Zobacz temat - [r416] jakie felgi i opony
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [r416] jakie felgi i opony

smarzuch - Sob Sty 30, 2010 20:02
Temat postu: [r416] jakie felgi i opony
witam mam pytanko która z tych konfiguracji była by odpowiednia do mojego autka a może wszystkie ?

opony 185/60 R14 - felgi r14 6j et 38
opony 185/60 R14 - felgi r14 6.25j et 35

proszę o jakieś podpowiedzi ewentualnie sugestie :razz:

Krzysi3k - Sob Sty 30, 2010 22:24

Przy takim rozmiarze nie ma to znaczenia. Podejdzie.
PopaY - Sob Sty 30, 2010 23:07

Moim zdaniem małe. Jeśli naprawdę chcesz mieć taki rozmiar koła (14") to opona powinna mieć szerokość 195 lub przy szerokości 185 profil powinien wynieść 65 (co oczywiście będzie brzydko wyglądać).
smarzuch - Nie Sty 31, 2010 07:49

a może 195/50 r 15 felga et38 ? przy tych wcześniejszych rozmiarach myślałem o lekkim obniżeniu samochody myślicie ze lepiej by to wizualnie wyglądało?? głównie chodzi o to ze mam nowe opony 185/60 i chciałbym kupić jakieś felgi co byście doradzili :?:
Krzysi3k - Nie Sty 31, 2010 10:24

Zawsze z obniżonym zawieszeniem ładniej wygląda. Ale żeby kupować koła 14" i obniżać to trochę wybuchowa mieszanka. Jak chcesz żeby ładnie wyglądało to przynajmniej felga 16" i obniżenie i będzie super.
Co do 185/60 to jest straszliwie duży kapeć, ale na felgę 14" i rozmiar 5,5" będzie w sam raz.
Z 15" będzie oczywiście dużo ładniej wyglądało. Tylko powiedz jeszcze jaka szerokość tej felgi, bo nie ręcze, że przy ET38 i gumie 195 nie będzie tarło. Chociaż w R400 jest chyba lepiej niż w R200/25.
Na oponę 185/60 powinna iść felga od 5" szerokości do 6,5" szerokości.
Tu masz kalkulator:
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Niżej jest ten szer. opony=szer. felgi.

PopaY - Nie Sty 31, 2010 10:38

Na oponę 185 to 6,5" felga to lekka przesada. Ja bym nie dawał większej jak 6, a mniejszej niż 5,5. Ja do opony 205 mam feglę 6,5. Wiem, że można, ale ja osobiście na pewno bym takich nie dał. Zresztą nie do końca ten przelicznik jest ok, bo podaje, że minimalna felga do opon 205/45R16 to 7", a tabela poniżej świadczy o tym, że zalecana jest 6,5", a minimalna 5,5" :P


Krzysi3k - Nie Sty 31, 2010 10:52

Napisałem dokładnie to, co wkleiłeś. Od x do y. A rozmawiamy o rozmiarze 5,5", więc mówiłem żeby nakładać. Taki rozmiar mają fabryczne 15" Rovera i kapeć 185.
Poza tym nie jest tak jak mówisz. Profil też ma znaczenie... nie tylko szerokość.
Jakich byś nie dał? ;)
Bo nie wiem o których mówisz. 185/60/R14 byś nie dał na felgę 14x5.5?
Nie mówimy tu o wyglądzie, tylko czy będzie pasowało.
Więc mówię: będzie w sam raz, ale będzie wyglądało niefajnie.

PopaY - Nie Sty 31, 2010 10:57

Na 185/60r14 nie dałbym 6,5 jaką podaje ta strona. Napisałem przecież :P Chodziło mi o tą stronę. Dla mnie 6,5" na oponę 185/60R14 to "lekka" przesada. 5,5 ok. Ja zimówki mam na 6", ale i felga większa, bo 15".

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 10:57 ]
Aha, wg Ciebie felga 16" 6,5J jest nieodpowiednia do opony 205/45R16? ;)

smarzuch - Nie Sty 31, 2010 11:19

hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?
Krzysi3k - Nie Sty 31, 2010 11:23

Ale przecież mówię jasno to jest górna granica!
Nikt Ci, ani nikomu nie każę nakładać, tylko mieści się w normach.
German style, oni mimo tego, że nie jest to bezpieczne naciągają wąską gumę na szeroką felgę. Nie jest to zalecane, ale da.
A na felgę 16x6.5 ja kupuje rozmiar 195/45/R16. Nie dość, że jest lepszy na felgę 6,5" to jeszcze ten rozmiar jest chyba stosunkowo najtańszym rozmiarem. Nawet nie wiem dlaczego.

