|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214i +LPG] Duze spalanie gazu
dziadekc1 - Sob Wrz 05, 2009 12:35 Temat postu: [R 214i +LPG] Duze spalanie gazu witam,
niedawno kupilem roverka z silniczkiem 1.4 +LPG poprzedni wlasciciel mowil ze sterownik jest ustawiony na ekonomiczny tryb... i nie palil mu w miescie wiecej niz 9l...
ja juz probowalem rozne style jazdy i nie moge zejsc ponizej 12l... w trasie 10...
dlaczego az tyle pali?? jest po wymianie filtru powietrza...
zna sie ktos na regulacji sterownika razmus af800??
oprogramowanie mam kabelek kupilem...
praktis - Sob Wrz 05, 2009 13:25
Wymień filtry gazu jakie tam tylko masz. Co to za instalacja? Ile ma przebiegu od montażu LPG?
dziadekc1 - Sob Wrz 05, 2009 13:47
wymienic filtr?? za maly przebieg...
mam udokumentowane ze na tej instalacji zrobil niecale 6tys... wiec wymiana filtra nie ma sensu...
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA)
praktis - Sob Wrz 05, 2009 14:37
No to coś jest nie halo z zestrojeniem. Zbyt uboga mieszanka o dziwo też może powodować zwiększone zużycie paliwa. A ile pali Ci na benzynie?
dziadekc1 - Sob Wrz 05, 2009 14:46
nie sprawdzalem...
chyba z oczywistych wzgledow auto na gaz to dlaczego jezdzic na benzynie...
praktis - Sob Wrz 05, 2009 15:06
dziadekc1 napisał/a: | chyba z oczywistych wzgledow auto na gaz to dlaczego jezdzic na benzynie... |
Pytanie miało na celu ewentualne wykluczenie niedomagania silnika. Nie znasz spalania na benzynie - nie ma tematu
dziadekc1 - Sob Wrz 05, 2009 15:29
chodzilo mi glownie o ekspertow w dziedzinie znajomosci obslugi programow od sterownika gazu...
myslalem ze problem tkwi wlasnie tam
magisterek - Sob Wrz 05, 2009 21:51
Twoje spalanie jest w normie, w sumie przy LPG zdarza się rozbieżność.
Ja na przykład i mój kolega (ROVER 1.4 16V) posiadamy tą samą instalację gazu: sekwencja BRC i wyniki są różne.
Moje auto: instalacja BRC + sterownik BRC = średnio 8.5litrów LPG / 100km
Kolo auto: instalacja BRC + sterownik SIGMA = średnio 11 litrów LPG / 100km
Moje auto: instalacja BRC + sterownik BRC = miasto 10 litrów LPG / 100km
Kolo auto: instalacja BRC + sterownik SIGMA = miasto 13 litrów LPG / 100km
Moje auto: instalacja BRC + sterownik BRC = trasa 7 litrów LPG / 100km
Kolo auto: instalacja BRC + sterownik SIGMA = trasa 9 litrów LPG / 100km
SPRAWDŹ STEROWNIK, jakiej masz firmy, wymień świece zapłonowe np. na ISKRA LPG, te lepiej sobie radzą niż nie wiadomo jakie dedykowane do benzyki. Co do sterownika to oczywiście mówię o instalacji sekwencyjnej bo akurat taką mamy, może przy twojej nie ma to znaczenia. ALE ŚWIECE to PODSTAWA, polskie ISKRY są bardzo dobre, a komplet kosztuje 38zł i wymieniam je co 20tkm.
azor77 - Nie Wrz 06, 2009 07:40
Witam
dziadekc1 napisał/a: | a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA) |
Spalanie w twoim wypadku jest w normie 12 L LPG na wielopunkcie.
Dziwie się takim ludziom którzy szukają jeszcze oszczędności nie dość że, już oszczędzają samą jazdą na LPG to jeszcze chcieliby jeździć na samym powietrzu.
Uboga mieszanka jest gorsza niż większe spalanie.
Swoją drogą skoro tyle pali LPG i nie czujesz smrodu nie spalonego LPG to wszystko jest w porządku.
Ja również mam LPG i z 10L po mieście i 7,5 w trasie nie zejdę.
