Zobacz temat - [r45 2.0 tdi]i znowu ta temp albo .....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45 2.0 tdi]i znowu ta temp albo .....

masin - Pią Sty 29, 2010 18:43
Temat postu: [r45 2.0 tdi]i znowu ta temp albo .....
Witam mam problem chyba jak wiekszosc diesli.MIanowicie jak zaczely sie mrozy ok - 20 to mi nie odpalil dodam ze to bylo rano , a popoludniu juz dal rade.nastepnego dnia przy - 22 odpalil i po przejechaniu 1 km zgasl.Po wpsikaniu auto starta odpalil ale wcale nie mial mocy i po przekroczenie 2500 tys obroitow gasl.no i nastepnego dnia nie odpalil.
Poczekalem az zrobi sie cieplo (2 dni okolo 0)wykrecilem filtr paliwa i zabralem go do domu i ogrzalem(byl wymieniony ok 1 miesiac temu razem ze swiecami) no i myslalem ze bedzie ok
a tu dupa.kreci i nic nawet na moment nie zalapie.sprawdzilem i wiem ze paliwo za filtr dochodzi a co sie dzieje dalej to juz nie wiem.


i tu sie zaczynaja moje pytania
w jakiej tem rostapia sie parafina?
iczy mogla zamarznac gdzies jeszcze niz tylko w filtrze np pompa czy gdzies indziej za filtrem?
bo jesli tak to jszcze zostaje ogrzanie go w ogrzewanym garazu
chyba zae jeszcze cos innego sie zepsulo?


prosze o pomoc bo juz jestem 1 tydz bez samochodu

praktis - Pią Sty 29, 2010 19:02

Sprawdź gruszkę, lubi się zapychać. Dolej 5 litrów benzyny na pełen zbiornik paliwa. Z filtra po nagrzaniu spuściłeś parafinkę?

A tak wogóle to mógłbyś przejrzeć tematy, na ostatnich kilku stronach było dużo tematów o trudnościach z odpalaniem diesli, po co odrazu zakładać temat? Nie ma po co wyważać otwartych drzwi :smile:

Pozdrawiam.

Mix - Pią Sty 29, 2010 20:40

Prawdopodobnie zapowietrzył się układ paliwowy. Dziś to przerabiałem. Auto stało w cieple od środy, ale dopiero dziś miałem wystarczająco dużo czasu i cierpliwości, żeby się za to zabrać. Najpierw podpompowałem gruszką paliwo, aby wytworzyło się większe ciśnienie. Później poluzowałem lekko nakrętki przy przewodach od wtrysków, ale tam odrazu pojawiło się paliwo (więc w moim przypadku nic to nie dało). Później zacząłem kręcić z gazem w podłodze. Gdy zaczął załapywać (a w sumie trwało to z dobre 30 sekund lub więcej) zacząłem pulsacyjnie wciskać gaz do dechy, w momentach, gdy załapywał. Odpalił, chwile poszarpywał, ale po minucie nadawał się już do jazdy :wink:
Te 30s. to oczywiście nie na raz. Zaczął załapywać, przestawałem kręcić, podpompowałem gruszką ropę i znów 10s. kręcenia itd...

masin - Pią Sty 29, 2010 21:06

to juz jakis poczatek w mojej dlugiej udrece
a jak sie odpowietrza ten uklad,tylko te nakretki sie luzuje?
od czego mogl sie zapowietrzyc?
musze to zrobic jutro bo ma byc ok 0 albo nawet na + takze mam ostatnia mozliwosc.

Mix - Pią Sty 29, 2010 21:14

Zapowietrzył się od zamarzniętego paliwa. Możliwe, że przytkany jest gdzieś parafiną - za filtrem. Spróbuj odkręcić lekko nakrętki (pojedynczo) i podpompuj gruszką lub zakręć parę razy rozrusznikiem.
masin - Pią Sty 29, 2010 21:33

a powiedz mi jeszcze ciezki jest dostep do tych nakretek bo ja pod blokiem raczej ne mam dostepu do specjalistycznego sprzetu :/
a jesli zamarzlo mi cos za filtrem to jak jest szansa ze odtajeje mi to na dwoze w temp ok 0 stopni.czy nieuniknione bedzie wjchac go ogrzac?

