Zobacz temat - [R75] Opiłki żelaza w paliwie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Opiłki żelaza w paliwie

extreme007 - Nie Paź 18, 2009 19:43
Temat postu: [R75] Opiłki żelaza w paliwie
Wcześniej pisałem że mam problem że auto gaśnie, czyszczenie zaworu pomagało tylko na chwile oraz wymiana zaworu(460zł bosch, może ktoś ciekawy :)) też.

Ale zauważyłem że są opiłki żelaza w paliwie, co teraz? jak to przeczyścić?

flapjck1 - Nie Paź 18, 2009 22:23

w ktorym miejscu sa te opilki?

jak na filtrze paliwa to spiesze cie uswiadomic:

rozbieraj uklad paliwowy poki jeszcze sprawny
regeneruj wtryskiwacze, wymieniaj pompe paliwowa filtr paliwa
plucz przewody paliwowe - wszystkie wlacznie z tymi do baku i powrotami
plucz bak

i generalnie szukuj gruby plik jagiellow

extreme007 - Nie Paź 18, 2009 23:33

Regeneruj wtryskiwacze tzn? Sprawdzałem wtryskiwacze i są sprawne w każdym leje tyle samo ropy. Pompy paliwa w baku i ta przy aku są nowe.



Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go

filo - Pon Paź 19, 2009 05:19

extreme007 napisał/a:
Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go


To po co go kupowałeś?
Może najpierw było poczytać raporty usterkowości itp.?
Przecież jest pełno takich informacji w internecie...

Kiedyś byłem "napalony" na Rovera 75 ale poczytałem trochę i różnych jego usterkach i odechciało mi się "skarbonki bez dna" która "więcej stoi w naprawie niż jeździ" także nie dziwię się twojemu zdenerwowaniu...

PHJOWI - Pon Paź 19, 2009 06:45

jak się kupuje gówno co ma 130 tyś km, na liczniku a w rzeczywistości 300 albo i lepiej to tak się będzie działo w każdej marce , i nie przesadzajcie miałem cytrynę c5 i to dopiero był problem.
szoso - Pon Paź 19, 2009 07:20

PHJOWI napisał/a:
to tak się będzie działo w każdej marce

potwierdzam
miałem VW i Audi to Rover najlepiej wypadł jeśli chodzi o bezawaryjność(mam z nim mniej problemów i nie boli po kieszeni)
nie ma zasady czy to Rover czy inna marka, jak się ma sypnąć to się sypnie każde auto
a duże ma znaczenie w jakim stanie się kupuje i ile ma to nalatane choć ciężko jest to ustalić tak naprawdę ale mniej więcej widać po zużyciu auta
jak to mówią:
"widziały gały co brały"

Dziadek - Pon Paź 19, 2009 07:57

Kwestia szczęścia i nie wiadomo czego jeszcze.10 lat temu kupiłem peugeota i przez 150 tys. wymieniłem tylko tłumik.Kolega kupił kilka miesięcy później TAKIEGO SAMEGO,w tym samym salonie i do dzisiaj stoi po warsztatach i wymieniał już prawie wszystko.
Na R narzekam,ale nie miałem jeszcze większych problemów.

flapjck1 - Pon Paź 19, 2009 10:03

extreme007 napisał/a:
Regeneruj wtryskiwacze tzn? Sprawdzałem wtryskiwacze i są sprawne w każdym leje tyle samo ropy. Pompy paliwa w baku i ta przy aku są nowe.



Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go



tylko ze to co ci sie przytrafilo to nie jest skutkiem tego ze rover to szit tylko dlatego ze do wymagajacego diesla lejesz gowniane paliwo z duza iloscia zanieczyszczen i woda

tobie sie po prostu pompa paliwowa zaciera

[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 11:03 ]
ps: silnik i osprzet commonrail jest produkcji Bayerische Motor Werke :P

Zukowaty - Pon Paź 19, 2009 11:47

extreme007 napisał/a:
Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go

extreme007 napisał/a:
Regeneruj wtryskiwacze tzn? Sprawdzałem wtryskiwacze i są sprawne w każdym leje tyle samo ropy. Pompy paliwa w baku i ta przy aku są nowe.

