Zobacz temat - Wymiana alternatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - Wymiana alternatora

speedxp - Pon Kwi 27, 2009 20:39
Temat postu: Wymiana alternatora
Witam.Posiadam rover 414 z 96r.Jestem w trakcie kończenia pracy przy car-audio.Teraz pozostało mi do pełni sukcesu wymienić alternator.Z tego co pamiętam , a pamięć może mnie mylić to jest 60,poszukuję coś w granicach 80
greg-si - Pon Kwi 27, 2009 23:10

to tak jakbyś zamieniał 414 na 416 czyli różnica znikoma
jak chcesz zmieniać to od razu lepiej rzucić się na 120A i więcej
Jaki masz pobór prądu skoro ten Ci nie daje rady?
Ps. Z tego co wiem to ori jest 65A.

Biernik20 - Wto Kwi 28, 2009 01:51

a co z kondensatorami i np jakimś niewielkim akumulatorkiem żelowym ;> przecież musiałeś dobrze dowalić do tego Roverka ze alternator Ci nie wyrabia, Kondensator moim zdaniem załatwił by bardzo sprawnie spadki napięcia czyli brak czystego sygnału i przygasanie radia. Czasem jest tak że i kabel zasilający jest zbyt cienki
speedxp - Wto Kwi 28, 2009 18:46

Witam.Początkowo miałem magnata , lecz szybko doszedłem do stwierdzenia , iż jest to syf.Po upływie roku i szukania okazji efekt jest następujący :

sub na 2 głośnikach JBL W12 GTi MKII
napędza to 2 x JBL GTO 1200.1
kondensatory toxic 1 F,oraz AIV 1 F
Kable zasilające od aku 35mm2 chciałem dać 50 mm lecz, pojawił się problem z jego przepuszczeniem
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd
Przód tonsile :D wysokie , średnie wyciągnięte z altusów 140 , w schowku wzmacniacz JBL CS 50.4
Radio CLARION DXZ948RMP
Chciałem kupić kondensator impulse pca12000 12 F ,zrezygnowałem bo to $ w błoto.
Dodatkowa żelka odpada , brak miejsca :( , dwa miesiące temu kupiłem akumulator centry 50 Ah 450 rozruch troszkę się pospieszyłem

greg-si - Wto Kwi 28, 2009 19:20

speedxp, ja jakoś 50mm2 przeciągnąłem i to dwie sztuki. Jako pierwsze wymieniłbym właśnie kable zasilające bo 35mm2 to mało.
Minus masz od akumulatora czy gdzieś z blachy? Jeśli z blachy zmień kabelek pomiędzy pasem a akumulatorem na 20mm2. Sprawdź również czy nie ma nigdzie farby pod tym kablem na pasie oraz w bagażniku. Być może zaśniedziało wszystko.
Alternator przydałoby się wymienić. Jak wspomniałem szukaj czegoś 120A i więcej bo na 80 to nie opłaca się zmieniać tym bardziej że koszt operacji taki sam. Nie wspomnę o tym że wraz będziesz miał takie same problemy.
Nowy kondensator nic Ci tu nie da. Przy dobrze zrobionym okablowaniu kondensator jest zbędny.
Większy akumulator wejdzie pod machę spokojnie jak zmienisz podstawkę. Tym bardziej że w 1.4 miejsca jest full.
Ps. Weź zmień ten przód bo w oczy bije. Zresztą już po klockach widać że tył nieźle Ci zagłusza głośniki przednie które są fatalne.

speedxp - Wto Kwi 28, 2009 19:50

Witam.Przód będzie zmieniony :) (w chwili obecnej brakuje mi koncepcji ).Masa podciągnięta jest z blachy, zarówno z aku jak na wzmacniacz kablem 50 mm2 (każdy styk jest idealny).Wiem to 35mm2 to troszkę mało , w czwartek będzie większy.Tylko zastanawiam się gdzie znalazłeś takie otwory ?? , ja miałem wiercić (było mi szkoda niszczyć lovela i zrezygnowałem).Alternator 120 , tylko jak z mocowaniami ?? itd
Brt - Wto Kwi 28, 2009 20:07

greg-si napisał/a:
50mm2
:shock: .... na takim to pracuje niezła linia produkcyjna .... zmierzone 160A poboru przy 400V a Wy to do R pakujecie :hmm: ... tak z ciekawości .. jaki jest pobór prądu przez wzmak ?? ... Wiem, że chodzi o jak najniejszy spadek napięcia ... ale nie sądzę, że zauważycie róznicę pomiędzy 35 a 50mm2 :hm: :roll:
Botanix - Wto Kwi 28, 2009 20:09

