Zobacz temat - [R75] Wymiana kierownicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana kierownicy

staf - Pon Cze 08, 2009 19:32
Temat postu: [R75] Wymiana kierownicy
W dziale porady usterki znalazłem bardzo obrazowo pokazaną wymiane kierownicy.W pierwszym zdanie autor pisze ...cyt"na pół godziny przed czynnością wymiany kierownicy odpiąć klemy +i-"czy po zaniku napięcia np.radio nie "krzyknie" o kod? I czy pozostałe elementy elekroniczne powrócą do pierwotnego stanu?
Dam-Kam - Pon Cze 08, 2009 20:08

jeśli radio jest gites to krzyknie o kod :)
staf napisał/a:
I czy pozostałe elementy elekroniczne powrócą do pierwotnego stanu?
to zależy co to jest pierwotny stan ale reszcie nic się nie stanie ;) Ale uwierz mi że po złożeniu wszystkiego w całość przed przekręceniem kluczyka odruchowo odsuniesz fotel do tyłu :D
SeniorA - Pon Cze 08, 2009 20:09

Odpięcie aku wymaga przestrzegania kilku zasad, bo niektóre układy wymagają ciągle baterii i tak jest z systemem audio - będzie ządać kodu.Nastąpi utrata pamięci ECM ( należy ją przywrócić ).Może zajść potrzeba resetu sterowania szyb. Przed odpięciem aku wyjąć kluczyki ze stacyjki i do kieszeni a auto nie ma być zablokowane zamkami .
Spali75 - Pon Cze 08, 2009 20:18

Ja ostatnio wymieniłem kierownice bez odpinania aku i nic się nie stało :cool:
Dam-Kam - Pon Cze 08, 2009 20:47

odpinałeś poduchę... nie no, ryzykant :D
staf - Pon Cze 08, 2009 21:13

Dam-Kam Radio jest chyba gitesowne :mrgreen: CR-80IX-T03...A kodu u mnie niet :sad: Chyba podejmę ryzyko wymiany "pod napięciem"
Dam-Kam - Pon Cze 08, 2009 21:40

to przed podjęciem ryzyka napisz, jak w przeciągu następnych 12h się nie odezwiesz będziemy wiedzieć że coś poszło nie tak ;)

SeniorA szacunek dla Ciebie !! Pytam z ciekawości: jesteś/byłeś mechanikiem ?? Bo widzę że nie tylko mechanikę Pb i ON masz w małym palcu ale i elektrykę :) Fajnie wiedzieć, że jak się walniesz to ktoś nad tym czuwa :D

kwiatekt11 - Pon Cze 08, 2009 22:25

nie wiem jak Wy ale ja odpinałem i podpinałem swoją poduche w kiery pewnie z 5 razy na podłączonym aku i nic sie nie stało.Więc morał z tego taki że poducha nie odpali :mrgreen:
Mombrey - Pon Cze 08, 2009 22:30

A czym sie rozni poducha w kierownicy od tej w fotelu? W postach czesto sie czyta, zeby poruszac kostkami pod fotelem w przypadku palacej sie kontrolki Air Bag.
sknerko - Pon Cze 08, 2009 23:38

tym że jak sie pali kontrolka to poduchy nie wywalą bo są nieaktywne
SeniorA - Pon Cze 08, 2009 23:50

sknerko, nie zupełnie, układ poduszek ma podtrzymanie ( dlatego trzeba odczekać po odłączeniu aku ) , a kontrolka sygnalizuje tylko o usterce.
PTE - Wto Cze 09, 2009 07:46

staf napisał/a:
Dam-Kam Radio jest chyba gitesowne :mrgreen: CR-80IX-T03...A kodu u mnie niet :sad: Chyba podejmę ryzyko wymiany "pod napięciem"


Hmm... Dla radia chcesz ryzykować kalectwem na całe życie? Tysiąc razy się uda a raz wystrzeli. Ja bym postarał się lepiej o ten kod.

