Zobacz temat - [ R200 1,4 8V 98r'] - Pali olej i dosyć duży ubytek.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R200 1,4 8V 98r'] - Pali olej i dosyć duży ubytek.

kzrr - Wto Cze 16, 2009 12:51
Temat postu: [ R200 1,4 8V 98r'] - Pali olej i dosyć duży ubytek.
Witam,

Jest problem, Robciu bierze olej, do wymiany mam jeszcze ok 2,5 kkm (10W40) a zostało ponieżej oleju po dzisiejszym sprawdzeniu poniżej normy. Fakt faktem troche dymi na biało czyli bierze olej w spalaniu oraz po wyjęciu bagnetu olej pachniał benzynka. Troche się poci przy uszczelce od klawiatury ale nie za dużo więc myśle ze to nie jest najgłówniejszą przyczyną. Czy to może chodzi o o-ringi na cylidrach ?

szoso - Wto Cze 16, 2009 14:24

kzrr napisał/a:
Czy to może chodzi o o-ringi na cylidrach ?

jeśli co to o pierścienie a nie ringi :wink:
spradzić ciśnienie na cylindrach i jak jest dobre to zmienić tylko uszczelniacze zaworów i to wszystko

kzrr - Wto Cze 16, 2009 17:45

szosownik, a mniej więcej jakie koszta wymiany w/w uszczelniaczy zaworów mogą być ? jesli się orientujesz oczywiście :)
Lechos - Wto Cze 16, 2009 18:45

uszczelniacze cos kolo 50 zeta plus 2 uszczelniacze (przod i tyl) na walek rozrzadu to okolo 20/30 zeta.Jesli sam robisz to tylko jeszcze troszke grosza na specyfik do laczenia pokrywy walkow (loctite 510)
keczu - Wto Cze 16, 2009 19:03

Jesli dymi zaraz po odpaleniu na zimno i potem przestaje to prawdopodobnie uszczelniacze zaworow.Jesli na cieplo lub caly czas to pierscienie zgarniajace.Moga byc zapieczone lub zuzyte.Jesli zapieczone moze pomoc plukanka silnika i swiezy olej jakis lekki,0w40 lub 5w40 przynajmniej na jakis czas,a jesli myslisz ze nie wolno lac syntetyka to nie lej Twoja sprawa.(prosze oszczedzenie mi teorii o przechodzeniu na syntetyk itp).Sprawdzanie cisnienia nic nie pomoze bo to nie o te pierscienie chodzi.Pozdr.
kzrr - Wto Cze 16, 2009 19:05

byli znajomi wlasnie zobaczyć (takie młode chłopaki) mowili o sciaganiu głowicy planowianiu srubach itp takze koszty mnie przerazily, a nie ma majonezu, olej jest czysty itp itd, takze mam nadzieje ze HGF odpada, zresztą mocy też nie traci.

[ Dodano: Wto Cze 16, 2009 20:09 ]
Nie ma jakiegos wielkiego dymu w sensie ze nie kopci, poprostu jest dym delikatnie biały i trzeba na to zwrocic uwage. Mysle ze najwazniejszą wskazówką jest to ze pod korkiem do wlewu oleju oraz na bagnecie czuc benzyne.

ash - Wto Cze 16, 2009 21:52

najwazniejsza wskazowka jest ubytek oleju. Jesli sie spala w nadmiernej ilosci to koszty nie male. Jezeli gdzies ucieka, to moze byc HGF albo inny wyciek. Tak czy owak zle to wrozy...
kzrr - Wto Cze 16, 2009 21:55

HGF HGF HGF...ale ani olej ani płyn nigdzie sie nie mieszają i jest czysto... olej wymienial w grudniu od tego czasu do dzisiaj ok 8tys k zrobionych i po dzisiejszym sprawdzaniu ilosci oleju było poniżej normy.
ash - Wto Cze 16, 2009 21:58

a sie tak zapytam - co wg Ciebie jest normą?
kzrr - Wto Cze 16, 2009 22:04

Chodzilo mi o poziom oleju na bagnecie
ash - Wto Cze 16, 2009 22:07

dobrze, wiec ile jego w koncu jest? bo nie wiem ile wg Ciebie jest norma na bagnecie.
kzrr - Wto Cze 16, 2009 22:12

