Zobacz temat - [R75] Łożysko - piasta tył
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Łożysko - piasta tył

se7en86 - Czw Lut 12, 2009 16:22
Temat postu: [R75] Łożysko - piasta tył
Witam. Jestem dziś po wymianie piasty z tyłu. Wyła, że się wytrzymać nie dało. Zakupiłem nową FAG za 260 zł. Tańszej już nie udało mi się znaleźć, chociaż w InterCars za 450 chcieli mi sprzedać :D Wymieniłem sam, no i pierwsze co przyszło mi na myśl, czy ta wymiana tego musi być taka droga ?? Na pewno każdy z raz ma ten ból i ten nie mały wydatek za takie "....". Z tego co się orientowałem, łożysko spokojnie można wycisnąć z piasty i wstawić nowe. Pytanie, czy ktoś ma dane tego łożyska, żeby kolejne naprawy tego nie były aż takie drogie ( nr lub wymiary wew i zew). Jeżeli nikt nic nie poradzi, postaram się wyjąć ze starej piasty łożysko i jakieś dopasować i zobaczyć efekt. Może akurat coś uda się wykombinować i uratować parę groszy :)
Zukowaty - Czw Lut 12, 2009 16:27

Wymiena samego lozyska w warsztacie to koszt 80-90zl. Nie zakupisz tego lozyska w normalnym sklepie z lozyskami bo ma ono magnetyczna bieznie dla czytnika predkosci obrotowej kola (ABS i kontrola trakcji)

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 16:28 ]
Czemu wymieniales cala piaste?

se7en86 - Czw Lut 12, 2009 17:02

Zakuwaty, to gdzie takie łożysko dostać?? Sporo sklepów objeździłem i wszędzie mieli tylko piastę. Łożysko samo nie występuje. Na allegro też są tylko całe piasty. Możesz coś więcej napisać?
Zukowaty - Czw Lut 12, 2009 17:08

Wydaje mi sie ze lozysko mi wymienial ale bez piasty...zbiles mnie troche z tropu. W kazdym razie wymaina 80-90zl. Pamietam ze kupowal w IC i wzial SKF
se7en86 - Czw Lut 12, 2009 18:13

hmm, sam już nie wiem. Na forum też jeden temat znalazłem i pisali że całą piastę się wymienia. Ale dzisiaj to rozebrałem i jest szansa wyjąć to łożysko z piasty. Tylko czemu w katalogach tył występuje tylko jako cała piasta i kosztuje od 260 w górę ?? Z przodu jest samo łożysko i też nie jest tanie :( To te 80-90 zł Zakuwaty zapłaciłem za łożysko i robotę razem ??
SeniorA - Czw Lut 12, 2009 19:53

Producent nie przewiduje wymiany samego łożyska tylnej piasty i podaje ,że nie jest dostępne w handlu - w przeciwieństwie do przodu i Zukowaty wymieniał pewnie z przodu.
Zukowaty - Czw Lut 12, 2009 20:04

No to pewnie mnie pamiec juz zawodzi z racji wieku :razz: i musialo byc z piasta. Co do ceny to nie spotkalem sie zeby wymiana kosztowala wiecej niz 100zl.
se7en86 - Czw Lut 12, 2009 23:09

Co do wymiany ( robocizny ) no to w moim przypadku to nic nie kosztuje, bo robię to sam ;) A szczerze nie zapłaciłbym za to nawet 20 zł :P To jest 20 minut roboty z najprostszymi narzędziami. Tylko niestety piasta jest sama w sobie droga i tak myślę na obmyślenie sposobu obejścia tego. Może się uda. Postaram się wyjąć łożysko z piasty i dobrać coś w sklepie z łożyskami. Może akurat coś się trafi i będzie dobrze :)
Zukowaty - Pią Lut 13, 2009 00:20

Jesli rzeczywiscie lozysko jest w piascie odrazu to ja bym uwazal bo pewnie je tam wsadzili zeby magnesu nie zepsuc. Poszukac mozesz ale raczej zycze powodzenia bo nie widzialem takich wynalazkow.
se7en86 - Pią Lut 13, 2009 17:40

Dobrze, że powiedziałeś, że tam jest magnes. Spytam się któregoś razu, może coś takiego gdzieś da się dostać. I pewnie dlatego przez ten magnes tak jak mówisz umieścili w piaście i dlatego to takie drogie :(
SeniorA - Pią Lut 13, 2009 18:06

se7en86 napisał/a:
że tam jest magnes.
to jest pierścień z przemiennymi kierunkowo punktami magnetycznymi z jednej strony łożyska.
se7en86 napisał/a:
dlatego przez ten magnes tak jak mówisz umieścili w piaście
W przodzie też są łożyska z pierścieniem magnetycznym
a są wymienne.

Micen - Pią Lut 13, 2009 22:26

Hej - z przodu można samo łożysko wymienić, z tyłu trzeba piastę.

Zostało mi jedno przednie - właśnie sprzedaję na Allegro :mrgreen:

adamlaziska - Pon Lut 23, 2009 17:36

Micen, szukam lozyska do przodu R75 masz jeszcze jaka cena poz
Micen - Wto Lut 24, 2009 09:25

Witam - właśnie sprzedałem :sad:
Kris - Czw Mar 12, 2009 13:09

Czujnik mogę sprawdzić omomierzem, a mam pytanie, jak ewentualnie zdiagnozować że to łożysko jest walnięte?

