Zobacz temat - [R75] Zamek drzwi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamek drzwi

cobee - Sob Mar 07, 2009 13:51
Temat postu: [R75] Zamek drzwi
Witam.Być może temat już bym, przeczytałem sporo tematów na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi.Problem tkwi w tym, że nie mogę otworzyć drzwi od strony kierowcy za pomocą pilota.Drzwi się normalnie zamykają z pilota i bez problemu otwierają za pomocą kluczyka.

Gdy nacisnę na pilocie znaczek rover to migają tylko awaryjne ok 3 razy, gdy nacisnę poraz drugi przycisk to otwierają się wszystkie drzwi oprócz pechowych drzwi kierowcy.Słychać jakieś ,,pykniecie,, ale ani cypelek się nie podnosi do góry ani nie można drzwi otworzyć jedynie z kluczyka lub klamką od środka.

Jeśli chodzi o przycisk w środku samochodu służący do otwierania/zamykania samochodu.To otwierają/zamykają się wszystkie drzwi oprócz kierowcy.


Z góry dziękuję za odpowiedz.

MaReK - Sob Mar 07, 2009 13:58

Prawdopodobnie masz problem z ciegnem w zamku.
Bedziesz musial czym predzej rozebrac boczek, poki mozesz sie jeszcze normalnie dostac do niego i sprawdzic czy aby na pewno. Mialem to samo niestety. Drzwi pasazera z przodu i z tylu. Wymienilem zamki i teraz ostroznie sie z nimi obchodze ;D

SeniorA - Sob Mar 07, 2009 14:13

To raczej świadczy o padnięciu w zamku silniczka od otwierania.Gdyby to było cięgno w zamku ( oby ), to też by nie zamykał.
MaReK - Sob Mar 07, 2009 14:55

Nie. Zamykac bedzie, tam tych ciegien jest kilka.
SeniorA - Sob Mar 07, 2009 18:25

W samym zamku nie ma cięgien , są 2 silniczki które przekładniami ślimakowymi napędzają mechanizm zamka. W zależności od tego który padnie , to jest zamykanie a niema otwierania i na odwrót. Cięgna są dwa , jedno dość skomplikowane do klamki i drugie do cypelka , jak to nazywa cobee.
Ale zawsze trzeba sprawdzić najpierw dostępne cięgna , chociaż one działają bo zamek otwiera się z klamki i kluczyka.

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 18:38 ]
Wcześniej sprawdż czy nie są przetarte przewody w drzwiach. Znam taki przypadek w R 75 .

rafalg - Sob Mar 07, 2009 18:54

Witam nie chcę się chwalić ale jestem specjalistą od zamków w R 75 przerabialem już kilka różnych usterek u siebie i znajomych oraz ich znajomych i na 99,9 padł ci jeden silniczek służący do otwierania zamka w samym zamku śą dwa silniczki produkcji japońskiej, sprowadzałem już kilka sztuk i jest to męka, drogo ok 60zł za sztukę więc nie polecam ale jest taki patent kupujesz używany zamek nawet od angola ale ważne jest aby był ze strony która jest uszkodzona w twoim przypadku lewa odkręcasz boczek zamek trzy śruby torx ale tu uważaj sa to śrubki jednorazowe tzn bardzo delikatne musisz mieś dobranego torxa idealnie do śruby inaczej rozwalisz gniazdo i rozwiercanie cie czeka jeśli już odkręcisz zamek zaznacz sobie miejsce zapiecia plastikowej kopertki od ciegna klamki po ponownym złżoeniu musi być w tym samym miejscu . I dalej zdejmujesz plastikowa osłonę czarną z zamka rozpinasz białą część zamka plastik z metalowego korpusu tylko delikatnie bo zatrzaski pekają, i alej na sucho podłączasz wtykę do zamka (biała płytka plastikowa zamka) na zasadzie prób i błedów zamykasz pilotem i otwierasz i poznasz który z silników sie nie włącza lub nie ma siły się poruszyć , podważasz go śrubokrętem jest na wcisk, zamieniasz z zamka zakupionego i powinno być wszystko ok, ja miałem już w 75 w drzwiach kierowcy 8 razy taki problem. jak masz więcej pytanń to pisz chętnię odpowiem.
SeniorA - Sob Mar 07, 2009 20:01

rafalg, zapomniałeś podać , że kaseta z silniczkami jest skręcona 4 wkrętami z których jeden jest mało widoczny ( pod dżwignią ).Dodatkowa 1 śruba centralnie.Trzeba też rozpiąć 3 cm cięgienko . Aby lekko rozłączyć kasetę od mechanizmu zamka , można poruszać metalowym cięgnem , którym klamka otwiera zamek.
rafalg - Sob Mar 07, 2009 20:14

zgadza się jest skręcona ale musisz mnie zrozymieć kończę dzisiaj szkołę MSWiA więc mam prawo o wszystkim nie pamiętać, dzialamy tu\z kolegami

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 20:16 ]
jestem w stanie zrobić fotoporadnik w poniedziałek

SeniorA - Sob Mar 07, 2009 20:32

rafalg napisał/a:
jestem w stanie zrobić fotoporadnik w poniedziałek
Bardzo dobry pomysł.
Ja uzupełniłem , żeby nie było zagwózdek , jak ktoś robiłby pierwszy raz .

