|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 Si Lux 98r.] Problem ze złączem diagnostycznym
6marcu6 - Pią Paź 30, 2009 10:00 Temat postu: [R420 Si Lux 98r.] Problem ze złączem diagnostycznym Witam, niestety mam problem z moim Roverkiem... Mam wrażenie że bardzo dużo pali więc postanowiłem podjechać gdzieś i podpiąć go pod kompa ale... tu niestety zaczyna się problem bylem u dwóch magików zajmujących się diagnozowaniem i nie potrafili w nim znaleźć gniazda diagnostycznego niestety został cały przeszukany od strony kierowcy, od strony pasażera i również tunel oraz pod maską i nic... Czy mógłby ktoś doradzić mi gdzie takowe gniazdo się znajduje? Może też jak wygląda? Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i pozdrawiam
Kot - Pią Paź 30, 2009 10:50
6marcu6, ja proponuje zmierzyc napiecie na sondzie lambda jezeli chodzi o spalanie to powinno pomoc
Aiel - Pią Paź 30, 2009 10:58
Witaj
W Roverku masz przewód ze złączem diagnostycznym a nie gniazdo jak w innych samochodach. Ja znalazłem go dopiero po zdjęciu osłony kolumny kierowniczej "po lewej stronie w nogach kierowcy",jeśli mnie pamięć nie myli upchany był powyżej skrzynki bezpieczników. Tak jak pisali Koledzy na forum trzeba się troszkę pogimnastykować ale powinieneś znaleźć. Poszukaj na forum bo było o tym parę tematów i chyba nawet jakieś fotki.
6marcu6 - Nie Lis 01, 2009 21:53
Aiel napisał/a: | Witaj
Ja znalazłem go dopiero po zdjęciu osłony kolumny kierowniczej "po lewej stronie w nogach kierowcy",jeśli mnie pamięć nie myli upchany był powyżej skrzynki bezpieczników. |
tak tylko że ja znalazłem tylko to:
czy to będzie to? nic innego tam nia ma...
faecd - Nie Lis 01, 2009 21:56
przy bezpiecznikach powinna byc taka kosteczka na kabelku!
6marcu6 - Nie Lis 01, 2009 22:00
faecd napisał/a: | przy bezpiecznikach powinna byc taka kosteczka na kabelku! |
tylko że przy bezpiecznikach tego nie ma... fakt że tylko wyciągnąłem ten schowek po lewej stronie kierownicy..
faecd - Nie Lis 01, 2009 22:03
6marcu6, to zdejmij cala oslone i poszukaj, moze gdzies sie zawieruszyl przy kierownicy
6marcu6 - Nie Lis 01, 2009 22:12
faecd napisał/a: | 6marcu6, to zdejmij cala oslone i poszukaj, moze gdzies sie zawieruszyl przy kierownicy |
jutro jak już będzie jasno zdejmę i poszukam, tylko czy mam szukać czego takiego:
Obrazek
Kot - Nie Lis 01, 2009 22:14
6marcu6, tak jak pisalem zmierz sonde, krocej szybciej i taniej
6marcu6 - Nie Lis 01, 2009 22:18
Kot napisał/a: | 6marcu6, tak jak pisalem zmierz sonde, krocej szybciej i taniej |
może jutro spróbuję zmierzyć, wiesz może w jakich wartościach powinny się zawierać wskazania?
Kot - Nie Lis 01, 2009 22:42
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#60
tu masz wszystko opisane, ja tez pewnie jutro bede mierzyl
sTERYD - Pon Lis 02, 2009 00:38
6marcu6, a co to jest to co wisi od góry do dołu na obrazku
http://img361.imageshack....14892468vd0.jpg
jakieś 25 procent od środka w lewo
6marcu6 - Pon Lis 02, 2009 18:30
nie wiem niestety ponieważ nie ja robiłem to zdjęcie i nie było ono robione w moim samochodzie
czyżby to było właśnie wspomniane złącze diagnostyczne
Kot napisał/a: | ja tez pewnie jutro bede mierzyl |
i co Ci wyszło
a odnośnie problemu ze znalezieniem złącza mogę dodać że według szukajki klubowej mam "Series Engine T Series"
Kot - Pon Lis 02, 2009 18:50
6marcu6, kurde, nie mialem dzisiaj okazji zmierzyc ale jutro postaram sie z tym uporac, ostatnio chcialem ale nie moglem sie wpiac w kostke .. a Ty mierzyles ? ?