Nie zauważą... przerost formy nad treścią. Często tak bywa w CA niestety :)

Kablem 35mm2 puścisz z powodzeniem 100A na odległość 5 metrów bez żadnych strat, z tym, że ten wzmacniacz weźmie niecałe 80A aby wydobyć z tego głośnika max.

speedxp - Wto Kwi 28, 2009 20:21

Są gusta i guściki.Wiedza i brak wiedzy :) .Oczywiście przy wzmacniaczu 300W ta różnica jest znikoma.Pobór całości szacuje na około 250 A.Oczywiście wszystko rozbija się o elektrownię.Ile może dać/co dalej może to przetransportować itd.Dlatego temat alternator (wszystko w temacie) :) .Odnośnie strat korekta kabel kablowi nie jest równy.Od teorii do praktyki długa droga.........
Botanix - Wto Kwi 28, 2009 20:29

Cytat:
Są gusta i guściki.Wiedza i brak wiedzy :) .Oczywiście przy wzmacniaczu 300W ta różnica jest znikoma.Pobór całości szacuje na około 250 A.Oczywiście wszystko rozbija się o elektrownię.Ile może dać/co dalej może to przetransportować itd.Dlatego temat alternator (wszystko w temacie) :) .


To uzupełnij swoją wiedzę...

250A... chyba żartujesz :mrgreen:

Te twoje wzmaki ciągną max po 114 amper przy 1ohm. Czy te głośniki masz podłączone w 1OHM?

Poczytaj sobie... ten Twój wzmak jeden ciągnie znacznie, znacznie mniej przy podłączeniu do tego głośnika.

Cytat:
Oczywiście przy wzmacniaczu 300W ta różnica jest znikoma


Jeśli przez znikoma masz na myśli żadna to faktycznie znikoma. To samo jest w Twoim przypadku.


Cytat:

Dodatkowa żelka odpada , brak miejsca :(


Nie znajdziesz dość miejsca w bagażniku na akumulator?

speedxp - Wto Kwi 28, 2009 20:42

Czytaj uważnie .W tych 250 nie zawierają się tylko te 2 wzmacniacze :) .Brak miejsca :) zgadza się (przeczytaj o odpowiedniej obudowie pod ten głośnik).Oczywiście Ty masz 200 w kombi zapomniałem.
Botanix - Wto Kwi 28, 2009 20:55

Czytaj uważnie... to dotyczy również Ciebie. Ja nie twierdzę, że nie potrzebujesz mocniejszego alternatora. Ale co ma piernik do wiatraka. To, ze te 250A to pobór maksymalny ( i wiem, ze nie są to tylko te 2 wzmacniacze, nie rób z ludzi głupków... ) to znaczy, ze co, że idzie to jednym kablem tak? Zwrot chyba ząrtujesz odnosił się do tego jakby to miało znaczenie, że Ci wóz pobiera 250A odnośnie kabla który pociągnąć masz do 1 wzmaka. Dyskusja zakończyła się na kablach więc co Ci po tych 250A skoro każdy wzmak leci na osobnym?

Twój jeden wzmacniacz ciągnie max 114 więc jesli dalej twierdzisz, że 35mm2 to za mało to... to pojęcie o elektronice masz żadne. Bo on tyle ciągnie w pewnych określonych warunkach i nie robi tego przy podłączeniu do tych głośników. Z resztą 35 mm2 jest w stanie przenieść takie natężenie.

Cytat:
Oczywiście Ty masz 200 w kombi zapomniałem.


To co znaczy to, ze mniej się znam bo mam 200W?

Człowieku... dla mnie moc większa nie ma znaczenia. To Ty masz tonsile z przodu :mrgreen:

Cytat:
Brak miejsca :) zgadza się (przeczytaj o odpowiedniej obudowie pod ten głośnik).