Mix - Pią Sty 29, 2010 22:31

Dostęp jest stosunkowo łatwy - klucz płaski 17. Jak masz możliwość to lepiej wstaw auto do ciepłego
masin - Nie Sty 31, 2010 12:30

no i juz jestem po zabiegu odpowietrzania,nie wiem jak powinno byc ale przy 1 trysnelo dopiero jak pokrecilem ok 2 moze 3 sekundy,
2 wtrysku nie moglem poluzowac i dalem sobie spokoj
3 wtrysk poplynelo zaraz jak zaczolem odpalac
a 4 jak tylko odkrecilem
i zabieram sie za odpalania a tu mi akumulator padl:-(ale bede go mordowal jeszcze dzisiaj wieczorem

no ale jak juz poplynelo paliwo filtr ogrzany to chyba juz powinien odpalic,czy jednak nieuniknione bedzie odstawienie go do cieplego garazu?

Mix - Nie Sty 31, 2010 12:54

Spróbuj naładować aku. Jak nie zagada, to zostaje ciepły garaż. Zobaczysz, może będzie dobrze po samym podładowaniu. Powodzenia :grin:
masin - Nie Sty 31, 2010 13:15

oby tak jak juz sie naladuje to dam znac czy cos sie dalo zrobic czy juz jutro bedzie sie wygrzewal.

a z tymi wtryskami to tak powinno poplynac to paliwo ? i jki powinno byc ciasnienie bo u mni na poluzowanych nakretkach to poplynelo a nie powoinno zdrowo siknac?

borek88 - Nie Sty 31, 2010 16:28

nie chce otwierac nowgo tematu wic zapytam tu
mam krotko swojego dieselka iDT r45 2000r i rano po calonocnym spoczyku lub po 8h pod praca ma dosc ciezko odpalic przy ujemnych temperaturach od -5C do nawet ostatnio 2-3stopni na plusie. kreci dosc dlugo mi sie wydaje (wczesniej nie mialem diesla) okolo 10sekund w pewnym momecie tak jakby juz zalapal ale to jednak nie jest wlasciwe odp i jeszcze 2-3sek musze krecic i dopiero odpala. caly zabieg jest przy pierwszym kreceniu (swiece grzeje na raz zgasa kontrolka i czekam jeszcze do tego pstykniecia i dopiero krece) i boje sie wiekszych mrozow jak to bedzie mi odpalac:/
aku mam nowke centre future 77ah/760A
czy wasze auta maja tak samo chodzi mi o iDT, czy moze musze sie zabrac za wymiane swiec lub czegos innego. jak samochodem wroce np pod dom z pracy to nawet po 3moze nawet 4h pali po sekundzie max 2s.
wedlug licznika ma 165tys km a wymiana rozrzadu niby z wszystkimi filtrami olejami przy chyba 158czy tam 157tys nie wiem czy swiece byly wymieniane

sTERYD - Nie Sty 31, 2010 16:31

spróbuj podpompować gruszką przed porannym kręceniem, jak pomoże, to zaworek zwrotny przepuszcza.
szukanie nie boli :cool:

masin - Nie Sty 31, 2010 21:54

no i juz jestem po odpowietrzeniu i naladowany ma akumulator.



