Zobacz temat - [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych

adrian88 - Sro Mar 04, 2009 22:14
Temat postu: [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych
Witam,

sprawa wygląda następująco, przymierzam się do pierwszej wymiany klocków w moim pierwszym autku i chciałbym sie zorientować ile to mniej wiecej kosztuje, czy w warsztatach sprzedają klocki czy sam mam je sobie kupić, jeśli tak to jakie ?
Nie wiem o co jeszcze mógłbym zapytać, napiszcie co powinienem wiedzieć ?

Bidi - Sro Mar 04, 2009 22:18

wiec tak nie wiem jak to jest dokl w MG ale w 200 placilem za klocki z rabatami ok 110 zl Lucasa :) dobre klocki polecam ;) i plus koszt wymiany :) ok 30 zl mysle;) wiec najlepiej podjedz do firmy jakies i zobacz albo u kolegi naszego Tomi-ego http://www.tomateam.pl
BoloSr - Sro Mar 04, 2009 22:21
Temat postu: Re: [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych
adrian88 napisał/a:
Witam,

sprawa wygląda następująco, przymierzam się do pierwszej wymiany klocków w moim pierwszym autku i chciałbym sie zorientować ile to mniej wiecej kosztuje, czy w warsztatach sprzedają klocki czy sam mam je sobie kupić, jeśli tak to jakie ?
Nie wiem o co jeszcze mógłbym zapytać, napiszcie co powinienem wiedzieć ?


jezlei masz takie same jak umnie czyli wentylowane i chcesz cos co dobrze hamuje to tylko ATE chyba ze chasz dac wiecje to EBC ale koszt tarcz i klockow ATE to kwota 350 zeta plus robocizna warsztatu a tu ceny sa rozne od 30 do 100 za kolo :) :)

maniaq - Czw Mar 05, 2009 02:12

a ja polecam manuala odnosnie wymiany, ktorego masz na stronie klubowej. dasz rade sam ;) a kilka pln zostanie na piwo lub wahe do autka :D a czas spedzony z MG bezcenny :rotfl:

tylko troche czasu trzeba- zalezy jak sprawny jestes manualnie ;) , ja przy okazji posprawdzalem zaciski i poczyscilem porzadnie, tak jak sam dopiescisz, to zaden warsztat ci nie zrobi ;)

adrian88 - Czw Mar 05, 2009 02:38

bardzo chętnie zrobiłbym to sam, ale nie potrafie, nigdy nie bawiłem sie w mechanika :)

Klocki ATE - przód
http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=567

klocki ATE - tył
http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=919

z tym, że przy tych na tył pisze, ze to do wersji silnikowej 160KM, to naprawde jest jakaś różnica ?

maniaq - Czw Mar 05, 2009 02:46

wersje silnikowe mogly pociagac za soba zmiany w ukladzie hamulcowym ;) ale pewnosci nie mam :bezradny: trzeba by do EPC zajrzec, moze z ranca ci ktos podrzuci odp ;)

spoko to nie takie trudne, spokojnie dalbys rade sam. spojrz na manual i bedziesz wiedzial, zdjac kolo 2 srubki wyjac klocki , wcisnac-wkrecic tloczek, wlozyc klocki, zlozyc zacisk, skrecic, zalozyc kolo (opcja minimal, bo z pielegnacja troche sie zejdzie :D )

"just simple as that" :D

Tomi - Czw Mar 05, 2009 07:23

adrian88 napisał/a:

z tym, że przy tych na tył pisze, ze to do wersji silnikowej 160KM, to naprawde jest jakaś różnica ?