SeniorA - Wto Cze 09, 2009 08:23

staf, albo daj radio do rozkodoawnia.Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).Modułowi ECM wraca pamięć po przytrzymaniu zagrzanego silnika przez dwie minuty na 1200 rpm. a potem przejechaniu około 10 km w różnych warunkach ruchu.Reszta jest w pamieci , tylko muszą być wyłączone przed odpięciem baterii. I dlatego zgadzam sie z PTE,
sknerko - Wto Cze 09, 2009 08:36

SeniorA napisał/a:
sknerko, nie zupełnie, układ poduszek ma podtrzymanie ( dlatego trzeba odczekać po odłączeniu aku ) , a kontrolka sygnalizuje tylko o usterce.
no tak, ja nie twierdzę, że nie ma podtrzymania ale jak pali się kontrolka to układ blokuje wywalenie poduszek i nie wypalą przy świecącej kontrolce, dlatego można kostki poprawić pod siedzeniem przy palącej sie kontrolce poduch. Swoja droga to jest elektronika i absolutna pewność że nie wywalą jest tylko wtedy gdy odepniemy akumulator i poczekamy aż wszystkie kondensatory się rozładują.

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 08:37 ]
SeniorA napisał/a:
Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).

Nie bardzo wiem o co biega z tym resetem szyb. Po co to sie robi i dlaczego?

SeniorA - Wto Cze 09, 2009 10:23

sknerko napisał/a:
Nie bardzo wiem o co biega z tym resetem szyb. Po co to sie robi i dlaczego?
chodzi o przywrócenie funkcji opuszczania i podnoszenia szyb jednym naciśnięciem i funkcji przeciwdziałającej przyciśnięciu.
sknerko - Wto Cze 09, 2009 11:04

a podnoszenie jednym naciśnięciem działa tylko u kierowcy tak jak u mnie czy inne też podniosę jednym naciśnięciem?
SeniorA - Wto Cze 09, 2009 12:18

sknerko napisał/a:
czy inne też podniosę jednym naciśnięciem?
nie,inne można tylko opuścić.Spotkałem się tylko z tą opcją.
Artur - Wto Cze 09, 2009 12:32

SeniorA napisał/a:
Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).


Mogłbyś bardziej precyzyjnie opisać tą procedurę bo przytrzymywałem dłużej przyciski w skrajnych położeniach i nie dało to oczekiwanych efektów, tzn opuszczają się wszystkie po jednym nacisnięciu ale podnosi sie tylko od ta kierowcy, czy tak ma być ??

sknerko - Wto Cze 09, 2009 12:38

tak ma być
staf - Czw Lip 09, 2009 21:25

Dam-Kam napisał/a:
to przed podjęciem ryzyka napisz, jak w przeciągu następnych 12h się nie odezwiesz będziemy wiedzieć że coś poszło nie tak ;)


Kierownica wymieniona bez odpinania akumulatora. Nic się nie stało. Czyli mozna. :mrgreen:

MiReK - Czw Lip 09, 2009 23:20

staf napisał/a:
Kierownica wymieniona bez odpinania akumulatora. Nic się nie stało. Czyli mozna.


5 razy nic się nie stanie,a za 6 razem Ci wystrzeli.Jak ktoś chce niech ryzykuje,ja tam wolę odpiąć aku,nic to nie kosztuje w przeciwieństwie do wystrzelonej poduchy

Dam-Kam - Pią Lip 10, 2009 20:52

staf, :mrgreen: to super :) pogratulować :lol:
staf - Pią Lip 10, 2009 21:07

Nie będzie ani drugiego ani trzeciego ani zadnego innego razu. Za dużo nerw mnie ta operacja kosztowała. Oczami wyobraźni widziałem spłaszczoną facjate i ciężki oddech spłaszczonym nochalem :mrgreen:
Dam-Kam - Pią Lip 10, 2009 22:00

jedyna, widzisz... staf najzwyczajniej w świece postanował na sobie sprawdzić czy sie da i jak widać "się da" :mrgreen: ale ja mimo wszystko i tak jeśli zajdzie taka potrzeba odkręce aku :razz:
kris-tofer - Wto Lip 14, 2009 12:10

SeniorA napisał "Nastąpi utrata pamięci ECM ( należy ją przywrócić )."
Dokładnie chodzi mi o to, czy po odłączeniu akumulatora może się rozkodować w pamięci ECM tempomat. Zrobiłem już wszytko co mogłem aby sprawdzić dlaczego nie działa, czujniki na pedałach poprawione, prędkościomierz działa więc czujnik ABS też oki, więc może wy macie jakiś pomysł co do tego tematu?
dzięki za odp.

