Zobacz temat - [R75] Awaryjne otwieranie drzwi.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Awaryjne otwieranie drzwi.

reed - Pon Cze 29, 2009 10:55
Temat postu: [R75] Awaryjne otwieranie drzwi.
Hejka.

Gdzieś, kiedyś, ktoś podawał adres w którym było pokazane 'awaryjne' otwieranie w różnych samochodach. Aktualnie mam taki problem nie mogę drzwi otworzyć od zewnątrz i od wewnątrz mojej 75 :( tylnych lewych... Czy ktoś może kojarzy gdzie ten link jest ;) Albo wie jak sobie z tym łatwo poradzić?

Dzięki za pomoc

MaReK - Pon Cze 29, 2009 11:35

W 75? czy 45? ;)
W 75 nie jest to takie proste.
Dziwne, ze od wewnatrz nie chca sie otworzyc, moze byla blokada dla dzieci

Teoretycznie da sie ladowac cos miedzy uszczelke na boczek, ale to
mariusz418 robil chyba raz w zyciu. W kazdym razie zeby to zrobic
potrzeba auto dotransportowac do niego.

W najgorszym wypadku czeka Cie krojenie boczku i zakup pozniej
takiego samego na allegro.

A centralny Ci otwiera i zamyka skobel?

kasjopea - Pon Cze 29, 2009 13:22

W Dzierżoniowie chłopaki próbowali otwierać 75. Ale w końcu musieli jakiegoś speca wezwać :/ .
Jakby co to wiem jak 25 otworzyć (3D) :razz: :wink:

maciej - Pon Cze 29, 2009 13:32

kasjopea napisał/a:
W Dzierżoniowie chłopaki próbowali otwierać 75. Ale w końcu musieli jakiegoś speca wezwać :/ .

Spec nie pomógł!

Pomogło dopiero to, że tamten R75 miał korbki z tyłu i drutem wsuniętym przez okno pociągnięto za korbkę, powoli otwarto okno, potem wyciągnięto kluczyki i było już prosto. ;)
kasjopea napisał/a:
Jakby co to wiem jak 25 otworzyć (3D) :razz: :wink:

A ja R600 i się nie chwalę. ;P :D

kasjopea - Pon Cze 29, 2009 13:57

Ja się nie chwalę, tylko informuję, gdyby ktoś miał problem :foch: :wink:
MaReK - Pon Cze 29, 2009 14:41

Tylko ze problem nie dotyczy tego, ze chcemy sie dostac do auta, tylko zeby otworzyc drzwi ktore sa zablokoawne na otwarcie zarowna z wewnatrz jak i z zewnatrz ;)

Otwarcie ich jest nieco bardziej skomplikowane niz np. w R600 ;)

kasjopea - Pon Cze 29, 2009 14:47

Dobra, dobra, już wiem :razz:
U mnie też tak było, ale samo się naprawiło po interwencji słownej :lol:

maciej - Pon Cze 29, 2009 14:48

Wiem i ostrzegam też, że specjalista też ma małe szanse sobie poradzić.

Obawiam się, że cięcie tapicerki jest, wbrew pozorom, najtańszą i najpraktyczniejszą metodą.

reed - Pon Cze 29, 2009 15:03

W 75, ej nie straszcie mnie :/

MaReK napisał/a:
A centralny Ci otwiera i zamyka skobel?

Tak. Jak od wewnątrz chcę otworzyć to jest opór tak jak przy otwieraniu tylko nie otwiera [rzeczywiście może blokada dla dzieci] natomiast od zewnątrz nie ma żadnego oporu klamka chodzi sobie równo. Podejrzewam, że spadło cięgno od klamki :(

A jakos drutem przez szybkę się nie da :(

AndrewS - Wto Cze 30, 2009 10:05

a moze w R75 jest podobny problem jaki mial Senn w R820, drzwi zablokowaly sie elektrycznie, ostatecznie poradzilsmy sobie z tym studiując schematy, watek jest na forum
reed - Wto Cze 30, 2009 10:27

AndrewS, mówisz o tym: http://forum.roverki.eu/v...p=198348#198348 ?

A ciekawe jakie będą konsekwencje jak odłączę akumulator w moim R :/ Bo to mogę zrobić ale za lutowanie wiązek chyba się nie biorę :P

AndrewS - Wto Cze 30, 2009 10:37

dokladnie to ten watek

reed napisał/a:
A ciekawe jakie będą konsekwencje jak odłączę akumulator w moim R


niestety na to pytanie nie znam odpowiedzi

reed napisał/a:
Bo to mogę zrobić ale za lutowanie wiązek chyba się nie biorę


w Twoim przypadku najpierw trzeba by bylo odnalezc styki od danych drzwi i gdzie ida do sterownika, centralnego, alarmu itp , gorzej jesli za ten bajzel odpowiada zlaczka ktora akurat jest zamknieta w drzwiach i sobie zasniedziala :shock:
kluczowe pytanie to czy da sie wogole w tym modelu tak zablokowac drzwi, czyli elektrycznie

reed - Wto Cze 30, 2009 11:00

AndrewS napisał/a:
czy da sie wogole w tym modelu tak zablokowac drzwi, czyli elektrycznie


hmmm właśnie przeglądałem RAVE'a i a wiele info nie wyczytałem. Za blogkadę drzwi odpowiada BCU. Można je zablokować od wewnątrz Mastr Switch'em albo od zewnątrz tzw. Superblock... jak dobrze rozumiem co tam napisali. No i jeszcze to:

Kod:
Note: The passenger door, and both rear doors are treated as a single door by the BCU.


