Zobacz temat - [R420DI '96] Luźne klemy po przykręceniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420DI '96] Luźne klemy po przykręceniu

szoso - Nie Sty 03, 2010 15:16
Temat postu: [R420DI '96] Luźne klemy po przykręceniu
Witam
Problem polega na tym że po przykręceniu klem na maxa plusowa się obraca a minusową można zdjąć ręką :/
próbowałem je trochę spłaszczyć ale to nic nie daje :???:
jak można usztywnić te klemy?
bo jak minus spadnie podczas jazdy to dopiero będzie jazda :>
a stało się to wszystko po czyszczeniu tych bolców (minusa i plusa) na akumulatorze :/

staf - Nie Sty 03, 2010 15:43

szoso420, W sklepie motoryzacyjnym nówki kupisz za pare groszy.
mcjg - Nie Sty 03, 2010 15:44

Można dawać jakieś podkładki (blaszki) ale najlepiej wymienić klemy. Koszt kilku zł.
Perez - Nie Sty 03, 2010 15:46

wlasnie to samo napisalem na SB
szoso - Nie Sty 03, 2010 15:52

a co dadzą nowe klemy skoro to te bolce na aku są winne bo zostały lekko potraktowane papierem ściernym i jest teraz mały luz
mcjg - Nie Sty 03, 2010 15:54

To musiałeś nieźle te bolce zjechać skoro klemy zaczęły latać. Podłóż jakieś cienkie blaszki ołowiane, ale powierzchnie styku już nie będą takie jakie być powinny.
szoso - Nie Sty 03, 2010 15:58

ojciec mi podpowiedział żebym je trochę wyczyścił i wcale mocno nie tarłem
giewu - Nie Sty 03, 2010 16:00

szoso420 napisał/a:
... a co dadzą nowe klemy skoro to te bolce na aku są winne bo zostały lekko potraktowane papierem ściernym i jest teraz mały luz ...

jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest tzw. nadlanie biegunów, ale potrzebujesz do tego trochę czystego ołowiu i przyrządu, który wyglądem przypomina klemę ... jednakże bez praktyki nie radzę tego próbować :wink:
obawiam się, że musisz zacząć rozglądać się za nowym akumulatorem :roll:

hvil - Nie Sty 03, 2010 16:03

kup klemy z wieksza regulacją są takie ze z przodu i z tylu maja docisk, ew. zrob z miedzianej blachy pierscienie na bolce w aku.:-) ja tam w swojej mazdzie mialem zrobione i nawet ten bialy nagar sie nie zbiral jak dobrze skrecilem.
szoso - Nie Sty 03, 2010 16:04

giewu napisał/a:
jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest tzw. nadlanie biegunów

słyszałem że u ojca w robocie takie coś robią więc podjadę do nich i może coś z tym zrobią

staf - Nie Sty 03, 2010 16:04

Wcale nie trzeba mocno trzeć. One są bardzo podatne na takie "zabiegi" Pozostało ci jedynie podłozyć jakieś cieniutki blaszki albo kupno nowych. Bo zawsze stare sa troszke poprzeciągane.
Mix - Nie Sty 03, 2010 16:29

szoso420, kup w sklepie budowlanym lub w firmie zajmującej się sprzedażą rur lub dachówek miedzianych, kawałek (pasek) miedzianej blachy (grubość 1-2mm). U mnie przy nowym akumulatorze, klema minusowa siedziała zbyt lekko. Podłożyłem-owinąłem ją takim kawałkiem i od pół roku jest wszystko ok. Zabieg prosty i mało-kosztowny :mrgreen:
NEOSSS - Nie Sty 03, 2010 16:54

Cieniutka miedziana blaszka, ladnie wycieta, owinieta wokol biegunu i nabita klema, mocno skrecone i po problemie... :)
szoso - Nie Sty 03, 2010 16:55

Mixtated napisał/a:
kup w sklepie budowlanym lub w firmie zajmującej się sprzedażą rur lub dachówek miedzianych, kawałek (pasek) miedzianej blachy (grubość 1-2mm)

gorzej ja będę musiał kupić cały arkusz tej blachy bo kawałka nie będą chcieli sprzedać :wink:

