|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych
adrian88 - Sro Mar 04, 2009 22:14 Temat postu: [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych Witam,
sprawa wygląda następująco, przymierzam się do pierwszej wymiany klocków w moim pierwszym autku i chciałbym sie zorientować ile to mniej wiecej kosztuje, czy w warsztatach sprzedają klocki czy sam mam je sobie kupić, jeśli tak to jakie ?
Nie wiem o co jeszcze mógłbym zapytać, napiszcie co powinienem wiedzieć ?
Bidi - Sro Mar 04, 2009 22:18
wiec tak nie wiem jak to jest dokl w MG ale w 200 placilem za klocki z rabatami ok 110 zl Lucasa dobre klocki polecam i plus koszt wymiany ok 30 zl mysle;) wiec najlepiej podjedz do firmy jakies i zobacz albo u kolegi naszego Tomi-ego http://www.tomateam.pl
BoloSr - Sro Mar 04, 2009 22:21 Temat postu: Re: [MG ZR] Wymiana klocków hamulcowych
adrian88 napisał/a: | Witam,
sprawa wygląda następująco, przymierzam się do pierwszej wymiany klocków w moim pierwszym autku i chciałbym sie zorientować ile to mniej wiecej kosztuje, czy w warsztatach sprzedają klocki czy sam mam je sobie kupić, jeśli tak to jakie ?
Nie wiem o co jeszcze mógłbym zapytać, napiszcie co powinienem wiedzieć ? |
jezlei masz takie same jak umnie czyli wentylowane i chcesz cos co dobrze hamuje to tylko ATE chyba ze chasz dac wiecje to EBC ale koszt tarcz i klockow ATE to kwota 350 zeta plus robocizna warsztatu a tu ceny sa rozne od 30 do 100 za kolo :)
maniaq - Czw Mar 05, 2009 02:12
a ja polecam manuala odnosnie wymiany, ktorego masz na stronie klubowej. dasz rade sam a kilka pln zostanie na piwo lub wahe do autka a czas spedzony z MG bezcenny
tylko troche czasu trzeba- zalezy jak sprawny jestes manualnie , ja przy okazji posprawdzalem zaciski i poczyscilem porzadnie, tak jak sam dopiescisz, to zaden warsztat ci nie zrobi
adrian88 - Czw Mar 05, 2009 02:38
bardzo chętnie zrobiłbym to sam, ale nie potrafie, nigdy nie bawiłem sie w mechanika
Klocki ATE - przód
http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=567
klocki ATE - tył
http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=919
z tym, że przy tych na tył pisze, ze to do wersji silnikowej 160KM, to naprawde jest jakaś różnica ?
maniaq - Czw Mar 05, 2009 02:46
wersje silnikowe mogly pociagac za soba zmiany w ukladzie hamulcowym ale pewnosci nie mam trzeba by do EPC zajrzec, moze z ranca ci ktos podrzuci odp
spoko to nie takie trudne, spokojnie dalbys rade sam. spojrz na manual i bedziesz wiedzial, zdjac kolo 2 srubki wyjac klocki , wcisnac-wkrecic tloczek, wlozyc klocki, zlozyc zacisk, skrecic, zalozyc kolo (opcja minimal, bo z pielegnacja troche sie zejdzie )
"just simple as that"
Tomi - Czw Mar 05, 2009 07:23
adrian88 napisał/a: |
z tym, że przy tych na tył pisze, ze to do wersji silnikowej 160KM, to naprawde jest jakaś różnica ? |
Zacznij od sprawdzenia, czy z tyłu są tarcze czy bębny. Jeśli z tyłu masz tarcze, to klocki ham. na tył są takie same jak w R200 i 25. W ZR160 są większe hamulce. Jeśli z tyłu masz bębny, to nie szukaj klocków a szczęk.
adrian88 - Czw Mar 05, 2009 17:10
Tomi napisał/a: | Jeśli z tyłu masz bębny, to nie szukaj klocków a szczęk. |
sprawdziłem, są będny, czy w takim razie powinienem kupić coś takiego ?
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1354
BoloSr - Czw Mar 05, 2009 19:29
tak takie cos jest do bebnów
PTE - Pią Mar 06, 2009 08:34
adrian88, a czy Ty w ogóle sprawdziłeś czy konieczna jest wymiana tych klocków i szczęk? Czy po prostu ot tak postanowiłeś wydać pieniądze? Moje pytanie jest zasadne zwłaszcza w odniesieniu do szczęk hamulcowych, gdyż ich żywotność (zwłaszcza na tylnych kołach, jak ma to m-ce w Twym aucie) jest kilka razy dłuższa niż klocków.
adrian88 - Sob Mar 07, 2009 01:53
no wymiana jest konieczna, jak go kupowałem 3miechy temu to mechanik mówił że przydałoby sie, a daje się to mocno odczuć zwłaszcza przy mocnym hamowaniu bo mi aż pedał wybija. W sumie wtedy mechanik patrzył tylko na przednie hamulce, wiec nie wiem jak tam tył. Dlatego pytam Was co i jak powinienem wiedzieć
azer - Sob Mar 07, 2009 01:59
adrian88 napisał/a: | a daje się to mocno odczuć zwłaszcza przy mocnym hamowaniu bo mi aż pedał wybija. | a to wtedy przypadkiem ABS nie zaczyna dziłać
adrian88 - Sob Mar 07, 2009 15:14
wybaczcie, ale ja naprawde sie na tym nie znam ale przykładowo u rodziców w aucie nigdy tak nie miałem (?)
tetryk - Sob Mar 07, 2009 15:31
maniaq napisał/a: | a ja polecam manuala odnosnie wymiany, ktorego masz na stronie klubowej. | -a ja nie polecam-z jednego powodu...ktos tam napisał żeby posmarować prowadnice i elementy zacisku ham.pastą miedzianą-tak mozna robić w autach bez abs-u,bo jak tak ktoś zrobi w aucie z abs-em i taki smar się dostanie pomiedzy czujnik i "zębatkę" to abs zacznie fanie "straszyć"....do zacisków (prowadnic i tłoczków) jest specjalny smar-produkuje go np.ATE-doskonale zabezpiecza przed korozją i nie wchodzi w reakcję z płynem hamulcowym ani gumą-czego nie można powiedziec o paście z miedzią.......