NO I POMOGLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bylo dokladnie tak jak u ciebie pedal w podlodze i powoli lapie no i wkoncu odpalil.pojezdzilem roszke i dolalem preparatu firmy stp i dla pewnosci 2,5 litra benzynki na pelny bak i mam nadzieje ze bedzie jutro rano ok.

borek88 - Nie Sty 31, 2010 22:06

pewnie razaz bedzie lincz ale gdzie ta gruszka sie znajduje?? jesli sTERYD pisales to do mnie.
moze jestem slabym lub zadnym znawca ale rozumie ze podpompowanie ta gruszka zwieszy cisnienie paliwa tak?? i czy to naprawde ma jakis wplyw jesli temp otoczenia jest w poblizu zera??

sTERYD - Nie Sty 31, 2010 22:10

ta gruszka znajduje się na przewodzie paliwowym przed filtrem paliwa i nie zwiększy ciśnienia, tylko pchnie paliwo do pompy, tak, żeby ta nie musiała zaciągać z dalszej odległości.
temperatura może mieć o tyle znaczenie, że paliwo jest gęstsze i zaworek zwrotny może się nie domykać...

Mix - Nie Sty 31, 2010 22:38

masin, fajnie, że się udało :wink: Mój przypadek mnie nauczył, że nie należy (szczególnie w duże mrozy) wierzyć pracownikom stacji benzynowych, jak twierdzą, że ich paliwo w taki mróz w życiu nie zamarznie :mrgreen:
A BTW, jakbyś wciskał pulsacyjne gaz to by odpalił, te pare sekund wcześniej :grin:

borek88 - Pon Lut 01, 2010 17:13

rano w garazy temp -7 -9 grzanie swiec dziesiec sekund krecenia i nic. za drugim razem grzanie i po 2-3sek odpala.
8godzin pod firma i okolo 5 moze 4 na minusie i pomyslame ze poszukam tej gryszki. pompowalem kilka razy az zaczela robic sie twarda do samochodu grzanie swiec i ciach kilka sekund (krocej niz rano) i nic drugie grzanie znow krece i po kilku sekundach odpala powiedzmy okolo 5.
martwi mnie to troche bo znajomi maja diesle i duzo lepiej im odpalaja po pracy;/ wiec teraz zastanawiam sie czy te silniki juz tak maja czy co.
jeden ma lagune 99 w dci lub dti i pali mu igla choc ma niby przejechane wiecej niz ja
inny ma forda galxie w tdi i choc ewidentnie ma podjechany ten silnik to pali mu troche lepiej niz moj roverek.
zaznacze ze mam nowke aku 77ah/760a
nie wiem za co sie brac czy swiece czy cos innego
BTW te silniki sa na pompie czy pompowtryskiwaczach bo znajomy sie pytal a ja ciemny jestem;/

azer - Pon Lut 01, 2010 17:17

ja bym pojechał na boshowy KTS na sprawdzenie kątu wtrysku. Z tego co pamiętam powinien być ustawiony między 2 a 4

zerknij również tutaj
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#49

Jugol - Pon Lut 01, 2010 17:18

borek88, jeżeli mówimy o iDT, to są na pompie wtryskowej VP-30 Bosch'a- nieszczęsnej pompie ;>
borek88 - Pon Lut 01, 2010 20:25

nieszczesnej?? lubi sie psuc?? jak to sie objawia i jakie koszty sa z tym zwiazane
bede musial dorwac jakiegos dobrego mechanika zeby ustawil mi pompe i sprawdzil swiece

Jugol - Pon Lut 01, 2010 20:29

jest taka opcja na forum: szukaj , jest jeden ciekawy temat o VP-30 , mój zresztą :wink:
borek88 - Nie Lut 07, 2010 15:18

dzis mierzylem ze kumplem co jest mechanikiem amperozmiezem siwece
i sie okazalo ze na zadnej wskazowka nawet nie drgnela;/ wszystkie spalone
zdziwil sie ze wogole auto mi odpala i powiedzial ze silnik musi byc w dobrej kondycji:D
ale nie wiem czy to mozna laczyc i to prawda
chcialem zamowic u tomatem swiece zarowe i nie wiem ktore choc mam dobre zdanie o beru a ngk nie mam zadnego
co proponujecie
i czy one pasuja do mojej 45-ki iDT 101KM 2000r
Beru
ngk
jak dlugo sie czeka na paczke u tomateam??
wystarczy zamowic i wplacic kase czy musze dzwonic lub do niego pisac?? (dzis zamowie wieczorem i od razu placam kase czyli sianko jutro juz jest od rana
podpowiedzcie

