jakbyś był jedynym który ma R75. Może jedyna R75 u ciebie na wsi i dlatego. W Trójmieście już sporo jeździ i nikt tak się nie pręży. :beczy:

Brt - Sro Gru 02, 2009 10:25

Obaj dostajecie po żółtej kartce za "wycieczki osobiste" czyli Złamanie punktu 7 b) i d) Regulaminu Forum. Merytorycznie albo wcale ....
maryba - Czw Wrz 16, 2010 14:47

wymieniał ktoś sam wkład ?


http://allegro.pl/filtr-o...1216433924.html

czy na początek najlepiej wymienic cały komplet

http://allegro.pl/odma-od...1194797368.html

dukat11 - Czw Wrz 16, 2010 19:31

maryba, Wymień komplet na nowy typ a potem już tylko mycie wystarczy
kris-tofer - Czw Wrz 16, 2010 22:59

no właśnie, czym najlepiej umyć ten wkład odmy?
Pieta - Pią Wrz 17, 2010 08:00

Płyn do mycia silników. Sprzedają takie w butelkach ze spryskiwaczem.
PHJOWI - Pią Wrz 17, 2010 09:10

można zastosować sam wkład nie materiałowy tylko już cały plastikowy podaje numer:11127799367 bmw , dostępny również w IC
kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 18:59

OK, dzięki Pieta, :)
Cmdr.Kisiel - Pią Wrz 17, 2010 19:03

Dwa dni temu myłem bo nie wiedziałem w jakim jest stanie kiedy go kupiłem.
Nie wyglądał na wymieniany bo syf niezły.
Umyłem go płynem do silników i sprawdziłem czy przepuszcza tzn. czy nie jest na tyle zalepiony wkład sznurkowy aby powietrze nie przechodziło. W zasadzie wkład można praktycznie umyć do białości sznurków.
Co tam może się zepsuć w korpusie to naprawdę nie wiem -- konstrukcja prosta i nie podlega jakimś ekstremalnym czynnikom które mogą ją uszkodzić.

Wiadomo jak ktoś chce kupić wkład to niech kupuje, ale w mojej ocenie to nie filtr oleju czy też powietrza który jak najbardziej trzeba wymieniać.

Pamiętać należy aby nie uszkodzić plastikowych końcówek na wtryskach. Ja wyjmowałem korpus z filtrem zdejmując plastiki tylko z dwóch wtrysków( wyjąć metalowe zawleczki i delikatnie podważyć nożykiem plastikowe końcówki wtrysków przy jednoczesnym ciągnięciu druga ręką w górę. NIC NA SIŁĘ)

kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 19:44

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Wiadomo jak ktoś chce kupić wkład to niech kupuje, ale w mojej ocenie to nie filtr oleju czy też powietrza który jak najbardziej trzeba wymieniać.

i tu się mylisz, bo zapchana odma powoduje wzrost ciśnienia gazów w silniku, czego efektem może być m.in. uszkodzenie turbiny, wypychanie miernika poziomu oleju...

Cmdr.Kisiel - Pią Wrz 17, 2010 19:57

Zgadza się, że takie mogą być efekty jeśli nik z tym nic nie robi. Jeśli przeczyszczenie filtra jest skuteczne bo przepuszcza gazy a syf zostawia to pytam gdzie tu ryzyko?
kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 20:06

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Jeśli przeczyszczenie filtra jest skuteczne bo przepuszcza gazy a syf zostawia to pytam gdzie tu ryzyko?
nie rozumiem pytania :) po to jest ten filterek, żeby zbierał syfy i lepszy jest ten nowszy typ z wkładem plastikowym, bo można go umyć, a sznurkowy raczej nie, bo umyjesz go z wierzchu, a syf w środku nabity zostaje
Cmdr.Kisiel - Pią Wrz 17, 2010 20:16

Chodziło mi o ryzyko kiedy filtr jest wyczyszczony i wiesz, że przepuszcza.

Kupić zawsze można nowy. A wymyć warto spróbować - zaoszczędzone 180 zł no chyba że ktoś sam wkład kupi za 80 zł.
Też byłem za wymianą lecz jak spróbowałem go wymoczyć i zobaczyłem jak wygląda po tym zabiegu to zrezygnowałem jak narazie. Szczególnie przemawiałą za tym prostota jego wymiany jakby trzeba było go koniecznie wymienić.

