|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Tomcat Stage I zakonczony
dobryziom - Pon Cze 01, 2009 10:55 Temat postu: Tomcat Stage I zakonczony Rover 220 coupe Turbo tzw. Tomcat
Modyfikacje Mocy
silnik: seria
wymieniony jedynie:
* rozrząd
* przewody WN NGK
* świece NGK
* kopułka/palec OEM
olej co 8 tys. Olej Valvoline VR1 Racing 10W60
sprężarka T25
zregenerowana i przebudowana przez Ream Poland
sprzęgło: seria
nowe Nationale ( niestety niedługo pewnie padnie wiec 6 łapkowy spiek by Radzikowski)
skrzynia:
zregenerowana wymieniona wszytskie łożyska na oryginały MG zalany świeżym olejem.
dolot wydech: pełna przebudowa
wydech 2,5 cala z kwasówki na dwóch tlumikach przelotowych wszystko pod wymiar łącznie z DP
dolot własnego projektu z suchym stożkiem Fujita ( dolot 3 cale)
Dodatkowo podpięte wskaźniki EGT oraz Boost Greddy, całość sterowana jednostką Profec B Spec II Greddy oraz ECU Masterem. Strojenia podjął się Maciek MAC z http://www.strojenia.pl/
Samochód hamowany na dwóch mapach:
LO 0,55 bara 213KM 299Nm
HI 0,95 bara 232KM 328Nm
Ze względu a parę ograniczeń technicznych takich jak:
skrzynia PG1 o dość wątłej budowie
sprzęgło jeszcze seryjne
sprężarka T25 bardzo szybko stająca sprężarka jednak dość mała co ogranicza jej potencjał mocy max 240km (niektóre źródła podają 220km)
IC 50% wydajności ze względu na seryjne miejsce i brak możliwości jego zmiany.
Samochód został wystrojony tak żeby jego użytkowanie było w pełni bezpieczne i bezawaryjne.
Plany
Stage II atak na 300km
rozwiązanie problemu IC ( cooler wodny)
sprężarka T28RS
Spiek ( możliwe ze zagości wcześniej zobaczymy ile pożyje seria)
skrzynia ( na razie brak pomysłu na ewentualna podmiankę, wiec zobaczymy ile pożyje)
maciej - Pon Cze 01, 2009 11:02
Ładnie.
seyfer - Pon Cze 01, 2009 11:07
niezła machina Gratz
ceremony - Pon Cze 01, 2009 12:14
No to niezle pojechales!!! Brawo!! Ciekawe jak to jezdzi tak w realu
Moment jest niesamowity od 3,5 to juz ostro wgniata w fotel!
A taka moc i moment w tak lekkim aucie z przednim napedem nie powoduje problemow z trakcja na 1 i 2? Czy tam jest jakis Torsen w tomcatach?
Kiedy sie poscigamy?? zartowalem oczywiscie, nie chcialbym sobie popsuc humoru
Swoja droga taki tomcat w tak dobrym stanie i tak bardzo mocno trzymajacy "serie" to prawdziwy rarytas.
dobryziom - Pon Cze 01, 2009 12:47
Dzięki
To prawda moment naprawdę wgniata w fotel Odnośnie trakcji jest seryjny Torsen który znacznie pomaga, samochód jeździ na felgach 17 o profilu 215 co przy dobrej suchej równej nawierzchni wystarcza jak na razie do przełożenia tego na asfalt. Oczywiście to tez kwestia odpowiedniego ruszenia.
ceremony - Pon Cze 01, 2009 13:44
dobryziom napisał/a: | Dzięki
To prawda moment naprawdę wgniata w fotel Odnośnie trakcji jest seryjny Torsen który znacznie pomaga, samochód jeździ na felgach 17 o profilu 215 co przy dobrej suchej równej nawierzchni wystarcza jak na razie do przełożenia tego na asfalt. Oczywiście to tez kwestia odpowiedniego ruszenia. |
Oczywiscie nie smialbym podwazac Twoich umiejetnosci
Napisz, napisz co ostatnio objechales fajnego
Markzo - Pon Cze 01, 2009 14:49
no to pojechałeś Wodzu!! gratulacje!! musze go kiedys zobaczyc w akcji!
Konrad_Zr160 - Wto Cze 02, 2009 08:29
Gratki - teraz oby tylko stosunek dni spedzonych u mechanika do dni przejechanych na ulicy nie wynosil 10/1 to bedzie pieknie. Pozdro! Fajny youngtimer.