6marcu6 - Pon Lis 02, 2009 19:07
Kot napisał/a: | 6marcu6, kurde, nie mialem dzisiaj okazji zmierzyc ale jutro postaram sie z tym uporac, ostatnio chcialem ale nie moglem sie wpiac w kostke .. a Ty mierzyles ? ? |
niestety ale za późno wróciłem i było już ciemno...
arczi83 - Pon Lis 02, 2009 19:35
6marcu6, a tak z ciekawości to ile on ci pali skoro twierdzisz, że za dużo
6marcu6 - Pon Lis 02, 2009 19:39
arczi83 napisał/a: | 6marcu6, a tak z ciekawości to ile on ci pali skoro twierdzisz, że za dużo |
pali jak chce pierwszym razem spalił ponad 20 litrów gazu na 100km po mieście, ostatnio koło 16... uważam że jest to za dużo, tym bardziej że wcale go nie cisnę, biegi zmieniam gdzieś koło 3000-3500rpm... a nie wiem ile pali benzyny poonieważ jeszcze nie sprawdzałem
Marrkus - Pon Lis 02, 2009 21:27
A gazu to on będzie ci palił w zależności od rodzaju instalacji gazowej oraz jakości jej strojenia. Niestety LPG w tym silniku wymaga dobrego wystrojenia.
Napisz może co za instalacje gazową posiadasz - będzie łatwiej
Kot - Pon Lis 02, 2009 21:31
6marcu6, ja meirzylem wlasnie niby napiecie oscyluje jak powinno ale nie spada do 0 i trzeba zapewne bedzie ja wymienic ...
6marcu6 - Sro Lis 18, 2009 22:50
Marrkus napisał/a: | A gazu to on będzie ci palił w zależności od rodzaju instalacji gazowej oraz jakości jej strojenia. Niestety LPG w tym silniku wymaga dobrego wystrojenia.
Napisz może co za instalacje gazową posiadasz - będzie łatwiej |
instalację mam 3gen.
[ Dodano: Czw Lis 05, 2009 21:17 ]
Kot napisał/a: | 6marcu6, ja meirzylem wlasnie niby napiecie oscyluje jak powinno ale nie spada do 0 i trzeba zapewne bedzie ja wymienic ... |
a ile Ci pali?
[ Dodano: Sro Lis 18, 2009 22:50 ]
no i niestety ale nadal nie znalazłem tego złącza diagnostycznego chciałem podjechać nawet już do najbliższego ASO o tu spotkało mnie bardzo niemiłe zaskoczenie... mianowicie mieszkam w Radomiu i niestety najbliższy ASO mam w stolicy
Aiel - Czw Lis 19, 2009 10:19
Popatrz w te tematy -fotki złącza diagnostycznego - powinno Ci to pomóc znaleźść tą kostkę .
http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne
http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne
http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne
Marrkus - Czw Lis 19, 2009 18:00
W RAVE znalazłem bez problemu gdzie znajduje się gniazdo diagnostyczne (oznaczone jako C40) .
Tyle że to jest zdjęcia dla RHD dla wersji kontynentalnej jest tak samo tyle że z drugiej strony
To czarne pod gniazdem to chyba klapka do otwierania maski.
Proponuję ci jeszcze pojeździć na benzynie i zobaczyć ile ci spali. Tankujesz do pełna - jeździsz np 100km i ponownie do pełna. Tyle ile weszło tyle ci spalił litrów benzyny na 100km. Koszt zatankowania nieco wyższy od kosztu pracy diagnosty podpinającego się pod złącze diagnostyczne ale całe Pb zostaje ci na przyszłość. Jeżeli wyjdzie ci po ludzku (zapewne coś w przedziale 8-14L w zależności czy jazda po mieście czy w trasie i w jak ekonomiczny sposób operowano pedałem gazu) to masz jedynie problem z LPG
Opisz dokładnie jaką masz instalację, najlepiej zamieść jakieś fotki bo coś mi się wydaje że sonad lambda i cala reszta jest ok a winna wszystkiemu słaba regulacja (ewentualnie jakość) instalacji LPG
A wracając do tamtego zdjęcia z tą żółtą wtyczką to pochodzi ono z mojego postu na temat kasowania błędów SRS w R600 i przedstawia to co się znajduje w R600 pod kierownicą ...
