|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Nowe moce
fearless - Pon Gru 15, 2008 10:54 Temat postu: [R416] Nowe moce Witam. zwięźle opiszę temat: wczoraj rozłączyłem zasilanie / sterowanie wtryskiwaczami w r 416 si i po ponownym podpieciu okazalo sie ze roverek zyskal nowe moce, jak wczesniej maksymalna predkosc wynosila 170 km/h tak teraz na 4 biegu bez problemow wykrecil 180 km/h na 5 biegu 210 km/h i droga mie sie skonczyla - dzis jeszcze sprawdze na obwodnicy garwolina zeby okreslic v-max i tu moje pytanie ... czy takie rozlaczenie moglo spowodowac ze komputer dobral sobie inne mapy wtrysku?? czy taki przyrost mocy moze byc spowodowany czyms innym?? samochod stal sie po prostu bardziej elastyczny i chetniej wchodzi na obroty. pozdrawiam
etimark - Pon Gru 15, 2008 12:22
Po odłączeniu zasilania komputer adoptuje się od nowa i tworzy w pamięci nowe mapy.
Ale spalanie przy takich mocach wzrosło.
PHJOWI - Pon Gru 15, 2008 12:40
nie koniecznie będzie więcej palić, auto straciło adaptacje stare i wtej chwili samo się od nowa uczy
fearless - Pon Gru 15, 2008 13:31
Właśnie najdziwniejsze jest to że spalanie również spadło i to około 1 - 1,5 litra na 100. wczoraj po tym rozłączeniu udałem się na stację benzynową celem zatankowania i sprawdzenia ciśnienia w oponach - zalałem do pełna - zwykle pełny zbiornik paliwa wystarcza mi na przejechanie 700 km. Dziś mam na liczniku 800 km od tankowania i dopiero zapaliła się bieda - co oznacza że w baku jest jeszcze 6 litrów paliwka. Biorąc pod uwagę że zbiornik ma pojemność 55 litrów i znajduje się w nim jeszcze 6 litrów paliwa to spalanie wyszło w granicach 6,13 l/100 km wcześniej wychodziło w jeździe mieszanej jakieś 7 - 7,5 l/100.
Kolejny raz mój R mnie zaskakuje - tylko żeby nie nauczył się za szybko tych starych map wtrysku - a już jest po teście na obwodnicy wynik 235 km/h - a rocznik 95 to wzrost prędkości maksymalnej o 65 km/h
[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 13:35 ]
nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h
Aby uniknąć nieporozumień dodam że w chwili kupowania auta miałem zamontowany licznik ze skalą do 240 km/h - standardowo były montowane do 220 km/h - mój poza tym jest biały i ma niebieskie podświetlenie - są jeszcze 2 różnice które zauważył mój mechanior przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą - otóż skrzynia biegów nie jest od R 416 si tylko od jakiegoś innego - nie potrafił określić od jakiego i stopień sprężania jest wyższy.
oprawca_1978 - Pon Gru 15, 2008 15:39
Musiał być już niezły niekontakt na złączkach wtrysków. Zdjęcie i ponowne założenie usunęło to i wtryski są sterowane pełnym prądem, przez co otwierają się szybciej i do końca (czyli jak być powinno) a od tego, silnikowi wróciła dynamika a przy tym też i ekonomiczność się nie pogorszyła.
Polskie drogi są straszne i w samochodach kilkuletnich, jakie by one nie były, elektryka się będzie wytrząsać, a od tego, dostawać niepewności na łączkach, a od tego, będzie fixować, itd..
W zasadzie, raz na rok, wypadałoby każdą złączkę rozłączyć, przepatrzeć, przedmuchać, sprawdzić pewność zatrzasków, brak wody, czystość konektorów, a potem porządnie ją złączyć. Dotyczy to zwłaszcza instalacji czujników silnika, które są obwodami niskoenergetycznymi (małe napięcie i prąd) a przez to - niezmiernie wrażliwe na zanieczyszczenia na łączach.
Zdecydowana większość kłopotów, które sprawiają czujniki silnika, spowodowana jest nie przez ich defekt, ale właśnie przez niekontaktujące linie sygnałowe tychże.