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:23 ]
smarzuch napisał/a:
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to żeby było ok i jakie et ?


Nie wiem jak w R400, ale u mnie musi być ET45 i 195/45, bo inaczej trze.
W R400 jest pewnie lepiej, ale to musi ktoś potwierdzić.

PopaY - Nie Sty 31, 2010 11:35

Wydaje mi się, że R400/45 mają troszkę więcej miejsca w nadkolu niż R200/25. Stąd rozmiar kół jest nieco większy fabrycznie.

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:31 ]
smarzuch, do R400 zalecana opona to 205/45R16. Możesz wrzuciś tańszy zamiennik 205/50R16, ale zwiększy się nieco śrenica koła i wówczas musiałbyś miec idealne ET felgi czyli 45. Przy oponie 205/45R16 Et felgi musi wynieść między 40, a 45. Jak smok palić nie będzie i nie straci mocy. To rozmiar fabryczny przecież i wagą nie odbiega zbytnio od standardowego koła 195/55R15 ;)

PS. jak masz instrukcję obsługi to zajrzyj na ostatnie strony, tam masz dane techniczne i wszystko czarno na białym ;)

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:35 ]
Rozmiar kół dla R45/R400:

5.5Jx14 (stal i alu) -> 185/65/R14
6.0jx15 (stal i alu) -> 195/55/R15
6.5Jx16 (alu) -> 205/45/R16, 205/50/R16
7Jx17 (alu) -> 205/45/R17

Zawsze najlepszym ET jest wartość 45. Wartości nieco niższe, ale nie przekraczające 38 też są dopuszczalne w zalezności od wielkości koła.

greg-si - Nie Sty 31, 2010 12:05

smarzuch
jeśli chcesz koniecznie 14' to kup oryginalne felgi i po problemie. Sporo przyjeżdża do polski anglików że felgi znajdziesz bez problemu.

PopaY, nie wiem skąd Ty bierzesz takie informacje

w R400 oryginalnie były
175/65 R14
185/60 R14
185/55 R15
195/55 R15
ET 45
żadne inne. 16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana. I kolejna brednia że waga 15' i 16' jest taka sama. Nie wspominając o oporach toczenia...

PopaY - Nie Sty 31, 2010 12:14

A niby dlaczego nie może być zalecana??? To, że Ty nie jeździsz na 16-tkach to nie znaczy, że nie można! Wiele osób z klubu ma 16" z oponami 205 właśnie w R400 i jakoś nikt nie narzeka. A rozmiar 205/45R16 odpowiada rozmiarowi fabrycznemu. Waż wyrazy rozsądniej, bo "brednia" to duża przesada. Waga 15" i 16" w podobnej specyfikacji rózni się nieznacznie, w sumie nie przekraczając 1kg na wszystkie 4 koła. Zależy od użytych felg i opon, ale skąd Ty masz o tym wiedzieć skoro "16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana- prawda? ;)
Krzysi3k - Nie Sty 31, 2010 12:18

greg-si napisał/a:
16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana.


Taaa, a te nazywane przez angoli Hairpins 16" oryginalne?
http://roverki.pl/modules...5&orderby=dateD o właśnie te.

greg-si - Nie Sty 31, 2010 12:34

PopaY, umiesz czytać ze zrozumieniem czy nie? Jak masz zamiar komentować jakoś moje wypowiedzi to czytaj całość.
Napisałem wyraźnie że oryginalnie były max 15'. Tak wynika przynajmniej z cennika niemieckiego na 98r. A to że ktoś sobie wsadził 17' czy 18' to już jego sprawa. Fakt jest taki że z salonu nie dało się wyjechać na 16' rovera.
W przeciwieństwie do Ciebie wiem jakie czynniki składają się na opory toczenia.