Jugol - Nie Lut 07, 2010 16:19

borek88 napisał/a:
dzis mierzylem ze kumplem co jest mechanikiem amperozmiezem siwece
i sie okazalo ze na zadnej wskazowka nawet nie drgnela;/ wszystkie spalone
zdziwil sie ze wogole auto mi odpala i powiedzial ze silnik musi byc w dobrej kondycji:D
ale nie wiem czy to mozna laczyc i to prawda
chcialem zamowic u tomatem swiece zarowe i nie wiem ktore choc mam dobre zdanie o beru a ngk nie mam zadnego
co proponujecie
i czy one pasuja do mojej 45-ki iDT 101KM 2000r
Beru
ngk
jak dlugo sie czeka na paczke u tomateam??
wystarczy zamowic i wplacic kase czy musze dzwonic lub do niego pisac?? (dzis zamowie wieczorem i od razu placam kase czyli sianko jutro juz jest od rana
podpowiedzcie


...po pierwsze, to trochę dziwne, że wszystkie świece są padnięte :hm:
...po drugie większość poleca świece Beru ( które też zresztą ostatnio zakupiłem )
...po trzecie wystarczy przeczytać to : http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?a=regulamin
:taa:

borek88 - Nie Lut 07, 2010 22:19

Jugol, kolego powiedz mi jeszcze czy sa mechanicy ktorzy wyminiaja ta swiece za pompa bez jej zdejmowanie
ile jest taka przecietna cena za usluge wymiany 4swiec (zebym sie nie dal totalnie w ch.ja zrobic)
niby zadna nie chodzi z tych swiec wydaje mi sie ze od nowosci nie wymieniane a koles co od niego kupowalem auto to powiedzial mi szczerze ze tanie to tylko wizyty na stacjach sa tym autem a mechanicy w poznaniu strasznie drodzy. ze za rozrzad go skasowali niezle i pewnie za swiece tez chcieli i chlopak po pol roku uciekal z autem (a odpukac w niemalowane ale mi sie calkie autkiem jezdzi:D)
ciezko ma odpalic rano i po pracy
grznie na kilka razy nic nie daje pompowanie gruszka tez ale za to jak odpali i zgasze to za 2 razem prawie wogole nie kreci tylko od razu odpala

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 22:17 ]
i rozumie te beru z linku beda idealnie pasowac do mojego roverka??

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 22:19 ]
zamawiales u tomateam??
ile koszt przesylka poczta przy wplacie na konto bo chcialem wplacic calosc juz

Jugol - Nie Lut 07, 2010 22:35

borek88 napisał/a:
Jugol, kolego powiedz mi jeszcze czy sa mechanicy ktorzy wyminiaja ta swiece za pompa bez jej zdejmowanie
ile jest taka przecietna cena za usluge wymiany 4swiec (zebym sie nie dal totalnie w ch.ja zrobic)
niby zadna nie chodzi z tych swiec wydaje mi sie ze od nowosci nie wymieniane a koles co od niego kupowalem auto to powiedzial mi szczerze ze tanie to tylko wizyty na stacjach sa tym autem a mechanicy w poznaniu strasznie drodzy. ze za rozrzad go skasowali niezle i pewnie za swiece tez chcieli i chlopak po pol roku uciekal z autem (a odpukac w niemalowane ale mi sie calkie autkiem jezdzi:D)
ciezko ma odpalic rano i po pracy
grznie na kilka razy nic nie daje pompowanie gruszka tez ale za to jak odpali i zgasze to za 2 razem prawie wogole nie kreci tylko od razu odpala

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 22:17 ]
i rozumie te beru z linku beda idealnie pasowac do mojego roverka??