Co przepraktykowałem dość porządnie na moim nieśmiertelnym, dwunastoletnim FSO Polonez 1.4 MPI rocznik.
cin1 - Pią Gru 26, 2008 19:24 Temat postu: gdzie Witam gdzie znajduje sie ta zlaczka od wtryskow prosil bym o szczegoły
kolin - Pią Gru 26, 2008 19:59
fearless napisał/a: | wynik 235 km/h |
To mnie rozśmieszyłeś to 2.0 pewnie leci z 300...??
fearless napisał/a: | Aby uniknąć nieporozumień dodam że w chwili kupowania auta miałem zamontowany licznik ze skalą do 240 km/h - standardowo były montowane do 220 km/h - mój poza tym jest biały i ma niebieskie podświetlenie - są jeszcze 2 różnice które zauważył mój mechanior przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą - otóż skrzynia biegów nie jest od R 416 si tylko od jakiegoś innego - nie potrafił określić od jakiego i stopień sprężania jest wyższy. |
Pewnie źle skalibrowany licznik jak i również od innego modelu to po pierwsze...
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?
Inna skrzynia biegów niby od czego ?
fearless napisał/a: | nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h |
Kup sobie choćby GPS i sprawdź wtedy kosmiczne prędkości
IMO...
Zawsze mnie zastanawiało, że te silniki w różnych samochodach 1.4 1.6 latają po ponad 200km/h z placem w d...
A te mocne 2.0 i w górę są wolniejsze... więc jaki sens kupować duży motor skoro takim małym można latać prawie 250 i to z całkiem nie złym spalaniem
to tyle ode mnie...
gpredki - Pią Gru 26, 2008 22:30
Licznik w R400 klamie przy licznikowym 200km/h jakies 13-14km/h. Sprawdzane GPSem. Zeby sie rozbujac do 235km/h rzeczywistych trzeba conajmniej 200KM mocy.
greg-si - Sob Gru 27, 2008 10:10
gpredki, dokładnie na blacie miałem niecałe 200km/h a GPS wskazywał 188km/h. Ori liczniki przekłamują troszkę. Mowa o R400 1.4 16V
gucwiz - Sob Gru 27, 2008 10:35
gpredki napisał/a: | Licznik w R400 klamie przy licznikowym 200km/h jakies 13-14km/h. Sprawdzane GPSem. Zeby sie rozbujac do 235km/h rzeczywistych trzeba conajmniej 200KM mocy. | nie wiem jak przeklamuje u was gps ale ja raz jedyny jak sie naprawde spieszylem moja 620 z nawigacja dymalem 215 km/h na gps 213km/h wiec przy tej predkosci 2km to uwazam ze malo i wcale nie tzra miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu
gpredki - Sob Gru 27, 2008 11:25
gucwiz napisał/a: | gpredki napisał/a: | Licznik w R400 klamie przy licznikowym 200km/h jakies 13-14km/h. Sprawdzane GPSem. Zeby sie rozbujac do 235km/h rzeczywistych trzeba conajmniej 200KM mocy. | nie wiem jak przeklamuje u was gps ale ja raz jedyny jak sie naprawde spieszylem moja 620 z nawigacja dymalem 215 km/h na gps 213km/h wiec przy tej predkosci 2km to uwazam ze malo i wcale nie tzra miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu |
Ma 180KM i pewnie jak to nowe diesle bonus od fabryki na jakies 10-15KM. Powyzej 200km/h kazde 10km/h wymaga sporo mocy.
greg-si - Sob Gru 27, 2008 11:47
gucwiz, swoją nawigację miałem w kilku autach i zawsze sprawdzałem jak ma się wskazanie na liczniku do tego co jest na GPS. Kilka razy jeszcze sprawdzałem z przydrożnymi miernikami prędkości i wiem że mój GPS odczytuje prawidłowo prędkość.