Faktem jest że, doświadczyłem już również takich przypadków w których spalanie wzrosło, ale wyniku tankowania gazu na różnych stacjach.
Potrafią być duże rozbieżności w jakości i ilości zatankowanego gazu.
Mam butlę 50L i potrafię raz zatankować 48 L a na innej stacji 45, więc wniosek sam się nasuwa.
Instalację sam sobie ustawiam przy pomocy programu i kompa, bo nie wieże tym specjalistom co za każdą wizytę trzeba płacić a i tak z czasem musisz do nich wrócić bo nie ustawią tak jak trzeba.
dziadekc1 - Nie Wrz 06, 2009 08:59
mi wlasnie chodzi o ustawienie tej instalacji... moze gdzies sie da uszczypnac ten litr gazu...
azor77 - Nie Wrz 06, 2009 11:23
dziadekc1 napisał/a: | mi wlasnie chodzi o ustawienie tej instalacji... moze gdzies sie da uszczypnac ten litr gazu... |
Eh co za ludzie chcesz oszczędzić 2 zeta na litrze, a później dołożysz 1000 zeta na remont silnik, głowicy z zaworami i wszystkim innym.
I tworzyć historię że LPG niszczy silnik
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci
dziadekc1 - Nie Wrz 06, 2009 14:45
azor77 napisał/a: | Eh co za ludzie chcesz oszczędzić 2 zeta na litrze, a później dołożysz 1000 zeta na remont silnik, głowicy z zaworami i wszystkim innym.
I tworzyć historię że LPG niszczy silnik
Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci | mialem dwa wczesniejsze auta z gazem i nie narzekalem... jak sie dobrze obchodzi z silnikiem to dlugo pociagnie...
co do
Cytat: | Może i dałoby się coś zmniejszyć ale do tego trzeba kumatego gościa, sprzęt i chęci |
to pisalem na poczatku ze mam oprogramowanie i kabelek by podlaczyc pod sterownik od gazu... kumatych szukalem tutaj by mnie naprowadzili a nie prawili kazania nie na temat a checi zawsze ie znajda... gdybym ich nie mail nie zakladal bym tematu i nie szukal informacji
R-200 - Nie Wrz 06, 2009 14:54
Program i kabelek to nie wszystko. To może mieć każdy. Do tego potrzeba jeszcze wiedzy i dużego doświadczenia by odpowiednio ustawić mapę. Tego nikt na forach nie rozdaje.
azor77 - Nie Wrz 06, 2009 18:15
dziadekc1 napisał/a: | to pisalem na poczatku ze mam oprogramowanie i kabelek by podlaczyc pod sterownik od gazu... kumatych szukalem tutaj by mnie naprowadzili a nie prawili kazania nie na temat a checi zawsze ie znajda... gdybym ich nie mail nie zakladal bym tematu i nie szukal informacji |
ok nie denerwuj się.
Jaki program posiadasz?
Podłączałeś i czytałeś coś z centralki?
A póki co to tu jest wiele informacji klik
I coś o montażu itp. tylko trzeba się zarejestrować aby ściągnąć
klik
sobrus - Pon Wrz 07, 2009 06:46
Nie ma co sie zastanawiać tylko trzeba pojechać do specjalizowanego zakładu gdzie mogą wyregulować instalację przy pomocy komputera.
Jeśli pomoże - fajnie.
Jeżeli nie pomoże - trudno.
Przed regulacją gazu przydałoby sie upewnić że wszystko jest OK z zasilaniem benzynowym.
Na marginesie zastanawiam sie czemu gość sprzedał auto po zaledwie 6tys KM na LPG. Być moze właśnie spalanie go nie zadowalało? Najlepiej niech sie temu przyjrzy zakład i powie czy instalacja jest poprawnie założona.
Mój 1.6 tez tylko raz zszedł poniżej 12L, mam zamiar pójść na regulacje gazu, może coś pomoże, a jak nie to tak zostanie.
Wiem że nietkórzy nie przekraczają 10L po mieście. Ale zależy też jakie to miasto. Moje jest górzyste i posiekane światłami, więc cudów nie oczekuje
Cinquecento paliło mi 10L...silnik 0.7L moc 31KM...myślałem że chociaż 8 będzie ale nic z tego.
dziadekc1 - Pon Wrz 07, 2009 07:19
azor77 napisał/a: |
Jaki program posiadasz? |
dokladnie te co podales mi linka...
