|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Problem ze spalaniem
michalr83 - Wto Gru 30, 2008 00:33 Temat postu: [R414] Problem ze spalaniem Niedawno kupilem rovera 414 z 96 roku.Autko jest super ale przy normalnej jezdzie pali 10 litrow....Czy kazdy tyle spala?prosze o pomoc
sTERYD - Wto Gru 30, 2008 00:39
sporo zalezy od lacznika miedzy pedalami I fotelem
I jeszcze od tego jakie trasy pokonujesz I w jakich warunkach...
generalnie dla tego samochodu 10l po miescie to ni powod do paniki
greg-si - Wto Gru 30, 2008 08:24
u mnie po mieście łyka 14l i nie panikuję bo jak to ładnie nazwał sTERYD łącznik jest jak posąg oraz robię bardzo krótkie odcinki (do odcinki )
oprawca_1978 - Wto Gru 30, 2008 10:21
Jezu, 14 litrów to ciągnęła Warszawa czy Żuk. Ja obecnie moim Polonezikiem z 1996 roku, przebieg 155 kkm przeciągam teraz (trasy N.D.M. - stolica codziennie, a czasami i dalej) około 9 litrów na sto km i to gazu. Ile benzynki pali, nie wiem, bo przejeżdżając w tym roku około 25 tysięcy km, kupiłem jej zaledwie 49 litrów, a mam i tak pół baku. Służy mi jedynie do rozruchu silnika.
greg-si - Wto Gru 30, 2008 11:52
oprawca_1978, polonez 1.6GLI palił mi do 17l gazu w mieście. Trasa to ok 9l(nie oszczędzałem jadąc na trasie zawsze ok 110-120km/h). Zdarzyło się jadąc jak emeryt że spalił niecałe 8l.
Rover pali 14 teraz jak jest zimno na mieście. W trasie 7-8l (8,04 przy średniej prędkości 144km/h jak już gdzieś pisałem).
Spalanie sądzę że mam normalne jeśli chodzi o warunki w jakich jest użytkowany... Uruchamiam samochód wystawiam z garażu zamykam garaż jadę ze 2,5km stawiam samochód i później wszystko na odwrót. Trasa w jedną stronę trwa ok 5-7min. Zatem nie sądzę żeby był to kosmos bo silnik nie nagrzewa się do takiej temperatury jak powinien. W polonezie było to ok 60 stopni po przejechaniu tego odcinka.
Tutaj link do zapisków o spalaniu poldka.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/219961.html
Jak sprzedawałem go to miał 88tys. przebiegu.
leszczynianin - Wto Gru 30, 2008 12:02
Witam, ja całkiem niedawno mierzyłem spalanie mojego R 416 -111 KM.
Jakieś 2 miesiące temu na stacji Shell zatankowałem pod sam kurek .Testowe 100 kilometrów jeździłem tylko do pracy i z powrotem (w jedna stronę 6 kilosów). Auto nie zdążyło się rozgrzać i już musiałem je gasić .Wiadomo jaka jest pogoda w październiku , wiec wychodziło, ze połowę drogi przejechałem prawdopodobnie na ssaniu . Ach zaznaczę jeszcze najważniejsze .Jeździłem bardzo spokojnie ,na obrotomierzu wskazówka nie przekraczała 3 tys. .
I gdy po przejechaniu 100 km (dokładnie było 99,7:)) podjechałem na tą sama stacje , pod ten sam dystrybutor i nalałem do pełna , przeżyłem miły szok . Weszło tylko 8,92 litra
Mysle ze na tak krótkie odcinki które jeździłem , o tej porze roku to 9 litrów jest to bardzo mało (po raz drugi mnie mój roverek miło zaskoczył )
Stacho - Wto Gru 30, 2008 12:16 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Akurat przed chwilą podsumowałem rok z Roverkiem - średnioroczne zużycie to 7,73l/100km, (w zeszłym roku 7,61). Najniższe latem - 6,58 , najwyższe zimą 8,55l/100km.
Nadmieniam, że tankuję raczej rzadko, co ok.500km, i zapiski robię skrupulatnie. Jazda w wiekszosci w miejscu (~70%), reszta trasa. Jest nieźle, co? Pozdr.... i życzę dobrego Nowego Roku.
przemek_w - Wto Gru 30, 2008 13:03
Od niedawna notuje tu wszelkie tankowania:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/305863.html
Na forum nissana można zamieścić takie średnie spalanie w swoich danych które są wyświetlane obok postów. Może tutaj też by się tak dało?