Np. Polonez przy 100km/h GPS 99km/h Vectra B 100km/h GPS 99km/h Rover 400 100km/h GPS 96km/h. Było jeszcze kilka aut ale to już nie moje więc tego nie uwzględniam bo nie wiem dokładnie jakie koła w tamtych powinny być. W tych trzech koła takie jak producent zaleca.
kolin - Sob Gru 27, 2008 12:12
Cytat: | miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu |
No tak jechałeś 170KM samochodem z prędkością 230km/h
A kolega bez trudu osiągnął 235km/h 111 Konnym silnikiem
I też wcale nie twierdze, żeby jechać 230km/h trzeba mieć 200KM a nie też 100KM
Po prostu dla mnie te prędkości są zarezerwowane dla pojemnośći od 2.0 w górę lub tez jakiś mocnych 1.6, 1.7 które osiągają moce tyle co 2.0 przy tym są lekkie.
gpredki - Sob Gru 27, 2008 12:17
To masz cos nie tak z ta nawigacja, bo licznik samochodowy nie moze pokazywac mniej niz wynosi predkosc rzeczywista. Takie sa przepisy.
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 12:22 ]
kolin napisał/a: | Cytat: | miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu |
No tak jechałeś 170KM samochodem z prędkością 230km/h
A kolega bez trudu osiągnął 235km/h 111 Konnym silnikiem
I też wcale nie twierdze, żeby jechać 230km/h trzeba mieć 200KM a nie też 100KM
Po prostu dla mnie te prędkości są zarezerwowane dla pojemnośći od 2.0 w górę lub tez jakiś mocnych 1.6, 1.7 które osiągają moce tyle co 2.0 przy tym są lekkie. |
Poczytaj dane techniczne samochodow. Ten Avensis ma 180KM i 220km/h wedlug katalogu. 230km/h osiagaja takie z moca okolo 200KM, zeby poleciez 240KM/h trzeba juz z 240KM. Mowie tutaj o rzeczywistych predkosciach a nie tyle ile pokaze licznik.
greg-si - Sob Gru 27, 2008 14:15
gpredki, no to widać że wszystkie auta mają coś nie tak z licznikami
Sorki ale to co piszesz jest bzdurą. Nie będę wdawał się z Tobą w polemikę bo jeśli twierdzisz że trzeba mieć ponad 200km żeby polecieć 230km/h to nie jeździłeś samochodem ze zdrowym silnikiem czy też nowym.
Zresztą powinieneś wiedzieć że spore znaczenie na prędkość maksymalną ma skrzynia biegów. Nawet przy tych 110km.
Proszę przytocz ten przepis określający/mówiący coś o prędkości podawanej przez licznik.
Marrkus - Sob Gru 27, 2008 15:24
Cytat: | otóż skrzynia biegów nie jest od R 416 si tylko od jakiegoś innego |
Może masz skrzynię PG1? A silniczek to masz k-serie czy może hondowski?
Może jakąś fotgrafię tego zestawu wrzuć tu na forum ...
mogewszystko - Sob Gru 27, 2008 16:18
dowiemy sie gdzie ta magiczna zlaczka???
fearless - Sob Gru 27, 2008 20:02
Cytat: | To mnie rozśmieszyłeś to 2.0 pewnie leci z 300...?? |
Nie wiem nie mam 2.0 więc nie sprawdzałem.
Cytat: | Pewnie źle skalibrowany licznik jak i również od innego modelu to po pierwsze... |
Czytaj uważniej a doczytasz się że napisałem - kiedy go kupowałem - licznik miał skalę do 240 km/h - wiem że normalnie liczniki w R 416 mają skalę pisaną do 220 km/h Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj!!!!
Cytat: | Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ? |
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej :D
Cytat: | Inna skrzynia biegów niby od czego ? |
Przyznaję - wtedy nie wiedziałem - dziś już wiadomo - jest to skrzynia od R 45 - nadal nie znam modelu.