Zacznij od sprawdzenia, czy z tyłu są tarcze czy bębny. Jeśli z tyłu masz tarcze, to klocki ham. na tył są takie same jak w R200 i 25. W ZR160 są większe hamulce. Jeśli z tyłu masz bębny, to nie szukaj klocków a szczęk.

adrian88 - Czw Mar 05, 2009 17:10

Tomi napisał/a:
Jeśli z tyłu masz bębny, to nie szukaj klocków a szczęk.


sprawdziłem, są będny, czy w takim razie powinienem kupić coś takiego ?
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1354

BoloSr - Czw Mar 05, 2009 19:29

adrian88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Jeśli z tyłu masz bębny, to nie szukaj klocków a szczęk.


sprawdziłem, są będny, czy w takim razie powinienem kupić coś takiego ?
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1354

tak takie cos jest do bebnów :)

PTE - Pią Mar 06, 2009 08:34

:arrow: adrian88, a czy Ty w ogóle sprawdziłeś czy konieczna jest wymiana tych klocków i szczęk? Czy po prostu ot tak postanowiłeś wydać pieniądze? Moje pytanie jest zasadne zwłaszcza w odniesieniu do szczęk hamulcowych, gdyż ich żywotność (zwłaszcza na tylnych kołach, jak ma to m-ce w Twym aucie) jest kilka razy dłuższa niż klocków.
adrian88 - Sob Mar 07, 2009 01:53

no wymiana jest konieczna, jak go kupowałem 3miechy temu to mechanik mówił że przydałoby sie, a daje się to mocno odczuć zwłaszcza przy mocnym hamowaniu bo mi aż pedał wybija. W sumie wtedy mechanik patrzył tylko na przednie hamulce, wiec nie wiem jak tam tył. Dlatego pytam Was co i jak powinienem wiedzieć :lol:
azer - Sob Mar 07, 2009 01:59

adrian88 napisał/a:
a daje się to mocno odczuć zwłaszcza przy mocnym hamowaniu bo mi aż pedał wybija.
a to wtedy przypadkiem ABS nie zaczyna dziłać :cool:
adrian88 - Sob Mar 07, 2009 15:14

wybaczcie, ale ja naprawde sie na tym nie znam :P ale przykładowo u rodziców w aucie nigdy tak nie miałem (?)
tetryk - Sob Mar 07, 2009 15:31

maniaq napisał/a:
a ja polecam manuala odnosnie wymiany, ktorego masz na stronie klubowej.
-a ja nie polecam-z jednego powodu...ktos tam napisał żeby posmarować prowadnice i elementy zacisku ham.pastą miedzianą-tak mozna robić w autach bez abs-u,bo jak tak ktoś zrobi w aucie z abs-em i taki smar się dostanie pomiedzy czujnik i "zębatkę" to abs zacznie fanie "straszyć"....do zacisków (prowadnic i tłoczków) jest specjalny smar-produkuje go np.ATE-doskonale zabezpiecza przed korozją i nie wchodzi w reakcję z płynem hamulcowym ani gumą-czego nie można powiedziec o paście z miedzią....... :roll:
SeniorA - Sob Mar 07, 2009 16:14

adrian88 napisał/a:
ale przykładowo u rodziców w aucie nigdy tak nie miałem (?)
a jest ABS w ich aucie :?:
tolik - Nie Mar 08, 2009 12:56
Temat postu: klocki
...przeczytaj to - http://www.roverki.pl/article.php?sid=453 ...a napewno sam wymienisz...
Brt - Nie Mar 08, 2009 14:25

tetryk napisał/a:
bo jak tak ktoś zrobi w aucie z abs-em i taki smar się dostanie pomiedzy czujnik i "zębatkę" to abs zacznie fanie "straszyć"....do zacisków (prowadnic i tłoczków)

ale przecież jedno od drugiego to "kawał drogi" :roll: nie wiem jak się może dostać :hm: no chyba, że ktoś nawali 2kg smaru .... a i jeszcze jedno .... najbardziej potrzeba zabezpieczać śruby pływające i tam jest rzeczywiscie gumowy "ochraniacz". Czy smar miedziowy źle wpływa na gumę, to nie wiem ... w kazdym razie u siebie (3 lata konserwowane jakąś "miedzią w spraju") nie stwierdziłem negatywnego wpływu ... a co do zacisków i płynu hamulcowego .... to też niebardzo rozumiem gdzie smar i płyn mogą się spotkać :hm: ... możesz coś więcej napisać ??

