Zobacz temat - [MG ZR 105 2004r] dylematy dotyczące hamulców
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 105 2004r] dylematy dotyczące hamulców

szeryff - Pon Gru 08, 2008 16:22
Temat postu: [MG ZR 105 2004r] dylematy dotyczące hamulców
Witam wszystkich, powie mi ktoś ile wchodzi płynu hamulcowego gdybym chciał wymienić? bo mam strasznie słabe hamulce, wymieniałem tarcze klocki ATE ale klocki sie juz przegrzały myśle teraz na zakupem klocków firmy ebc green stuff. dzieki za porady pozdrawiam :roll:
piter34 - Pon Gru 08, 2008 16:23

Kup opakowanie litrowe. Starczy.
blue827 - Pon Gru 08, 2008 17:55

polecam płyn ATE , jest w metalowej puszczce, mi wszedł cały litr , tzn aż zaczał wypływac ten świeży.

Odnośnie poprawy hamowania to może rozważ też nowe wężyki w oplocie, brakes4u mają dobre oferty i wysyłają do Polski:
.

marcinmarcin - Pon Gru 08, 2008 20:26
Temat postu: Re: [MG ZR 2004r 105]
szeryff napisał/a:
Witam wszystkich, powie mi ktoś ile wchodzi płynu hamulcowego gdybym chciał wymienić? bo mam strasznie słabe hamulce, wymieniałem tarcze klocki ATE ale klocki sie juz przegrzały myśle teraz na zakupem klocków firmy ebc green stuff. dzieki za porady pozdrawiam :roll:

Jak wymieniałem, kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1 link, który zresztą polecam :) , ale okazało się że jedna butelka na styk wystarczyła do wymiany i porządnego odpowietrzenia. A co do poprawy hamulców, to w twoim przypadku raczej najlepszym wyjściem byłby swap na większe, wentylowane tarcze przednie. Wężyki w oplocie zmniejszają bezwładność układu i pomagają lepiej czuć hamulce, ale nie zwiększą ich skuteczności ani odporności na przegrzanie.

szeryff - Pon Gru 08, 2008 22:32

dzięx za pomoc pozdrawiam.
gpredki - Pon Gru 08, 2008 22:44

Klocki sie przegrzaly, tzn. ?
szeryff - Pon Gru 08, 2008 22:47

to znaczy ze po przejechaniu ok 20 km. na sandale. po podjechaniu pod dom dym z klocków.. tak jak by ognisko zapalił... :shock:
gpredki - Pon Gru 08, 2008 22:53

Hmm, dziwne, jezdzilem na ATE i ciezko bylo je przegrzac. Sprawdzales zaciski?
szeryff - Pon Gru 08, 2008 22:55

co masz na myśli .. ". Sprawdzales zaciski?" ?? może właśnie w tym tkwi problem...
gpredki - Pon Gru 08, 2008 23:04

Czy sie nie zapiekaja. Nie masz cieplych/goracych przednich kol po normalniej jezdzie?
szeryff - Pon Gru 08, 2008 23:16

ciepłe są... kurcze... a jaka jest na to rada? wymienić.. czy jest jakieś tańsze rozwiązanie....?
gpredki - Pon Gru 08, 2008 23:32

Zdjac zaciski, zobaczyc czy tloczek lekko chodzi, ewentualnie przesmarowac.
truten23 - Pon Gru 08, 2008 23:33

Nie koniecznie odrazu wymieniać, najlepiej je rozkręć i sprawdź czy się w miarę luźno przemieszczają te dwie części zacisku niędzy sobą, wyczyść i powinno być ok. Tak swoją drogą, napewno były odpowietrzone?? :wink:
szeryff - Wto Gru 09, 2008 08:15

podjade teraz do innego mechesa i żeby mi wymienił klocki i płyn, powiem mu o tych zaciskach, pewnie w tym tkwi problem. i zeby dobrze odpowietrzył. dzięki za pomoc
BoloSr - Wto Gru 09, 2008 08:44

szeryff napisał/a:
podjade teraz do innego mechesa i żeby mi wymienił klocki i płyn, powiem mu o tych zaciskach, pewnie w tym tkwi problem. i zeby dobrze odpowietrzył. dzięki za pomoc


to znjadz teraz odpowiedniego wachowca albo sam to zrob jak potrafisz :)
trza wymontowac stare klocki i tloczek wcicnac do konca i posmarowac prowadnice smarem do hampli i bedzie dobrze bynajmniej ja tak robie zawsze i wszystko jest OK