To sobie go w obudowe wbuduj... 4 litry Cię nie zbawi.

michone - Wto Kwi 28, 2009 20:59

Cytat:
Kable zasilające od aku 35mm2 chciałem dać 50 mm lecz, pojawił się problem z jego przepuszczeniem
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd


Masz 35mmkw + z aku do wzmaków
35mm kw - ze wzmakow do karoseri
5mm z kad do kad ??

Co do poboru :
wzmak ma 1x787W dwa maja 1574W. Oczywiscie jest to moc podawana przy 14,4V. P=U*I => I=P/U => I=1574/14.4 =>109A

Botanix - Wto Kwi 28, 2009 21:03

Cytat:
Co do poboru :
wzmak ma 1x787W dwa maja 1574W. Oczywiscie jest to moc podawana przy 14,4V. P=U*I => I=P/U => I=1574/14.4 =>109A



speedxp
Co potwierdza tylko fakt, że 35mm2 to aż nadto bo przecież każdy wzmak ma osobny kabel... chyba podłączyłeś to jednym :)

Brt - Wto Kwi 28, 2009 21:07

Pany Pany ... proszę bez osobistych mi tu :ok: ;) ... te 50mm2 dalej mnei nie przekonuje w aucie ;) tym bardziej że masz jeszcze z tego co widzę kondziorki w systemie ...
speedxp napisał/a:
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd
5 mm2 ?? Po prostu nie widzę tu jakiejś koncepcji całościowej patrząc od strony elektryczno/zasilaniiowej ;)
speedxp - Wto Kwi 28, 2009 21:14

Botanix, I tak wszystko poszło po temacie ehh.Obnośnie bagażnika odlicz 110 litrów na obudowę...skrzynkę na narzędzia.... prosty wynik .Tonsile ,przyznam leciwe ale pokaż mi głośniki , z tej półki cenowej nawet o 200 zł droższe w stanie im dorównać.michone, 109 plus zasilenie przednich drzwi i tyłu (całkowite w granicach 250 będzie).Ale i tak pytałem o coś innego czy ktoś zmieniał alternator na mocniejszy i jak to się przekłada na mocowania itd
Botanix - Wto Kwi 28, 2009 21:14

Problem w tym, że ktoś wyżej zasugerował iż kable złe chociaż nie one problem stanowią. Speedxp pytał o alternator i faktycznie nie wyrobi...

speedxp kable zostaw, alternator zmień. Jeśli znajdziesz te parę litrów na dodatkowy akumulator w bagażniku to super. I koniec...

speedxp

Nie twierdziłem, ze tonsile złe. To Ty sugerowałeś brak mojej kompetencji bo mam wzmaka z resztą przejściowego 200W :) . Więc ja zasugerowałem tonsile, w stosunku do subów :)

Faktycznie temat zszedł na złą drogę. Kable masz w porządku i to nie w nich problem, co z resztą w ogóle nie było Twoim pytaniem. 35mm2 to wystarczy na jednego wzmaka w zupełności.

Głośnik w istocie potrzebuje sporej obudowy. Ale jakbyś znalazł te parę litrów, jest to najlepsze rozwiązanie. Wszak teraz nawet jak zmienisz alternator to wciąż prąd musi te 5metrów przebyć a to są straty. Przy tak mocnym sprzęcie fajnie baterie mieć z tyłu. Kabel 1m, straty żadne, koszty niewielkie.

Brt - Wto Kwi 28, 2009 21:16

speedxp napisał/a:
Ale i tak pytałem o coś innego czy ktoś zmieniał alternator na mocniejszy i jak to się przekłada na mocowania itd

Koniec offtopa ;) wracamy do tematu :ok:

michone - Wto Kwi 28, 2009 21:33

z tego co mi sie wydaje to w 1.8/1.8vvc byl mocniejszy alternator a powinien pasowac P&P.

