|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400 1.4 ] temp. silnika spadła podczas jazdy do zera
makupl - Pią Paź 30, 2009 15:50 Temat postu: [Rover 400 1.4 ] temp. silnika spadła podczas jazdy do zera Witam!!!
Wczoraj wracałem roverkiem z rodzicami z trasy w sumie przejechałem ponad 220km, więc nie dużo. W Lublinie na światłach wspomniałem ,że nawet gorąco się zrobiło w lecie płukałem nagrzewnice (bo zawsze w tym samochodzie jest zimno) ,ale i tak to nic praktycznie nie dało. I za Lublinem około 20 km przed metą temp silnika spadła na wskaźniku praktycznie do zera co mogło się stać ? a potych 20 km znowu jak by zaczęła rosnąć??? Więc mam pytanie coś mogło nawalić????
Ps. Oczywiście jak temp spadła z dmuchawy zaczęło lecieć zimnie powietrze.
Brt - Pią Paź 30, 2009 15:55
JAKI SILNIK spadek temp może świadczyć o usterce termostatu .. ale narazie jeździj i obserwuj.
luqar - Pią Paź 30, 2009 16:03
Winnym może być termostat. Miałem podobne objawy i po wymianie termostatu oraz odpowietrzeniu wszystko jest ok. Okazało się, że trzpień termostatu, jakimś cudem, był skrzywiony.
karolkos - Pią Paź 30, 2009 17:22
U mnie po wymianie termostatu na nówkę,po jakimś czasie też wskazówka opadała na dół i po jakimś czasie się podnosiła.Okazało się że wtyczka od czujnika temperatury była luźna.Myślę że warto sprawdzić połączenie tego czujnika.Wydaje mi się że jeśli wskazówka opadnie,a z nawiewu leci nadal gorące powietrze,to wskazania czujnika są niewłaściwe.
NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 01:10
makupl, termostat sie podwiesza lub czujnik temperatury jest do wywalenia(byc moze kostka mogla zasniedziec)
makupl - Nie Lis 01, 2009 20:28
Ok dzięki za odpowiedzi.
Tylko Panowie gdzie jest ten termostat, czujnik temperatury i ta ewentualna kostka zaśniedziała???
Pozdrawiam.
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 21:26
Tutaj jest opisany cały układ chłodzenia
http://www.roverki.pl/article.php?sid=410
szoso - Nie Lis 01, 2009 21:32
makupl napisał/a: | gdzie jest ten termostat, czujnik temperatury i ta ewentualna kostka zaśniedziała??? |
bądź łaskaw podać jaki masz silnik bo nie zrobiłeś tego do tej pory, wtedy powiemy ci gdzie co jest
popraw również temat bo tam też należy napisać jaki masz silnik
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 21:32 ]
Ksysio skąd masz pewność że o benzynę chodzi?
kasjopea - Nie Lis 01, 2009 21:36
makupl, uzupełnij dane auta w nawiasie zgodnie z zasadami kącika.
Wtedy koledzy łatwiej będą mogli odpowiedzieć na Twoje pytania
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:02
jestem jasnowidzem...
makupl - Nie Lis 01, 2009 23:20
Uzupełnione silnik benzyniak 1.4 103KM
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:22
i co trafiłem...
kasjopea - Nie Lis 01, 2009 23:24
Zdarza się. Po to jednak są zasady zakładania tematów z wyraźnym opisem jakie informacje mają być zawarte w tytule, żeby nie trzeba było zgadywać
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:30
a tak dokładnie jak staniesz przodem do Roverka to po lewej stronie z tylu silnika masz własnie termostat (obudowę termostatu). Czujnik (tz. 2: jeden do kompa drugi na deskę rozdzielcza) znajduje się z przodu silnika po prawej stronie na metalanowym kolanku.
[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 23:30 ]
kasjopea, dokładnie, porządek to podstawa...
makupl - Nie Lis 01, 2009 23:31
Nie odchodząc od tematu termostat znajduje się przy 4 punkcie w schemacie co mi podał Ksysio ,czy tam gdzie jest punkt 10???
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:33
10 a przy 9 masz czujnik temp...
sTERYD - Pon Lis 02, 2009 00:32
sory, ale 10 to jest wąż do nagrzewnicy, a termostat to 13... chyba, że mi się jakiś inny schemat wyświetla
makupl, po pierwsze Twój silnik to nawet z wyjętym termostarem po 220km będzie buchał gorącym powietrzem z nagrzewnicy, więc mimo niewątpliwie wadliwego termostatu zajałbym się odpowietrzeniem
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
tutaj jest, ale wlewanie powoli znaczy baaaardzo powli... inaczej będziesz musiał kombinować...
makupl - Pon Lis 02, 2009 12:53
Układu nie mam zapowietrzonego, ale zauważyłem ,że nie włącza się mi wentylator, nawet po zagrzaniu silnika. To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić??
Pozdrawiam.
