|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Opiłki żelaza w paliwie
extreme007 - Nie Paź 18, 2009 19:43 Temat postu: [R75] Opiłki żelaza w paliwie Wcześniej pisałem że mam problem że auto gaśnie, czyszczenie zaworu pomagało tylko na chwile oraz wymiana zaworu(460zł bosch, może ktoś ciekawy też.
Ale zauważyłem że są opiłki żelaza w paliwie, co teraz? jak to przeczyścić?
flapjck1 - Nie Paź 18, 2009 22:23
w ktorym miejscu sa te opilki?
jak na filtrze paliwa to spiesze cie uswiadomic:
rozbieraj uklad paliwowy poki jeszcze sprawny
regeneruj wtryskiwacze, wymieniaj pompe paliwowa filtr paliwa
plucz przewody paliwowe - wszystkie wlacznie z tymi do baku i powrotami
plucz bak
i generalnie szukuj gruby plik jagiellow
extreme007 - Nie Paź 18, 2009 23:33
Regeneruj wtryskiwacze tzn? Sprawdzałem wtryskiwacze i są sprawne w każdym leje tyle samo ropy. Pompy paliwa w baku i ta przy aku są nowe.
Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go
filo - Pon Paź 19, 2009 05:19
extreme007 napisał/a: | Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go |
To po co go kupowałeś?
Może najpierw było poczytać raporty usterkowości itp.?
Przecież jest pełno takich informacji w internecie...
Kiedyś byłem "napalony" na Rovera 75 ale poczytałem trochę i różnych jego usterkach i odechciało mi się "skarbonki bez dna" która "więcej stoi w naprawie niż jeździ" także nie dziwię się twojemu zdenerwowaniu...
PHJOWI - Pon Paź 19, 2009 06:45
jak się kupuje gówno co ma 130 tyś km, na liczniku a w rzeczywistości 300 albo i lepiej to tak się będzie działo w każdej marce , i nie przesadzajcie miałem cytrynę c5 i to dopiero był problem.
szoso - Pon Paź 19, 2009 07:20
PHJOWI napisał/a: | to tak się będzie działo w każdej marce |
potwierdzam
miałem VW i Audi to Rover najlepiej wypadł jeśli chodzi o bezawaryjność(mam z nim mniej problemów i nie boli po kieszeni)
nie ma zasady czy to Rover czy inna marka, jak się ma sypnąć to się sypnie każde auto
a duże ma znaczenie w jakim stanie się kupuje i ile ma to nalatane choć ciężko jest to ustalić tak naprawdę ale mniej więcej widać po zużyciu auta
jak to mówią:
"widziały gały co brały"
Dziadek - Pon Paź 19, 2009 07:57
Kwestia szczęścia i nie wiadomo czego jeszcze.10 lat temu kupiłem peugeota i przez 150 tys. wymieniłem tylko tłumik.Kolega kupił kilka miesięcy później TAKIEGO SAMEGO,w tym samym salonie i do dzisiaj stoi po warsztatach i wymieniał już prawie wszystko.
Na R narzekam,ale nie miałem jeszcze większych problemów.
flapjck1 - Pon Paź 19, 2009 10:03
extreme007 napisał/a: | Regeneruj wtryskiwacze tzn? Sprawdzałem wtryskiwacze i są sprawne w każdym leje tyle samo ropy. Pompy paliwa w baku i ta przy aku są nowe.
Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go |
tylko ze to co ci sie przytrafilo to nie jest skutkiem tego ze rover to szit tylko dlatego ze do wymagajacego diesla lejesz gowniane paliwo z duza iloscia zanieczyszczen i woda
tobie sie po prostu pompa paliwowa zaciera
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 11:03 ]
ps: silnik i osprzet commonrail jest produkcji Bayerische Motor Werke
Zukowaty - Pon Paź 19, 2009 11:47
extreme007 napisał/a: | Dodam że Rover to SZIT i NIGDY w życiu żadnego, każdemu odradze... to wentylator od klimy wraz z silniczkiem to tuleja to pompka przy aku to znów tuleja to znów śmigło z silniczkiem to akumlator to wahacz itd... a teraz to już nie wiadomo co... plus dodatkowo prawie żaden warsztat nie chce naprawiać go |
extreme007 napisał/a: | Regeneruj wtryskiwacze tzn? Sprawdzałem wtryskiwacze i są sprawne w każdym leje tyle samo ropy. Pompy paliwa w baku i ta przy aku są nowe. |