Brt -> avatra to masz obrzydliwego:)

speedxp - Wto Kwi 28, 2009 21:41

Botanix, I taką odpowiedź chciałem usłyszeć (zabraknie alternatora )Tylko jaki będzie łatwo dopasować ?? .Z mojej strony kieruję słowa PRZEPRASZAM.Troszkę się uniosłem (ciężki dzień w pracy).Postaram się wygospodarować troszkę miejsca na dodatkowy aku.(Temat CA to istny ocean , tylko problem tkwi w tym jak wyłowić z niego złotą rybkę).Dziękuję wszystkim za odpowiedzi , podpowiedzi , zwłaszcza za zabranie głosu w dyskusji.michone, popieram :D straszne jest to zdjęcie :D :D.Postaram się zaraz sprawdzić to 1,8.Jeszcze raz dziękuję Wszystkim!
Brt - Wto Kwi 28, 2009 21:45

Toż to facet idealny ... przecież każda kobieta śni o facecie z sześciopakiem na brzuchu :lol: ;) :]
greg-si - Wto Kwi 28, 2009 22:17

Brt napisał/a:
greg-si napisał/a:
50mm2
:shock: .... na takim to pracuje niezła linia produkcyjna .... zmierzone 160A poboru przy 400V a Wy to do R pakujecie :hmm: ... tak z ciekawości .. jaki jest pobór prądu przez wzmak ?? ... Wiem, że chodzi o jak najniejszy spadek napięcia ... ale nie sądzę, że zauważycie róznicę pomiędzy 35 a 50mm2 :hm: :roll:

Teoria teorią a praktyka jest różna :)

Botanix napisał/a:
Kablem 35mm2 puścisz z powodzeniem 100A na odległość 5 metrów bez żadnych strat, z tym, że ten wzmacniacz weźmie niecałe 80A aby wydobyć z tego głośnika max.

I tu się w ogóle nie zgodzę. Weź dwa mierniki i 'rejestruj' napięcie na klemach oraz na terminalach wzmacniacza.

speedxp napisał/a:
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd

Z tego co wiem to masa alternatora to jego obudowa więc tego nie rozumiem. Można dać o większym przekroju kabel plusowy.

90% przypadków przygasania świateł podczas słuchania muzyki w samochodzie jest spowodowana złym montażem oraz złym doborem okablowania.
Spotkałem się z wieloma instalacjami gdzie wystarczyło przeczyścić styki połączeń masy z karoserią bądź też puszczenie kabla o biegunie ujemnym bezpośrednio od akumulatora i wszystko grało. Nie raz wywalało się kondensator bo był zbędny.
Jednak nie ma co ukrywać że dodatkowy akumulator w bagażniku by był najlepszym rozwiązaniem.
Co do alternatora to przy lekkiej rzeźbie mocowania można wpasować alternator z Puga 2.0 HDI który ma 150A.
Jeśli jest tak jak michone pisze że pochodzi P&P z 1.8 to podajcie jaką on ma wydajność. Wydaje mi się że będzie jak w większości benzyniaków góra 100A.
Co do przerostu formy nad treścią z zastosowaniem okablowania 50mm2. Wychodzę z założenia że nie stać mnie na tanie rzeczy. Jak coś robić to raz a dobrze.

A tu zdjęcia żeby nie być gołosłownym:




Wszystko się da tylko trzeba chcieć i mieć choć odrobinę zdrowego rozsądku.

A co do montażu większego alternatora to na pewno coś na ten temat skrobnę jak będę go wymieniał u siebie.

Pozdrawiam

Botanix - Wto Kwi 28, 2009 22:28

Cytat:
I tu się w ogóle nie zgodzę. Weź dwa mierniki i 'rejestruj' napięcie na klemach oraz na terminalach wzmacniacza.


Coś mi się wydaje, że o innych stratach myślimy. Nawet i 100mm2 kabel będzie miał straty.Z tym, że w przypadku tego nagłośnienia 35mm2 a 50mm2 straty będą te same.

Cytat:
Jednak nie ma co ukrywać że dodatkowy akumulator w bagażniku by był najlepszym rozwiązaniem.