Tam występuje jako taka opcja do wypełnienia w profilu:
"Paliwo :
monitor zużycia paliwa - wymagane konto na www.spritmonitor.de tu wklejasz tylko numer konta"
oprawca_1978 - Wto Gru 30, 2008 13:55
greg-si napisał/a: | oprawca_1978, polonez 1.6GLI palił mi do 17l gazu w mieście. Trasa to ok 9l(nie oszczędzałem jadąc na trasie zawsze ok 110-120km/h). Zdarzyło się jadąc jak emeryt że spalił niecałe 8l.
Rover pali 14 teraz jak jest zimno na mieście. W trasie 7-8l (8,04 przy średniej prędkości 144km/h jak już gdzieś pisałem).
Spalanie sądzę że mam normalne jeśli chodzi o warunki w jakich jest użytkowany... Uruchamiam samochód wystawiam z garażu zamykam garaż jadę ze 2,5km stawiam samochód i później wszystko na odwrót. Trasa w jedną stronę trwa ok 5-7min. Zatem nie sądzę żeby był to kosmos bo silnik nie nagrzewa się do takiej temperatury jak powinien. W polonezie było to ok 60 stopni po przejechaniu tego odcinka.
Tutaj link do zapisków o spalaniu poldka.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/219961.html
Jak sprzedawałem go to miał 88tys. przebiegu. |
No to ja załączam zrzut moich wyliczeń ze spalania gazu przez mojego dwunastoletniego poldziaka. Ostatni wiersz - zestawienie za rok. Ostatnia prawa kolumna - to średnie zużycie gazu.
Jest z tym trochę kłopot, bo nie odbija mi wielozawór (od półtora roku co najmniej, sporadycznie czasami to zrobi) i butla zawsze jest przelana (tankuję do chwili zwalniania dystrybutora, gaz w butli wtedy zatapia pływak). Czasami daje to takie efekty, jak np 12 l LPG/100 km albo i czasami, 5,7 /100 km, co jedno i drugie nie jest prawdą, a wynika właśnie z notorycznego przelewania butli.
Niemniej jednak, średnia spalania w tym roku wyniosła, jak widać, 8,47 l LPG/100 km, a co dodaję, jeżdżę poldziakiem codziennie do Warszawy i z powrotem, w jedną stronę mam 40 km, co dziennie daje co najmniej 80 km, a kręcę się nim i też w innych celach, tygodniowo zapodaję mu co najmniej 500 km, miesięcznie ze 2000 km a rocznie wyszło (wg tylko tego, co zanotowałem), ponad 20 tys km. a nie wszystko udało mi się zapisać, jakieś 5 tysięcy na rok zawsze gdzieś mi ucieknie.
Gdybym miał sprawny pływak, to zużycie realne gazu wynosiłoby niewiele ponad 8 litrów / 100 km albo niewiele mniej, jakieś 7,8, coś około tego.
Oczywiście, gazownię mam wyregulowaną po swojemu i przerwy na świecach też wg. osobistych modyfikacji.
greg-si - Wto Gru 30, 2008 14:34
Wszystko uzależnione jest od warunków w jakich się jeździ. Jak wspomniałem rypię tylko miasto na bardzo krótkich odcinkach a to jednak wpływa dość poważnie na spalanie. Do tego miasto miastu nie równe. U mnie od jakiś dwóch lat jest masakra. Korki takie że lepiej nie wyjeżdżać z domu.
A dodam jeszcze że maluch palił mi 8l/100km w zimę. U mnie zawsze spalanie jest duże.