1. Na stacji na której lejesz zaciera się pompa na dystrybutorze.
2. Zaciera Ci się pompa w baku
3 Kupiłeś najtańsza pompę i dlatego się zaciera (takie moje przypuszczenie)
4Co do wentylatora to nie kupuje się używanych tylko regeneruje lub nowy (nie wiem jak Ty zrobiłeś)
5. Wahacz to i w koparce może się rozpaść od PL dróg.
6.Tuleje j.w (zakłada się pełny wkład Delphi (np.) i problem więcej się już nie pojawia)
7. Akumulator padnie w każdym aucie tak samo. Ma swój wiek i koniec. Trzeba było sprawdzić datę przy kupnie auta.
8. Co do warsztatów to na stronie klubowej masz przecież ranking i zamiast do rzeźbiarzy zacznij jeździć do polecanych warsztatów.
Pamiętaj że kupiłeś auto klasy BMW serii 5, Audi A6, Mercedesa E i ono nie pojedzie na tanich częściach i dzięki oszczędnością. Ta klasa ma być droższa w utrzymaniu dla samego faktu.
Rowan - Pon Paź 19, 2009 15:04
flapjck1 napisał/a: | w ktorym miejscu sa te opilki? |
Pewnie widzisz je na sitku na zaworze Już spieszę tłumaczyć, ale najpierw coś innego.
flapjck1 napisał/a: | rozbieraj uklad paliwowy poki jeszcze sprawny
regeneruj wtryskiwacze, wymieniaj pompe paliwowa filtr paliwa
plucz przewody paliwowe - wszystkie wlacznie z tymi do baku i powrotami
plucz bak
i generalnie szukuj gruby plik jagiellow |
Skąd się urwałeś? Chyba z choinki wielkanocnej...
Przepraszam bardzo, ale piszesz takie głupoty, że mi się czytać nawet nie chce.
A wracając do tematu. Miałem dokładnie to samo, te opiłki n zaworze, tyle, że u mnie się one pojawiły wcześniej, jak pompa w baku się zaczęła zacierać, tzn. czasem chodziła, czasem nie. Też mnie dziwiły te opiłki, dopiero jak już okazało się co padło, to wtedy ustało, choć zawor czyściłem w ciągu miesiąca chyba 3 razy, a potem chyba jeszcze po 2 miesiącach. Do teraz czyli równy rok jest spokój.
flapjck1 - Pon Paź 19, 2009 17:20
Rowan napisał/a: | Skąd się urwałeś? Chyba z choinki wielkanocnej...
Przepraszam bardzo, ale piszesz takie głupoty, że mi się czytać nawet nie chce.
|
widzialem tyle przykladow zatartych pomp CR ze wiem co pisze, mozliwe ze w r75 jest mozliwa jeszcze inna przyczyna...
Rowan - Pon Paź 19, 2009 18:24
flapjck1, jak pompa Cr się zaciera to wtedy lecą też wtryskiwacze, a on ma wtryski dobre bo sprawdzał.
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:24 ]
A do tego przy zacierającej pompie były by problemy z rozruchem.
zegda - Czw Lis 22, 2012 18:16
I ja podepnę się do tematu ,właśnie okazało się że mam opiłki w układzie paliwowym ,mechanik zasugerował o wymianie wszystkich pompek i przeczyszczeniu całego układu, gdzie koszt będzie wynosił około 5 tys . Nie ukrywam że suma mnie przeraziła ,więc pytanie czy nic innego z tym nie można zrobić ? No oprócz tego że można sprzedać samochód
dawidd - Czw Lis 22, 2012 18:49
5 tys? zmień mechanika ! Czytaj wyżej i masz odpowiedz. Jak zaciera ci sie pompa w baku albo przy aku to ja wymień na dobry zamiennik za 200zl, przepłucz układ i wyczyść zawór CR - zostanie ci w kieszeni 4,8 tys zl
apples - Czw Lis 22, 2012 19:15
dawidd,
Dodam od siebie ... za 4.8 tys. jedź z rodziną na wakacje i wymień filtr paliwa na nowy.
