Zobacz temat - [R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?

fireman51 - Wto Lut 02, 2010 17:00
Temat postu: [R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?
Proszę o napisanie mi kilka informacji na temat silnika iDT podobno to silnik hondy, czy to prawda? Jak wygląda w nim podawanie paliwa czy są to pompowtryskiwacze czy system Comon Reill i tym podobnie... Proszę o pomoc
Krzysi3k - Wto Lut 02, 2010 17:10

Silnik Rovera, a nie Hondy, ale to nie znaczy że zły. Honda z niego korzystała.
Ośmiozaworowy silnik doładowany z intercoolerem. 101 lub 113 KM w zależności od wersji.
Jest to pompo-wtrysk. Raczej silnik bezawaryjny.

Brt - Wto Lut 02, 2010 18:19

to nie jest pompowtrysk ... silnik ma pompę wtryskową rozdzielaczową sterowaną elektronicznie Bosch VP-30 i zwykłe wtryskiwacze dieslowskie. Silnik z gatunku "nie do zajechania" .... nie ma kultury pracy silników z common railem, ale tragedii nie ma i w porównaniu do wcześniejszej wersji przyjemniej pracuje ... dość długo się rozgrzewa, ale dość oszczędnie obchodzi się z paliwem a i co ważne na gorszym paliwie też pojedzie w przeciwieństwie do wielu nowocześniejszych silników ..... w samej pompie czasem siada sterownik, ale temat jest już znany i naprawa zamyka się w ok. 500 PLN a no i trzeba uważać, żeby nie wyjeżdzać paliwa do końca - pompę trudno się odpowietrza. Pozatym wad brak .... godny polecenia moim zdaniem :ok: A no i nie ma dwumasy ;)
Bartosz18041982 - Wto Lut 02, 2010 18:44

Witam,

Mam ten silnik w Hondzie Civic Aerodeck. Rzeczywiście silnik jest mało awaryjny, pali mało paliwa ok. 5l w trasie, długo się rozgrzewa po około 7 kilometrach jazdy (więc na krótkie trasy to średnio się nadaje). Łatwość dostepności części zamiennych nowych jak i używanych np. rozrząd kpl. kosztuje około 450 zł. Silnik troche "mułowaty" nie poszalejesz na nim. V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.

azer - Wto Lut 02, 2010 18:47

Bartosz18041982 napisał/a:
V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.
Trochę mało Ci wyciąga. Ja wykulałem 185 licznikowe, a są wpisy o osiąganiu większych prędkości. Czy pracuje cicho to raczej bym się nie zgodził, zwlaszcza jak się porówna z dieslami z Common rail. Co do reszty to się w pełni zgadzam.
Bartosz18041982 - Wto Lut 02, 2010 18:50

Witam,

Wiem 160km/h to trochę mało. Może coś z silnikiem jest nie tak. Leje dobre paliwo, wymieniam filtry, olej itp., lecz 160 na 105KM to troche mało. Polecasz jakość to sprawdzić.

azer - Wto Lut 02, 2010 18:54

nie jestem pewny czy to może mieć wpływ ale na pewno nie zaszkodzi sprawdzić odpinając przepływomierz i wtedy przetestować. Na odpiętej silnik dostaje bogatą mieszankę co wiąże się z minimalnie większym spalaniem. Jak jest uszkodzona przepływka to mieszanka nie jest odpowiednia.

edit: podobny temat, minimalnie inny silnik
http://forum.roverki.eu/v...t=45423&start=0

Brt - Wto Lut 02, 2010 18:56

Jeśli masz wersję 105 KM to jest to wcześniejsza wersja czyli odpowiednik roverkowego Di/SDi .... iDT miały 101 lub 113 KM .... Bartosz18041982, z którego rocznika jest Twoja Honda ??
Powinien spokojnie się dokulać do 180 - 190 km/h ... posprawdzaj czy masz szczelny dolot i weże od intercoolera a i możesz odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy auto będzie lepiej jechało :ok:

Bartosz18041982 - Wto Lut 02, 2010 18:57

Honda jest z 1999r.
Brt - Wto Lut 02, 2010 19:00

to prawdopodobnie masz wersję SDi .... a masz może fotę silnika gdzieś ??
Bartosz18041982 - Wto Lut 02, 2010 19:03

http://www.allegro.pl/ite..._disel_98r.html

Taki jak na podanym link

tronsek - Wto Lut 02, 2010 19:05

A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?
keponzo - Wto Lut 02, 2010 19:05

Bartosz18041982 napisał/a:
http://www.allegro.pl/item879879152_rover_420_600_honda_2_0_td_silnik_disel_98r.html

Taki jak na podanym link


czyli to samo co sdi - 105kM

tronsek - Wto Lut 02, 2010 19:07

Nie to samo.
To jest silnik bez intercoolera. Ma 86KM

Bartosz18041982 - Wto Lut 02, 2010 19:08

Na pewno to jest iTD mam książke serwisową, instrukcje obsługi itp. Tam były wkładane chyba tylko ITD w Ciciv i Accord
tronsek - Wto Lut 02, 2010 19:10

W takim razie, zły link podałeś.
Brt - Wto Lut 02, 2010 19:12

keponzo napisał/a:
czyli to samo co sdi - 105kM

Na zdjęciu jest wersja SD z mechaniczną pompą bez intercoolera o mocy 86KM i m
momencie 170Nm. Może dlatego te 160km/h to max jaki wyciąga.

tronsek napisał/a:
A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?

iDT to nowsza wersja SDi .... inna jest pompa wtryskowa, wtryskiwacze, komputer i sterowanie silnikiem, pozmieniano ustawienie turbiny, inny jest termostat i pewnei parę innych drobiazgów .... nowsza pompa ma wyższe ciśnienie wtrysku co spowodowało zmniejszenie spalania i poprawienie "ekologii" silnika, a no i niestety nie da się go zdiagnozować już bez komputera.

keponzo - Wto Lut 02, 2010 19:12

Brt napisał/a:
keponzo napisał/a:
czyli to samo co sdi - 105kM

Na zdjęciu jest wersja SD z mechaniczną pompą bez intercoolera o mocy 86KM i m
momencie 170Nm. Może dlatego te 160km/h to max jaki wyciąga.

tronsek napisał/a:
A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?

iDT to nowsza wersja SDi .... inna jest pompa wtryskowa, wtryskiwacze, komputer i sterowanie silnikiem, pozmieniano ustawienie turbiny, inny jest termostat i pewnei parę innych drobiazgów .... nowsza pompa ma wyższe ciśnienie wtrysku co spowodowało zmniejszenie spalania i poprawienie "ekologii" silnika, a no i niestety nie da się go zdiagnozować już bez komputera.



faktycznie :P ślepy jestem

Bartosz18041982 - Wto Lut 02, 2010 19:18

Jutro zrobię dokłądna fotkę i podeślę. Sprawdzałem po numerze VIN, ze to jest ITD 105KM. Musze przyznać że zaskakujecie mnie znajomoscią wiedzy na temat tej marki :ok:

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 19:18 ]
Teraz dokładnie zobaczyłem na to zdjęcie i nie ma intercoolera, a mój ma :razz:

tronsek - Wto Lut 02, 2010 19:19

Bartosz18041982
Jeżeli masz silnik ITD to moc 101 KM lub 113KM.
105KM mają silniki SDI

mi_sza1 - Sro Lut 03, 2010 10:26

tronsek napisał/a:
Jeżeli masz silnik ITD to moc 101 KM lub 113KM.

ale honda nie stosowała oznaczeń DI, SDi, SD. tam było po prostu ITD niezależnie który rok produkcji.

kamax_19 - Sro Maj 26, 2010 17:08

azer,
azer napisał/a:
Bartosz18041982 napisał/a:
V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.
Trochę mało Ci wyciąga. Ja wykulałem 185 licznikowe, a są wpisy o osiąganiu większych prędkości. Czy pracuje cicho to raczej bym się nie zgodził, zwlaszcza jak się porówna z dieslami z Common rail. Co do reszty to się w pełni zgadzam.


Moim roverkiem na autostradzie katowice- kraków wyciągnołem na liczniku troszke ponad 200km/h na navigacji pokazywało 191km/h. Ale było z górki i może przez to......