MaReK - Nie Mar 08, 2009 00:02

SeniorA to ja w takim razie moze zle sie wyrazam piszac o ciegnach. Wszak chodzi mi o te plasitkowe elementy wewnatrz zamka. Probowalem to kiedys rozebrac, ale nie potrafilem juz zlozyc, bo sie wszystko rozpadlo :)

Za uzywany sprawny zamek dalem 50 zl. Posmarowalem wszystkie ruchome elementy w nim smarem bezkwasowym jakims i zalozylem. Wszystko dziala niby do dzisiaj, ale:

- zamek w przdnich drzwiach pasazera w zimie (na skutek pewnie wody zamarznietej albo cos) zaczal sie otwierac dopiero po 3 razach wcisniecia przycisku otworz na pilocie lub tego ze srodka auta. Zamyka sie od razu, jesli nacisne przycisk na pilocie, zamyka sie po drugim razie nacisniecia tego przycisku wewnatrz kabiny.

- zamek w tylnych drzwiach dziala okej, ale zle wyregulowalem to ciegno na plastikowej nakretece i czasami mi zalapuje klamka, a czasami nie...

Pozdrawiam,

cobee - Nie Mar 08, 2009 10:54

Jeśli chodzi o sprawdzenie kabli tak jak pisał kolega parę postów wyżej to już to dawno sprawdziłem i nic gołym okiem nie widać. Będę musiał kupić zamek używany i przełożyć silniczek tak jak pisał rafalg. Jeśli chodzi o ten fotoporadnik to także jestem za:D .
MaReK - Nie Mar 08, 2009 11:17

cobee moze przeloz caly zamek, bez rozbierania go.
SeniorA - Nie Mar 08, 2009 11:54

MaReK napisał/a:
moze przeloz caly zamek,
od anglika nie pasuje , a jak kupi od europejskiej wersji ( b. trudno i b. drogo ) to tak.
MaReK - Nie Mar 08, 2009 12:15

Ja wymieniajac zamki od pasazerow, bralem od anglikow, za 50 zl.
Od PHJOWI kupilem na poczatku za 100 zl ale nie wiem czy od anglika czy od europejczyka.

Nie wiem jak jest w przyapadku zamka od kierowcy.

SeniorA - Nie Mar 08, 2009 12:28

MaReK napisał/a:
Ja wymieniajac zamki od pasazerow, bralem od anglikow,
Te zamki pasują , ale od kierowcy musi mieć sterowanie kluczykiem i ceny tych zamków są inne niż tego.
MaReK - Nie Mar 08, 2009 12:31

Tak wlasnie sobie pomyslalem, ze jednak z lewej strony od kierowcy musi byc europejczyk. To czekamy az kolega zrobi fotki ;)
SeniorA - Nie Mar 08, 2009 12:52

tylko , że ważniejsze jest poznanie zasady działania zamka , by wiedzieć jak ustawić przy składaniu napędy ślimakowe , mechanizmy krzywkowe i zaczepy przesuwne.Fotki na pewno w tym pomogą.
MaReK - Nie Mar 08, 2009 13:00

Otoz to ;) Ja po rozebraniu zamka od strony pasazera nie moglem go juz zlozyc ;D
SeniorA - Nie Mar 08, 2009 13:10

Za szybko się MaReK poddałeś , to naprawdę nie jest skomplikowane.
MaReK - Nie Mar 08, 2009 14:03

Tzn. tam w srodku sie cos rozpadlo, cos peklo i zrobilo sie kilka czesci z jednej.
Klejenie raczej odpadalo, wiec wydalem te 50 zl na nowym zamek i koniec.

Ale na pewno zdjecia sie przydadza, bo przy tej czestotliwosci padania zamkow to pewnie nieuchronnie zbliza sie wymiana tegoz od strony kierowcy ;D

zbig1967 - Wto Mar 10, 2009 00:05

Witam. Ja miałem podobne problemy z zamkami ale u mnie były padnięte wszystkie cztery, kupiłem trzy od Anglika ale od kierowcy wiadomo nie pasuje, więc pobawiłem się z naprawą i okazało się że te silniczki można rozebrać, w tym od kierowcy wystarczyło że przeczyściłem komutator i działa więc zabrałem się za te które miałem popsute a jeszcze ich nie wywaliłem, okazało się że następne dwa zamki (silniczki) udało się wyczyścić i znowu chodzą tylko jeden nie udało się naprawić. Myśle że zanim ktoś kupi nowe zamki warto się pokusić o naprawe jak się nie uda to itak kupimy nowe. :lol: Pozdrawiam
SeniorA - Wto Mar 10, 2009 13:37

rafalg napisał/a:
sprowadzałem już kilka sztuk
Jakie parametry lub dane podawałeś w zamówieniu :?: lub czym się kierowałeś ?.
rafalg - Wto Mar 10, 2009 19:08