:) jest na bagnecie jakas tam skala w zakresie ktorej poziom oleju znajduje się na odpowiednim poziomie, u mnie bylo pozniej dolnego zakresu tej skali (dolałem dzisiaj litr) :)
ash - Wto Cze 16, 2009 22:17

No to w takim razie masz powazny problem. chla Ci olej i to zdrowo. Ja stawiam na pierscienie, tak czy owak silnik do remontu. Pojedziesz do kogos to niech zdiagnozuje i oszacuje koszty. Powodzenia
wwekol - Wto Cze 16, 2009 22:38

kolego kzrr, a po dolaniu litra oleju ile jest teraz na miarce, i jak często sprawdzasz olej?? Ja jeżdżę na 5W40 mitów jest wiele ale sparwdzilem na wlasnej skórze jest git :mrgreen: zrobilem juz na nim 15 tys teraz wlasnie na dniach zmieniam jak kurier dowiezie olej :razz: przez ten okres dolałem okolo 0,5litar olej ale nie zeby bylo na maksa tylko na srodku miarki
faecd - Wto Cze 16, 2009 22:40

no i suma sumarum koszta remontu silnika to jaki zakres kwoty? do 1tys zl? 500zl? czy wiecej?
wwekol - Wto Cze 16, 2009 22:42

dla porównania ojca polonez zrobił teraz po wymianie około 3 tys a juz dolałem sporo ponad litr ale to tylko poldek :wink:
ash - Wto Cze 16, 2009 23:17

Cytat:
no i suma sumarum koszta remontu silnika to jaki zakres kwoty? do 1tys zl? 500zl? czy wiecej?

koszt samych pierscieni to 500zl, a reszta? hoho...

oprawca_1978 - Sro Cze 17, 2009 06:40

ash napisał/a:
Cytat:
no i suma sumarum koszta remontu silnika to jaki zakres kwoty? do 1tys zl? 500zl? czy wiecej?

koszt samych pierscieni to 500zl, a reszta? hoho...


E, na Alledrogo widziałem komplety po 60 PLN na jeden gar.

sknerko - Sro Cze 17, 2009 06:57

a ja kupowałem za 200 na wszystkie gary w hurtowni w Poznaniu

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 08:01 ]
a swoja droga w większości instrukcji samochodowych jest napisane że silnik może brać olej nawet ponad litr między wymianami. mój poldek na 15 tyś brał litr od początku jak go miałem a kupiłem go z przebiegiem 60tys przy 160tys robiłem uszczelkę. Litr to w poldasie było troche mniej niż odległość między min i max na bagnecie. co roku przy zmianie oleju po ok 15tys miałem tak 2-3 mm poniżej min na bagnecie

szoso - Sro Cze 17, 2009 07:08

kzrr jak już pisałem sprawdź ciśnienie na cylindrach bo na oko i przez internet to można i pół silnika wymienić i po co ci pchać się w koszty nie sprawdzając co jest :wink:
kzrr - Sro Cze 17, 2009 07:09

wwekol, po wlaniu litra oleju wczoraj, było przy maksiumum, wlasnie dawno nie sprawdzałem :/ ale mysli ze jesli poziom spadł ponizej minimum po 8 tys od wymiany to jest coś nie tak :/
szoso - Sro Cze 17, 2009 07:12

miałem kiedyś Audi B4 które brało około 1 litra oleju na 1000km a w książce pisało że dopuszczalne zużycie oleju to 1,5 litra na 1000km :wink:
ale to już tak na marginesie
przeczytaj wyżej co napisałem

kzrr - Sro Cze 17, 2009 07:17

szosownik, tak czytałem tylko powiedz mi jeszcze jak to sprawdzić :)

może troche przewrażliwiony jestem na punkcie swojego R no ale coz...