6marcu6 - Pią Lis 20, 2009 22:04
Dzięki za pomoc, jutro jak już będzie jaśniej poszukam jeszcze raz tego złącza, teraz dzięki Wam wiem już czego konkretnie szukać
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 22:04 ]
Marrkus napisał/a: | Proponuję ci jeszcze pojeździć na benzynie i zobaczyć ile ci spali. Tankujesz do pełna - jeździsz np 100km i ponownie do pełna. Tyle ile weszło tyle ci spalił litrów benzyny na 100km. Koszt zatankowania nieco wyższy od kosztu pracy diagnosty podpinającego się pod złącze diagnostyczne ale całe Pb zostaje ci na przyszłość. Jeżeli wyjdzie ci po ludzku (zapewne coś w przedziale 8-14L w zależności czy jazda po mieście czy w trasie i w jak ekonomiczny sposób operowano pedałem gazu) to masz jedynie problem z LPG |
Nie jest to problem leżący w samej instalacji gazowej. Spalał mi na początku ponad 20 litrów gazu na 100km kiedy samochód po odpaleniu przełączałem praktycznie od razu na gaz. Natomiast kiedy teraz przejeżdżam ok. 2-3km na benzynie i dopiero później przełączam na gaz spalanie wynosi: 14l gazu na 100km. A benzyna WIDOCZNIE znika z baku (dosłownie widać jak podczas jazdy na benzynie powolutku opada wskazówka zapełnienia baku). Dodatkowo zauważyłem że chyba długo jedzie na ssaniu (na luzie obroty wynoszą ok 1200-1400rpm). I ostatnia uwaga: kiedy zostawie go na zimnym silniku na luzie to tak jakby nim telepie całym...jak w traktorze
Marrkus - Sob Lis 21, 2009 13:13
Czyli wszystkie objawy wskazują na sondę lambda. Wymień ją (taka sama jak w silnikach K-serii - było na forum poszukaj) bo jeśli nie działa to komputer przechodzi w tryb awaryjny.
6marcu6 - Sob Lis 21, 2009 22:10
Marrkus napisał/a: | Czyli wszystkie objawy wskazują na sondę lambda. Wymień ją (taka sama jak w silnikach K-serii - było na forum poszukaj) bo jeśli nie działa to komputer przechodzi w tryb awaryjny. |
w sumie od początku obstawiałem sondę ale nie chce się pchać w koszta nie będąc pewnym tego czy coś pomoże
Marrkus - Sob Lis 21, 2009 22:32
Jeżeli masz instalację gazową STAG to przy pomocy interfejsu do instalacji można podejrzeć pracę lambdy i ocenić jej ewentualne uszkodzenie. Jak jest w innych instalacjach nie wiem ale może jest podobnie
6marcu6 - Pią Lis 27, 2009 16:55
nareszcie udało mi się znaleźć złącze
dokładnie to odpowiedź znalazłem w tym temacie
http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne <--dzięki Aiel
teraz jutro pojadę podpiąć go pod kompa, opłaca się jechać do autoryzowanego serwisu czy wystarczy do normalnego elektryka-magika i na jego urządzeniu wyjdą wszystkie błędy?
