Zobacz temat - [R420] Wymiana tarczy sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana tarczy sprzęgła

chrupol - Wto Kwi 07, 2009 09:30
Temat postu: [R420] Wymiana tarczy sprzęgła
Witam

Ostatnio moj ojciec wsiadl do mojego roverka i oswiadczyl, ze mam koncowke sprzegla objawy: bierze na gorze, smrod z tarczy - nawet sprawdzal na kanale bo chyba przykacil roverka ...

podobno koszt to 200 zl za tarcze i 300 za wymiane
moze ktos orientuje sie w kosztach wymiany jestem z bialegostoku

Marrkus - Wto Kwi 07, 2009 21:03

Ja przymierzam się do wymiany - podobny silnik (tyle że z turbiną) - koszt około 250pln (robocizna)

ze sprzęgłem przynajmniej u mnie problem co prawda najtańsze u Tomiego za około 500pln ale jakieś NATIONAL - nie wiem co o nim myśleć - Valeo cos około 1200pln, w podobnej cenie LUK najdroższy SCHAS - ponad 1600

Życzę ci by do twojego wyszło to taniej

(nie bierz żadnej chińszczyzny ani HART-a - długo na tym się nie jeździ)

AndrewS - Wto Kwi 07, 2009 23:03

moje tez bierze wysoko, do tego mam drgania przy ruszaniu i redukowaniu na np. dwojke jak silnik spadnie do 1000 rpm (pewnie te sprezynki w tarczy wytluczone albo popekane )

jak ja bede wymienial, to pewnie zaloze odrazu komplet, tarcza, docisk ,lozysko
no i mam zamiar robic to sam, znaczy z Senn,em

Marrkus - Sro Kwi 08, 2009 11:04

AndrewS napisał/a:
no i mam zamiar robic to sam, znaczy z Senn,em


Też pierwotnie miałem taki plan ale jako że nie posiadam garażu i robił bym to na terenie firmy w godzinach swojej pracy (czyli konieczny urlop) niewiele bym zaoszczędził a zawsze mógłbym coś jeszcze wypsuć ... a jak powierzę to zaufanemu mechanikowi to myślę że będzie lepiej - tym bardziej że jak do tej pory wymieniałem jedynie sprzęgło w URSUS C-330 :wink: oraz wartburg 353 :twisted:

chrupol - Sro Kwi 08, 2009 19:39

sluchajcie a takie objawy przy spalonym sprzegle jak

- dziwne szuranie jakby klocki szorowaly o tarcze a nie szoruja
- slaba moc prawie 0 przyspieszenia
- wzrost spalania tak z 15l / 100km

moga byc ? bo probuje to jakos powiazac te spalanie rzecz straszna

AndrewS - Sro Kwi 08, 2009 21:48

jesli w momencie przyspieszania obroty rosna, a predkosc nie, to znak ze sprzeglo sie slizga
chrupol - Sro Kwi 08, 2009 22:15

tak jest dokladnie daje gaz idzie w gore predkosc powoli wzrasta :(
sTERYD - Sro Kwi 08, 2009 22:20

to faktycznie sprzęgło zajeżdzone...
zorientuj sie tylko, czy wymiana samej tarczy będzie się opłacała...
kompletne sprzęgło nie będzie dużo droższe, a trzeba się liczyć z tym, że lożysko swoje przejechało, a docisk nie wiadomoczy nie dostał z nita :/

chrupol - Sob Kwi 11, 2009 18:06

co powiecie o tej firmie sprzegla ?


http://allegro.pl/item587...420_wrocla.html

cena 350 za komplet - atrakcyjna ...

ruktaf - Sob Kwi 11, 2009 21:35

Jeżeli chodzi o sprzęgło to ja 3 lata temu je wymieniłem bo zatarł mi się ten "pręt" co jest w obudowie (w skrzyni biegów) który wyciska sprzęgło. Objaw był taki, że sprzęgło ślizgało i "brało"na samej górze aż w końcu rozpadła mi się tarcza i wypchało tłoczek od wycisku hydraulicznego.
Problem był tego rodzaju, że przy wciskaniu pedału sprzęgła tłoczek wypychał dźwignię, lecz nie wracała ona z powrotem na swoje miejsce bo zapiekło tulejkę w obudowie skrzyni.
Za nim zaczniesz rozbierać to sprawdź tą dźwignie (nazywają to też wysprzęglik) czy się nie zacina.