szoso - Sro Cze 17, 2009 07:28

kzrr napisał/a:
szosownik, tak czytałem tylko powiedz mi jeszcze jak to sprawdzić

musisz jechać do warsztatu i taka usługa kosztuje około 80zł :smile:
ja też myślałem że w Audi pierścienie poszły a ciśnienie wyszło bardzo dobre i równe na wszystkich cylindrach :smile:
przez stare i przegrzane uszczelniacze olej też będzie znacznie uciekał a bo to raz tak miałem :wink:

Mariusz418 - Sro Cze 17, 2009 07:31

witam

mam kompletny silnik vvc ?


pozdrawiam

szoso - Sro Cze 17, 2009 07:50

bez urazy koledzy ale zwalanie wszystkiego na HGF nie w każdym przypadku ma sens :wink:
Mariusz418 - Sro Cze 17, 2009 08:04

WITAM

TAK CAŁKIEM POWARZNIE TO JESZCZE OPRÓCZ PIERŚCIENI O USZCZELNIACZE ZAWOROWE.PYTANIE ILE OLEJU UBYWA ,BO JAK PŁYN DOSTAJE SIĘ NA CYLNDER TO TERZ DYMI NABIALO ,NIERUWNA PRACA SILNIKA NA ZIMNYM SILNIKU ?


POZDRAWIAM

kzrr - Sro Cze 17, 2009 08:18

Silnik na zimnym pracuje normlanie troche ponad tysiac rpm do nagrzania układu na jałowym. Dymi troche na biało ale naprawde trzeba się przyjrzeć żeby to zauważyć.
wwekol - Sro Cze 17, 2009 09:05

Mi sie wydaje ze wszytko jest git, auto przecież nie jest nowe swoje latka już ma i silnik nie będzie wiecznie trzymał fabrycznych parametrów :wink: moze zamiast pomiarów lepiej dolozyc ta kase do lepszego oleju np Valvoline Max LIfe czy Castrol HIGH MILEAGE takie moje zdanie oczywiście olej cudów nie zrobi ale powinien spaść apetyt na olej :mrgreen:

Pozdrawiam :grin:

rtworek - Sro Cze 17, 2009 10:20

kzrr, Sprawdz na jaki kolor są okopcone świece, jak któras będzie okopcona na czarno to będzie poliło olej.
kzrr - Czw Cze 18, 2009 09:41

Ciśnienie na cylindrach wynosi na każdy po 11 bar. No wymiany są swiece i WN które z tego co gosciu mowił odpowiadają za troche nie równą prace silnika. Ale problem z olejem dalej pozostał...
szoso - Czw Cze 18, 2009 09:51

kzrr napisał/a:
Ciśnienie na cylindrach wynosi na każdy po 11 bar

według danych technicznych stopień sprężania w twoim silniku wynosi 9,75 czyli 11 to dobry wynik choć może nie dokładny :wink:
dla porównania w Si jest 10,5 :smile:
kzrr napisał/a:
Ale problem z olejem dalej pozostał...

zmień uszczelniacze zaworów
i obejrzyj silnik czy nie widać gdzieś większych wycieków np.z uszczelniacza wałka rozrządu i wału

kzrr - Czw Cze 18, 2009 09:58

szosownik, zaufam Ci na słowo :D kupie uszczelniacze i dam do wymiany jeśli będziesz miał racje to masz u mnie cholernie wielkie piwo :d

ps: tak na logike - 8 zaworów czyli 8 uszczelniaczy ?

szoso - Czw Cze 18, 2009 10:01

kzrr napisał/a:
ps: tak na logike - 8 zaworów czyli 8 uszczelniaczy ?

tak :smile:

kzrr - Czw Cze 18, 2009 10:04

i jeszcze jedno

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1389

czy

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1390

szoso - Czw Cze 18, 2009 10:09

ja bym założył oryginał choć FAI też nie są złe :smile:
kzrr - Czw Cze 18, 2009 10:36

Orginały kupione :) przyjdą ktoś wymieni i miejmy nadzieję że będzie spokój. Wymienic na dniach świece, WN i przeczyszcze kopulkę :)

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 20:08 ]
mariusz418, przypomniałem sobie własnie twoje pytanie na temat nie równej pracy na zimnym...chodzi głosniej tak jakby troche diesel na zimnym i rozgrzanym hmm wymielismy dzisiaj z rafałem rtworek świece na nowe NGK