Krzysi3k, mając jakiś czas temu w rękach niemiecki cennik R400 nie było w nim możliwości dokupienia nawet za dopłatą felg 16'
Jak to wyglądało w anglii nie wiem. Ja te felgi widziałem tylko i wyłącznie w MG oryginalnie. Nigdy w R. A wiem że ten znaczek rovera przełożyć to minuta roboty :)

Jak spotkam kumpla który miał te cenniki to wrzucę ich skan (cenniki z niemieckiego salonu z 98r dla R200 i R400).

PopaY - Nie Sty 31, 2010 12:44

No tak, bo przecież Rover i MG to marka niemiecka i prawdziwe są tylko cenniki niemieckie :P Mnie nie musisz uczyć co to są opory toczenia, ja Ci próbuję udowodnić, że nie zawsze Ty masz rację choć zawsze Ci się wydaje, że masz :P

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 12:44 ]
http://roverki.pl/modules...showgall&gid=47 może choć raz byś zajrzał :P

marcin316 - Nie Sty 31, 2010 12:52

Moje zdanie w kwestii o którą pyta smarzuch jest takie, że proponowane opony są trochę przymałe do czterysetki, dodatkowe obniżenie może dać mało ciekawy efekt.

Jeśli autor myśli o obniżeniu samochodu to, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, proponował bym opony w rozmiarze 195/50/R15, a jeśli zawias miał by pozostać oryginalny, to 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Za 500 zł można już kupić ładne oryginalne Roverkowskie alumki.

greg-si - Nie Sty 31, 2010 13:07

PopaY, może i nie mam racji ale swoje wypowiedzi popieram o wiedzę a nie teoretyzowanie. Mnie obrazki nie przekonują bo jak napisałem zmienić ten znaczek to chwila roboty.

marcin316 napisał/a:
Jeśli autor myśli o obniżeniu samochodu to, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, proponował bym opony w rozmiarze 195/50/R15, a jeśli zawias miał by pozostać oryginalny, to 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Za 500 zł można już kupić ładne oryginalne Roverkowskie alumki.


Też bym proponował niezależnie czy obniży czy nie 195/50/15 lub 185/55/15. Są to sprawdzone rozmiary. Kumpel z forum ma pierwszy wariant ja mam drugi i w obu wypadkach jest ok choć pierwszy wygląda lepiej pod względem szerokości do wysokości. Bo wysokość gumy jest niemal identyczna. Przekłamania licznika również niewielkie.

faecd - Nie Sty 31, 2010 13:19

Cytat:
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?


na moim avatarze widac 16 calowe oryginalne felgi MG. et45 6,5cala szer. przy oponie 205 trze jedynie o plastikowe oslony nadkoli przy maksymalnym skrecie, a tak to jest spoko.

Moj R jezdzi na gazie i w lecie na takich oponach plus klimatyzacja pali ok 1,5 l gazu wiecej na 100. Komfort i dynamika bez zmian, auto na 205 wyglada solidniej ale bez przesady. Coz wiecej. Balem sie ze taki zestaw to bedzie za duzo dla R a jak sie okazuje jest w sam raz.

Co wiecej dzieki takim oponom zysujesz lepsza przyczepnosc na zakretach (ale i tak na oryginalnym zawiasie wychyla sie strasznie wiec nie potrzebne Ci to)

Ja na Twoim miejscu bym kupil 16 cali, ewentualnie ladne 15 (choc teraz na zime mam 15 i bez rewelki) do tego laczki 195, albo 195 przod 205 tyl :)

PopaY - Nie Sty 31, 2010 13:21

greg-si napisał/a:
PopaY, może i nie mam racji ale swoje wypowiedzi popieram o wiedzę a nie teoretyzowanie. Mnie obrazki nie przekonują bo jak napisałem zmienić ten znaczek to chwila roboty.
Wiedzę w znaczeniu przejrzanie cennika niemieckiego? Bez jaj :P Skoro na 16'tkach nie jeździłeś i nie jeździsz to chyba bardziej Ty, a nie ja teoretyzuję...
greg-si - Nie Sty 31, 2010 13:33

PopaY, człowieku weź się uspokój i zacznij przyswajać informacje...
Co z tego że nie jeżdżę na 16'? Ty też nie więc nie graj tutaj kozaka że masz w piwnicy jakieś 16'...
Napisałem wyraźnie i napiszę jeszcze raz ale ostatni może w końcu zrozumiesz... Nie widziałem żadnej 4`setki na 16' która by jeździła na takiej feldze jak podał Krzysi3k od nowości i nie ma w cenniku który widziałem nawet w opcji żadnej felgi 16'. Wbij sobie to w końcu do głowy.

