|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] problem z wentylatorem chłodnicy
andgelos - Pią Maj 08, 2009 08:40 Temat postu: [R200] problem z wentylatorem chłodnicy porblem polega na tym iż nie załancza się wentylator słychać bulgotanie w układzie chłodzenia a wentylator stoi. Wymieniłem czujnik temperatury i nic niepomogło, sprawdzałem wentylator na ostro i działa. temperature na wskaźniku pokazuje normalnie więc chyba terostat jest OK i jeszcze chłodnica się nagrzewa tak jak cały układ. Podejrzewam że może być to przyczyna jakiegoś przekaźnika? bezpieczniki są wszystkie OK. Szukałem na forum instalacji elektrycznej ale wszyscy odwołują się do "RAVE" ale tego rave nigdzie nie znalazłem.
Będe wdzięczny za jakąkolwiek pomoc! byłem u paru mechaników ale szkoda gadać ten model jest dość rżadki w mojch stronach i każdy kazuje zostawić samochód na pare dni.
Brt - Pią Maj 08, 2009 08:52
andgelos, jaki masz silnik (pewnie benzyna skoro bulgocze). Czy masz klimę?? Bezpieczniki sprawdzałeś
Co do rave to jest tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
Przeczytaj też to:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61
Dodam, że czujniki są dwa .... jeden (jednokabelkowy) jest od wskaźnika temp. a drugi (dwukabelkowy) daje sygnał do kompa i steruje wentylatorem. Zakłądam, ze bezpieczniki sprawdzałeś (pod maską jest ten od wentylatora)
tdw - Pią Maj 08, 2009 09:36
U mnie było to samo, winne były złącza kabli, ktore idą od czujnika do dmuchawy. Tam jest taka kostka - jak tam poruszalem to wiatrak zaczał normalnie pracować. Oczyściłem i jest ok.
djboo - Pią Maj 08, 2009 11:38
A U Mnie Byl Termostat... i Korek Wymienilem Boo Nie Trzymal Cisnienia...
PS:a plynu nadal mi ubywa i nic tylko dolewam
andgelos - Pią Maj 08, 2009 12:09
silnik 1.4 benzyna bez klimy, a bezpieczniki sprawdzałem odpowiada zepewne ten pod maską oznaczony jako coler
ywis - Pią Maj 08, 2009 12:10
To że płynu Ci ubywa, to nic takiego, kwestia taka ile tego płynu na ile km Ci ubywa, bo mi np. też ubywa i muszę dolewać mniej więcej co 4-5 miesięcy mniej więcej ok. 200 - 300 ml.
Brt - Pią Maj 08, 2009 12:55
andgelos napisał/a: | ten pod maską oznaczony jako coler |
chyba jest opisany jako "radiator fan/fans" Sprawdx ten czujnik temp dwuprzewodowy ... tzn odepnij go i wtedy jeśli instalacja jest ok, to wentylator powinien ruszyć
pioneer_SRT - Pią Maj 08, 2009 17:38 Temat postu: Re: [R200] problem z wentylatorem chłodnicy Andgelos, mialem taki sam problem ze swoim Roverkiem, uważaj i nie zostawiaj właczonego auta na postoju na 15 minut bo moze ci wywalic plyn chlodniczy , najlepiej pojedz do jakies elektryka samochodowego ( zbajeruj najlepiej elektryka tak aby ci przyjął auto jak najszybciej).
I wentylator chula do tej pory
djboo - Pią Maj 08, 2009 22:09
ywis -> ubywa mi tyle ze musze co jakies 2 tyg dolewac jakies 500ml sprawdzalem wszystkie opaski i nic... nie wiem co moze byc...
wild_weasel - Pią Maj 08, 2009 22:11
djboo, może uszczelka kolektora ssącego? Mi tamtędy właśnie płyn znikał
djboo - Sob Maj 09, 2009 14:44
wild_weasel -> gdzie tego szukac?
Brt - Sob Maj 09, 2009 14:46
tył silnika .... od spodu na łaczeniu takich plastukowych rur z głowicą szukaj śladów wycieku płynu (biały nalot)
djboo - Sob Maj 09, 2009 15:11
ok - sprawdze boo u mnie nie widze ani w zbiorniczku "oleju" ani na bagnecie "masla" czy tez wody,ani nie stracil mocy,ani nie kopci... stal jakies 2 tyd i po sprawdzeniu plynu bylo o polowe (bez jady) to co moze oznaczac? czy jak bym mial korek np: nie szczelny to wiatrak by sie nie zalaczal i by wywalalo wode gora - a tak sie nie dzieje... czyli nie mam pojecia co to moze byc... podniose auto i sprawdze ta uszczelke kolektora...
andgelos - Pon Maj 18, 2009 12:18
Jak mi ktoś powie jak się dobrać do przekaźnika od wentylatora w R200 to bez wachania klikam "pomógł"
Brt - Pon Maj 18, 2009 12:34
O ile pamietam, to jest jeden z tych przekaźników nad akumulatorem obok pompy ABSu (przy kielichu amortyzatora). U mnie ma kolor żółty, ale przekaźnik jest standardowy.
andgelos - Pon Maj 18, 2009 12:45
no wiem są tam przekażniki bo jest takie oznaczenie ale to wygląda jak by niebyło rozbieralne tylko można klapke zdiąć i podspodem są otwory na wtyknięcie miernika.
a jak się to rozbiera ?
Brt - Pon Maj 18, 2009 14:06
Przekaźnik teoretycznie jest nierozbieralny Najłatwiej go sprawdzic po prostu zamieniając na sprawny (przekaźnik kosztuje kilka PLN) Na upartego można go otworzyć (podważajac tą obudowę jednocześnie z dwóch stron i wetdy jest dostęp do styków w celach pomiarowych)
andgelos - Wto Maj 26, 2009 14:23
Dobrałem się do tego przekaźnika ale on elektrycznie jest sprawny. Mam doświadczenie i odpowiednio go sprawdziłem.