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 22:19 ]
zamawiales u tomateam??
ile koszt przesylka poczta przy wplacie na konto bo chcialem wplacic calosc juz


...proponuję użyć opcji: szukaj, na forum znajdziesz sporo odpowiedzi na w/w pytania, a jak nie znajdziesz, zakładasz nowy temat, a co do sklepu TomaTeam, dostałeś odpowiedź w poprzednim poście, jak masz problem z diagnozą autka, to do PHJOWI masz ok. 90km, więc wystarczy się umówić i podjechać :ok:

borek88 - Sro Lut 10, 2010 21:56

dzis przyszy swiece wiec pojechalem do mechanika sie umowic z nim a ze mial czas to wymienil mi od reki swiece tyle ze tylko 3
4 za papa wykrecil ale nie chciala wyjsc (musial wyginac klucz:D)
i jutro ma mi wyminic ostatnia szuke tyle ze chce pape odkrecac (poluznic jesli to cos da)
wplyw na odpalanie okaze sie jutro rano

Jugol, szukajka wszystkiego niedaje
a zakladanie co roz nowych tematow tylko komplikuje uzywanie tego forum

Jugol - Sro Lut 10, 2010 22:03

borek88 napisał/a:
Jugol, szukajka wszystkiego niedaje
a zakladanie co roz nowych tematow tylko komplikuje uzywanie tego forum

...to nie do mnie, jak Ci coś nie pasi, są moderatorzy i admini :taa:

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 22:03 ]
borek88 napisał/a:
i jutro ma mi wyminic ostatnia szuke tyle ze chce pape odkrecac (poluznic jesli to cos da)

...poluzowanie pompy nic mu nie da, daj sobie spokój z tą 4-tą świeczką, bo jak Ci kąt wtrysku poprzestawia to i nowe świeczki Ci nie pomogą :ok:

borek88 - Sro Lut 10, 2010 22:32

:/ tego konta sie obawialem ale ja sie nie znam gadalem z nim i powiedzial ze wszystko bedzie ok
ja nie mam pretensji do ciebie poprostu mowie jak jest:D ale lepiej tak niz nic;p

kurde zmartwiles mnie max tym kontem wtrysku;/

Jugol - Sro Lut 10, 2010 22:40

borek88 napisał/a:
:/ tego konta sie obawialem ale ja sie nie znam gadalem z nim i powiedzial ze wszystko bedzie ok
ja nie mam pretensji do ciebie poprostu mowie jak jest:D ale lepiej tak niz nic;p

kurde zmartwiles mnie max tym kontem wtrysku;/


..jeżeli mechanik wie co jest na rzeczy- to bądź spokojny o kąt, i nie martw się chopie, bo nie zaśniesz :ok:

borek88 - Sro Lut 10, 2010 22:53

no juz nie bede mogl bo nie wiem czy ma wymienica ta 4 ale to znajomy ojca.
doswiadczony mechanik choc nie wiem czy ma jakies sprzety do ustawiania tego konta;/

kasjopea - Sro Lut 10, 2010 22:58

borek88, zobacz sobie to http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#89
borek88 - Sro Lut 10, 2010 23:04

kasjopea, juz to czytalem ale jakos ni jak sie to ma bo odkrecic sie odkrecila ale sie swieca klinowala o pompe
w iDT chyba nie da sie bez odkrecania pompy
tylko jak sie ma odkrecenie pompy do jej konta i pozniejszej sprawnosci;/

kasjopea - Sro Lut 10, 2010 23:07

Kąta kolego :wink:

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 23:07 ]
Jeżeli tak sprawa wygląda, to lepiej posłuchać kolegów i wymienić 3.

Jugol - Sro Lut 10, 2010 23:12

borek88 odezwij się do mnie na gg, wytłumaczę Ci co i jak z tą 4- świecą, kątem i pompą :ok: