Zobacz temat - Tomcat Stage I zakonczony
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Tomcat Stage I zakonczony

dobryziom - Pon Cze 01, 2009 10:55
Temat postu: Tomcat Stage I zakonczony
Rover 220 coupe Turbo tzw. Tomcat

Modyfikacje Mocy

silnik: seria

wymieniony jedynie:

* rozrząd
* przewody WN NGK
* świece NGK
* kopułka/palec OEM

olej co 8 tys. Olej Valvoline VR1 Racing 10W60

sprężarka T25

zregenerowana i przebudowana przez Ream Poland

sprzęgło: seria

nowe Nationale ( niestety niedługo pewnie padnie wiec 6 łapkowy spiek by Radzikowski)

skrzynia:

zregenerowana wymieniona wszytskie łożyska na oryginały MG zalany świeżym olejem.

dolot wydech: pełna przebudowa

wydech 2,5 cala z kwasówki na dwóch tlumikach przelotowych wszystko pod wymiar łącznie z DP

dolot własnego projektu z suchym stożkiem Fujita ( dolot 3 cale)

Dodatkowo podpięte wskaźniki EGT oraz Boost Greddy, całość sterowana jednostką Profec B Spec II Greddy oraz ECU Masterem. Strojenia podjął się Maciek MAC z http://www.strojenia.pl/

Samochód hamowany na dwóch mapach:

LO 0,55 bara 213KM 299Nm

HI 0,95 bara 232KM 328Nm

Ze względu a parę ograniczeń technicznych takich jak:

skrzynia PG1 o dość wątłej budowie :)
sprzęgło jeszcze seryjne
sprężarka T25 bardzo szybko stająca sprężarka jednak dość mała co ogranicza jej potencjał mocy max 240km (niektóre źródła podają 220km)
IC 50% wydajności ze względu na seryjne miejsce i brak możliwości jego zmiany.

Samochód został wystrojony tak żeby jego użytkowanie było w pełni bezpieczne i bezawaryjne.

Plany

Stage II atak na 300km

rozwiązanie problemu IC ( cooler wodny)
sprężarka T28RS
Spiek ( możliwe ze zagości wcześniej zobaczymy ile pożyje seria)
skrzynia ( na razie brak pomysłu na ewentualna podmiankę, wiec zobaczymy ile pożyje)

maciej - Pon Cze 01, 2009 11:02

Ładnie. :) :brawa:
seyfer - Pon Cze 01, 2009 11:07

niezła machina :lol: Gratz :brawo: :brawo:
ceremony - Pon Cze 01, 2009 12:14

No to niezle pojechales!!! :mrgreen: Brawo!! Ciekawe jak to jezdzi tak w realu :twisted:
Moment jest niesamowity od 3,5 to juz ostro wgniata w fotel! :shock:
A taka moc i moment w tak lekkim aucie z przednim napedem nie powoduje problemow z trakcja na 1 i 2? Czy tam jest jakis Torsen w tomcatach?

Kiedy sie poscigamy?? :razz: zartowalem oczywiscie, nie chcialbym sobie popsuc humoru :lol:

Swoja droga taki tomcat w tak dobrym stanie i tak bardzo mocno trzymajacy "serie" ;) to prawdziwy rarytas.

dobryziom - Pon Cze 01, 2009 12:47

Dzięki :)

To prawda moment naprawdę wgniata w fotel :twisted: Odnośnie trakcji jest seryjny Torsen który znacznie pomaga, samochód jeździ na felgach 17 o profilu 215 co przy dobrej suchej równej nawierzchni wystarcza jak na razie do przełożenia tego na asfalt. Oczywiście to tez kwestia odpowiedniego ruszenia.

ceremony - Pon Cze 01, 2009 13:44

dobryziom napisał/a:
Dzięki :)

To prawda moment naprawdę wgniata w fotel :twisted: Odnośnie trakcji jest seryjny Torsen który znacznie pomaga, samochód jeździ na felgach 17 o profilu 215 co przy dobrej suchej równej nawierzchni wystarcza jak na razie do przełożenia tego na asfalt. Oczywiście to tez kwestia odpowiedniego ruszenia.

