|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana tarczy sprzęgła
chrupol - Wto Kwi 07, 2009 09:30 Temat postu: [R420] Wymiana tarczy sprzęgła Witam
Ostatnio moj ojciec wsiadl do mojego roverka i oswiadczyl, ze mam koncowke sprzegla objawy: bierze na gorze, smrod z tarczy - nawet sprawdzal na kanale bo chyba przykacil roverka ...
podobno koszt to 200 zl za tarcze i 300 za wymiane
moze ktos orientuje sie w kosztach wymiany jestem z bialegostoku
Marrkus - Wto Kwi 07, 2009 21:03
Ja przymierzam się do wymiany - podobny silnik (tyle że z turbiną) - koszt około 250pln (robocizna)
ze sprzęgłem przynajmniej u mnie problem co prawda najtańsze u Tomiego za około 500pln ale jakieś NATIONAL - nie wiem co o nim myśleć - Valeo cos około 1200pln, w podobnej cenie LUK najdroższy SCHAS - ponad 1600
Życzę ci by do twojego wyszło to taniej
(nie bierz żadnej chińszczyzny ani HART-a - długo na tym się nie jeździ)
AndrewS - Wto Kwi 07, 2009 23:03
moje tez bierze wysoko, do tego mam drgania przy ruszaniu i redukowaniu na np. dwojke jak silnik spadnie do 1000 rpm (pewnie te sprezynki w tarczy wytluczone albo popekane )
jak ja bede wymienial, to pewnie zaloze odrazu komplet, tarcza, docisk ,lozysko
no i mam zamiar robic to sam, znaczy z Senn,em
Marrkus - Sro Kwi 08, 2009 11:04
AndrewS napisał/a: | no i mam zamiar robic to sam, znaczy z Senn,em |
Też pierwotnie miałem taki plan ale jako że nie posiadam garażu i robił bym to na terenie firmy w godzinach swojej pracy (czyli konieczny urlop) niewiele bym zaoszczędził a zawsze mógłbym coś jeszcze wypsuć ... a jak powierzę to zaufanemu mechanikowi to myślę że będzie lepiej - tym bardziej że jak do tej pory wymieniałem jedynie sprzęgło w URSUS C-330 oraz wartburg 353
chrupol - Sro Kwi 08, 2009 19:39
sluchajcie a takie objawy przy spalonym sprzegle jak
- dziwne szuranie jakby klocki szorowaly o tarcze a nie szoruja
- slaba moc prawie 0 przyspieszenia
- wzrost spalania tak z 15l / 100km
moga byc ? bo probuje to jakos powiazac te spalanie rzecz straszna
AndrewS - Sro Kwi 08, 2009 21:48
jesli w momencie przyspieszania obroty rosna, a predkosc nie, to znak ze sprzeglo sie slizga
chrupol - Sro Kwi 08, 2009 22:15
tak jest dokladnie daje gaz idzie w gore predkosc powoli wzrasta
sTERYD - Sro Kwi 08, 2009 22:20
to faktycznie sprzęgło zajeżdzone...
zorientuj sie tylko, czy wymiana samej tarczy będzie się opłacała...
kompletne sprzęgło nie będzie dużo droższe, a trzeba się liczyć z tym, że lożysko swoje przejechało, a docisk nie wiadomoczy nie dostał z nita
chrupol - Sob Kwi 11, 2009 18:06
co powiecie o tej firmie sprzegla ?
http://allegro.pl/item587...420_wrocla.html
cena 350 za komplet - atrakcyjna ...
ruktaf - Sob Kwi 11, 2009 21:35
Jeżeli chodzi o sprzęgło to ja 3 lata temu je wymieniłem bo zatarł mi się ten "pręt" co jest w obudowie (w skrzyni biegów) który wyciska sprzęgło. Objaw był taki, że sprzęgło ślizgało i "brało"na samej górze aż w końcu rozpadła mi się tarcza i wypchało tłoczek od wycisku hydraulicznego.
Problem był tego rodzaju, że przy wciskaniu pedału sprzęgła tłoczek wypychał dźwignię, lecz nie wracała ona z powrotem na swoje miejsce bo zapiekło tulejkę w obudowie skrzyni.
Za nim zaczniesz rozbierać to sprawdź tą dźwignie (nazywają to też wysprzęglik) czy się nie zacina.