marcin_i_alunia - Wto Lip 14, 2009 12:30

Wymieniałem kierownicę, radio, zakładałem elektryczne fotele razem z nowymi poduchami i napinaczami pasów, licznik z wyświetlaczem itp itd i nigdy nie odłączałęm akumulatora... nigdy też nie miałem problemów z elektryką. Wydaję mi się, że to odpinanie akumulatora bardziej służy temu, żeby ktoś sobie przez przypadek zwarcia nie zrobił chociaż wszędzie są aleganckie kostki i takiej możliwości nie ma.
SeniorA - Wto Lip 14, 2009 13:23

Trzeba wyjaśnić , że nie zawsze ECM traci pamięć po odłączeniu aku , bo zależy w jakich warunkach doszło do rozłączenia i na jak długo.Często po pewnym czasie wraca do poprzednich nastaw, niemniej zaleca się wykonanie kilku czynności w celu szybkiego przywrócenia nastaw po odpięciu aku. Myślę ,że odpięcie aku nie powinno wpłynąć na tempomat , ale wiadomo,że obrotami silnika w dieslu steruje ECM, tak samo jak kontrolą trakcji , więc wszystko możliwe. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i pomoże.

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 13:26 ]
marcin_i_alunia, ale są przypadki ,że aku padnie i układ go sam rozłączy.

kris-tofer - Wto Lip 14, 2009 14:04

Kontroli trakcji nie mam. Tempomat padł po wymianie silnika, auto stało u mechanika około 3 tygodni i bite 2tyg akumulator był odłączony. Wszystko oprócz tempomatu jest ok tak jak było przed wymianą silnika. Później też odłączałem akumulator kiedy demontowałem wentylator na chłodnicach. Akumulator nie rozładował się sam, nie było ku temu powodów aku jest nowy.
Cholera jedna wie co się stało...

Dam-Kam - Wto Lip 14, 2009 17:20

kris-tofer, komputer sterując silnikiem został Twój czy został zmieniony razem z silnikem ??
SeniorA - Wto Lip 14, 2009 17:52

kris-tofer napisał/a:
Tempomat padł po wymianie silnika
nie pisałeś wcześniej o wymianie silnika.Co jeszcze wymieniłeś?.
kris-tofer - Sro Lip 15, 2009 10:53

Rąbnął mi łańcuch rozrządu więc kupiłem cały silnik, ale w dobie kryzysu postanowiłem kupić sam słupek bez osprzętu, więc komputer i cały inny osprzęt został mój oryginalny. Oprócz silnika, sprzęgła i kół nic więcej w nim nie wymieniałem, dwa pozostałe do tempomatu nie mają nic (rozmiar opon fabryczny 205/65/15) a silnik jak pisałem goły słupek bez elektroniki. Acha silnik kupiłem od anglika w którym mało prawdopodobne żeby był tempomat ale przy dieslu to nie ma chyba znaczenia skoro komputer został mój
Berg - Nie Wrz 19, 2010 20:18

A czy wymiana kierownicy w R200 1.4 16V też wiąże się z utratą jakiś danych?
kris-tofer - Nie Wrz 19, 2010 23:12

Berg, nie wydaje mnie się :lol:
Berg - Wto Wrz 21, 2010 21:29

kris-tofer, a może wystarczy wyciągnąć bezpiecznik odpowiedzialny za poduchy, zamiast odpinać cały aku?
kris-tofer - Wto Wrz 21, 2010 23:16

Berg, odepnij akumulator jak grzebiesz przy poduszkach!!! chyba nie chcesz sobie w razie co sobie zębów powybijać?
Berg - Sro Wrz 22, 2010 13:32

SeniorA napisał/a:
staf, albo daj radio do rozkodoawnia.Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).Modułowi ECM wraca pamięć po przytrzymaniu zagrzanego silnika przez dwie minuty na 1200 rpm. a potem przejechaniu około 10 km w różnych warunkach ruchu.Reszta jest w pamieci , tylko muszą być wyłączone przed odpięciem baterii. I dlatego zgadzam sie z PTE,


Czy te rady ( reset sterowania szyb, moduł ECM ) dotyczą też Roverka 200 '98?

A czy zamiast odpinać aku to może wystarczy tylko odpiąć wtyczkę pod siedzeniem? :D