1. Na stacji na której lejesz zaciera się pompa na dystrybutorze.
2. Zaciera Ci się pompa w baku
3 Kupiłeś najtańsza pompę i dlatego się zaciera (takie moje przypuszczenie)
4Co do wentylatora to nie kupuje się używanych tylko regeneruje lub nowy (nie wiem jak Ty zrobiłeś)
5. Wahacz to i w koparce może się rozpaść od PL dróg.
6.Tuleje j.w (zakłada się pełny wkład Delphi (np.) i problem więcej się już nie pojawia)
7. Akumulator padnie w każdym aucie tak samo. Ma swój wiek i koniec. Trzeba było sprawdzić datę przy kupnie auta.
8. Co do warsztatów to na stronie klubowej masz przecież ranking i zamiast do rzeźbiarzy zacznij jeździć do polecanych warsztatów.

Pamiętaj że kupiłeś auto klasy BMW serii 5, Audi A6, Mercedesa E i ono nie pojedzie na tanich częściach i dzięki oszczędnością. Ta klasa ma być droższa w utrzymaniu dla samego faktu.

Rowan - Pon Paź 19, 2009 15:04

flapjck1 napisał/a:
w ktorym miejscu sa te opilki?

Pewnie widzisz je na sitku na zaworze :wink: Już spieszę tłumaczyć, ale najpierw coś innego.
flapjck1 napisał/a:
rozbieraj uklad paliwowy poki jeszcze sprawny
regeneruj wtryskiwacze, wymieniaj pompe paliwowa filtr paliwa
plucz przewody paliwowe - wszystkie wlacznie z tymi do baku i powrotami
plucz bak

i generalnie szukuj gruby plik jagiellow

Skąd się urwałeś? Chyba z choinki wielkanocnej...
Przepraszam bardzo, ale piszesz takie głupoty, że mi się czytać nawet nie chce.

A wracając do tematu. Miałem dokładnie to samo, te opiłki n zaworze, tyle, że u mnie się one pojawiły wcześniej, jak pompa w baku się zaczęła zacierać, tzn. czasem chodziła, czasem nie. Też mnie dziwiły te opiłki, dopiero jak już okazało się co padło, to wtedy ustało, choć zawor czyściłem w ciągu miesiąca chyba 3 razy, a potem chyba jeszcze po 2 miesiącach. Do teraz czyli równy rok jest spokój.

flapjck1 - Pon Paź 19, 2009 17:20

Rowan napisał/a:
Skąd się urwałeś? Chyba z choinki wielkanocnej...
Przepraszam bardzo, ale piszesz takie głupoty, że mi się czytać nawet nie chce.



:roll:
widzialem tyle przykladow zatartych pomp CR ze wiem co pisze, mozliwe ze w r75 jest mozliwa jeszcze inna przyczyna...

Rowan - Pon Paź 19, 2009 18:24

flapjck1, jak pompa Cr się zaciera to wtedy lecą też wtryskiwacze, a on ma wtryski dobre bo sprawdzał.

[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:24 ]
A do tego przy zacierającej pompie były by problemy z rozruchem.

zegda - Czw Lis 22, 2012 18:16

I ja podepnę się do tematu ,właśnie okazało się że mam opiłki w układzie paliwowym ,mechanik zasugerował o wymianie wszystkich pompek i przeczyszczeniu całego układu, gdzie koszt będzie wynosił około 5 tys . Nie ukrywam że suma mnie przeraziła ,więc pytanie czy nic innego z tym nie można zrobić ? No oprócz tego że można sprzedać samochód :sad:
dawidd - Czw Lis 22, 2012 18:49

5 tys? :) zmień mechanika ! Czytaj wyżej i masz odpowiedz. Jak zaciera ci sie pompa w baku albo przy aku to ja wymień na dobry zamiennik za 200zl, przepłucz układ i wyczyść zawór CR - zostanie ci w kieszeni 4,8 tys zl :)
apples - Czw Lis 22, 2012 19:15

dawidd, :ok:


Dodam od siebie ... za 4.8 tys. jedź z rodziną na wakacje i wymień filtr paliwa na nowy. :wink:


Podaj adres mechanika to wyślemy mu skierowanie do lekarza. :razz:

zegda - Czw Lis 22, 2012 20:42

Wielkie dzięki ,ulżyło mi :> a już byłam w desperacji sprzedania auta .
Jutro zamawiam pompkę i filtr :wink: odezwę się z czasem jak samochodzik pracuje .
a gdy sprawdzi się do wakacji to wpadnę do Was z piwkiem w podziękowaniu :wink: :wink: :mrgreen:

apples - Czw Lis 22, 2012 21:28

zegda napisał/a:
Jutro zamawiam pompkę
Tylko którą? W baku czy niskiego ciśnienia przy akumulatorze? Ja chyba bym obstawiał w baku przy tych objawach ... ale to gdybanie.