Przepraszam wszystkich za tak niski poziom intelektualny moich postów w tym temacie ale musiałem się zniżyć do pewnego poziomu by wytłumaczyć to i owo.

PopaY - Nie Sty 31, 2010 13:44

Chyba do swojego, bo od zawsze uważasz się za geniusza choć do Einsteina Ci daleko, a nie możesz zrozumieć, że skoro Ty nie widziałeś i opierasz się na jakimś niemieckim cenniku to tak właśnie jest. Wystarczy dokładnie przeszukać forum oraz odwiedzić forum angielskie by wiedzieć, że R400 był na 16'tkach, ale nie - lepiej się wywyższać i obrażać innych bedąc "nieomylnym". Żal mi Ciebie, ale może jak Ci trochę lat przybędzie to nabierzesz nieco więcej pokory i przede wszystkim kultury. Tyle.
greg-si - Nie Sty 31, 2010 13:49

PopaY, w takim razie podziel się informacjami jakie posiadasz :)
faecd - Nie Sty 31, 2010 13:55

buhahahahahhahahaha

rover 400 na 16 calach z fabryki....chyba w ofercie specjalnej za doplata 50% wartosci auta.

PopaY, jestes strasznie irytujacym gosciem. Twoje porownania tez sa z gornej polki (co maja wypowiedzi greg-si wspolnego z fizyka relatywistyczna i Einstainem).

Po pierwsze. Mowa jest o dopasowaniu felg do rover 416. 14, 15 cali sa to wymiary standardowo zalecane przez producenta i na takich kolach wyjezdzaly rover serii 400 z fabryki. Istnieje mozliwosc zalozenia sobie nawet 17 cali czemu nie, z tym, ze wtedy opony prawie nie bedzie. 16 cali jest to rozmiar ciut wiekszy zarazem mieszczacy sie w dopuszczalnych granicach przy zmniejszeniu wysokosci opony. Auto wyglada ciekawiej, na solidniejszych kolach.

Po drugie. PopaY wymieniles ta zarowke podswietlenia tylnej klapy?

mi_sza1 - Nie Sty 31, 2010 15:33

nie kłócić sie!!! znałazłem taką stronkę.
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/rover/
I do 400 nie ma 16 i 17 calowych felg, ale do 45 i 25 już były, zakladamy z 45 i mamy od razu ze znaczkiem rovera.
Heh jest nawet 3,5*15 przy oponie o szerokości 125. Dobre.

Krzysi3k - Nie Sty 31, 2010 15:51

mi_sza1 napisał/a:
Heh jest nawet 3,5*15 przy oponie o szerokości 125. Dobre.

A to nie chodzi o dojazdówkę? :roll:

mi_sza1 - Nie Sty 31, 2010 15:54

A może i tak nie pomyślałem bo mam u siebie pełnowymiarowe na zapasie.
smarzuch - Pon Lut 01, 2010 11:14

hmm to chyba się na 15 zdecyduje jest do kupienia taki kpl. felgi 15" 4x100 7J , dwie opony 195 / 50 i 2-ie 195 / 55. zastanawiam sie jeszcze tylko na szerokością czy nie za szerokie :?: a i et 37 myślicie ze by były
faecd - Pon Lut 01, 2010 13:11

przy et 35, szer 7,5 cala i oponie 205, przednia os wystawala, tylna jeszcze jeszcze.

W takim razie jak masz opony 195, teretycznie 5mm do srodka
7,5-7cala daje 0,5 cala roznicy, co daje 0,25 cala do srodka czyli ok.8-9mm
et 37-et35 daje dodatkowe 2mm do srodka

w sumie 15-16mm do srodka...moze byc na styk :P czyli przednia os bedzie na rowni z karoseria lub delikatnie na wew/zew.

Czyli...spore pradwopodobienstwo, ze przy ugieciu rzedniej osi moze opona szorowac o nadkole ja bym nie bral tak szerokich felg mimo wszystko

marcin316 - Pon Lut 01, 2010 13:46

smarzuch napisał/a:
15" 4x100 7J , dwie opony 195 / 50 i 2-ie 195 / 55


Ażeby to normalnie wyglądało, to przy szerokości opony 195 felga powinna mieć 6", dla 185 5,5". Opony tzw. naciągane (za wąskie na daną felgę) będą wyglądać paskudnie w czterysetce.