Cytat: | Kup sobie choćby GPS i sprawdź wtedy kosmiczne prędkości |
Według Ciebie i innych kosmiczne... według mnie realne - i na waszym miejscu wcale nie zwracał bym się ku sprawdzaniu prędkości za pomocą GPS - też przekłamują
Cytat: | Zawsze mnie zastanawiało, że te silniki w różnych samochodach 1.4 1.6 latają po ponad 200km/h z placem w d...A te mocne 2.0 i w górę są wolniejsze... więc jaki sens kupować duży motor skoro takim małym można latać prawie 250 i to z całkiem nie złym spalaniem |
Nigdy nie napisałem że wyciągnął 250 km/h i tym bardziej że spalanie było "niezłe"! przy prędkościach ponad 150 km/h mój R pali nawet 15 l/100
A na marginesie - mnie zawsze zastanawiało to że silnik BMW E 36 2.0 2.5 i 2.8 mają takie same spalania a ich moce różnią się łącznie o jakieś 70 kucy ?? - czyli że chyba Twoja teoria że wraz ze wzrostem mocy wzrasta spalanie - padła [/quote]
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:23 ]
Cytat: | Może jakąś fotgrafię tego zestawu wrzuć tu na forum ... |
Zaraz po świętach zrobię dokładne fotki silnika i wrzucę w ten wątek.
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:30 ]
fearless napisał/a: | nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h |
A jeśli nie wierzysz w to że Golf VR6 2.8 benzyna nie jest w stanie lecieć 200 (250) km/h.... to naprawdę zapraszam na test
kolin - Sob Gru 27, 2008 21:39
gpredki napisał/a: | Poczytaj dane techniczne samochodow |
Ktoś tam zasugerował, że ma 170KM więc nie wnikałem ile ma dokładnie, bo mnie to nie interesuję.
gpredki napisał/a: | Ten Avensis ma 180KM i 220km/h wedlug katalogu. 230km/h osiagaja takie z moca okolo 200KM, zeby poleciez 240KM/h trzeba juz z 240KM. Mowie tutaj o rzeczywistych predkosciach a nie tyle ile pokaze licznik. |
Przyjedź do mnie to cie przewiozę autem z 125KM silnikiem z rzeczywistą prędkością 215km/h Licznikowo zamyka się cały i strzała jest przechylona ponad za 220...
Więc nie gadaj mi tutaj, że trzeba mieć 240KM żeby jechać 240km/h
Dużo zależy od skrzyni biegów i charakterystyki silnika, do czego on służy sportowe, kombi rodzinę, sedan itd...
tyle ode mnie...
fearless napisał/a: | Pewnie źle skalibrowany licznik jak i również od innego modelu to po pierwsze...
Czytaj uważniej a doczytasz się że napisałem - kiedy go kupowałem - licznik miał skalę do 240 km/h - wiem że normalnie liczniki w R 416 mają skalę pisaną do 220 km/h Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj!!!!
|
Piszesz ze w momencie kupna samochodu licznik był do 240 tak ? tak... i auto nie chciało jechać więcej niż 170km/h ? Po zmianie na seryjny wyskalowany do 220... auto wyciąga 235km/h ?
Z twojego opisy wynika, że ten licznik był w momencie kupna ale teraz jest zwykły... więc ty się naucz pisać, bo ja czytać umiem...
fearless napisał/a: | Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej |
Szczerze w dupie mam taki czujnik... mam takich pełno i każdy pokazuje co innego...
Tyle ode mnie...
Miałem na myśli... Doprzężony za pomocą uszczelki, głowica bardziej splanowana, więc kolego ze stwierdzeniami kto do szkoły to bym się za bardzo nie wychylał.
fearless napisał/a: | Według Ciebie i innych kosmiczne... według mnie realne - i na waszym miejscu wcale nie zwracał bym się ku sprawdzaniu prędkości za pomocą GPS - też przekłamują |
Się już nie wypowiadam bo siły nie mam... Napiszę tyle, może kiedyś będziesz na jakimś zlocie na którym ja będę, wyciągnę wtedy z bagażnika Hamownie przenośną i zmierzymy ten twój V-max i to realne 235km/h.
fearless napisał/a: | Nigdy nie napisałem że wyciągnął 250 km/h i tym bardziej że spalanie było "niezłe"! przy prędkościach ponad 150 km/h mój R pali nawet 15 l/100
A na marginesie - mnie zawsze zastanawiało to że silnik BMW E 36 2.0 2.5 i 2.8 mają takie same spalania a ich moce różnią się łącznie o jakieś 70 kucy - czyli że chyba Twoja teoria że wraz ze wzrostem mocy wzrasta spalanie - padła | [/quote]
Napisałem prawie 250km.h... a to stanowi dużą różnice... 235km/h to i tak dużo
Jak ci pali przy 150km/h 15 litrów to super...