Czyli wynika z tego, że jakby mi się zablokowały elektrycznie to wszystkie 3 a nie tylko jeden. Podobnie jak miał Senn... :załamka:

Senn - Sro Lip 01, 2009 22:02

reed, sprobuj znalesc gdzies w schematach ktore przewody w wiazce drzwi odpowiadaja za zamykanie i otwieranie zamka. Potem na krotko 12V i powinno byc po klopocie. Zreszta najpierw sprawdz czy po impulsie zamykania/otwierania cos sie pojawia na przewodach - w sensie napiecie. Jesli tak to lipa jest z samym silownikiem, albo przewodami w jego sasiedztwie.
rambo1111 - Czw Lip 02, 2009 00:30

Panowie miałem ten sam problem i po prostu pewnego dnia przez przypadek lekko przesunąłem klamkę od wewnątrz drzwi w lewo i się otwierają do tej pory nie wiem jak się to stało ale zadziałało i działa do tej pory
reed - Czw Lip 02, 2009 00:31

Hmmm no tak ale skobel w drzwiach mi "pracuje" więc co mi da podpięcie na krotko siłownika?
Przejrzę RAVE jutro rano i zobaczę co z tego wyniknie...

[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 00:40 ]
rambo1111 napisał/a:
lekko przesunąłem klamkę od wewnątrz drzwi w lewo i się otwierają do tej pory


ciekawe :P ale to jest zbyt proste, żeby rozwiązało mój problem - jak znam życie to bez rozebrania boczku sie nie obejdzie :( (

Zukowaty - Czw Lip 02, 2009 01:17

reed, ale z tym przesunięciem może być strzał w dziesiątkę bo jak miałem poluzowaną śrubę od klamki w środku to też nie mogłem otworzyć drzwi a klamka wcale dużego luzu nie miała przez to.Trzeba przesunąć całą klamkę tak żeby naciągnąć linkę (drut) do otwierania i pociągnąć normalnie jak do otwarcia.
Senn - Czw Lip 02, 2009 21:58

reed napisał/a:
Hmmm no tak ale skobel w drzwiach mi "pracuje" więc co mi da podpięcie na krotko siłownika?
Przejrzę RAVE jutro rano i zobaczę co z tego wyniknie...


reed nie wiem jak to jest u Ciebie rozwiazane ale w R800 co innego skobel, a co innego blokowanie zamka. Dwa niezalezne mechanizmy. Brzmi jak jakas fantastyka ale tak jest. U mnie tez skoble sie ruszaly, klamki sie ruszaly, a jednak zamek sie nie otwieral. Dopiero 12 V na krotko na silownik zalatwilo sprawe. Co dziwne po tym zabiegu jak do tej pory sytuacja sie nie powtorzyla. Poczatkowo odpialem centralny calkowicie w obawie przed ponowna awaria, ale potem wpialem to spowrotem i nic sie nie dzieje - tfu tfu :)

SeniorA - Pią Lip 03, 2009 13:48

reed napisał/a:
Albo wie jak sobie z tym łatwo poradzić?
ściągnij tapicerkę od wewnątrz bo się da i wtedy szukaj przyczyny.Problem był opisywany kilka razy.

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 14:15 ]
rambo1111 napisał/a:
Panowie miałem ten sam problem i po prostu pewnego dnia przez przypadek lekko przesunąłem klamkę od wewnątrz drzwi w lewo i się otwierają do tej pory nie wiem jak się to stało ale zadziałało i działa do tej pory
drut od klamki jest zaczepiona do dżwigni , która jest na jednej osi z mechanizmem otwierania i blokowania zamka ( mechanicznie ). Najczęściej na tej osi następuje zatarcie się lub zacięcie współpracujących dżwigni i sprężyna sobie z tym nie radzi ,a wystarczy niewielka pomoc by dżwignie zadziałały.

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 14:24 ]
reed napisał/a:
Czyli wynika z tego, że jakby mi się zablokowały elektrycznie to wszystkie 3 a nie tylko jeden
może zablokować się jeden zamek , bo każdy ma po jednym silniczku do otwierania i zamykania i jeśli któryś padnie ( albo nie dostaje napięcia czy sygnału ), to niema zamykania albo otwierania tego zamka.
reed - Pią Lip 03, 2009 15:13

Nie wiem jak toi się stało ale dzisiaj jakoś tak "inaczej" złapałem za klamkę od zewnątrz i się drzwi otworzyły. :) Miałem takie dziwne uczucie jakby cos wskoczyło na swoje miejsce bo klamka stawiała lekki "opór". Jak drzwi były zablokowane to kalmka chodziła "luxno" tak jakby nic do niej nie było "przyczepione" - ciężko to opisać ale chyba rozumiecie...