AndrewS - Nie Sty 03, 2010 16:57

yyy a ta wstawka to powinna byc raczej z tego samego materialu co klemy, w przeciwnym wypadku zacznie sie to polaczenie utleniac i korodowac
staf - Nie Sty 03, 2010 16:58

szoso420 napisał/a:
gorzej ja będę musiał kupić cały arkusz tej blachy bo kawałka nie będą chcieli sprzedać

Nie pozostanie ci nic innego jak smignąć po budowach i poprosić o coś takiego :smile:

szoso - Nie Sty 03, 2010 17:00

AndrewS napisał/a:
yyy a ta wstawka to powinna byc raczej z tego samego materialu co klemy

klemy wyglądają na miedziane :wink:

hvil - Nie Sty 03, 2010 17:08

klemy sa miedziane:-D no chyba ze masz z tesco:-) sluchaj poszukaj rurki miedzianej:-) i odetnij:-) i przetnij, skroc obwod do potrzebnego ci rozmiaru. Ja tak zrobilem, miedziana rurka, katuweczka imadelko, katoweczka spilowywalem coraz wiksza szczeline i zginalem az mialo obwod bolca aku:-)
szoso - Nie Sty 03, 2010 17:11

hvil napisał/a:
no chyba ze masz z tesco:-)

na pewno nie, widać że fabryka :wink:
hvil napisał/a:
sluchaj poszukaj rurki miedzianej:-) i odetnij:-) i przetnij, skroc obwod do potrzebnego ci rozmiaru

pomysł dobry muszę przyznać a odpady rurek dostanę za free od znajomego :smile:

hvil - Nie Sty 03, 2010 17:13

tylko wiesz zeby to niebylo fi 10cm:D i grubosc 1cm:-D bo takiej to nie spilujesz i nie dogniesz ale za 2 cm za duza to luzik:-) ja mialem taka od instalacji domowej wody bo lezaly po budowie domu:-)
AndrewS - Nie Sty 03, 2010 17:14

szoso420 napisał/a:
klemy wyglądają na miedziane


to pewnie sa mosiężne

staf - Nie Sty 03, 2010 17:20

AndrewS napisał/a:
szoso420 napisał/a:
klemy wyglądają na miedziane


to pewnie sa mosiężne

Mosiężne i nie drogie :smile:
http://www.allegro.pl/item854058086_854058086.html

szoso - Nie Sty 03, 2010 17:29

a jakby tak z 1mm lub 2 przypiłować w miejscu gdzie śruba ściska klemę?
wykręcić śrubę, rozgiąć klemę, przypiłować i skręcić, wtedy powinna bardziej ściskać

Mix - Nie Sty 03, 2010 17:34

szoso420 napisał/a:
a jakby tak z 1mm lub 2 przypiłować w miejscu gdzie śruba ściska klemę?
wykręcić śrubę, rozgiąć klemę, przypiłować i skręcić, wtedy powinna bardziej ściskać


Jest to jakaś opcja. Jeśli masz podobną długość kabli jak ja, to wymiana klemy nie będzie łatwa. ZTCP klemy są zgrzane z kablami, a więc przy wymianie ulegną skróceniu. U mnie aku z przypiętymi klemami ma dosłownie 1,5-2cm "ruchu".

AndrewS - Nie Sty 03, 2010 17:37

kurde wolabym chyba kupic fabrycznie zarobiony przewod, jakos tym srubeczkom nie bardzo wierzę :roll:
hvil - Nie Sty 03, 2010 17:41

jakies malo olidne te klemy z allegro
szoso - Nie Sty 03, 2010 17:46

jak już pisałem wymiana klem odpada bo to nie one są winne, ja tak nie zrobię jak fabryka i też nie ufam jakimś tam śrubkom
do klemy minus idą dwa solidne kable a do klemy plus idą też dwa lub trzy kable więc byłoby ciężko w jakieś tam śrubkowe klemy to powsadzać