BTW...
w BMW spalanie było takie E-36 mowa tutaj o idioto odpornym M50 2.0<-2.3-2.5 spalanie to samo na dodatek 2,3 leje z pod świateł 2.5 mimo iż oba motory i tak są 2,5 litra...
2.8 nie powiedział bym tak dokładnie że pali tyle samo co 2.0...
Miałem BMW z motorem M52 320, kolega miał 328 i jakoś miał większe spalanie niż u mnie... więc radzę praktykę a teorię na bok, tyle również ode mnie. fearless napisał/a: | fearless napisał/a:
nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h
A jeśli nie wierzysz w to że Golf VR6 2.8 benzyna nie jest w stanie lecieć 200 (250) km/h.... to naprawdę zapraszam na test |
Sam swoje posty cytujesz i komentujesz ?
IMO VR6 By twojego Rovera by wciągało dolotem i wysrało wydechem... mówię tutaj o silniku nie zajechanym...
Ale cóż każdy na świecie wierzy w co chce...
fearless - Sob Gru 27, 2008 22:21
Na głupotę nie ma rady!
Z głupotą nie ma co dyskutować!
Zawiść ludzka oraz ich niewiara, wywodzi się z zazdrości o to czego mieć nie mogą!
Pzdr.
Mam nadzieję że się spotkamy na spocie. Ja będę jutro w Wa-wie
A jak nie to może na wiosnę na ogólnopolskim Spocie - tylko wtedy to już będzie R 75
greg-si - Sob Gru 27, 2008 22:31
jak 1.6 przy 150km/h pali 15l to...
fearless, mi 1.4 przy średniej prędkości 144km/h (tak wskazał GPS) czyli prędkości 120-190km/h spalił dokładnie 8.04l na 100km
fearless - Sob Gru 27, 2008 22:36
No a mi właśnie w trasie przy V = 150km/h z przyspieszeniami podczas wyprzedzania - pali właśnie 15/100. Może to wina tych zmian w silniku.... ale tak jest
Przy normalnej jeździe,czyli w granicach 90 - 100 pali 7/100
Desper - Nie Gru 28, 2008 13:38
fearless napisał/a: | Cytat:
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej |
Stopień sprężania... czujnikiem... Żart
Stopień sprężania jest wielkością GEOMETRYCZNĄ zależną od objętości cylindra i objętości komory spalania i ustalana w fazie projektowania. "Wróć do szkoły" j.w.
Jeżeli mechanik coś ci mierzył, to zapewne CIŚNIENIE sprężania, a jeżeli ciągle uparcie twierdzi że stopień sprężania... zmień mechanika.
Pozdr.
gpredki - Nie Gru 28, 2008 13:53
Ten przepis to homologacja. Prędkosciomierz dostanie homologacje jesli zawyza max 10%, nie moze za to zanizac predkosci. Co do V max ile jest aut ktore z moca 125KM poleca 215km/h? I to wszytsko k osztem przyspieszenia bo musi byc tam super dluga skrzynia. I nie wiem co sie rzucacie, przegladnijcie katalogi i dane podawane przez producentow. Moc okolo 200KM to jakies 220-230km/h. Co do aut sportowych nawet mniej, ostatni WRX ma bardzo krotka skrzynia i pojedzie ZTCP 210-215km/h a moc ma kolo 230KM
hoosar - Nie Gru 28, 2008 17:46
Oj Panowie, dyskutujecie na temat predkosci maksymalnych samochodów, a zapominacie wogóle o fizyce... Troche mi sie nudziło więc napisałem wam wzór na prędkość max samochodu, przy uwzględnieniu jedynie oporów powietrza.
Dla R416 (111 [KM] = 81,5 [kW]) założyłem powierzchnię czołową około 2,08 [m^2], współczynnik oporu f=0,34, gestosc powietrza ok. 1,2 [kg/m^3]. Podstawiając te dane do wzoru z załącznika okazuje się, iż Vmax jest mniejsze niż 210 [km/h]. Niech teraz dojda jeszcze opory toczenia i inne zwiazane z przeniesieniem napedu to okaże sie, iż realnie samochód nie jest w stanie rozwinąć 200[km/h]. Skrzynia biegów niech sobie będzie nie wiadomo jak długa, ale praw fizyki sie nie oszuka, 200km/h to max w co moge uwierzyć dla fabrycznego R416.