SeniorA - Sob Mar 07, 2009 16:14
adrian88 napisał/a: | ale przykładowo u rodziców w aucie nigdy tak nie miałem (?) | a jest ABS w ich aucie
tolik - Nie Mar 08, 2009 12:56 Temat postu: klocki ...przeczytaj to - http://www.roverki.pl/article.php?sid=453 ...a napewno sam wymienisz...
Brt - Nie Mar 08, 2009 14:25
tetryk napisał/a: | bo jak tak ktoś zrobi w aucie z abs-em i taki smar się dostanie pomiedzy czujnik i "zębatkę" to abs zacznie fanie "straszyć"....do zacisków (prowadnic i tłoczków) |
ale przecież jedno od drugiego to "kawał drogi" nie wiem jak się może dostać no chyba, że ktoś nawali 2kg smaru .... a i jeszcze jedno .... najbardziej potrzeba zabezpieczać śruby pływające i tam jest rzeczywiscie gumowy "ochraniacz". Czy smar miedziowy źle wpływa na gumę, to nie wiem ... w kazdym razie u siebie (3 lata konserwowane jakąś "miedzią w spraju") nie stwierdziłem negatywnego wpływu ... a co do zacisków i płynu hamulcowego .... to też niebardzo rozumiem gdzie smar i płyn mogą się spotkać ... możesz coś więcej napisać
tetryk - Pon Mar 09, 2009 06:42
tym smarem z ate można posmarowac nawet tłoczek i gumowe uszczelnienia.....ja już spotkałem "zawodnika" który dał smar (łt43)na tłoczek i tam się spotkał z płynem hamulcowym......
Brt - Pon Mar 09, 2009 09:16
dobrze, że na okładziny nie dał
tetryk - Pon Mar 09, 2009 17:21
mnie już naprawdę nic nie zdziwi....widziałem tarcze hamulcową która jak klient położył na ladzie rozpadała się na dwie części (wentylowana),widziałem przewód ham.gietki przymocowany szmatą do kolumny amortyzatora,docisk sprz.podłożony podkładakami-bo nie wysprzeglało (za grube okładziny ktoś dał na tarczę),a nie wiem czy wiecie bo u nas dosyć dobrze sprzedają się tłoczki hamulcowe-najczestrzy powód wymiany to stracie tłoczka przez tarczę.......(skończyły sie klocki i klienci jeżdza tak długo aż tłoczek wypadnie z zacisku..)........
Brt - Pon Mar 09, 2009 20:05
no sam parę "kfiatkóf" widziałem
SeniorA - Pon Mar 09, 2009 21:02
Brt napisał/a: | Czy smar miedziowy źle wpływa na gumę, to nie wiem ... | odwrotnie , to guma , a raczej związki siarki w gumie żle wpływają na Cu i dlatego np. w kablownictwie stosuje się separatory. Tutaj to jest bez znaczenia.
faecd - Wto Mar 10, 2009 20:18
Panowie takie pytanie? Jakie sa wasze opinie o tarczach TRW? i jakie do tego najlepiej klocki by podeszly? rowniesz TRW? czy jakiejs innej marki.
Slyszlaem, ze sa przyzwoite lecz piszcza.
Skolei najfajniej by bylo zdecydowac sie na tarcze+klocki od ATE ktore nie piszcza ale cechuja sie ciut wyzsza cena od TRW...
Prosze o opinie
PTE - Sro Mar 11, 2009 13:12
faecd napisał/a: | Panowie takie pytanie? Jakie sa wasze opinie o tarczach TRW? i jakie do tego najlepiej klocki by podeszly? rowniesz TRW? czy jakiejs innej marki.
Slyszlaem, ze sa przyzwoite lecz piszcza.
Skolei najfajniej by bylo zdecydowac sie na tarcze+klocki od ATE ktore nie piszcza ale cechuja sie ciut wyzsza cena od TRW...
Prosze o opinie |
Ja mam klocki Lucas/TRW i tarcze Brembo. Klocki nie piszczą. Przy wymianie grzbiety pokryłem cieniutką warstwą smaru miedziowego.
SeniorA - Sro Mar 11, 2009 14:30
PTE napisał/a: | Przy wymianie grzbiety pokryłem cieniutką warstwą smaru miedziowego. |
faecd - Pią Mar 13, 2009 22:11
PTE, a jak sie spisuja tarcze brembo? slyszalem, ze ostatnimi czasy z brembo zrobil sie syf i gdy nagrzeja sie i wjedziesz w kaluze to odrazu sie zwichrzaja i pozniej masz bicie na kierownicy?
Aktualnie na jakis starych tarczach mam bicie czasami i przyznam, ze nie pokoi mnie to zjawisko
iktorn73 - Wto Mar 31, 2009 16:18
Wyiana klocków to prosta rzecz . Klocki są różne w MG ZR. Do mojego ZR160 pasują od Accord 98r. Do mniejszej pojemności są inne. O ile dobrze się orientuję to są 3 rodzaje klocków. Osobiście lubię Textara
|
|