Dydo - Sob Kwi 11, 2009 22:05

Ja też będę zmuszony wymienić sprzęgło i jak będę to robił, to odrazu komplet. U mnie objawy są takie, że jak wcisne sprzęgło, wrzuce jedynkę bądź wsteczny i lekko puszcze sprzęgło, dosłownie lekko, to auto odrazu rusza... Poza tym biegi trochę ciężko wchodzą z początku i czasami jak wrzucam wsteczny, to zgrzytnie trochę :/ A nie będę co miesiąc podciągał linki, bo ile można. Więc na ten miesiąc jeszcze raz podciągnę linkę sprzęgła, ale na następny wymieniam.
AndrewS - Nie Kwi 12, 2009 13:18

cus gdzies czytalem ze firma national nie ma dobrej opini
Marrkus - Nie Kwi 12, 2009 17:26

AndrewS napisał/a:
cus gdzies czytalem ze firma national nie ma dobrej opini


Tomi z kolei mówił że nie miał żadnych zwrotów z nationala i ponoć nie takie złe

Sam już nie wiem - trochę szkoda tych 1200 pln na sprzęgło valeo

AndrewS - Nie Kwi 12, 2009 22:58

fakt, do nie turbo jest 400 zl tansze :roll:
Marrkus - Nie Kwi 12, 2009 23:33

Przyznam szczerze że już się z tymi sprzęgłami pogubiłem.

W zasadzie w 20T4G to ten sam silnik co zwykły niedoładowany, ta sama skrzynia a sprzęgło inne. Niby racja 240Nm jakoś trzeba przenieść ale różnica w średnicy tarczy jest niewielka (215 a 228)

Ale jest jeszcze jeden podobny silnik a mianowicie roverowska seria L - moment podobny co ciekawe średnica tarczy w zestawach też taka sama 228mm - sprzęgło tańsze ale czy na pewno sprzęgło od silników diesla będzie pasowało?

W tomateam niby nie jest to samo sprzęgło ale według katalogu valeo wychodzi że to jednak te samo sprzęgło podobnie w katalogu IC

Ktoś zna odpowiedź??

des - Pon Kwi 13, 2009 00:04

chrupol napisał/a:
co powiecie o tej firmie sprzegla ?


http://allegro.pl/item587...420_wrocla.html

cena 350 za komplet - atrakcyjna ...

Popytaj dokładnie gościa bo po opisie aukcji (modele Roverków: 218? 418? 1.8 TD? 1.9D?) wnioskuje że może się mylić.

chrupol - Nie Kwi 19, 2009 11:54

sprzegielko o ktorym pisalem wyzej okazalo sie swietnym zakupem, auto smiga sprawnie i wyeliminowalem problem ze skrzynia biegow, gdzie podejzenia padaly na synchronizatory ze zgrzytaniem biegow 3 i 5, aktualnie autko sprawuje sie bardzo dobrze i dla potrzebujacych polecam w/w sprzeglo z uwagi na jego cene :)
lukaszszelo - Wto Kwi 21, 2009 20:08

Ja osobiście bym polecał wymianę całego sprzęgła kompletne sprzęgła nie wiele więcej kosztuje (a jak wymienisz sama tarcze a później np łożysko ci siedzie to drugi raz płacić za wymianę?)
chrupol - Wto Kwi 21, 2009 21:16

lukaszszelo napisał/a:
Ja osobiście bym polecał wymianę całego sprzęgła kompletne sprzęgła nie wiele więcej kosztuje (a jak wymienisz sama tarcze a później np łożysko ci siedzie to drugi raz płacić za wymianę?)


nie no kupilem za 350 tarcze, lozysko i docisk caly komplet i jest ok :)

Marrkus - Sro Kwi 22, 2009 16:21

a ja sie zastanawiam nad tym:

http://www.allegro.pl/ite...rd_1_8_2_0.html

Niby moja wersja R600 jest wymieniona

Posprawdzałem katalogi najbardziej znanych producentów (valeo, sachs, luk) i wychodzi że jedynie valeo oferuje ten sam zestaw sprzęgła dla Ti i SDi. Ciekawe ile w tym jest prawdy a ile marketingu

chrupol - Sro Kwi 22, 2009 16:37

Marrkus napisał/a:
a ja sie zastanawiam nad tym:

http://www.allegro.pl/ite...rd_1_8_2_0.html

Niby moja wersja R600 jest wymieniona

Posprawdzałem katalogi najbardziej znanych producentów (valeo, sachs, luk) i wychodzi że jedynie valeo oferuje ten sam zestaw sprzęgła dla Ti i SDi. Ciekawe ile w tym jest prawdy a ile marketingu


moze podpytaj ta firme u ktorej kupowalem sprzeglo powinni miec wiekszy wybor a firma tego sprzegla chyba nie ma specjalnie znaczenia bo to zwykly metal a i tak moje sprzeglo choc tansze 2x produkowane bylo w UK