AndrewS - Pią Lis 27, 2009 20:04
6marcu6 napisał/a: | autoryzowanego serwisu czy wystarczy do normalnego elektryka-magika i na jego urządzeniu wyjdą wszystkie błędy? |
watpie zeby zwykli mechanicy mieli kompa i oprogramowanie do rovera
Aiel - Pią Lis 27, 2009 20:39
Jeżeli masz możliwość podpięcia pod fabrycznego Testbook'a T4 to zrób to. Ja podpinałem u siebie (nie wiem jaki sprzęt miał mechanik) i pokazało, że niby wszystko ok ale niestety są problemy z samochodem. Podejrzewam sonde lambda, czujnik położenia przepustnicy - a to chyba na T4 by wyszło.
sTERYD - Sob Lis 28, 2009 19:25
Aiel, w naszych samochodach sonda lambda sama nie wyjdzie (nie ma czegoś takiego jak błąd sondy), czujnik przepustnicy owszem. jak chodzi o sonde trzeba sprawdzić co pokazuje,
Aiel - Sob Lis 28, 2009 22:02
Dzięki sTERYD dobrze wiedzieć
6marcu6 - Nie Gru 06, 2009 21:58
No i niestety ale nie mam dostępu nigdzie do testbook'a t4 a po podpięciu mojego rovera na zwykłym kompie nic nie wychodzi, żaden błąd
W nadchodzącym tygodniu będę wymieniał świece i przewody ale przecież od tego nie spadnie spalanie... nie wiem już co mam zrobić bo nie chce na ślepo wymieniać części...
darek_wp - Pon Gru 07, 2009 11:48
6marcu6 napisał/a: | W nadchodzącym tygodniu będę wymieniał świece i przewody ale przecież od tego nie spadnie spalanie... nie wiem już co mam zrobić bo nie chce na ślepo wymieniać części... |
Samą sondę można sprawdzić miernikiem uniwersalnym - nie potrzeba kompa, również działanie potencjometru przepustnicy można sprawdzić i zweryfikować jego stan miernikiem.
AndrewS - Pon Gru 07, 2009 20:28
darek_wp napisał/a: | Samą sondę można sprawdzić miernikiem uniwersalnym |
ale nalezy brac pod uwage fakt, ze sprawdzamy sam koncowy element, czyli pomijamy np wtyczke i okablowanie, komp natomiast sprawdza to co dociera do ECU
darek_wp - Pon Gru 07, 2009 21:51
Przy braku dostępu do T4 lepiej sprawdzić miernikiem niż wcale. Można również sprawdzić sygnał z sondy bezpośrednio na wtyku ECU - nie rozwiązuje to oczywiście sprawy z kontrolą obwodów wejścia ECU ale daje jakiś obraz sprawności elemetu i okablowania.
AndrewS - Pon Gru 07, 2009 22:31
darek_wp napisał/a: | Przy braku dostępu do T4 lepiej sprawdzić miernikiem niż wcale. |
zgadza sie
darek_wp napisał/a: | Można również sprawdzić sygnał z sondy bezpośrednio na wtyku ECU |
oczywiscie, pomiar bedzie dokladniejszy
sam mialem w planie zrobic sobie taka przejsciowke z wtyczka do kompa i gniazdem, tak zeby mozna bylo wpinac sie miernikiem i mierzyc online
6marcu6 - Pon Gru 14, 2009 16:42
Mam jeszcze jedno pytanie: jak ścisnę przewód gumowy odchodzący od silnika po lewej stronie bagnetu od oleju w silniku 2.0 to podnosi mi się poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku - czy to oznacza że mam uszkodzony termostat? Bo mam wrażenie że dosyć długo się grzeje silnik...
Marrkus - Pon Gru 14, 2009 18:21
Termostat sprawdza się w nieco inny sposób. Na zimnym silniku odpalasz auto i trzymasz za ten wąż gumowy idący od głowicy do chłodnicy jeżeli jest zimny pomimo że silnik złapał już temperaturę tzn że termostat działa. Dopiero gdy temperatura chłodziwa przekroczy ~88 C rura powinna zacząć się nagrzewać (termostat otwiera się przy tej temp.) Jeśli rura zaczyna się robić ciepła wcześniej tzn ze termostat jest do d...py.
6marcu6 - Pią Gru 18, 2009 19:10
jeszcze nie miałem czasu żeby sprawdzić ten termostat ale dzięki Marrkus, na pewno skorzystam.
[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 19:10 ]
cz jeżeli zmieniłem na zimę ogumienie i jeżdże obecnie na felgach 14 cali i mam opony 185/60 to prędkościomierz pokazuje mi faktyczną prędkość czy przekłamuje?
|
|