Cytat: | Podłączałeś i czytałeś coś z centralki? |
nie podlaczalem bo i tak niewiedzialbym co zmienic
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 08:25 ]
sobrus napisał/a: | Nie ma co sie zastanawiać tylko trzeba pojechać do specjalizowanego zakładu gdzie mogą wyregulować instalację przy pomocy komputera.
Jeśli pomoże - fajnie.
Jeżeli nie pomoże - trudno.
Przed regulacją gazu przydałoby sie upewnić że wszystko jest OK z zasilaniem benzynowym.
Na marginesie zastanawiam sie czemu gość sprzedał auto po zaledwie 6tys KM na LPG. |
chcial zmienic na wieksze
Cytat: | Najlepiej niech sie temu przyjrzy zakład i powie czy instalacja jest poprawnie założona. |
instalacje montowal zaklad mam wszystkie papiery i faktury...jak pisalem ma przejechane 6 a wlaciwie juz 7tys na gazie... przy 10 jest obowiazkowy przeglad za polowe ceny... jakbym pojechal teraz to pewnie wykasowali by mi jak za normalny czyli kolo stowy
Cytat: | Wiem że nietkórzy nie przekraczają 10L po mieście. Ale zależy też jakie to miasto. Moje jest górzyste i posiekane światłami, więc cudów nie oczekuje |
no Poznan do malych miasteczek nie nalezy a i na brak swiatel nie mozna narzekac...
sobrus - Pon Wrz 07, 2009 08:07
Nie chodzi czy małe, ale jak przejezdne i czy w miare płaskie.
Ważne też czy pokonujesz małe czy duże odcinki, na małych spalanie jest wyższe.
W Warszawie to można jechać i jechać, a Lublinie to ledwo sie zacznie jazdę a już sie zazwyczaj kończy
dziadekc1 - Pon Wrz 07, 2009 08:33
nie musisz do mnie gadac jak do malego dziecka... orientuje sie w tych sprawach...
w trasie zrobilem dystans 234,5km i jak wjezdzalem do miasta zatankowalem weszlo dokladnie 23,5l... wedlug mnie to wychodzi 10l
jezeli chodzi o stacje to bylo to BP
sobrus - Pon Wrz 07, 2009 09:28
10l na trasie to cos nie tak, chociaż mój tez nie pali mniej (i też wydaje mi sie ze coś z nim nie tak).
Czy na trasie czy w mieście to mi pali podobnie... chociaż w trasie był dopiero 2 razy i to też niezbyt długiej (ze 100km).
Może to sonda lambda padła i daje za bogatą mieszankę?
Sprawdzałeś najczęstsze przyczyny wysokiego spalania w FAQ?
Mój ma coś nie tak z mieszanką, na teście lambda wyszła wyższa od 1 (1.03 czy coś takeigo). Tyle ze to by wskazywało ze mieszanka jest zbyt uboga, jeżeli dobrze sie orientuje (i dotyczy to również benzyny, nawet w większym stopniu niż gazu)...
Ale mój nie ma też katalizatora (posypał sie ze starości) więc nie wiem.
blue827 - Pon Wrz 07, 2009 09:55
dziadekc1 napisał/a: | wymienic filtr?? za maly przebieg...
mam udokumentowane ze na tej instalacji zrobil niecale 6tys... wiec wymiana filtra nie ma sensu...
a instalacja jest zwykla wielopunktowa... (NIE SEKWENCJA) |
Przynajmniej filtr fazy ciekłej warto wymienić, i mieć zawsze zapasowy.
U siebie wymieniałem po takich przebiegach:
1. po 4tyś km:
2. po 8tyś km: (jak widać filtr aż się rozpadł)
iktorn73 - Pon Wrz 07, 2009 10:57
Jak wyżej . Sprawdź filtr gazu i powietrza. 6 tys. nic nie znaczy przy jakości gazu w naszym kraju . Ale mój R identyczny z R założyciela tematu spalał podobne ilości gazu przy jeździe po Warszawie czyli około 12l/100km
dziadekc1 - Pon Wrz 07, 2009 18:05
powietrza wymieniony jeszcze nie zdazyl sie zabrudzic...
|
|