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:25
makupl napisał/a: | To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić?? |
odłączyć wtyczkę od tego czujnika przy włączonym zapłonie - wentylator ma się wtedy włączyć i pracować, jeśli tak się stanie można jeszcze sprawdzić oporność czujnika - dane oporu w zależności od temperatury są dostępne na forum, będzie wiadomo czy czujnik sprawny czy nie
makupl - Pon Lis 02, 2009 17:48
darek_wp napisał/a: | makupl napisał/a: | To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić?? |
odłączyć wtyczkę od tego czujnika przy włączonym zapłonie - wentylator ma się wtedy włączyć i pracować, jeśli tak się stanie można jeszcze sprawdzić oporność czujnika - dane oporu w zależności od temperatury są dostępne na forum, będzie wiadomo czy czujnik sprawny czy nie |
Zrobiłem tak i wentylator się załączył. Czy ewentualna usterka tego czujnika może mieć wpływ na słabe ogrzewanie??? nagrzewnice płukałem wcześniej i prawie nic nie dało.
darek_wp - Wto Lis 03, 2009 12:06
odnośnie pytania
makupl napisał/a: | zauważyłem ,że nie włącza się mi wentylator, nawet po zagrzaniu silnika. To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić?? |
makupl napisał/a: | Zrobiłem tak i wentylator się załączył. | odpowiedź sugeruje że układ wentylatora jest ok
sam czujnik można sprawdzić podgrzewając go i mierząc opór
makupl napisał/a: | Czy ewentualna usterka tego czujnika może mieć wpływ na słabe ogrzewanie??? |
nie, winy braku ogrzewania trzeba szukać w elementach przez które przepływa płyn chłodniczy - najbardziej zawór nagrzewnicy, nagrzewnica, termostat ew.pompa choć mało prawdopodobne
najlepiej włączyć silnik, pozwolić mu sie trochę zagrzać i sprawdzać ręką które elementy są ciepłe a które się nie grzeją - wtedy patrząc na schemat ogrzewania można szybko zdiagnozować usterkę
makupl - Sro Lis 18, 2009 18:27
darek_wp napisał/a: | sam czujnik można sprawdzić podgrzewając go i mierząc opór |
Podgrzać w jaki sposób??? muszę go najpierw odkręcić?? bo mam z tym kłopot. Nie mogę jej odkręcić bo jest zapieczona i główka śróbki jest plastikowa a nie metalowa i przy próbie okręcenia się coraz bardziej ukręca. Możecie mi doradzić jak ten czujnik potraktować (wykręcić)
darek_wp - Sro Lis 18, 2009 21:02
możesz zrobić fotkę - jeszcze nie spotkałem czujnika z plastikowym mocowaniem na klucz - fakt końcówka jest z tworzywa (ta z pinem do wtyczki) ale reszta czujnika jest metalowa - także miejsce na klucz, jak jest zapieczony to dobrze jest próbować odkręcać po zagrzaniu
przykładowa fotka zapożyczona od Tomiego (mam nadzieję, że się nie obrazi )
makupl - Czw Lis 19, 2009 19:06
darek_wp napisał/a: | możesz zrobić fotkę - jeszcze nie spotkałem czujnika z plastikowym mocowaniem na klucz - fakt końcówka jest z tworzywa (ta z pinem do wtyczki) ale reszta czujnika jest metalowa - także miejsce na klucz, jak jest zapieczony to dobrze jest próbować odkręcać po zagrzaniu
przykładowa fotka zapożyczona od Tomiego (mam nadzieję, że się nie obrazi ) |
Ok. Jutro na wieczór zrobię fotkę, u mnie jest właśnie plastikowe mocowanie na klucz sam jestem zdziwiony.
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 19:06 ]
Proszę foto jak widać plastik
AndrewS - Pią Lis 27, 2009 22:01
a moze to jest metal, ale oblany plastikiem
makupl - Sob Gru 12, 2009 22:29
To plastik był i jest podaję wam link żebyście zobaczyli jak mi wskazuje temp, nawet po przejechaniu 200 km. Na początku jest na połowie potem spada nawet do zera, i nie wiem co jest grane z auta leci wtedy lodowate powietrze. Ja myślę ,że jest walnięty termostat.
http://img13.imageshack.u...zdjcia0032c.jpg
Możecie panowie na tych fotach zaznaczyć termostat
http://img.gratka.pl/uplo.../55/336_A_M.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/4004/331a.jpg
Ps. koło tego czujnika co nie mogłem odkręcić jest drugi tylko ,że od spodu do czego on służy???
Pozdrawiam.
sknerko - Sob Gru 12, 2009 22:41
tam są dwa czujniki jeden do kompa silnika a drugi na zegary
AndrewS - Nie Gru 13, 2009 15:24
makupl napisał/a: | Możecie panowie na tych fotach zaznaczyć termostat |
po miarce od oleju idz na dol silnika, pod kolektorem ssacym blisko bloku silnika tam jest termostat
http://www.roverki.pl/article.php?sid=410
|
|