faecd - Wto Gru 30, 2008 14:47
wow panowie jak wy ladnie, skruulatnie notujecie ile tankujecie i jezdzicie:) moze ja tez tak zaczne od 2009 prowadzic dziennik
Jezlei chodzi o moje 16K4F na gazie to wyglada to tak, ze co jakies 220km-240km zajezdzam na stacje po gaz i tankuje. Wychodzi max 11l/100km gazu tj do 22zl/100km co jakis czas doleje rowniez benzyny wiec podliczam swojego, ze jezdzi za 25zl/100km
MOj styl jazdy: miedzy 2-3krpm (sporadyczne wyprzedzania i wkrecanie do ok 4-5krpm) odcinki ~40% do 5km ~60% odcinki ok.20 km gdzie predkosc jest w przedziale 0-120km/h (trasa Police-Szczecin)
W przeliczeniu na benzyne to to bedzie cos okolo 8-9 litrow:P no max 10 mysle;D
michalr83 - Wto Gru 30, 2008 19:49
No Panowie to mnie pocieszyliscie Myslalem ze moj cos za duzo pali.Bo ten łącznik pomiędzy siedzeniem ma dosc ciezka noge Ale ostatnio kolega sie zdziwil jadac BMW318 jak zostal z pol kilometra w tyle Wiec oplaca sie zalac nieco wiecej
paff - Wto Gru 30, 2008 23:10
michalr83, - no nie mow ze odstawiles BMW318, chyba cos nie halo bylo z kierowca albo silnikiem, to BMW jest znacznie mocniejsze od 1.4Si a zwlaszcza 1.4i. jak ty chcesz konkurowac z silnikiem 1.9l i mocy okolo 140km
pozdrawiam
Brt - Wto Gru 30, 2008 23:17
Betka 318 8 zaworowa ma 115KM wersja wzmocniona 16V (poczatkowo tyko w coupe) miała 140KM
paff - Wto Gru 30, 2008 23:18
dalej uwazam ze jest szybsza
Brt - Wto Gru 30, 2008 23:18
nie jechałem ani jednym, ani drugim więc oceny się nie podejmę
zapal - Wto Gru 30, 2008 23:22
jak to moj kolega mowi na temat BMW - Bedziesz Mial Wydatki... hehe nie wiem czy to prawda bo nie mialem on mial 3 i za kazdym razem narzekal:P
paff - Wto Gru 30, 2008 23:24
ZASADNICZA wada BMW serii 3 z tego okresu co R400 jest paliwozernosc (pomijajac zamilowanie dresiwa do tego auta). poza tym to sa fajne auta.
a co do R400 1.4Si to jest wiertarka. i zeby bylo dynamicznie trzeba "walczyc".....a wtedy, wracajac do sedna tego topica, spalanie jest dalekie od tego podanego przez producenta. Co do spalania 10l podanego przez autora topica - jest to normalne spalanie w miescie zwlaszcza z wlaczona klima
teraz bym pewnie kupil sobie R400 z silnikiem 2.0Si, spalanie podobne a wrazenia z jazdy odmienne
[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:26 ]
zapal, - zwiazek awaryjnosci auta Twojego kolegi z tym ze to BMW jest taki sam jak z tym ze Roverki to ezgotyczne auta i sie psuja i nie warto ich miec. nie propagujmy legend
Brt - Wto Gru 30, 2008 23:26
paff napisał/a: | teraz bym pewnie kupil sobie R400 z silnikiem 2.0Si, spalanie podobne a wrazenia z jazdy odmienne |
ja bym jeszcze zrobił swap na wersję turbo
paff - Wto Gru 30, 2008 23:29
Brt, - zaiste jest taki ladny R600Ti na zbyciu na forum za skromna kase, ale niestety moj wewnetrzny ksiegowy nie pozwala mi na przesiadke do R600
Brt - Wto Gru 30, 2008 23:48
paff, mam to samo ... nie wyobrażam sobie spalania 2x większego niż obecnie chociaż autko ......... kuszące
michalr83 - Sro Gru 31, 2008 01:41
[quote="paff"]michalr83, - no nie mow ze odstawiles BMW318, chyba cos nie halo bylo z kierowca albo silnikiem.............
No kolego jak nie chcesz to mozesz nie wiezyc....ja kitu Ci nie wciskam .Moze i jest mocniejsza(ma 115KM)ale jest duzo ciezsza i BMW to mół..... ktory tylko duzo pali
paff - Czw Sty 01, 2009 16:49
michalr83, - czyli byla to slabsza wersja 318, mialem na mysli wersje 140KM
mogewszystko - Pią Sty 02, 2009 00:45
chlopaki a ja jak zanankuje do pelna i kreska dochodzi na sam dol ale sie nie zapala jeszcze kontolka i mam tylko 500km zrobione to ile moj roverek pali?
greg-si - Pią Sty 02, 2009 08:16
ok. 7l/100
U mnie jak wskazówka zejdzie do 0 to mogę wlać ~33l.
Najlepiej zalej do pełna i policz to będziesz wiedział dokładnie.
inox - Pią Sty 02, 2009 14:57
greg-si napisał/a: | ok. 7l/100
U mnie jak wskazówka zejdzie do 0 to mogę wlać ~33l.
Najlepiej zalej do pełna i policz to będziesz wiedział dokładnie. | To jaki mały masz ten zbiornik ,ze tylko 33 l. możesz wlać lub jaka dużą masz ta rezerwe?