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 09:05
Konrad_Zr160 napisał/a: | Gratki - teraz oby tylko stosunek dni spedzonych u mechanika do dni przejechanych na ulicy nie wynosil 10/1 to bedzie pieknie. Pozdro! Fajny youngtimer. |
spokojnie jedyny wrażliwy punkt to sprzęgło i skrzynia, silnik i sprężarka maja light.
skrzynia jak na razie od wymiany się nie odzywa to dobry znak i pracuje bardzo ładnie. W bajeczki o 240Nm i koniec już dawno nie wierze
sprzęgło na mapie HI pokazało już ze potrafi sie poślizgnąć dopiero przy ostrym butowaniu na mapie LO nie sadze żeby coś mu groziło ale cóż juz myślę nad nowym zapobiegawczo.
Konrad_Zr160 - Wto Cze 02, 2009 10:09
Duze brawa. Oby to jezdzilo jak najdluzej i sprawialo jak najmniej problemow
marcinmarcin - Sro Cze 03, 2009 21:56
Ładnie, gratki
maniaq - Sro Cze 03, 2009 23:15
mnie przed modami wlasnie mysl o wymianie skrzyni troche martwi.
mam 260 NM i klekota ktory ma moment dosc szybko i wczesnie, wiec boje sie ze taki strzal moglby skrzynie wykonczyc. widze u ciebie 300+ NM zobaczymy jak to dlugo pojezdzi . alternatywy dla PG1 tez specjalnie nie ma 0_o
gratki i powodzenia w dalszej walce
dobryziom - Czw Cze 04, 2009 10:15
maniaq napisał/a: | mnie przed modami wlasnie mysl o wymianie skrzyni troche martwi.
mam 260 NM i klekota ktory ma moment dosc szybko i wczesnie, wiec boje sie ze taki strzal moglby skrzynie wykonczyc. widze u ciebie 300+ NM zobaczymy jak to dlugo pojezdzi . alternatywy dla PG1 tez specjalnie nie ma 0_o
gratki i powodzenia w dalszej walce |
ja się tą skrzynia jakoś nie przejmuje bo od regeneracji w listopadzie jeżdżę non stop na doładowaniu 0,8 a teraz nawet większym i zero problemu. Prędzej będziesz musiał sprzęgło wymienić ale jak widać w innym poście jest parę firm produkujących wzmocnione lub dać samemu np. do radzika
KRYS - Czw Cze 11, 2009 11:59
Piękne
a ile masz 0-100 km/h ? albo na 400m
dobryziom - Pon Cze 15, 2009 09:17
niestety jak na razie nie mailem czasu na pomiary... chociaż rozmawiając z osoba która to stroiła powinienem zejść poniżej 6 sek
Brt - Pon Cze 15, 2009 09:39
Markzo napisał/a: | musze go kiedys zobaczyc w akcji! |
no właśnie .. szkoda, ze nie wpadłeś na Zlot ... sam bym chętenie obejrzał
dobryziom - Pon Cze 15, 2009 09:41
bardzo bym chciał ale ostatnio praca pochlania 90% mojego czasu i nie mam nawet czasu na skończenie paru drobiazgów w Tomciu
maciekwawa - Pon Cze 15, 2009 20:46
a powiedz mi gdzie regenerowałes poduszki pod silnik i jak Cie to kosztowało?
dobryziom - Pon Cze 15, 2009 21:20
poliplastomer kolo Olkusza tel 326459042. oni rozbieraja stare i zalewaja je na nowo, ksztalt jest dokladnie taki sam. sa sztywniejsze totez czuc drganie na kierownicy ale sie nie urywaja, cena 1szt to ok 100zł. Jest jeszcze koles w warszawie ktory wylewa poduchy ale telefonu musze poszukac, ewentualnie zapytaj tez Tomiego bo wiem ze tez kogos ma
Wojtek88 - Czw Cze 18, 2009 11:53
Gratulacje!!! Szaleje na punkcie Tomcia, tutaj widzę potwór w owczej skórze.
PS
Nic się z IC nie da zrobić ?
dobryziom - Czw Cze 18, 2009 12:26
widziałem juz parę Tomcatów ze zmienionymi IC ale wszystkie albo nie miały w ogole klimy wersje golas albo je po prostu usunięto ja nie mam takiego zamiaru. Rozwiązaniem jest zakup mało popularnego w PL coolera wodnego na razie szukam takiego o zbliżonych wymiarach do seryjnego tylko nie wiem czy jest duży sens takiej inwestycji bo to dość kosztowna sprawa a ewentualny przyrost mocy będzie rzędu 3-5%
|
|