Poniżej kilka ciekawych zestawów:

http://www.allegro.pl/ite...cali_4x100.html

http://www.allegro.pl/ite...x100_et_45.html

http://www.allegro.pl/ite...over_4x100.html

http://www.allegro.pl/ite...over_honda.html

http://www.allegro.pl/ite...r_4x100_mg.html

faecd - Pon Lut 01, 2010 14:01

ja mam 205 na 5,5 cala i opona wystaje nieco, tak jakby felga byla za waska. Oczywiscie nie wyglada to zle, ale sadze, ze takie 195 na 6,5 cala nie bedzie wygladalo zle, mozliwe, ze 195 na 7 calach tez bedzie przyzwoicie wygladalo.

205 na 7,5 calach feldze dalo sie nalozyc bez zadnego naciagania. I jeszcze rant ochronny byl dla felgi :)

marcin316 - Pon Lut 01, 2010 14:06

faecd napisał/a:
ja mam 205 na 5,5 cala i opona wystaje nieco


Nawet jeśli według Ciebie nie wygląda to źle, to pozostaje pytanie, jaki wpływ ma to na przyczepność opony, jej zużycie i trwałość. Mam tu na myśli nie tylko niewłaściwe zużycie bieżnika ale też rozkład obciążeń w poszczególnych jej warstwach.

faecd - Pon Lut 01, 2010 14:17

hehhe co ja napisalem :) mam opony 205 na 6,5 cala :)
smarzuch - Pon Lut 01, 2010 16:54

konkretnie chodziło mi o coś takiego
http://moto.allegro.pl/it...nami_tanio.html
czyli rozumiem ze 7 calowa mogła by być tylko opona szersza tak? a ma ktoś założone oponki 205- tki tył i przód czy to przesada :razz:
bo ten 1-wszy link ma 7j i to et jeszcze mniejsze niż te o których mówie

marcin316 - Pon Lut 01, 2010 20:03

O ile dobrze się orientuję, to felgi do Opla/VW mają minimalnie większy otwór centrujący niż w Roverkach. Różnica jest na tyle mała, że nie da się zastosować pierścienia centrującego.

Jeśli chcesz kupić felgi z oponami, to nie zapomnij zapytać sprzedającego o rok produkcji opon!!

Pływak - Pon Lut 01, 2010 20:20

VW ma 57,1 i są pierścienie centrujące 56,1-57,1...

P.S Proponuje założyć nowy dział z takimi tematami jak ten bo nie ma miesiąca, ze by ktoś się nie zapytał po raz N-ty "Czy te felgi będą pasowały". Już się boje co będzie na wiosnę jak się zacznie "tjuningowanie". Po za tym co ma felga 14" 6j wspólnego z tuningiem wizualnym? :lol:

smarzuch - Pon Lut 01, 2010 20:43

to są felgi z renaulta podobno. mniej więcej już wszystko wiem tylko co z tą 7-mio calówką będzie trzeć czy nie. bo nie zawsze jest możliwość przymierzyć .
faecd - Wto Lut 02, 2010 02:00

smarzuch, jak et 45 to bierz 7 cali, jak 35 albo 37 moze obcierac.

apropo tych felg
smarzuch napisał/a:
http://moto.allegro.pl/it...nami_tanio.html
brzydki stary model, jedna para opon pozal si boze, druga do wywalenia...juz lepiej kupic oryginalne roverowe!!!!

np. http://moto.allegro.pl/it...a_rover_25.html
http://moto.allegro.pl/it..._185_55_15.html <--takie mam na zime, jak chcesz fote r400 na tych felach wal na pw
http://moto.allegro.pl/it...0_45_4x100.html

albo 16 cali:
http://moto.allegro.pl/it...6_alufelgi.html <--takie mam na lato!!

