Zobacz temat - [R75] Jak odpowietrzyć układ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jak odpowietrzyć układ?

Buleczka1988 - Sob Sty 23, 2010 14:10
Temat postu: [R75] Jak odpowietrzyć układ?
Witam!
Mam mały problem, ponieważ brakło mi paliwa a ze mam zepsutą kontrole paliwa to kręciłem rozrusznikiem i najprawdopodobniej zapowietrzyłem układ.
Moim pytaniem czy da sie go odpowietrzyc samemu,i jesli tak to jak to zrobić?i czy mozna naprawic zepsuty licznik paliwa?wskazówka opada do pewnego momentu i wtedy stoi w miejscu;/
Prosze o szybką pomoc ponieważ samochód stoi mi na podwórku i ani myśli odpalić;/
Pozdrawiam

apples - Sob Sty 23, 2010 14:19

1 Sposób.
Odkręć filtr paliwa i zalej go ropą.
2. Przekręcaj parę razy w odstępach ok 10-15s kluczykiem bez odpalania auto. Tak aby ruszył tylko rozrusznik. Myślę że za 5 razem odpali.
Lepszy sposób nr1.
Jak nie odkręcisz samego filtra to wlej ropę przez otwór obok wtyczki z kablami.

staf - Sob Sty 23, 2010 14:20

Tak jak pisze apples, Wiecej o tym sposobie dowiesz sie z szukajki :/
Dziadek - Sob Sty 23, 2010 14:21

Z tego co wiem,a wiem to od kolegów z Forum,układ paliwowy w R75 odpowietrza się sam,inaczej jest w układach wolnossących.Po wymianie filtra paliwa pokręciłem trochę dłużej i odpalił.
apples - Sob Sty 23, 2010 14:21

Tylko czysta ropą go zalej. Żadną spuszczaną z wiadra. :wink:

Dziadek Nikt z nas nie pisze że się nie odpowietrzy sam. Bo tak na pewno będzie. Chodzi tylko by niepotrzebnie nie kręcić silnikiem. Tym bardziej w takiej temperaturze.

Buleczka1988 - Sob Sty 23, 2010 14:28

A czy to mozliwe ze przyczyną moze byc cos innego?dość ciezko mi odpalał na mrozie powyżej -10... Zadna kontrolka błędu sie nie pokazała gdy zgasło mi auto.
apples - Sob Sty 23, 2010 14:30

To tak jak mi :wink: Dzisiaj go ciągałem :beczy:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49263

domel-x - Sob Sty 23, 2010 14:41

po wymianie pompy wysokiego ciśnienia w moim r też sie sam odpowieczył ,tylko chwile dużej przyczymałem rozrusznik :wink:
MaReK - Sob Sty 23, 2010 15:24


Administrator MaReK informuje

[b]Buleczka1988 [/b]! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji



Rowan - Sob Sty 23, 2010 20:11

domel-x napisał/a:
po wymianie pompy wysokiego ciśnienia

Po co wymieniałeś? Co się działo?

kris-tofer - Sob Sty 23, 2010 22:29

Toć wystarczy zapłon tylko włączyć bez kręcenia silnikiem i pompka paliwa już chodzi zatem się sam odpowietrzy. Czy źle mówię?
domel-x - Sob Sty 23, 2010 23:47

Rowan, głowiczkami ciekła ropa,uszczelnienie 470zł wiec wolałem za 2500zł całego anglika kupić i tylko przełożyć :wink:
Rowan - Nie Sty 24, 2010 12:07

domel-x, to jaki tam przebieg masz? A jakie były objawy? Gasł, ciężko odpalał, miał tryb awaryjny? Kurcze ja najbardziej rozwaloną pompę widziałem w HDI jednym. Odpalał, normalnie jeździł, ale gasł, a przyczyną były wtryski. Ale pompa choć miała spory luz osiowy to i tak robiła normalnie ciśnienie, choć już sporo wolniej. Przebieg był 240kkm.
domel-x - Nie Sty 24, 2010 12:29

Rowan, przebieg tu nic niema wspulnego,nowe auta sie psują,wszystko chodziło ok.może przy granicy górnych obrotów był słabszy, zaczeło mi sie pocić w tym miejscu,

po jakimś czasie wiecej,pompiarz powiedział ze to standart i czesto to robi tylko za uszczelke 470zł +200 wyjecie i włożenie :twisted:
te same pompy są w wielu silnikach CR kumpel ma w renówce

apples - Nie Sty 24, 2010 13:13

kris-tofer niestety nie masz do końca racji. Pompka poda paliwo, ale w układzie jest powietrze które musi zostać gdzieś wywalone. Więc pompa poda tylko tyle paliwa ile da się jej ścisnąć powietrza. Dalej wszędzie będzie niestety powietrze. Pompa, listwa, wtryski będą zapowietrzone do momentu aż nie dotrze z filtra do nich ropa. Dlatego wskazane jest zalanie filtra ropą aby zmniejszyć ilość powietrza w układzie.

domel-x czy samemu nie mogłeś wymienić?

domel-x - Nie Sty 24, 2010 19:02

apples, we dwoje ,ok 5 h
apples - Nie Sty 24, 2010 19:05

Pompę wyciągałeś?
Przy okazji. Możesz jeszcze odczytać numery z Twojego drążka.

domel-x - Nie Sty 24, 2010 19:23

przekładka pompy 5h,a z angola sam kumpel mechanik wyciągał bo bał sie ze zębatka wpadnie i bedzie dupa z rozrządem,ale ładnie sie opiera i można pompe śmiało wyciągać,

oglądałem dokładnie drążek i niema zadnych numerów :bezradny:

Rowan - Pon Sty 25, 2010 09:08

domel-x napisał/a:
przekładka pompy 5h,a z angola sam kumpel mechanik wyciągał bo bał sie ze zębatka wpadnie i bedzie dupa z rozrządem,ale ładnie sie opiera i można pompe śmiało wyciągać,

Ale przecież w każdym CR pompa napędzana jest z paska, czyli rozrząd tutaj nie ma nicdo tego, bo wtrysk jest sterowany i tak elektronicznie.

domel-x - Pon Sty 25, 2010 10:26

Rowan, z paska ?? mylisz się z łańcuszka



ta zebatka zostaje akurat w środku,baliśmy sie własnie zeby niewpadła w blok silnika


gdzie czerwona strzałka jest tam zaslepka na imbus ,i tam odkrecasz na osi pompy zebatke zeby pompa wyszła

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 10:26 ]
jednak miałem racje

Rowan - Pon Sty 25, 2010 14:11

domel-x, o kurcze :shock: CDT tam nie rozbierałem HDI i DCI tak i tam byłą pompa napędzana z paska od alternatora, wymiana bajka jak na tak ważną część silnika.