Dydo - Sob Kwi 11, 2009 22:05
Ja też będę zmuszony wymienić sprzęgło i jak będę to robił, to odrazu komplet. U mnie objawy są takie, że jak wcisne sprzęgło, wrzuce jedynkę bądź wsteczny i lekko puszcze sprzęgło, dosłownie lekko, to auto odrazu rusza... Poza tym biegi trochę ciężko wchodzą z początku i czasami jak wrzucam wsteczny, to zgrzytnie trochę A nie będę co miesiąc podciągał linki, bo ile można. Więc na ten miesiąc jeszcze raz podciągnę linkę sprzęgła, ale na następny wymieniam.
AndrewS - Nie Kwi 12, 2009 13:18
cus gdzies czytalem ze firma national nie ma dobrej opini
Marrkus - Nie Kwi 12, 2009 17:26
AndrewS napisał/a: | cus gdzies czytalem ze firma national nie ma dobrej opini |
Tomi z kolei mówił że nie miał żadnych zwrotów z nationala i ponoć nie takie złe
Sam już nie wiem - trochę szkoda tych 1200 pln na sprzęgło valeo
AndrewS - Nie Kwi 12, 2009 22:58
fakt, do nie turbo jest 400 zl tansze
Marrkus - Nie Kwi 12, 2009 23:33
Przyznam szczerze że już się z tymi sprzęgłami pogubiłem.
W zasadzie w 20T4G to ten sam silnik co zwykły niedoładowany, ta sama skrzynia a sprzęgło inne. Niby racja 240Nm jakoś trzeba przenieść ale różnica w średnicy tarczy jest niewielka (215 a 228)
Ale jest jeszcze jeden podobny silnik a mianowicie roverowska seria L - moment podobny co ciekawe średnica tarczy w zestawach też taka sama 228mm - sprzęgło tańsze ale czy na pewno sprzęgło od silników diesla będzie pasowało?
W tomateam niby nie jest to samo sprzęgło ale według katalogu valeo wychodzi że to jednak te samo sprzęgło podobnie w katalogu IC
Ktoś zna odpowiedź??
des - Pon Kwi 13, 2009 00:04
Popytaj dokładnie gościa bo po opisie aukcji (modele Roverków: 218? 418? 1.8 TD? 1.9D?) wnioskuje że może się mylić.
chrupol - Nie Kwi 19, 2009 11:54
sprzegielko o ktorym pisalem wyzej okazalo sie swietnym zakupem, auto smiga sprawnie i wyeliminowalem problem ze skrzynia biegow, gdzie podejzenia padaly na synchronizatory ze zgrzytaniem biegow 3 i 5, aktualnie autko sprawuje sie bardzo dobrze i dla potrzebujacych polecam w/w sprzeglo z uwagi na jego cene
lukaszszelo - Wto Kwi 21, 2009 20:08
Ja osobiście bym polecał wymianę całego sprzęgła kompletne sprzęgła nie wiele więcej kosztuje (a jak wymienisz sama tarcze a później np łożysko ci siedzie to drugi raz płacić za wymianę?)
chrupol - Wto Kwi 21, 2009 21:16
lukaszszelo napisał/a: | Ja osobiście bym polecał wymianę całego sprzęgła kompletne sprzęgła nie wiele więcej kosztuje (a jak wymienisz sama tarcze a później np łożysko ci siedzie to drugi raz płacić za wymianę?) |
nie no kupilem za 350 tarcze, lozysko i docisk caly komplet i jest ok
Marrkus - Sro Kwi 22, 2009 16:21
a ja sie zastanawiam nad tym:
http://www.allegro.pl/ite...rd_1_8_2_0.html
Niby moja wersja R600 jest wymieniona
Posprawdzałem katalogi najbardziej znanych producentów (valeo, sachs, luk) i wychodzi że jedynie valeo oferuje ten sam zestaw sprzęgła dla Ti i SDi. Ciekawe ile w tym jest prawdy a ile marketingu
chrupol - Sro Kwi 22, 2009 16:37
Marrkus napisał/a: | a ja sie zastanawiam nad tym:
http://www.allegro.pl/ite...rd_1_8_2_0.html
Niby moja wersja R600 jest wymieniona
Posprawdzałem katalogi najbardziej znanych producentów (valeo, sachs, luk) i wychodzi że jedynie valeo oferuje ten sam zestaw sprzęgła dla Ti i SDi. Ciekawe ile w tym jest prawdy a ile marketingu |
moze podpytaj ta firme u ktorej kupowalem sprzeglo powinni miec wiekszy wybor a firma tego sprzegla chyba nie ma specjalnie znaczenia bo to zwykly metal a i tak moje sprzeglo choc tansze 2x produkowane bylo w UK
|
|