Gonia - Wto Lut 02, 2010 07:56

PopaY napisał/a:
Na oponę 185 to 6,5" felga to lekka przesada. Ja bym nie dawał większej jak 6, a mniejszej niż 5,5. Ja do opony 205 mam feglę 6,5. Wiem, że można, ale ja osobiście na pewno bym takich nie dał. Zresztą nie do końca ten przelicznik jest ok, bo podaje, że minimalna felga do opon 205/45R16 to 7", a tabela poniżej świadczy o tym, że zalecana jest 6,5", a minimalna 5,5" :P

Obrazek


Zawsze oponę 195 zakładaliśmy na felgi 7-calowe i wyglądało super (nie był to german style). Koło wydaje się znacznie szersze (również opona). Dlatego wydaje mi się, że na rozmiar mniejszą oponę spokojnie da się założyć na 6,5 cala... ponadto nasz ZS ma fabrycznie 205 założone na 7,5 cala :P

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:28 ]
PopaY napisał/a:
Na 185/60r14 nie dałbym 6,5 jaką podaje ta strona. Napisałem przecież :P Chodziło mi o tą stronę. Dla mnie 6,5" na oponę 185/60R14 to "lekka" przesada. 5,5 ok. Ja zimówki mam na 6", ale i felga większa, bo 15".

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 10:57 ]
Aha, wg Ciebie felga 16" 6,5J jest nieodpowiednia do opony 205/45R16? ;)


Powtarzam się, ale 205/45R17 jest w ZS'ie po lifcie, fabrycznie na felgach 7,5J17.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:31 ]
PopaY napisał/a:


Zawsze najlepszym ET jest wartość 45. Wartości nieco niższe, ale nie przekraczające 38 też są dopuszczalne w zalezności od wielkości koła.

No to już się boję, ponieważ w wielu samochodach mięliśmy felgi 7J15 7J16 z ET 35-37... i wszystko fajnie jeździło.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:34 ]
smarzuch napisał/a:
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?


Odczucie mocy przy jeździe na wprost może trochę spaść, a spalanie nie będzie większe niż jakieś 0,3-0,5L/100 km. generalnie i tak będzie znacząco niższe niż podczas jazdy zimą na wąskich kapciach.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:37 ]
PopaY napisał/a:
"16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana- prawda? ;)


Rover 425Si miał fabrycznie felgi 16-calowe.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:41 ]
greg-si napisał/a:
PopaY, człowieku weź się uspokój i zacznij przyswajać informacje...
Co z tego że nie jeżdżę na 16'? Ty też nie więc nie graj tutaj kozaka że masz w piwnicy jakieś 16'...
Napisałem wyraźnie i napiszę jeszcze raz ale ostatni może w końcu zrozumiesz... Nie widziałem żadnej 4`setki na 16' która by jeździła na takiej feldze jak podał Krzysi3k od nowości i nie ma w cenniku który widziałem nawet w opcji żadnej felgi 16'. Wbij sobie to w końcu do głowy.

Przepraszam wszystkich za tak niski poziom intelektualny moich postów w tym temacie ale musiałem się zniżyć do pewnego poziomu by wytłumaczyć to i owo.


W Cabrio mamy 205/45R17 (7J17) i nic nie ociera, pasuje idealnie, wygląda obłędnie :P

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:46 ]
greg-si napisał/a:
PopaY, w takim razie podziel się informacjami jakie posiadasz :)


http://www.aronline.co.uk/images/rov425_01.jpg

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:47 ]
faecd napisał/a:
buhahahahahhahahaha

rover 400 na 16 calach z fabryki....chyba w ofercie specjalnej za doplata 50% wartosci auta.


Rover 425Si...

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:50 ]
mi_sza1 napisał/a:
nie kłócić sie!!! znałazłem taką stronkę.
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/rover/
I do 400 nie ma 16 i 17 calowych felg, ale do 45 i 25 już były, zakladamy z 45 i mamy od razu ze znaczkiem rovera.
Heh jest nawet 3,5*15 przy oponie o szerokości 125. Dobre.