Bo mi sie ABS zapala od czasu do czasu, zawsze jak jest ciepło :) a jak poniżej zera to bardzo rzadko... sam już nie wiem co to może być.

sknerko - Czw Mar 12, 2009 13:15

Kris, u mnie zapalał się bez względu na temperature aż walnął na stałe zawór wysokiego ciśnienia na pompie ABS na razie taka diagnoza z komputera bo jeszcze nie naprawiłem
Kris - Czw Mar 12, 2009 13:31

sknerko napisał/a:
Kris, u mnie zapalał się bez względu na temperature aż walnął na stałe zawór wysokiego ciśnienia na pompie ABS na razie taka diagnoza z komputera bo jeszcze nie naprawiłem


Czyli jak czujniki cos wyczują że jest nie tak, to jeśli się tak jeździ to padają kolejne elementy układu?? Masakra jakaś

sknerko - Czw Mar 12, 2009 13:32

nie wiem czy tak jest ale u mnie było
SeniorA - Czw Mar 12, 2009 14:06

Kris napisał/a:
jak ewentualnie zdiagnozować że to łożysko jest walnięte?
poza dokładnymi oględzinami , chyba tylko tzw. kartą testową ATE, lub specjalnym testerem ATE .
se7en86 - Czw Mar 12, 2009 14:18

Jak mi padło łożysko, siadła jedna osoba na tył i słuchała z której strony jest głośniej. Fakt, że szum jest dużo i ciężko dojść, ale dobre ucho mechanika i da sobie rade. Ja trafiłem bez problemu ;)
Kris - Czw Mar 12, 2009 15:48

se7en86 napisał/a:
Jak mi padło łożysko, siadła jedna osoba na tył i słuchała z której strony jest głośniej. Fakt, że szum jest dużo i ciężko dojść, ale dobre ucho mechanika i da sobie rade. Ja trafiłem bez problemu ;)


No u mnie szumi delikatnie mocniej z tyło od strony pasażera... ale czy jeśli coś jest z łozyskiem to czy czujnik nie winien zapalić się od razu ? A nie tak od czasu do czasu??

se7en86 - Czw Mar 12, 2009 15:58

U mnie żaden czujnik się nie zapalił. Był tylko szum powyżej 60km/h a przy 90 był tragiczny. Powyżej 120 zanikał. Ale żaden czujnik, kontrolka nic nie miałem.
SeniorA - Czw Mar 12, 2009 16:08

se7en86 napisał/a:
Jak mi padło łożysko,
Ja nie mówię o padnięciu łożyska , tylko o uszkodzeniu pierścienia magnetycznego zainstalowanego w łożysku.Metody diagnozy są diametralnie różne.
Kris - Czw Mar 12, 2009 20:25

SeniorA napisał/a:
se7en86 napisał/a:
Jak mi padło łożysko,
Ja nie mówię o padnięciu łożyska , tylko o uszkodzeniu pierścienia magnetycznego zainstalowanego w łożysku.Metody diagnozy są diametralnie różne.


Czyli jakie?

SeniorA - Czw Mar 12, 2009 23:16

Kris napisał/a:
Czyli jakie?
pierścień magnetyczny diagnozujemy np. kartą testową ATE lub testerem ATE które czytają prawidłowość sygnału przemiennych pól magnetycznych.Łożysko sprawdzamy np. ręcznie wychylając koło w płaszczyżnie pionowej / góra-dół/,osłuchując stetoskopem do łożysk czy też tak jak wcześniej koledzy pisali.
apples - Sob Lis 10, 2012 20:03

Wymieniłem dzisiaj oba tylne łożyska. Po zdjęciu łożysk okazuje się, że nie FAG jest oryginalnie montowany w R75 tylko jak domniemam SNR. Łożysko i piasta SNR jest identyczna jak zdjęta oryginalna, natomiast FAG wygląda inaczej. Wymienialiśmy z kolegą owcze i on u siebie wymienił wymieniane około 3 lata temu łożysko FAG stąd widziałem różnice. FAG ma pierścień magnetyczny na zewnątrz, a SNR w łożysku tak jak oryginał. Chyba, że są różne rodzaje FAG. Dziwne też, że po 3 latach i nie dużym przebiegu FAG się rozsypał.

Zdjęcia obu wrzucę na dniach oraz poszukam na tych zdjętych oryginalnych u mnie numerów.

Owca1911 - Nie Mar 03, 2013 10:04

Mam problem, bije mi coś w tylnim kole, ale z tego co zauważyłem że przy lekkim skręcie kierownicy w prawo. Natomiast gdy jadę i trzymam kierownice lekko w lewo to cisza. Gdy podniosłem koło i zacząłem kręcić ręką to koło ma opór, hamuje, tak jak by coś tarło. Czy to właśnie łożysko z piastą ?? Jakie w ogole są objawy uszkodzenia tego łożyska ?
markozalko - Nie Mar 03, 2013 18:27

Ja też się podepnę pod temat. Chcę zrobić porządek z tynym zawieszeniem.Puka, stuka i wali mi z tyłu, po za tym wiem z ełożysko mi szumi. W zeszłym roku wymieniałem lewe teraz myśle że to prawe. Szumi takie uu uu uu powyżej 60 km/h. mMoje pytanie czy takie łożysko albo któraś z tulej z tyłu może pukać przy ruszaniu? Często słyszę stuk z przodu ale myślałem że to poduszka (nowa wymieniona dolna) ale czasem słysze z tyłu stuki. Nie wiem czego się trzymać.
occrew - Wto Maj 21, 2013 17:29

jest róznica w piastach tylnich w innych modelach tych samochodów, chodzi mi o kombi, benzyne, mg zt i mlodsze roczniki, oczywiscie w odniesieniu do dizla