Niewiem czy jest to normalne ale tam gdzie kolega Brt opisuje jest tylko jeden przekaźnik i to koloru żółtego. Domniemam że musi być gdzieś indziej usterka. Wentylator na ostro się włancza, czujnik zapewne jest dobry bo gdy odłoncze to niema ssania i jak jest zimny to drudno go odpalić, przekaźnik jest dobry więc co pozostaje - przerwa na przewodach albo błąd w kompie pokładowym ale niewiem czy sygnał idzie przez kompa. Jestem zielony utkwiłem w martwym punkcje mechanicy rozkładaja ręce że trzeba szukać ale gdzie????
Brt - Wto Maj 26, 2009 14:54
hmmm pozostaje analiza schematu z rave'a ... tam jest schemat i numery złączy ... później w dziale wyżej są opisane miejsca tych złączy, w ten sposób można dojśc co jest gdzie. W ten sposób szukałem u siebie usterki w klimatyzacji i się udało
R-200 - Wto Maj 26, 2009 20:52
Gdy zdejmiesz wtyczkę z brązowego czujnika temperatury musi się załączyć ten żółty przekaźnik na nadkolu i włączyć wentylator. Sprawdź czy się załącza przekaźnik itd. Napięcia na przekaźniku, robocze i sterujące, opisz co zbadasz.
mats - Sro Maj 27, 2009 17:50
wczoraj miałem ten sam problem - silnik się grzał na maxa, zobaczyłem, że wentylator mi nie chodzi mimo wysokiej temp. Oddałem auto do elektryka, aby się dowiedzieć o co chodzi, dziś dowiedziałem się, że jest to przekaźnik. Diagnostyka, część, montaż wyniesie 200zł... trochę sporo. Chcą mnie okroić czy taka jest cena? Nie mogę znaleźć odpowiedniego przekaźnika odpowiedzialnego za wentylator i znaleźć ceny.
Krzysi3k - Sro Maj 27, 2009 19:19
Przekaźnik na tomateam kosztuje 14 PLN, ja dziś kupiłem za 9 PLN - ale to do R25...
Ewidentnie chcą Cię naciągnąć
mats - Sro Maj 27, 2009 21:07
ale do wentylatora...??
Brt - Sro Maj 27, 2009 21:13
mats, przekaźnik jest zwyczajny samochodowy .... nie ma wyróżnienia czy do wentylatora, czy do innego układu. Czasem się spotyka specjalizowane przekaźniki, ale w roverach są zwykłe
mats - Sro Maj 27, 2009 21:39
dzięki za info, jutro mu pojadę brudasowi... wkur... się teraz
[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 22:53 ]
no nie wiem Panowie... napisałem sms'a z zapytaniem dla pewności do drugiego mechanika w sumie mojego klienta z którym współpracuję w całkiem innej dziedzinie nie związanej z mechaniką i dał mi znać, że to koszt około 130-170zł... "tak mniej więcej"
Brt - Sro Maj 27, 2009 22:50
mats .... ciekaw jestem czy on jest pewny tej diagnozy na oko przez telefon, to chłop w szpitalu nogi wyciągnął sam sprawdź co jest grane ... przynajmniej częsciowo. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury (tego z dwoma przewodami) i powinien wentylator sie włączyć .... później podmień przekaźnik i zobaczysz czy wtedy wentylator ruszy .... a 170PLN .... ---> ... 70PLN to prędzej .... za przekaźnik + sprawdzenie + wiedza. Elementarna wiedza elektryczna wystarczy do prostych napraw ... a i jeszcze jedno ... bezpieczniki sprawdzali
mats - Pią Maj 29, 2009 18:19
Brt napisał/a: | mats .... ciekaw jestem czy on jest pewny tej diagnozy na oko przez telefon, to chłop w szpitalu nogi wyciągnął sam sprawdź co jest grane ... przynajmniej częsciowo. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury (tego z dwoma przewodami) i powinien wentylator sie włączyć .... później podmień przekaźnik i zobaczysz czy wtedy wentylator ruszy .... a 170PLN .... ---> ... 70PLN to prędzej .... za przekaźnik + sprawdzenie + wiedza. Elementarna wiedza elektryczna wystarczy do prostych napraw ... a i jeszcze jedno ... bezpieczniki sprawdzali |
nie nie... diagnozę postawił mechanik u którego zostawiłem auto i podał cenę do 200zł, a o kolejną weryfikację ceny zapytałem drugiego, podając diagnozę. Bezpieczniki sam sprawdziłem, były w porządku
kqba - Wto Cze 23, 2009 11:48
Brt napisał/a: | Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury (tego z dwoma przewodami) i powinien wentylator sie włączyć .... |
Mam też problem z temperaturą. Ostatnio na trasie po ostrym pzyśpieszaniu wskazówka temperatury skoczyła do poziomu 3/4 skali. Zatrzymałem się, otwarłem maskę i nie zauważyłem niepokojących oznak. Zdjąłem też wtyczkę z tego czujnika temperatury (brązowy zaraz obok akumulatora), ale wiatrak się nie załączył (może to nie ten czujnik?). Sprawdziłem tylko czy jak załączę klimę to wiatrak się włączy - no i zadziałał.
Dziś rano po włączeniu zapłonu temperatura odrazu skoczyła do 1/3 skali, więc stawiam na czujnik temperatury.
Tylko teraz który to? Mam wymienić ten brązowy (obok akumulatora)?
TAKI?
|
|