17-ek nie było w Roverach 25 i 45... choćby dlatego, że nie ma dużych kapsli (na felgi 17-calowe) z logiem Rover... są tylko MG. Najmociejsze wersje Rovera 25 (GTi i Vi) mają 16 cali, podobnie jak Rover 45 V6.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:53 ]
smarzuch napisał/a:
hmm to chyba się na 15 zdecyduje jest do kupienia taki kpl. felgi 15" 4x100 7J , dwie opony 195 / 50 i 2-ie 195 / 55. zastanawiam sie jeszcze tylko na szerokością czy nie za szerokie :?: a i et 37 myślicie ze by były


http://forum.roverki.eu/g..._vehicle&CID=86
195/50R15, felga 7J15, ET coś ok. 37... na wiosnę będą do sprzedania (opony Uniroyal RainSport 2)... po prostu nie ma już samochodu.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:56 ]
faecd napisał/a:

http://moto.allegro.pl/it..._185_55_15.html <--takie mam na zime, jak chcesz fote r400 na tych felach wal na pw

ZTCP do tych felg potrzebne są specjalne śruby (szersze).

smarzuch - Wto Lut 02, 2010 08:04

Gonia które to są felgi te z rantem. fajne za ile by poszły z oponkami??
Gonia - Wto Lut 02, 2010 08:26

Tak, te z rantem. Opony kupione chyba jakieś 1,5 roku temu (uniroyal RainSport2 - 195/50R15). Muszę je odebrać z przechowywalni, ponieważ zostały tam, jak zmienialiśmy na zimówki. Samochód sprzedałam na zimówkach.

W kwestii ceny, nie zastawiałam się. W każdym razie felgi są proste, a opon wyglądały bardzo ładnie.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 08:26 ]
Swoją drogą, te drugie również mam :)

Pływak - Wto Lut 02, 2010 08:57

Gonia napisał/a:

No to już się boję, ponieważ w wielu samochodach mięliśmy felgi 7J15 7J16 z ET 35-37... i wszystko fajnie jeździło.


Tomi napisał/a:

7J15 przy ET35 i masz pewność, że będzie gitara ?! Ja tej pewności nie mam. Doświadczenie podpowiadam mi, że przy obniżonym zawieszeniu lub 2 osobach na tylnej kanapie może ocierać o wewnętrzne ranty tylnych błotników... co skutkuje wycinanie poprzez w.w. błotniki fajnych wzorków na boku opony :)

Nie ma takiej reguły, ale licz się z tym, że może tak być (w dwóch autach na takich rozmiarach tak było).


:]

Cytat:
ZTCP do tych felg potrzebne są specjalne śruby (szersze).

Tak mi właśnie cos nie pasowało bo oryginalne sferyczne nakrętki Rovera lepiej pasuja do obecnych BBS'ów niż do oryginalnych wyżej wymienionych felg z kaniaka. Mozesz napisac jaki dokładnie powinna miec wymiar nakretka pod te fegi?

Gonia - Sro Lut 03, 2010 00:32

Jak się samochód zapakowało pełny bagażnik i komplet osób, opona potrafiła przytrzeć o wewnętrzną stronę błotnika... ale po 4 latach jazdy na takich felgach nie było więcej efektów ubocznych poza lekkimi nacięciami na oponie (nie były one głębokie, aby miały w jakikolwiek sposób zagrozić bezpieczeństwu).

W kwestii śrub, były to śruby z zamontowaną na stałe ruchomą podkładką. Miały większe łepek i podkładka była również bardzo solidna. Różnica w śrubach była taka, że inne (uniwersalne) śruby, potrafiły wręcz wpaść w otwór na śrubę (ze względu na zbyt małą średnicę). Wymiarów nie pamiętam.

faecd - Sro Lut 03, 2010 00:51

Takie sruby o ktorych mowisz Gonia, to moga byc sruby do Forda Focusa zdaje sie. Kolega kupowal do R600. NIestety drogie jak piorun...
Haamre - Nie Cze 12, 2011 23:41

Witam,

u mnie w 400 z '98 sytuacja przedstawia się następująco - od czasu zakupu jeździmy na 175/65/R14, felgi borbet tego rodzaju - a więc o szerokości 6J, i ET38. :smile:

Fakt faktem, że (z racji niewiedzy dziadka, który zmieniał je w 2005 - oraz tego, że poprzednio takie były założone) są one za wąskie do tej felgi - jest ona szersza niż sama opona, więc raz, że głupio to wygląda, dwa - zamiast dotykać jezdni samym bieżnikiem, opona delikatnie dotyka jej także i kawałkiem krawędzi bocznej.