EDIT
We wzorze pierwiastek jest 3go stopnia.
gpredki - Nie Gru 28, 2008 17:48
Nie zapominam o fizyce dlatego pisze, ze kazde 10km/h wiecej Vmax wymaga sporo wiecej mocy, im szybciej tym wiecej.
hoosar - Nie Gru 28, 2008 17:54
Jeszcze odnośnie pomiaru GPSem, to kojarzy mi się, iż prędkość podawana jest z dokładnościa 0,2 [m/s] (0,72[km/h]), czyli błąd jest baaardzo mały...
greg-si - Nie Gru 28, 2008 19:07
hoosar, skąd taki współczynnik oporów?
normalnie mało z fotela nie spadłem jak zobaczyłem ten wzór
fizyki nie oszukasz ale trzeba mieć podstawy by wprowadzić dobre dane do wzoru.
hoosar - Nie Gru 28, 2008 19:43
Wspolczynnik wzialem stad:
http://roverki.pl/article.php?sid=88
Wprawdzie to dla R45 a nie R400, ale mysle ze duzej roznicy nie bedzie .
erzetjot - Nie Gru 28, 2008 20:24
prędkość swoją drogą ale spalanie ?
mnie niżej niż 7l nie zejdzie, jadąc 110 na trasie.
Standard przy 60% trasy( 120 km/h) i 40% miasto ( 60 km/h max) to 600 km na zbiorniku to już dużo, a gdzie tam 800km... jesli odpiecie przewodów wtryskowych to zmieni to się na to pisze ze względu na spalanie.
gpredki - Nie Gru 28, 2008 20:33
Ja jak jezdzilem na noPB to na zbiorniku robilem jakies 700-730km, tak 30% miasto reszta trasa, ale bez wiekszego oszczedzania. W swieta zrobilem na zbiorniku LPG (wchodzi jakies 34l) 380km i pewnie do stacji jutro jeszcze dojade.
greg-si - Nie Gru 28, 2008 20:44
hoosar, to zwracam honor. Myślałem że wyssałeś z palca ten współczynnik
Swoją drogą to fizykę łatwo oszukać Można do tego dodać jeszcze przyspieszenie ziemskie które potrafi dodać nawet kilkanaście km/h jak i podążanie na czyimś zderzaku
Co do spalania to 8,04l przy średniej prędkości 144km/h (tylko trasa)
W mieście przy odcinkach 2km postój i za 8h znowu 2km postój to wychodzi 13-14l/100km
Firq - Nie Gru 28, 2008 23:59
Panowie Podepne Się Pod Temat I podam 2 Przykłady Kolega ma golfa II 1.8 Silnik KR 140km seria i jest to bardzo zdrowa jednostka nie bede tłumaczył dlaczego ale z nawigacja mierzone bylo 230km/h i sie droga skonczyła wiec nie trzeba 200km zeby leciec ponac 200km/h drugi przykład były mercedes mojego ojca silnik 2.0 B 136km dokladnie 4 osoby na pokładzie predkosc z nawigacja oczywiscie 195km/h na IV biegu bo na V biego nie było juz miejsca wiec moim zdaniem Vmax to kwestia koni masy itp itd ale bardzo wazny jest KON pod maska Bo zdrowa jednostka Potrafi bardzo wiele Ps Passat 2.0tdi nie daje rady z golfem II 1.8kr
gpredki - Pon Gru 29, 2008 00:04
greg-si napisał/a: | hoosar, to zwracam honor. Myślałem że wyssałeś z palca ten współczynnik
Swoją drogą to fizykę łatwo oszukać Można do tego dodać jeszcze przyspieszenie ziemskie które potrafi dodać nawet kilkanaście km/h jak i podążanie na czyimś zderzaku
|
Wystarczy jechac z mocnym wiatrem i Vmax zadziwiajaco mocno rosnie. Tak samo jak roznica w spalaniu jest odczuwalna wtedy.