I w tym sęk. to jest półtora tysiąca watt. Tu trzeba wymienić i alternator i dołożyć aku. To już nie te moce, ze jeden aku 5 metrów dalej podoła :) . Kondensatory pewnie można wstawiać i to kilka ale po co skoro aku zrobi robotę :) . Największe straty zawsze są na kablach, jakie grube by nie były to wciąż kable. Aku w bagażniku to niepodważalna zaleta. Krótki kabel = małe straty i spełnia rolę kondensatora, który z tej okazji zbędnym się staje.

speedxp - Czw Kwi 30, 2009 19:18

Dopiero teraz zobaczyłem ,iż ktoś odpisał ,od ostatniej mojej wypowiedzi.Dokończę moje przemyślenia , jak tylko wrócę ze sklepu monopolowego :D :D.Strasznie ciężki dzień , cały przy samochodzie.Musiałem rozbierać całą konsolę przednią itd , gdyż podczas dopychania radia wyskoczyła złączka z regulacji nawiewem :/ PANOWIE KOSZMAR.Są i plusy tego !! wiedza , znalazłem 100 zł pod przednim kokpitem , jakieś monety włoskie itd.Dowiedziałem się też dlaczego nigdy nie działała regulacja znajdująca się na środku deski (taki suwak zimne ciepłe ,góra dół ).Linka od tego przełącznika jest wypięta (za cholerę nie wiem gdzie to ma iść :/ ).Przepraszam za literówki ,lecz ledwo widzę na oczy .





Witam.Dzisiaj zrobiłem małe poprawki.......efekt jest o niebo lepszy.Wnioski :Ten sprzęt nadaje się do samochodu dostawczego.
Robi okropne spustoszenie , w samochodzie jest wręcz okropnie (uczucie jakby samochód miał się za sekunde rozpaść ,gałki oczne wpycha do środka.
Napięcie na włączonym silniku spada do 10 V w impulsie , przy 1/3 mocy sprzętu (w samochodzie dyskoteka , wszystko przygasa)
Postanowiłem ,żę sprzedam jeden głośnik , oraz wzmaka ,gdyż jeden to i tak zbyt wiele.
Wymienie alternator , tylko ile ma ten od 1,8 ?? , dołożę aku na tył , tylko jaki ?? ,mam 12 AH (wiem mało , jednocześnie gabaryt przyjemny ).

greg-si - Czw Kwi 30, 2009 19:45

speedxp, nawet te 12Ah na tył będzie ok. To ma być buforek. Sprawdź ile A może dać maksymalnie.
Co do konsoli to ja doszedłem do takiej wprawy że zdjęcie tunela środkowego oraz konsoli gdzie są te suwaki radio itp. to 5min a wymontowanie całego wnętrza czyli siedzeń z przodu i tyłu oraz wykładziny to 30 minut. Oczywiście mowa o robocie samemu.

speedxp - Czw Kwi 30, 2009 21:55

Witam .Właśnie zrobiłem kilkanaście km...strasznie to przygasa.Pełen podziw za instalacje greg-si.W pierwszym tygodniu po tym jak zakupiłem rowerka też tak wyglądał (rozebrałem siedzenia na części pierwsze, prałem czyściłem itd).Podstawa to znać swój samochód.Coś mam nie tak z podświetlaniem konsoli od nawiewu.(reg stumienia ok,reg ciepła prawie ok , wylotów słabo świeci :/ coś musiało się podziać przy składaniu ).Wracając do tematu.
Akumulatorek to coś takiego http://pl.farnell.com/yua...49449?in_merch=
Posiadam jeszcze kilka innych ,lecz wszystko są to aku z samochodzików dla dzieci itd..czy to się nadaje?? :bezradny:

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 19:15 ]
Nada się ten akumulator ?? http://pl.farnell.com/yua...49449?in_merch=

[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 22:58 ]
Temat można uznać za zamknięty.Przerost formy nad treścią....(zbyt toporny sprzęt do lovelka,obrotomierz zachowuje się jak głupi w impulsie do 1,8Kobr,komp załapał chyba jakieś błędy :/ tylko nikogo nie mogę się doprosić o schemat testera diagnostycznego :/ itd , itp)
Aktualnie myślę o zmianie samochodu ,o tym będzie kolejny temat (może wtedy znajdzie się racja bytu dla tego sprzętu ).Pozdrawiam , oraz jeszcze raz wszystkim dziękuję.Panowie czy ktoś posiada schemat testera diagnostycznego itd ?? błagam !!