Z racji tego, iż felg nie zamierzamy zmieniać, przy wymianie opon zastanawiam się nad rozmiarem albo 185, albo 195 (185 wydaje się lepszy z ekonomicznego punktu widzenia - oraz faktu, że silnik 1.4 jest trochę słaby, a więc mniejsze opory toczenia wyjdą tylko na plus dynamice jazdy :wink: ), aczkolwiek miałbym następujące pytania:

- czy przy szerokości 185 mimo wszystko felga nie będzie trochę za bardzo "odsłonięta" z zewnątrz (np. osiągając jedynie krawędź opony, zamiast się za nią "chowając"), jednocześnie będąc podatną na otarcia/uszkodzenia?

- jakkolwiek fabryczny profil przy 185 był zalecany 60 - to biorąc pod uwagę mały rozmiar całości koła przy rozmiarze 175/65/R14 (wizualnie jest jeszcze sporo miejsca między powierzchnią opony a krawędziami błotnika/nadkolem), które to jest (przynajmniej według tego kalkulatora) większe od niego - czy byłoby możliwe założenie opony 185/65/R14, i jednoczesne uniknięcie ocierania - np. przy maksymalnych skrętach?

Pozdrawiam. :smile:

greg-si - Pon Cze 13, 2011 07:41

Haamre napisał/a:
185 wydaje się lepszy z ekonomicznego punktu widzenia - oraz faktu, że silnik 1.4 jest trochę słaby, a więc mniejsze opory toczenia wyjdą tylko na plus dynamice jazdy :wink:

A świstak siedzi....
Zmieniłem kółka ze 185/55/15 na 195/50/16 i nie zarejestrowałem ani gorszej dynamiki ani tym bardziej spalania. Ze spalaniem to paradoks. Pierwszy raz od kąt mam R czyli ponad 2,5 roku zszedłem ze spalaniem poniżej 7l/100km (6,7) i to na 16'.

Haamre - Pon Cze 13, 2011 12:50

Greg-si, obecnie mam spalanie (przy jeździe 100-130, ze zwalnianiem na wioskach) rzędu 6.1 (na trasie do Warszawy) - 6.5 :wink:
pipens - Wto Cze 14, 2011 17:23

I ja sie troszke włącze do rozmowy, jestem podirytowany co pisza ludzie ktorzy maja informacje wyssane z palca...

Zdjecie mojego R po naprawie oraz zmianie kółek



Felga: Ronal ''14 6J

Opony Pirelli 3000 175/65 Przód
Opony Pirelli 3000 185/60 Tył

Trasa z niedzieli: zalane PB95 za 50zl - cena paliwa 5,09zl

Przejechane dokladnie 163 km + powrót do mieszkania od dziewczyny 8 km.

Paliwa zostało przed rezerwa ( czerwona kreseczka )

PS: tak wiem, troszke mało wyraźne to zdjęcie i małe samo w sobie ale robione maszynką do mięsa - aparat tele :D

dax - Pon Mar 12, 2012 05:57

Czesc, czytam i czytam czyli do mojego rovera r400 podejda felgi rozmiar 15 opona 195 50 bez problemu? wczoraj montowalem zeby zobaczyc felgi kolegi r15 195 na 65 strasznie obcieraly i nawet nie bylem wstanie zrobic pelnego skretu wiec napewno opona 195 50 nie bedzie obcierac?
Kozik - Pon Mar 12, 2012 07:40

dax, nawet na 55 nie powinna obcierać, chyba że masz jakieś wymyślne te fele, jaką fele mają szerokość i ET?
luksik1000 - Pon Mar 12, 2012 08:34

dax na pewno nie będą obcierać. Ja w swoim miałem 195/55/15 a potem zmieniłem na 195/50/15 i było w porządku. Jeśli masz oryginalne fele r400 5.5Jx15 to najepiej by było założyć 185/55/15 ponieważ te szersze opony na tych felgach nie wyglądają zbyt pięknie. Teoretycznie tylko 1cm różnicy w szerokości ale wizualnie to jest różnica :wink:
Pazdzioch. - Nie Sie 11, 2013 21:31

Odkopie troszke temat by nie zakładać nowego. Mam do was panowie pytanie czy 8j x 17 ET35 R17 podejdą do R400 czy będą za szerokie ? Z góry dziękuje za odpowiedź :)
MMlodyMMechanik - Pon Lip 19, 2021 08:13

Super pomysłem byłoby kupienie opon wymienionych niżej i polakierowanie felg czarnym lakierem. Dobry lakier znajdziesz na https://m.warsztat24.pl