I proszę mnie źle nie zrozumieć - nikomu nie wmawiam, że tak należy zrobić(twój samochód twoja sprawa)
Osobiście miałem teraz dość kosztów żeby wymieniać jeszcze ten filtr(sprzęgło,wysprzęglik, olej, filtry, płyn w układzie chłodzenia -- może to mnie zdemotywowało :mrgreen: )

kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 20:43

Cmdr.Kisiel, uwierz mi, że filtr sznurkowy umyjesz tylko po wierzchu, a kupując samochód nie wiesz, czy poprzedni właściciel zmieniał całą odmę. Jak mówisz niebo Twój filtr był strasznie brudny.
Nie zgadniesz też, kiedy jest czas na wymianę, po prostu trzeba pilnować przebiegu i czyścić lub wymieniać zgodnie z zaleceniem, gdy zauważysz przyczyny zapchanego filtra to może być już za późno dla silnika.
180, czy 80zł w porównaniu do innych wydatków to mało, ale ja wolę zapobiegać niż potem usuwać duże usterki, ale tak jak napisałeś
Cmdr.Kisiel napisał/a:
I proszę mnie źle nie zrozumieć - nikomu nie wmawiam, że tak należy zrobić(twój samochód twoja sprawa)
to sprawa indywidualna, a kolega z forum może tylko podpowiadać :)
MiReK - Pią Wrz 17, 2010 20:57

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Pamiętać należy aby nie uszkodzić plastikowych końcówek na wtryskach. Ja wyjmowałem korpus z filtrem zdejmując plastiki tylko z dwóch wtrysków( wyjąć metalowe zawleczki i delikatnie podważyć nożykiem plastikowe końcówki wtrysków przy jednoczesnym ciągnięciu druga ręką w górę. NIC NA SIŁĘ)


Nie mogłeś napisać tego przed listopadem 2008 ? :lol: (no tak,jeszcze nie byłeś wtedy na tym forum)
Narobiłem sobie właśnie przez to problemów:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=33145

apples - Pią Wrz 17, 2010 21:55

Cmdr.Kisiel, też umyłem i jest OK. :wink:

kris-tofer, Jak dobrze umyjesz to będzie czysty i w środku. Najlepiej dobrze wymoczyć w dobrym płynie i syfy się rozpuszczą. Chyba, że filtr jest ostro zabity przepalonym, stwardniałym olejem bo właściciel nie dbał o olej to wtedy obowiązkowo wymiana na nowy. :wink:

maryba - Pią Wrz 17, 2010 21:58

ja myślę ze jak się kupuje auto po np 150000 , 200000 km to warto komplet rzeczy wymienić a potem wiedząc ze sie samemu wymieniło próbować oszczedzać dlatego ja najpierw wymienie na nowy a za 50 czy wiecej tysiecy spróbuje go przemyć własnymi siłami
kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 22:03

apples, wujek dobra rada :mrgreen:
ale ja obstawiam wymianę takich rzeczy, filtr powietrza też myjesz? :)

apples - Pią Wrz 17, 2010 22:08

kris-tofer napisał/a:
filtr powietrza też myjesz
Nie porównuj filtra powietrza do filtra odmy. Oba pracują w innych warunkach i spełniają inne zadanie. Przez filtr odmy nie ma przepływu oleju. Osadzają się na nim tylko "opary" oleju zanim wydostana się na zewnątrz. Już odpowiadałem na podobne pytanie w tym temacie. :wink: Nie zrobiłem tego z oszczędności tylko nie wymieniam części których nie muszę. Jak zobaczę za jakiś czas ze jest zawalony to na pewno kupię nowy. :smile:
Co do filtra powietrza oraz pozostałych filtrów to wymieniam zawsze na nowe.

kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 22:12

apples, wiem jakie ma zadanie filtr odmy, moim zdaniem nie ma co oszczędzać na takich rzeczach, ja od razu wywaliłem filtr sznurkowy, a prawdopodobnie jutro będę mył plastikowy filterek.
apples - Pią Wrz 17, 2010 22:16

kris-tofer napisał/a:
apples, wiem jakie ma zadanie filtr odmy, moim zdaniem nie ma co oszczędzać na takich rzeczach, ja od razu wywaliłem filtr sznurkowy, a prawdopodobnie jutro będę mył plastikowy filterek.
Wolę mieć umyty filtr odmy niż przetoczone tarcze hamulcowe. :razz:

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 22:16 ]
kris-tofer, nie rozkręcajmy dalej tematu bo nie ma sensu. Fajnie że masz nowy. Ja mam umyty i też jest OK. :wink:

kris-tofer - Pią Wrz 17, 2010 22:21

apples napisał/a:
Ja mam umyty i też jest OK. :wink:
to może nie dwumasa Ci stuka ;)
grota10 - Pią Wrz 17, 2010 22:23

Ja swojego R jak kupilem to najpierw powymienialem wszystko co trzeba na nowe a co mozna umyc umylem i teraz jestem pewien ze moge smigac bez obaw i nie patrzylem czy mi miarka wyskakuje czy nie.Zadnych filrtow papierowych czy z wlukniny (od odmy ) moim zdaniem sie nie myje bo to pozorna oszczednosc.Kupujac stary samochod zawsze wymienia sie wszystkie filtry i plyny.Odme kupilem z wkladem plastykowym od BMW stary szmaciany filtr wygladal jak zdechly kot i nawet przez glowe mi nie przyszlo zeby to cos wyprac, smigam juz kilka miesiecy i spokuj.Wyskrobac i umyc mozna egr a reszte sie wymienia
apples - Pią Wrz 17, 2010 22:29

kris-tofer napisał/a:
to może nie dwumasa Ci stuka
Diabli wiedzą co piszczy. :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 22:26 ]
grota10 napisał/a:
pozorna oszczednosc.
Dlaczego pozorna?
grota10 napisał/a:
cos wyprac
Wyprać można skarpetki. :smile: Filtr się najpierw moczy w płynie, a potem wydmuchuje sprężonym powietrzem.
grota10 napisał/a:
Wyskrobac i umyc mozna egr a reszte sie wymienia
Trzeba było wymienić. Jak skrobiesz to mogą pozostać opiłki. Pozorna oszczędność. :grin:

Dlaczego oszczędzasz na czujniku klocków? :mrgreen:

Osobiście dbam bardzo o zawieszenie, opony i hamulce. Filtr odmy nawet jak będzie po umyciu do d... to nikomu krzywdy nie zrobi. Najwyżej będę miał wydatki. Jednak wiem jak umyłem i się nie obawiam ze mi coś się rozwali w silniku z tego powodu.

grota10 - Pią Wrz 17, 2010 22:43

pozorna bo mozna sobie zajezdzic turbinke lub silnik a to juz nie kosztuje 150 zet. Co do skrobania to zalezy jak kto skrobie.Mi opilki nie leca bo skrobie tylko gruby nagar a nie aluminium czy z czego to jest a reszte myje. Nie chce sie sprzeczac dbam o swoje R dlatego tak robie.Inni moga inaczej.Znam goscia ktory oszczedzal na pasku rozrzadu ,kosztowalo go to 5000 zet.Moze to zle porownanie
apples - Pią Wrz 17, 2010 22:57

grota10 napisał/a:
pozorna bo mozna sobie zajezdzic turbinke lub silnik a to juz nie kosztuje 150 zet.
Dlatego trzeba dobrze umyć i też będzie OK. :wink:
grota10 napisał/a:
Nie chce sie sprzeczac
Ja tym bardziej. To co uważam już napisałem i wyjaśniłem.
grota10 napisał/a:
dbam o swoje R dlatego tak robie
Ja też. Dlatego już tyle wymieniłem, wyczyściłem i naprawiłem.

Miłego wieczoru. :smile:
Pozdrawiam
apples

Cmdr.Kisiel - Pią Wrz 17, 2010 23:44

Nie ma co robić wycieczek osobistych bo ktoś już dostał w tym temacie po kartce :mrgreen:

Jestem ciekaw ile osób znacie, które nie wymieniły filtra i wiazało się to u nich z poważnymi wydatkami.( co zatkanie filtra powoduje wiemy). Bo jeśli chodzi o oszczędność na pasku to znam kilka przypadków.

Doświadczenia każdy ma inne tak jak i rady.( to samo dotyczy różnych branży).

rav8409 - Wto Sty 18, 2011 23:01

Cytat:
Pamiętać należy aby nie uszkodzić plastikowych końcówek na wtryskach. Ja wyjmowałem korpus z filtrem zdejmując plastiki tylko z dwóch wtrysków( wyjąć metalowe zawleczki i delikatnie podważyć nożykiem plastikowe końcówki wtrysków przy jednoczesnym ciągnięciu druga ręką w górę. NIC NA SIŁĘ)


Czy moze ktos napisac dokladniej, co trzeba odkrecic i jak sie dostac do tego filtra bez uszkodzenia..nigdy tego nie robilem i troche sie boje ze cos przeocze, akonsekwencje moga byc kosztowne..??

Pieta - Sro Sty 19, 2011 00:07

Zdejmujesz plastikową pokrywę silnika i masz odmę pomiędzy wtryskami a filtrem paliwa.
Aby wyjąć odmę, musisz zdjąć przewodody paliwowe, Krućcce są zabezpieczone zawleczkami drucianymi, potem ostrożnie do góry, bez szarpania. Są plastikowe i można je połamać.

http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#SM

strumyk1977 - Wto Mar 08, 2011 13:06

Witam. Przymierzam się do wymiany całej odmy w R75 CDT (116 KM). Dzwoniłem dzisiaj do BMW i chciałem kupić odmę o nr 11 12 7 799 224 (nowy typ z plastikowym wkładem) do silnika M47N lecz sprzedawca powiediał, że nie będzie pasować do mojego silnika. Podobno R75 z silnikiem CDT (BMW M47) ma odmę z filtrem filcowym i ten plastikowy nie pasuje. Proszę o podpowiedź jak to jest z tym filtrem odpowietrzania skrzyni karbowej- czy ten nowy typ pasuje do słabszego silnika czy nie?Dzięki :???:

[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:06 ]
Rowan, Witam. Przymierzam się do wymiany całej odmy w R75 CDT (116 KM). Dzwoniłem dzisiaj do BMW i chciałem kupić odmę o nr 11 12 7 799 224 (nowy typ z plastikowym wkładem) do silnika M47N lecz sprzedawca powiediał, że nie będzie pasować do mojego silnika. Podobno R75 z silnikiem CDT (BMW M47) ma odmę z filtrem filcowym i ten plastikowy nie pasuje. Proszę o podpowiedź jak to jest z tym filtrem odpowietrzania skrzyni karbowej- czy ten nowy typ pasuje do słabszego silnika czy nie?

apples - Wto Mar 08, 2011 14:05

strumyk1977, będzie pasować. Nie ważne, czy to CDT czy CDTi, filtr jest ten sam.
Rowan - Wto Mar 08, 2011 15:29

strumyk1977 napisał/a:
silnikiem CDT (BMW M47)

Silnik w R czyli CDT/CDTi, to nie jest M47, tylko M47R :wink:

maciej.s - Nie Maj 20, 2012 11:25

witam,
czy 11127799224 i 11127799225 to to samo?
jeśli nie to czym się różnią i czy będą pasować do naszego R?

np. http://allegro.pl/separat...2346701294.html

zdołałem się dowiedzieć że 11127799225 jest do silnika M57N
http://www.realoem.com/bm...eur=1&details=1
:???:
Proszę o pomoc

MiReK - Nie Wrz 01, 2013 19:26

Mam pytanie do tych którzy wymieniali filtr na ten plastikowy, czy ktoś z Was czyścił już go? Jeśli tak,to czym i jak wyglądał był mocno brudny? Poci mi się przewód z turbo i muszę albo wyczyścić ten plastikowy na który wymieniłem lub kupić nowy, MaReK radzi mi żebym wrócił do starego filcowego.
piotrek1000 - Nie Wrz 01, 2013 20:56

Zrobiłem na tym plastikowym z 60 tysięcy, w tym czasie 2 razy do niego zaglądałem i co najwyżej był na nim delikatny osad. Turbo suche, jednak zastanawia mnie fakt że turbo dość głośno gwizda. Czy w waszych R też słychać wyraźny gwizd przy otwartym oknie (przy zamkniętym u mnie nic nie słychać). Dodam że mam chwilowo ściągniętą płytę z pod silnika.
lukasz-89 - Wto Gru 02, 2014 21:26

witam