szeryff - Wto Gru 09, 2008 15:12

dzięki pozdro

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 22:21 ]
i znowu podobny problem, kupiłem klocki EBC gren stuff zmieniłem ok 2 tyg temu i dzisiaj po przejechaniu ok 20km na sandale i zchamowaniu na koniec ze 120 do zera dym z klocków... Nie wiem co juz zrobić. Ma ktos jakieś propozycje?? :bezradny:

thef - Pon Sty 12, 2009 22:41

Podbijam wątek.
marcinmarcin - Pon Sty 12, 2009 22:57

szeryff napisał/a:
dzięki pozdro

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 22:21 ]
i znowu podobny problem, kupiłem klocki EBC gren stuff zmieniłem ok 2 tyg temu i dzisiaj po przejechaniu ok 20km na sandale i zchamowaniu na koniec ze 120 do zera dym z klocków... Nie wiem co juz zrobić. Ma ktos jakieś propozycje?? :bezradny:

Znam dobrze twoje rejony - moim zdaniem przy górzystym terenie i ciężkiej nodze trudno Ci będzie utrzymać niewentylowane tarcze - poszukaj możliwości swapa na wentylowane (tarcze, zaciski, klocki). Będzie to kosztowało ale jeśli nie ma innej możliwości, a chcesz autkiem pojeździć... No chyba że Ci coś blokuje hamulce - mi kiedyś takiej jaja w poprzednim aucie dawała pompa hamulcowa, ale to było czuć, auto cały czas lekko hamowało.

keczu - Wto Sty 13, 2009 00:15

Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.
gpredki - Wto Sty 13, 2009 00:29

keczu napisał/a:
Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.


Niedroga? Nawiercane Brembo to bodajze seria Oro - jedne z najdrozszych w ofercie Brembo. Nic Ci sie nie pomylilo?
A DOT5 mozna uzywac tylko w ukladzie od niego przystosowanym.

keczu - Wto Sty 13, 2009 08:16

gpredki napisał/a:
Nic Ci sie nie pomylilo?
Nie nie pomylilo mi sie. W porownaniu do wymiany zaciskow i modyfikacji na wentylowane to jest wlasnie nie droga modyfikacja.No chyba ze masz jakis cudowny sposob na poprawe hamowania bez wymiany zadnego elem.Kosztowaly 570 zl(w2000r.)dla porownania w tamtym okresie orginalne lite tarcze (polskie) kosztowaly 150zl,a np.komplet wentylowanych,standardowych do Peugeota 406(tez brembo) 450zl,to ceny dla porownania bo nie wiem ile teraz kosztuja,ale nie sadze ze duzo wiecej.
szeryff - Wto Sty 13, 2009 08:41

zastanawiają mnie też zaciski czy z nmi jest wszystko ok. może nie odbijają do konca i jest jakiś tam docisk. cały czas sie grzeje ten klocek...
marcinmarcin - Wto Sty 13, 2009 10:03

keczu napisał/a:
Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.

Nie wiem, czy jednak nie taniej wyjdzie swap - w miarę niezłe tarcze 262 V (wentylowane) do Rovera 25/MG ZR 2.0D/1.8 120 nie powinny więcej niż 150zł/szt kosztować (np TRW/Lucas). Klocki mogą zostać te same, różnica jest w grubości tarczy 13/21mm więc zacisków trzeba by poszukać używek w dobrym stanie. Motul 5.1 jest w pełni mieszalny z Dot 3/4. Natomiast faktycznie DOT 5 są na bazie silikonowej i nie dość że nie wolno ich mieszać z 3/4, to jeszcze układ musi być do tego przystosowany (żre uszczelki).

gpredki - Wto Sty 13, 2009 13:37

keczu napisał/a:
gpredki napisał/a:
Nic Ci sie nie pomylilo?
Nie nie pomylilo mi sie. W porownaniu do wymiany zaciskow i modyfikacji na wentylowane to jest wlasnie nie droga modyfikacja.No chyba ze masz jakis cudowny sposob na poprawe hamowania bez wymiany zadnego elem.Kosztowaly 570 zl(w2000r.)dla porownania w tamtym okresie orginalne lite tarcze (polskie) kosztowaly 150zl,a np.komplet wentylowanych,standardowych do Peugeota 406(tez brembo) 450zl,to ceny dla porownania bo nie wiem ile teraz kosztuja,ale nie sadze ze duzo wiecej.


Mozliwe, nie znam cen z 2000r. w tej chwili brembo max lite masz w zaleznosci od auta za 100-150zl/szt, wentylowane nieduzo drozej. Wiercone Brembo wentylowane to jakies 500zl/szt. W sumie nawet nie wiedzialem, ze Brembo robi wiercone niewentylowane tarcze :)

keczu - Wto Sty 13, 2009 20:03

gpredki napisał/a:
W sumie nawet nie wiedzialem, ze Brembo robi wiercone niewentylowane tarcze
Wiec robi,dwa lata na takich jezdzilem i nie bylo problemow z przegzaniem hamulcy.
szeryff napisał/a:
zastanawiają mnie też zaciski czy z nmi jest wszystko ok. może nie odbijają do konca i jest jakiś tam docisk. cały czas sie grzeje ten klocek...
Masz poprostu kiepski uklad hamulcowy nie przystosowany do tego auta mialem dokladnie tak samo,autko o podobmej masie i mocy i ktos sobie wymyslil ze lite tarcze beda ok.Co do plynow to kazdy ma internet i instrukcje obslugi wiec nie ma problemu co i jak.
marcinmarcin napisał/a:
Nie wiem, czy jednak nie taniej wyjdzie swap
Wszystko zalezy za ile te tarcze mozna kupic(nie sadze ze 500zl za szt.),bedzie nmiej zachodu z szukaniem sprawdzonych czesci. http://www.spiderautomotive.com/civicrotors.html to tak dla przykladu nie wiem czy zamienne sa MG i jak widac nie takie drogie,nie wentylowane a nawiercane.Brembo ma jeszcze jedna serie tarcz nawiercanych Sport Cross i chyba sa tansze od ORO.
szeryff - Wto Sty 13, 2009 20:07

chyba że kupie EBC turbo grove nacinane i nawiercane..
Brt - Wto Sty 13, 2009 20:55

szeryff napisał/a:
chyba że kupie EBC turbo grove nacinane i nawiercane..

hmm są chyba tylko w wersji wentylowanej :roll: jesli tak, to i tak zmiana jarzm i zacisków by była konieczna. Same EBC dają radę ;) Skoro tak "zajeżdżasz" hamulce, to jednorazowy ale większy wydatek moim zdaniem będzie rozsądniejszy długofalowo niż półśrodki. Chytry 2x traci ;)

szeryff - Wto Sty 13, 2009 22:12

dostałem oferte że są dostępne pełne Tarcze przód tuningowe TURBO GROOVE (nacinane, nawiercane, ocynkowane) GD851 i mam symbol. gdyby je połączył z klockami green lub red to może by było coś lepiej... vzy sie w to nie bawić i wstawić wentylowane tarcze?
marcinmarcin - Wto Sty 13, 2009 23:08

Moim zdaniem wentylowane TRW sprawdzi się dużo lepiej niż niewentylowane EBC... :/ Zastanawiałem się po sprowadzeniu auta nad Turbo Groove, ale znalazłem parę opinii, że łatwo je przegrzać i pokrzywić - co w twoim przypadku jest akurat bardzo prawdopodobne... Fabryczne TRW/Lucas mimo dość ostrej jazdy i 56 tysięcy, przy hamowaniu nie mają żadnego bicia i wystarczą jeszcze spokojnie na 30-40 tys.
szeryff - Sro Sty 14, 2009 17:51

A podejdą zaciski od rovera 200 pod tarcze wentylowane? czy sie czymś rożnią bo mozna spokojnie dostać używki na allegro za ok 80zł sztuka
Brt - Sro Sty 14, 2009 19:16

podejdą :ok: + jarzma oczywiscie też trzeba kupić
szeryff - Sro Sty 14, 2009 19:23

Dzieki Brt za odpowiedz! :grin: moze moj problem sie rozwiaże.. a jakie mi polecicie zakupić tarcze?
marcinmarcin - Sro Sty 14, 2009 20:18

szeryff napisał/a:
Dzieki Brt za odpowiedz! :grin: moze moj problem sie rozwiaże.. a jakie mi polecicie zakupić tarcze?

Ja będę nudny i się będę powtarzał ;) - moim zdaniem TRW/Lucas są bardzo dobre jakościowo, wytrzymują naprawdę dużo, a w związku z faktem, że to jest również tarcza do Hondy Civic (262mm wentylowana) są w naprawdę świetnych cenach. Tata niedawno kupował i był w szoku, że tak mało zapłacił - przełożyliśmy je kilka tygodni temu (ważne żeby dobrze wyczyścić piasty przed założeniem) i jeździ mu się na nich świetnie (idealnie wyważone - zero bicia). Jak będziesz kupował zaciski z 200 upewnij się że są od tarcz 262, bo były też chyba mniejsze (nie wiem tylko czy wentylowane?).

szeryff - Sro Sty 14, 2009 20:40

ok dzięki! :ok:

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 15:41 ]
Mam, jeszcze jedno pytanie. mianowicie, słyszałem ze podejdą zaciski od MG ZR lub MG ZS od silnika 1.8 czyli pod tarcze 282mm Możecie mi to potwierdzić czy pozostać przy 260? dzięki