hoosar - Pon Gru 29, 2008 07:58
Greg-si, no jasne ze w ten sposób zawsze dojdzie pare gratisowych km/h , ale bierzmy raczej pod uwage normalne warunki, bez zadnych gorek, wiatru etc. . Z gorki to i malucha do 130-140 mozna rozbujać, tylko ze raczej nie o to nam chodzi w tym temacie .
greg-si - Pon Gru 29, 2008 08:35
hoosar, pewnie że nie ale każdy podaje prędkość max a w jakich warunkach?
tutaj nawet mgła ma znaczenie bo w mgle powietrze jest rozrzedzone
ja wiem że mój R 190km/h poleci bo jadąc 188km/h miałem jeszcze troszkę wolnego miejsca pod pedałem. Przez ładnych kilka minut ciągnąłem 180-190km/h dopóki nie doleciałem do innych aut i nie było wolnego pasa.
PTE - Pon Gru 29, 2008 08:40
fearless napisał/a: |
Cytat: | Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ? |
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej :D
|
Zmierzył ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania. To dwa odrębne pojęcia.
fearless - Pon Gru 29, 2008 10:05
Dobra Panowie. Żeby już zakończyć ten temat przyznam - ściema
Ale post został napisany aby sprawdzić waszą czujność i jak się okazało przez jakiś tydzień w zasadzie nikt nie zakwestionował takiego wyniku
Dopiero święta dały jakiś rezultat.
Natomiast w kwestii wyjaśnienia - prawdą jest że skrzynia biegów jest od R 45 - przełożenia są dłuższe - V max wynosiło bez pomiaru GPS 197 km/h - i skończyła się obwodnica Garwolina. Na biegu 4 - było 180 równiutkie (może rzeczywiście źle skalibrowany licznik)
Do prędkości 160 km/h - R rozpędzał się łatwo, powyżej tej prędkości, każdy podmuch wiatru powodował opory jakie trudno było pokonać.
Ktoś wcześniej pytał o silnik w moim R - otóż 1.6 si - 111 KM K-series.
Prawdą jest też to że ciśnienie sprężania (zwane potocznie stopniem sprężania) jest większe niż nominalne fabryczne.
Co do spalania - fakt, sprawdzony osobiście przeze mnie - przy prędkościach średnich od 90 - 110 km/h (właściwie nie jeżdżę po mieście - tylko trasa Lublin - Warszawa) wynosi u mnie około 7l/100km (co oznacza że na zbiorniku paliwa pokonuję + 700 km), powyżej tej prędkości spalanie znacznie wzrasta - przy dłuższym utrzymywaniu prędkości 140 - 150 km/h wynosi nawet 15l/100 km.
Co do tego odpięcia przewodów - taki fakt miał rzeczywiście miejsce, przypadkowo. Odpięta została kostka koło kolektora dolotowego (szkoda że nie mam zdjęcia bo bym wrzucił, żeby było wiadomo o co chodzi)
Natomiast, nigdy nie zgodzę się z tym że prędkości ponad 200km/h są zarezerwowane dla silników 2.0 i wyżej.
To by było tyle ode mnie, Wszystkich przepraszam za ich zszarpane nerwy
No i obiecuję, że więcej Was na takie próby wystawiał nie będę
Uważam temat za zamknięty.
Pozdrawiam.
fearless.
thef - Pon Gru 29, 2008 12:04
fearless napisał/a: | Dobra Panowie. Żeby już zakończyć ten temat przyznam - ściema | W takim razie następnym razem pisz takie tematy w hydeparku. To nie forum Onetu. Teraz poczekamy na jakąś usterkę, z którą nie będziesz sobie mógł sam poradzić i powciskamy Ci trochę kitu, chcesz?
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 12:05 ]
fearless napisał/a: | Ale post został napisany aby sprawdzić waszą czujność i jak się okazało przez jakiś tydzień w zasadzie nikt nie zakwestionował takiego wyniku
Dopiero święta dały jakiś rezultat. | Może mało kto chce się wypowiadać o takich bzdurach
fearless - Pon Gru 29, 2008 12:33
thef napisał/a: | W takim razie następnym razem pisz takie tematy w hydeparku. |
To proszę o przeniesienie tematu do hydepark
|
|