Na razie sie naprawiły :) Oby sie szybko nie popsuły :P Chyba, że od razu zdjąć tapicerkę drzwi i zobaczyć co tam "w trawie piszczy" ?

staf - Pią Lip 03, 2009 15:17

Radziłbym zdjąć tapicerke. lepiej zapobiegać niż.......... A nie było jakiejś karteczki z numerem niewidzialnej ręki przyklejonej do autka? :mrgreen: Może w nocy ktoś ją naprawił.
reed - Pią Lip 03, 2009 15:34

staf napisał/a:
Radziłbym zdjąć tapicerke. lepiej zapobiegać niż..........


To wiem :) Tylko czego szukać ? Kiedyś zdjąłem tapicerke w R'45 i nie pamiętam gdzie położyłem korbkę od szyby :P a i tak niewiele było widać.... ale klamkę zrobiłem :D

staf napisał/a:
A nie było jakiejś karteczki z numerem niewidzialnej ręki przyklejonej do autka? :mrgreen:


Hmmm, nie zauważyłem. Zejdę do autka i sprawdzę.... :mrgreen:

staf - Pią Lip 03, 2009 15:57

Nie schodź. Szkoda fatygi. Ta organizacja umarła razem z bohaterem Siedemnastu Mgnień Wiosny :mrgreen:
A tak poważnie. Czego szukać?. Myśle że sprawdzisz jedynie może coś się odhaczyło może coś zawadza, coś się obluzowało..

reed - Pią Lip 03, 2009 16:47

staf napisał/a:
Nie schodź. Szkoda fatygi. Ta organizacja umarła razem z bohaterem Siedemnastu Mgnień Wiosny


Z późno. Zszedłem. Żadnej karteczki nie znalazłem :P - żart ofkozz ;)

staf napisał/a:
Myśle że sprawdzisz jedynie może coś się odhaczyło może coś zawadza, coś się obluzowało..


Tak zrobię ale najpierw wentylator. Muszę sprawdzić czy jest uszkodzony. Bo nie pracuje na (I i II biegu). Czy tez coś z przewodami nie styka... może się przerwały

SeniorA - Pią Lip 03, 2009 17:01

reed napisał/a:
Chyba, że od razu zdjąć tapicerkę drzwi i zobaczyć co tam "w trawie piszczy" ?
tak bym radził , posmaruj ,podociskaj delikatnie zaczepy a zwłaszcza kasetkę łączącą cięgno zamka z mechanizmem klamki.
faecd - Pią Lip 03, 2009 18:29

reed, ja bym jednak rozebral tapicerke i zobaczyl jak wyglada mocowanie klamki oraz ciegna przy klamce...zobacz tez czy nie masz blokady dla dizeci wrzuconej!...

Do tego na wszelkosc WuDe 40 lub innego smarowidla na wszelki wypadek:)

reed - Pią Lip 03, 2009 19:25

:ok: tak zrobię tylko muszę sobie jakieś miejsce znaleźć :)) Bo na podórku w centrum miasta to tak kulawo pół samochodu rozkręcać :P
dukat11 - Pią Lip 03, 2009 22:44

reed napisał/a:
Tak zrobię ale najpierw wentylator. Muszę sprawdzić czy jest uszkodzony. Bo nie pracuje na (I i II biegu). Czy tez coś z przewodami nie styka... może się przerwały


Nie chce Cię martwić ale brak I i II biegu wentylatora to prawie napewno oznacza koniec szczotki masowej. Trzeci bieg działa gdyż jest podawana dodatkowa masa a nie plus jak dla I i II biegu. Łatwo to sprawdzić po otwarciu skrzynki podając napięcie bezpośrednio na przewody.

reed - Pią Lip 03, 2009 23:05

dukat11 napisał/a:
Łatwo to sprawdzić po otwarciu skrzynki podając napięcie bezpośrednio na przewody.


Wirm :) Czytałem artykuły. Mam tylko dwa pytania...

Gdzie ta skrzynka ? I czy na pewno u mnie te przewody jak w artykule są pokazane mogę podłączać na krótko ?

dukat11 - Sob Lip 04, 2009 09:24

reed napisał/a:
Gdzie ta skrzynka ?


Skrzynka znajduje się w obudowie wentylatora i dostęp do niej jet dopiero po zdjęciu obudowy z lewej strony

reed napisał/a:
I czy na pewno u mnie te przewody jak w artykule są pokazane mogę podłączać na krótko ?


Tak możesz. Możesz też spróbować przed rozebraniem wymusić zasilanie na stryki sterujące poszczególnych przekaźników ale to nie da ci pewności co do wentylatora gdyż mógł paść przekaźnik. Rozebranie i złożenie zderzaka to około 1.5-2h. Jeśli się okaże że nie działa po prostu go wyjmij i jeździj ostrożnie aby nie przegrzać silnika lub rozwalić klimy. A jak naprawisz załóż.