hvil - Nie Sty 03, 2010 17:48

baw sie w hydraulika rzeznika:-D kątóweczka rurka i ognia:-D
staf - Nie Sty 03, 2010 20:14

hvil napisał/a:
baw sie w hydraulika rzeznika:-D kątóweczka rurka i ognia:-D

Chyba najlepszy sposób z wszystkich przez nas tu [podanych :smile:

faecd - Nie Sty 03, 2010 21:17

giewu napisał/a:
obawiam się, że musisz zacząć rozglądać się za nowym akumulatorem :roll:
bzdura

mcjg napisał/a:
najlepiej wymienić klemy. Koszt kilku zł.
koszt ok 10zl, po 5 zł sztuka

hvil napisał/a:
poszukaj rurki miedzianej
dokladnie, najtaniej i najszybciej, tylko pamietaj, posmarowac wszystkie powierzchnie stykowe wazelinka lub pasta miedziana co by styki nie zasniedziały.
AndrewS - Nie Sty 03, 2010 21:53

faecd napisał/a:
posmarowac wszystkie powierzchnie stykowe


wazelina nie smaruje sie powierzchni styku, tylko zewnetrzne widoczne czesci klem,
kiedys posmarowalem gdzie tylko mozna, efekt przy probie odpalenia slyszalem tylko ochocze stukanie automatu, jednym slowem wazelina to izolator

staf - Nie Sty 03, 2010 21:57

AndrewS napisał/a:
wazelina nie smaruje sie powierzchni styku, tylko zewnetrzne widoczne czesci klem,

Jestem tego samego zdania. Wazelina ma zabezpieczyć przed tworzeniem się nagaru.

szoso - Nie Sty 03, 2010 22:18

słyszałem że nie powinno się smarować biegunów akumulatora czymkolwiek przed przykręceniem klem i styk powinien być suchy a dopiero po przykręceniu można posmarować by nie śniedziało
faecd - Nie Sty 03, 2010 22:19

AndrewS, nie badalem izolacyjnosci wazeliny osobiscie ale taka porade dostalem w motoryzacyjnym wiec kupilem wazeline, oblecialem nia styki na aku jak i rowniez polaczenia pompek spryskiwaczy i halogenow w zderzaku, dziala jak tralala:)
Brt - Pon Sty 04, 2010 09:46

Najpierw się czyści, póżniej skreca wszystko na sucho, a na koniec górę klem można posmarować wazeliną, aby zabezpieczyć całośc przed wodą itp ... A co do za luźnej klemy to podłożyć coś trzeba i wystarczy ... nawet przysłowiowe "złotko z czekolady" ;) A te klemy za kilka PLN, to o :dupa: rozbić ... zazwyczaj badziewie
szoso - Sob Sty 09, 2010 16:59

tak więc dzisiaj zrobiłem to w końcu bo miałem problemy z uruchomieniem silnika pewnie przez luźną masę :neutral:
pod klemę plusową podłożyłem blaszkę miedzianą
niestety klemę minusową musiałem wymienić na nową bo się rozwaliła
dzięki wszystkim za pomoc :smile:

blue827 - Sob Sty 09, 2010 19:50

ja wymieniłem na klemy samozaciskowe, kiedyś ~20zł w norauto. Nie smaruję niczym, i nie zauważyłem tworzenia się białego nagaru, myślę że jest to związane ze szczelnością danego akumulatora. Albo z prądem ładowania, u mnie akurat jest dosyć słabe napięcie ładowania: 13.8V.


mcjg - Nie Sty 10, 2010 11:19

blue827 napisał/a:
ja wymieniłem na klemy samozaciskowe
miałem kiedyś takie w maluchu. O kant d..y rozbić.
szoso - Nie Sty 10, 2010 12:29

ja kupiłem takie czyli praktyczne i najprostsze za 10zł na Orlenie :smile:
i takie są najlepsze i spełniają swoją rolę a nie jakieś tam wynalazki śrubkowe