Oczywiscie :twisted: nie smialbym podwazac Twoich umiejetnosci ;)

Napisz, napisz co ostatnio objechales fajnego :cool:

Markzo - Pon Cze 01, 2009 14:49

no to pojechałeś Wodzu!! :ok: :ok: gratulacje!! musze go kiedys zobaczyc w akcji! :twisted:
Konrad_Zr160 - Wto Cze 02, 2009 08:29

Gratki - teraz oby tylko stosunek dni spedzonych u mechanika do dni przejechanych na ulicy nie wynosil 10/1 to bedzie pieknie. Pozdro! Fajny youngtimer.
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 09:05

Konrad_Zr160 napisał/a:
Gratki - teraz oby tylko stosunek dni spedzonych u mechanika do dni przejechanych na ulicy nie wynosil 10/1 to bedzie pieknie. Pozdro! Fajny youngtimer.


spokojnie jedyny wrażliwy punkt to sprzęgło i skrzynia, silnik i sprężarka maja light.

skrzynia jak na razie od wymiany się nie odzywa to dobry znak i pracuje bardzo ładnie. W bajeczki o 240Nm i koniec już dawno nie wierze :)

sprzęgło na mapie HI pokazało już ze potrafi sie poślizgnąć dopiero przy ostrym butowaniu na mapie LO nie sadze żeby coś mu groziło :) ale cóż juz myślę nad nowym zapobiegawczo. :)

Konrad_Zr160 - Wto Cze 02, 2009 10:09

Duze brawa. Oby to jezdzilo jak najdluzej i sprawialo jak najmniej problemow :twisted:
marcinmarcin - Sro Cze 03, 2009 21:56

Ładnie, gratki :)
maniaq - Sro Cze 03, 2009 23:15

mnie przed modami wlasnie mysl o wymianie skrzyni troche martwi.

mam 260 NM i klekota ktory ma moment dosc szybko i wczesnie, wiec boje sie ze taki strzal moglby skrzynie wykonczyc. widze u ciebie 300+ NM zobaczymy jak to dlugo pojezdzi . alternatywy dla PG1 tez specjalnie nie ma 0_o

gratki i powodzenia w dalszej walce :D

dobryziom - Czw Cze 04, 2009 10:15

maniaq napisał/a:
mnie przed modami wlasnie mysl o wymianie skrzyni troche martwi.

mam 260 NM i klekota ktory ma moment dosc szybko i wczesnie, wiec boje sie ze taki strzal moglby skrzynie wykonczyc. widze u ciebie 300+ NM zobaczymy jak to dlugo pojezdzi . alternatywy dla PG1 tez specjalnie nie ma 0_o

gratki i powodzenia w dalszej walce :D


ja się tą skrzynia jakoś nie przejmuje bo od regeneracji w listopadzie jeżdżę non stop na doładowaniu 0,8 a teraz nawet większym i zero problemu. Prędzej będziesz musiał sprzęgło wymienić ale jak widać w innym poście jest parę firm produkujących wzmocnione lub dać samemu np. do radzika :)

KRYS - Czw Cze 11, 2009 11:59

Piękne

a ile masz 0-100 km/h ? albo na 400m

dobryziom - Pon Cze 15, 2009 09:17

niestety jak na razie nie mailem czasu na pomiary... chociaż rozmawiając z osoba która to stroiła powinienem zejść poniżej 6 sek
Brt - Pon Cze 15, 2009 09:39

Markzo napisał/a:
musze go kiedys zobaczyc w akcji! :twisted:


no właśnie .. szkoda, ze nie wpadłeś na Zlot ... sam bym chętenie obejrzał ;)

dobryziom - Pon Cze 15, 2009 09:41

bardzo bym chciał ale ostatnio praca pochlania 90% mojego czasu :( i nie mam nawet czasu na skończenie paru drobiazgów w Tomciu
maciekwawa - Pon Cze 15, 2009 20:46

a powiedz mi gdzie regenerowałes poduszki pod silnik i jak Cie to kosztowało?
dobryziom - Pon Cze 15, 2009 21:20

poliplastomer kolo Olkusza tel 326459042. oni rozbieraja stare i zalewaja je na nowo, ksztalt jest dokladnie taki sam. sa sztywniejsze totez czuc drganie na kierownicy ale sie nie urywaja, cena 1szt to ok 100zł. Jest jeszcze koles w warszawie ktory wylewa poduchy ale telefonu musze poszukac, ewentualnie zapytaj tez Tomiego bo wiem ze tez kogos ma :)
Wojtek88 - Czw Cze 18, 2009 11:53

Gratulacje!!! Szaleje na punkcie Tomcia, tutaj widzę potwór w owczej skórze.

PS
Nic się z IC nie da zrobić ?

dobryziom - Czw Cze 18, 2009 12:26

widziałem juz parę Tomcatów ze zmienionymi IC ale wszystkie albo nie miały w ogole klimy wersje golas albo je po prostu usunięto ja nie mam takiego zamiaru. Rozwiązaniem jest zakup mało popularnego w PL coolera wodnego na razie szukam takiego o zbliżonych wymiarach do seryjnego tylko nie wiem czy jest duży sens takiej inwestycji bo to dość kosztowna sprawa a ewentualny przyrost mocy będzie rzędu 3-5%