Do rovera 400 wchodzą 55 lit.. Gdy wskazówka jest na zero to powinno mignął lub na chwile się zapalić kontrolka rezerwy .i w tym momencie zostaje ci ok. 7-8 lit w baku . Więc jest to prosty rachunek 55-7=48 lub 47 . U mnie to się prawie zgadza . Gdy mi pierwszy raz migła rezerwa , to wlałem 46 lit
A ,tak szczerze to wskazówką akurat przy roverze nie radził bym się sugerować , bo ona jest jakoś zwariowana (raz jest niżej , a innym razem sama odrobinę rośnie ).
greg-si - Pią Sty 02, 2009 16:56
wiem że bak ma 55l.
Rezerwa jeszcze nigdy mi się nie zapaliła.
Wskazówka jest normalna. Reaguje na przechylanie samochodu. Jak wszystko w zbiorniku leci do przodu masz na wskazówce mniej (hamujesz postawisz krzywo samochód) a jak wszystko idzie do tyłu wskazówka idzie do góry (przyspieszasz jedziesz szybko itp). Sprawdzone kilka razy. Na trasie przejechałem 150km i wskazówka cały czas była na max. Dopiero jak stanąłem w korku poszła w dół.
michalr83 - Sro Sty 07, 2009 21:37
u mnie twz wskazowka chyba troche oszukuje....bo dlugo jest w tej samej pozycji a potem nagle spadnie....a rezerwa jeszcze nigdy mi sie nie zaswiecila chociaz bylo na zero... a propo na ten silnik to spalanie jest chyba troszke za duze...(przynajmniej na moj gust)
greg-si - Sro Sty 07, 2009 21:41
jak napisałem wyżej. Zależnie od pozycji auta wskazówka może się przechylać. Po postoju zawsze pokazuje lepiej (dokładniej) niż podczas jazdy. Przyspieszasz i czujnik odbiera że jest więcej paliwka.
Co do tego ile jest w baku przy wskazówce na 0 to w poniedziałek tankowałem znów od zera do pełna i wlazło do baku prawie 42l. Fajna różnica pomiędzy 33 a 42 litrami
michalr83 - Czw Sty 08, 2009 10:25
hmmm.........no ciekawe....to musze przetestowac, i jezdzic dotad az zgasnie no ale to jak to jest z ta kontrolka od rezerwy?jest czy jej nie ma?
paff - Czw Sty 08, 2009 11:18
michalr83, - kontrolka jest nie polecam jezdzic az do oparow chyba ze masz 100% pewnosci ze na dnie w baku nie masz syfu, jak masz syf to go pompa zassie i moze zapchac sie filtr paliwa albo pojdzie na wtryskiwacze.
jesli chcesz miarodajnie mierzyc spalanie to:
- zatankuj na upatrzonej stacji do pelna
- wyjezdzij bak prawie do zera (bak masz 55l wiec wyjezdzija na przyklad 50l)
- zajedz na te sama stacje i zalej w ten sam sposob do pelna, czyli na przyklad do drugiego odbicia pistoletu
- no i masz teraz srednie spalanie na tym odciunku co przejechales na liczniku
majac te dane i majac swiadomosc ze auto pali mniej wiecej w proporcjach 10 jednostek w miescie a 7 jednostek na trasie i majac wiedze czy kilometry przejechales na miescie czy w trasie mozesz wyliczyc spalanie twej bryki
tylko nie licz tego teraz przy mrozach -15* C bo to nie miarodajne w Polsce mamy takich 10-15 dni w roku zazwyczaj, wiec bys sztucznie zawyzyl spalanie i sie zaczal przejmowac
a co do wskazowki to ma wartosc symboliczna, pokazuje mniej wiecej stan baku, jakby ja obserwowac pol roku albo rok to mozna sie nauczyc jej nawykow i nawet jakies trafne wnioski wyciagac
Stacho - Czw Sty 08, 2009 11:39 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Wg Instrukcji obsługi Roverów serii 400 kontrolka rezerwy paliwa jest (w okienku obok SRS) i zapala sie gdy w zbiorniku pozostaje ok. 8l paliwa. Wskazówka pokazuje orientacyjną ilość paliwa w zbiorniku i nie należy do tego przywiązywać wiekszej wagi,gdyż zbiornik ma nieregularny kształt, ponadto przechyły,itp.Wg mnie najdokładniejszy pomiar zużycia to: tankuję do pełna, do pierwszego wyłączenia pipy, ileś tam jeżdżę (im więcej wyjężdżę, tym pomiar dokładniejszy), podjeżdżam pod ten sam dystrybutor i znów tankuję tak samo do pierwszego wyłączenia.Ilość zatankowanego paliwa dzielę przez ilość przejechanych kilometrów(podzielonych przez 100) i mam zużycie w l/100km, proste pozdr....
|
|