Podaj adres mechanika to wyślemy mu skierowanie do lekarza.
zegda - Czw Lis 22, 2012 20:42
Wielkie dzięki ,ulżyło mi a już byłam w desperacji sprzedania auta .
Jutro zamawiam pompkę i filtr odezwę się z czasem jak samochodzik pracuje .
a gdy sprawdzi się do wakacji to wpadnę do Was z piwkiem w podziękowaniu
apples - Czw Lis 22, 2012 21:28
zegda napisał/a: | Jutro zamawiam pompkę | Tylko którą? W baku czy niskiego ciśnienia przy akumulatorze? Ja chyba bym obstawiał w baku przy tych objawach ... ale to gdybanie.
Dlaczego auto trafiło do mechanika i jak wyszła sprawa opiłków?
Do przeczyszczenia będzie tez zawór CR ... chyba, że filtr przetrzymał opiłki.
dawidd - Czw Lis 22, 2012 22:31
Tak sie zastanawiam jeszcze czy przez filtr paliwa przeszły by opiłki z pomp? Generalnie paliwo może mijać filtr zaworem zwrotnym - jeśli byłby uszkodzony i będzie przepuszczał w obu kierunkach. Ja tak miałem u siebie - na oko wszystko ok, a jak zdjąłem przewód z filtra paliwa i przekręciłem kluczyk to z filtra lalo eis paliwo (czyli szlo do tylu)
zegda - Pią Lis 23, 2012 06:58
apples napisał/a: | zegda napisał/a: | Jutro zamawiam pompkę | Tylko którą? W baku czy niskiego ciśnienia przy akumulatorze? Ja chyba bym obstawiał w baku przy tych objawach ... ale to gdybanie.
Dlaczego auto trafiło do mechanika i jak wyszła sprawa opiłków?
Do przeczyszczenia będzie tez zawór CR ... chyba, że filtr przetrzymał opiłki. |
Moim zdaniem to pompka przy akumulatorze ,dziwne wydaje dżwięki , i jest głośna -szczególnie gdy się odpali silnik ,po przejechaniu ileś tam km.to wycie /bzyczenie (nawet nie wiem jak to nazwać ) ucicha ,co jest błogie dla ucha ,a jeszcze ! przy zgaszeniu silnika długo się nie wyłącza .
Roverek mój trafił do mechanika z objawami wyłączania silnika ,czy na postoju ,czy podczas jazdy gasł silnik , nie było szarpania kompletnie nic , po prostu cyk i wyłączony ....
Odpalałam z kluczyka jechałam dalej .
W warsztacie -sposób sprawdzenia - na postoju przy 3 tys obr. gasł ,przeczyścili zawór CR ,który z filtrem przed trzema miesiącami był wymieniony na nowy , więc zajrzeli do zbiornika . No i postawiona diagnoza że opiłki .
[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 06:58 ]
dawidd napisał/a: | Tak sie zastanawiam jeszcze czy przez filtr paliwa przeszły by opiłki z pomp? Generalnie paliwo może mijać filtr zaworem zwrotnym - jeśli byłby uszkodzony i będzie przepuszczał w obu kierunkach. Ja tak miałem u siebie - na oko wszystko ok, a jak zdjąłem przewód z filtra paliwa i przekręciłem kluczyk to z filtra lalo eis paliwo (czyli szlo do tylu) |
Hm sprawdzę
apples - Pią Lis 23, 2012 12:24
zegda napisał/a: | W warsztacie -sposób sprawdzenia - na postoju przy 3 tys obr. gasł , | Wskazuje na pompę niskiego ciśnienia (przy akumulatorze).
vrank - Sro Lis 28, 2012 22:06
witojcie! Mam pewne podejrzenie co do filtra paliwa, jeżeli chodzi o opiłki na zaworze wysokiego ciśnienia. W obudowie rzeczonego filtra są otwory i jeden z nich gwintowany. po zmontowaniu filtra, w niektórych firmach, mogą pozostawać opiłki po gwintowaniu. Polecam kontrolę za pomocą magnesu, poza tym filtr powinien zatrzymać wszelkie elementy zacierających się pomp, takie jest jego zadanie, HOWK! Co do trudności z odpaleniem to winę ponosi któraś z pomp a to można wydedukować na słuch. Dużo było już na ten temat na forum Pozdawiam
|
|