tetryk - Pon Mar 09, 2009 06:42

tym smarem z ate można posmarowac nawet tłoczek i gumowe uszczelnienia.....ja już spotkałem "zawodnika" który dał smar (łt43)na tłoczek i tam się spotkał z płynem hamulcowym...... :mrgreen:
Brt - Pon Mar 09, 2009 09:16

dobrze, że na okładziny nie dał ;)
tetryk - Pon Mar 09, 2009 17:21

mnie już naprawdę nic nie zdziwi....widziałem tarcze hamulcową która jak klient położył na ladzie rozpadała się na dwie części (wentylowana),widziałem przewód ham.gietki przymocowany szmatą do kolumny amortyzatora,docisk sprz.podłożony podkładakami-bo nie wysprzeglało (za grube okładziny ktoś dał na tarczę),a nie wiem czy wiecie bo u nas dosyć dobrze sprzedają się tłoczki hamulcowe-najczestrzy powód wymiany to stracie tłoczka przez tarczę.......(skończyły sie klocki i klienci jeżdza tak długo aż tłoczek wypadnie z zacisku..)........ :mrgreen:
Brt - Pon Mar 09, 2009 20:05

no sam parę "kfiatkóf" widziałem :| :olaboga: ;)
SeniorA - Pon Mar 09, 2009 21:02

Brt napisał/a:
Czy smar miedziowy źle wpływa na gumę, to nie wiem ...
odwrotnie , to guma , a raczej związki siarki w gumie żle wpływają na Cu i dlatego np. w kablownictwie stosuje się separatory. Tutaj to jest bez znaczenia.
faecd - Wto Mar 10, 2009 20:18

Panowie takie pytanie? Jakie sa wasze opinie o tarczach TRW? i jakie do tego najlepiej klocki by podeszly? rowniesz TRW? czy jakiejs innej marki.

Slyszlaem, ze sa przyzwoite lecz piszcza.
Skolei najfajniej by bylo zdecydowac sie na tarcze+klocki od ATE ktore nie piszcza ale cechuja sie ciut wyzsza cena od TRW...

Prosze o opinie

PTE - Sro Mar 11, 2009 13:12

faecd napisał/a:
Panowie takie pytanie? Jakie sa wasze opinie o tarczach TRW? i jakie do tego najlepiej klocki by podeszly? rowniesz TRW? czy jakiejs innej marki.

Slyszlaem, ze sa przyzwoite lecz piszcza.
Skolei najfajniej by bylo zdecydowac sie na tarcze+klocki od ATE ktore nie piszcza ale cechuja sie ciut wyzsza cena od TRW...

Prosze o opinie


Ja mam klocki Lucas/TRW i tarcze Brembo. Klocki nie piszczą. Przy wymianie grzbiety pokryłem cieniutką warstwą smaru miedziowego.

SeniorA - Sro Mar 11, 2009 14:30

PTE napisał/a:
Przy wymianie grzbiety pokryłem cieniutką warstwą smaru miedziowego.
:ok:
faecd - Pią Mar 13, 2009 22:11

PTE, a jak sie spisuja tarcze brembo? slyszalem, ze ostatnimi czasy z brembo zrobil sie syf i gdy nagrzeja sie i wjedziesz w kaluze to odrazu sie zwichrzaja i pozniej masz bicie na kierownicy?

Aktualnie na jakis starych tarczach mam bicie czasami i przyznam, ze nie pokoi mnie to zjawisko

iktorn73 - Wto Mar 31, 2009 16:18

Wyiana klocków to prosta rzecz :) . Klocki są różne w MG ZR. Do mojego ZR160 pasują od Accord 98r. Do mniejszej pojemności są inne. O ile dobrze się orientuję to są 3 rodzaje klocków. Osobiście lubię Textara :)