Dlaczego auto trafiło do mechanika i jak wyszła sprawa opiłków?



Do przeczyszczenia będzie tez zawór CR ... chyba, że filtr przetrzymał opiłki.

dawidd - Czw Lis 22, 2012 22:31

Tak sie zastanawiam jeszcze czy przez filtr paliwa przeszły by opiłki z pomp? Generalnie paliwo może mijać filtr zaworem zwrotnym - jeśli byłby uszkodzony i będzie przepuszczał w obu kierunkach. Ja tak miałem u siebie - na oko wszystko ok, a jak zdjąłem przewód z filtra paliwa i przekręciłem kluczyk to z filtra lalo eis paliwo (czyli szlo do tylu)
zegda - Pią Lis 23, 2012 06:58

apples napisał/a:
zegda napisał/a:
Jutro zamawiam pompkę
Tylko którą? W baku czy niskiego ciśnienia przy akumulatorze? Ja chyba bym obstawiał w baku przy tych objawach ... ale to gdybanie.

Dlaczego auto trafiło do mechanika i jak wyszła sprawa opiłków?



Do przeczyszczenia będzie tez zawór CR ... chyba, że filtr przetrzymał opiłki.


Moim zdaniem to pompka przy akumulatorze ,dziwne wydaje dżwięki , i jest głośna -szczególnie gdy się odpali silnik ,po przejechaniu ileś tam km.to wycie /bzyczenie (nawet nie wiem jak to nazwać ) ucicha ,co jest błogie dla ucha ;) ,a jeszcze ! przy zgaszeniu silnika długo się nie wyłącza .
Roverek mój trafił do mechanika z objawami wyłączania silnika ,czy na postoju ,czy podczas jazdy gasł silnik , nie było szarpania kompletnie nic , po prostu cyk i wyłączony ....
Odpalałam z kluczyka jechałam dalej .
W warsztacie -sposób sprawdzenia - na postoju przy 3 tys obr. gasł ,przeczyścili zawór CR ,który z filtrem przed trzema miesiącami był wymieniony na nowy , więc zajrzeli do zbiornika . No i postawiona diagnoza że opiłki .

[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 06:58 ]
dawidd napisał/a:
Tak sie zastanawiam jeszcze czy przez filtr paliwa przeszły by opiłki z pomp? Generalnie paliwo może mijać filtr zaworem zwrotnym - jeśli byłby uszkodzony i będzie przepuszczał w obu kierunkach. Ja tak miałem u siebie - na oko wszystko ok, a jak zdjąłem przewód z filtra paliwa i przekręciłem kluczyk to z filtra lalo eis paliwo (czyli szlo do tylu)


Hm :roll: sprawdzę

apples - Pią Lis 23, 2012 12:24

zegda napisał/a:
W warsztacie -sposób sprawdzenia - na postoju przy 3 tys obr. gasł ,
Wskazuje na pompę niskiego ciśnienia (przy akumulatorze).
vrank - Sro Lis 28, 2012 22:06

witojcie! Mam pewne podejrzenie co do filtra paliwa, jeżeli chodzi o opiłki na zaworze wysokiego ciśnienia. W obudowie rzeczonego filtra są otwory i jeden z nich gwintowany. po zmontowaniu filtra, w niektórych firmach, mogą pozostawać opiłki po gwintowaniu. Polecam kontrolę za pomocą magnesu, poza tym filtr powinien zatrzymać wszelkie elementy zacierających się pomp, takie jest jego zadanie, HOWK! Co do trudności z odpaleniem to winę ponosi któraś z pomp a to można wydedukować na słuch. Dużo było już na ten temat na forum Pozdawiam