Fotoporadnik już prawie gotowy dajcie mi jeszcze dzień i cos wrzucę, a jeśli chodzi o silniczki to były ściągane z Japonii kolega mi kupował bo tam była ale teraz jest już nieosiagalne pozyskanie ich od niego, szukałem także we wszystkich hurtowniach elektrycznych i nikt ich nie ściąga widziałem kiedyś gdzies na stronie niemieckiej były ale dość drogie ok 20 Euro, wystarczy pozyskać zamek z anglika po odpowiedniej stronie i przełożyć i bedzie ok.
SeniorA - Wto Mar 10, 2009 21:44

rafalg , żle mnie zrozumiałeś .Ja nie chcę kupować , tylko dowiedzieć się jakie dane o silniczkach przekazałeś do zakupu.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 21:47 ]
rafalg napisał/a:
szukałem także we wszystkich hurtowniach elektrycznych i
o co pytałeś :?:
Janosik72 - Sob Kwi 25, 2009 17:09

rafalg napisał/a:
Fotoporadnik już prawie gotowy dajcie mi jeszcze dzień i cos wrzucę, .

no i czekam i czekam

SeniorA - Sob Kwi 25, 2009 18:16

Janosik72 napisał/a:
no i czekam i czekam
Ja też , na parametry silniczków.
deko77 - Nie Kwi 26, 2009 13:14

SeniorA - bo pewnie ty mi odpowiesz - jak wyregulować zamki w drzwiach - u mnie ok - u pasażera z przodu ok - ale z tyłu trzeba sie naszarpac - ja potrafie otwirzyc wszystkie drzwi - ale jak ktos wsiada z tylu - makabra - musze wysiasc i otworzyc - nie jest latwo - jak je wyregulowac ?? ??


Pozdrawiam speca :)

SeniorA - Nie Kwi 26, 2009 15:07

deko77 napisał/a:
SeniorA - bo pewnie ty mi odpowiesz - jak wyregulować zamki w drzwiach -
najpierw na otwartych drzwiach zrób symulację otwierania klamką tzn. grubszym (~ 7 mm ) śrubokrętem wciśnij wystający w otworze drzwiowym zaczep zamka i następnie zwolnij go klamką ( zrób to kilka razy ). Jeśli działa prawidłowo, to przyczyna jest w nie wałściwym położeniu zaczepu stałego przykręconego do nadkola , lub jego niedokręceniu. A jak są kłopoty takie jak przy zamkniętych drzwiach , to musisz się dostać do cięgna zamka , rozpiąć kasetę plstykową ( takie pudełeczko którego pokrywa jest zatrzaśnięta i trzyma cięgno ) w której ustala się długość cięgna .Regulacja polega na otwarciu kasety, odpowiednim przesunięciu cięgna ( tu może wydłużyć kilka mm ) i zaciśnięciu kasety.Zakładam , że od wewnątrz drzwi się otwierają dobrze.

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 15:17 ]
Przy okazji wyjaśnię zainteresowanym( bo rafalg milczy ), że omawiane silniczki od otwierania i zamykania ,różnią się obrotami oraz długością wałków .

Pusczyk - Sro Lut 19, 2014 09:25

Witam.
Mam R.75 z 2000 r europejczyk i mam problem z zamkiem od drzwi kierowcy. Elektryka zamka nie działa mi od momentu zakupu i to nie jest problem, natomiast stało się coś gorszego, mianowicie przekręciłem samą wkładkę(bębenek) w środku zamka(brak smarowania i wyrobiony kluczyk) i potrzebuję wymienić ten element.
Mam w związku z tym pytanie:
czy wkładka z anglika pasuje do europejskiej wersji?
Być może ktoś ma do sprzedania samą wkładkę. Może być bez kluczyka.
Mój tel. 601 63 93 63
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Ewelina - Pon Sie 18, 2014 15:02

Witam! Ja natomiast mam problem, bo całkowicie wypadła mi wkładka zamka w roverze 25. Odwiedziłam i obdzwoniłam wszystkie szroty i sklepy z częściami w okolicy, której mieszkam, przejrzałam całe allegro i niestety nie udało mi się kupić wkładki razem z kluczykiem. Stara wkładka wypadła mi prawdopodobnie podczas jazdy. Czy wie ktoś, gdzie mogę dostać taką wkładkę wraz z kluczykiem, może ktoś jest w posiadaniu i chce odsprzedać ?
mocu - Pon Sie 18, 2014 21:09

Ewelina, zamieść ogłoszenie w dziale "kupię części" TU Będzie łatwiej :)
Ewelina - Wto Sie 19, 2014 18:20

Dziękuję mocu ;)