Zobacz temat - ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica

skrzypol - Pon Lut 22, 2010 19:20
Temat postu: ROVERek CDT vs BMW 320D jaka roznica
Witam. Nie moglem znalezc nic na ten temt na forum wiec wrzucam tutaj to pytanie:
jak jest roznica miedzy silnikiem BMW a ROVERka wiem ze jest to silnik od BMW ale pytanie dotyczy mocy w roverkach jest od 116KM do 136KMa w bmw az 150KM czym roznie sie osprzet lub silnik BMW czy tylko jest tam inna elektonika czy cos wiecej? Z gory dzieki za odp.

kolin - Pon Lut 22, 2010 21:55

M47-116 Na porytej pompie VP44 która lubi się wysrać
M47-136 Silnik już nowszy oparty na technologi CM
M47N-150KM CM różni się od 136 PS innym Turbem

Pierwsze dwa maja lipne możliwości tuningu choćby ze wględu na to że Pompą VP 44 nie da się podlać za dużo wachy a drugiego ogranicza słabą dmuchające turbo. Tyle co ja wiem od siebie.

apples - Pon Lut 22, 2010 22:08

kolin :shock:

Silniki te same. Oznaczenie Rovera M47R, a w BMW M47N. Różnica w mocy wynika w Roverach z oprogramowania (mapy wtrysku). Pomiędzy Roverem a BMW jest też inna Turbina. Turbina w BMW ma zmienna geometrie łopatek.

W BMW i w R75 zastosowane jest ta sama pompa COMMON RAIL.

Plotki mówią że BMW dało Roverowi silnik do przetestowania aby u siebie już wprowadzić poprawki i mieć :ok:

Może trochę mało technicznie :wink:

kolin - Wto Lut 23, 2010 13:37

Ja wypisałem czym się miedzy sobą różnią silniki BMW
apples - Wto Lut 23, 2010 14:04

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M47
Rowan - Wto Lut 23, 2010 16:01

apples, no i teraz popłynąłeś...
Już nie raz pisałem o tym. 136konna wersja jest VP. Dopiero 150konna była CR. Do tego nie różnią się tylko mapami, ale też sterownikami, innym kolektorem dolotowym i jeszcze kilkoma drobnostkami.

apples - Wto Lut 23, 2010 16:11

Dlaczego popłynąłem? odpisywałem na post skrzypol. Napisałem prawie dobrze. Mało precyzyjnie.
Co do silników M47N i M47R różnice chyba dobre? Reszta jak kolega wcześniej. Różnica w silnikach Rovera to chyba tylko mapy wtrysku i czujnik powietrza dolotowego na róże intercoolera.

Jak wiesz więcej to opisz jak powinno być. :wink:

Rowan - Wto Lut 23, 2010 19:19

apples, Właśnie problem w tym, że:
apples napisał/a:
Silniki te same. Oznaczenie Rovera M47R, a w BMW M47N

To niby ten sam silnik, ale:
-inny sterownik,
-inna turbina(nie we wszystkich egzemplarzach, od któregoś Vin),
-klapki podciśnieniowe w kolektorze dolotowym(beznadziejne rozwiązanie, urywały się i wpadały do silnika).
kolin napisał/a:
M47-136 Silnik już nowszy oparty na technologi CM
M47N-150KM CM różni się od 136 PS innym Turbem

Tutaj też błąd. Silnik 136 to nie silnik na CR, tylko VP. Jest on bardzo skłonny do sporych strat mocy. Miałem okazję się nawet przejechać takim z 2000r. kilka dni temu i powiem, że nie ma czym jechać w porównaniu do CDT mojego w tym momencie. To nawet gorzej niż seria CDT.
kolin napisał/a:
M47-116 Na porytej pompie VP44 która lubi się wysrać

Nie było silnika 2.0 o mocy 116KM, był 1.8 :wink:

skrzypol - Wto Lut 23, 2010 19:37

dzieki wszystkim za odpowiedzi, teraz juz wiem co i jak po prostu myslalem ze to sprawa tylko "elektroniki"...
apples - Wto Lut 23, 2010 20:50

Rowan nie cytuj kolina pisząc do mnie. :wink:
Jak chcesz to potrafisz :razz:


Czy tak jest?
M47
318d 115KM VP44
320d 136KM VP44

M47N odpowiednik M47R
320d 150 KM CR i - wychodziły od września 2001 roku

Rowan - Sro Lut 24, 2010 16:34

apples napisał/a:
Czy tak jest?
M47
318d 115KM VP44
320d 136KM VP44

M47N odpowiednik M47R
320d 150 KM CR i - wychodziły od września 2001 roku

Dokładnie.

apples napisał/a:
Jak chcesz to potrafisz :razz:

Co potrafię? :smile:

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 16:34 ]
Aha. Z tą różnicą, że 318 były później w CR z tą samą mocą.

menior - Sro Lut 24, 2010 18:59

To jakie turbiny sa w naszych Roverkach? Inne niz w BMW?
apples - Sro Lut 24, 2010 19:02

Inne, ale niech powie jeszcze Rowan.

BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.

Rowan - Czw Lut 25, 2010 15:51

apples napisał/a:
BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.

Dokładnie miały zmienną geometrie łopatek. No po prostu inny model turbiny. Ale i tak trzeba przyznać, że wyciągnęli sporo jak na tamte czasy z tego silnika.

menior - Czw Lut 25, 2010 18:33

Ktore rozwiazanie jest wedlug was solidniejsze? Bo o ile czesto slysze o problemach z turbinami w BMW to w Roverkach wydaje mi sie nie ma z nimi takich problemow?
Rowan - Czw Lut 25, 2010 18:44

menior, no wiadomo, że turbo bez zmiennej geometrii jest mniej awaryjne. O zmienna geometrię trzeba dbać. A jak się zapiecze suwak od geometrii to auto ma bardzo dziwne zachowanie wtedy.
kolin - Czw Lut 25, 2010 21:41

Przy mulastej emeryckiej jeździe lub niskoobrotowej zapiekają się łopatki i jest problem bo auto nie chce jeździć. Jeśli mamy takie turbo trzeba autem czasami poganiać lub potrzymać na wysokich obrotach co ładnie sadze przedmucha.
menior - Czw Lut 25, 2010 22:32

Ale ROWAN wczesniej napisal ze nie we wszystkich jest inna turbina,a wiec sa i Roverki co maja turbine ze zmienna geometria? jesli tak to ktore?
apples - Czw Lut 25, 2010 22:56

Napisał o BMW. :wink:
zaprzal - Pią Mar 05, 2010 08:06

apples napisał/a:
BMW ma ze zmienną geometrią łopatek, a Rover sztywne łopatki.


CDT nie ma żadnych "łopatek" tylko zawor upustowy wastegate. Mala sprezarka MHI (mitsubishi) w dodatku wbrew temu co niektorzy mysla - sprezarka nie sterowana ecu

bmw garretty vnt plus tak jak koledzy wspominali 136km vp44, 150km CR

Dam-Kam - Czw Kwi 22, 2010 16:47

kotlet z mikrofali... ;)

Rowan napisał/a:
To niby ten sam silnik, ale:
-inny sterownik,
-inna turbina(nie we wszystkich egzemplarzach, od któregoś Vin),
-klapki podciśnieniowe w kolektorze dolotowym


I teraz pytanie: czy jeśli zechciałbym się pobawić w przerówke wydechu wraz z mocowaniem owej turbiny (bo zauważyłem, że ma inne mocowania) to dodatkowa zmiana sterownika będzie potrzebna czy wystarczy w naszym "uaktualnić" mapkę?

Aha, no i co ze sterowaniem turbiną bo jak trafnie zauważył zaprzal nasza jest na westegacie w przeciwnieństwie do tamtej która jest kontrolowana elektrozaworkiem sterowanym z... ? No właśnie, pod co ewentualnie podpiąć można ten elektrozawór.

PS. Pytania te są na dzień dzisiejszy jedynie pytaniami z czystej ciekawości :)

apples - Czw Kwi 22, 2010 17:09

zaprzal napisał/a:
CDT nie ma żadnych "łopatek"
Ciekawe jak "napędza" się turbina. Wymyśliłeś, aż mnie walnęło. Pomyliłeś wejściowy strumień powietrza z ciśnienia doładowania na wyjściu - tak na marginesie.
fornal - Pon Lip 12, 2010 16:51

Mialem 220sd i malo mocy mialo to sprzedalem. Nie bylo tez nic w srodku ani ABS ani klimy. Zderzak to pusty plastik bez zadnej belki.

Ale po 320d tesknie...Do niezawodnosci i spalania.

Rovery sa mniej zawodne a czemu jest gorzej z BMW 320d...Bo to skomplikowany woz. Wal, wieksza moc itp

Moje 320d ma spadek mocy i nadal z tym walcze. Wersja 136ps na vp44 (pompa pada ale glownie w oplu, w bmw sporadycznie)

Ale porównując juz BMW 320d 150ps do Rovera 2.0CDT 131ps. to BMW jest o wiele lepsze:
plusy:
- tylni naped
- wieksza moc
- 6 biegow
- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)

Markzo - Wto Lip 13, 2010 08:59

fornal napisał/a:
- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)

przecież z 75 łączy się dużo komputerków i ma bardzo rozbudowane opcje diagnostyczne :)

Raptile - Wto Lip 13, 2010 09:24

Porównanie SD do BMW mistrzowska sprawa ;)
Tomi - Wto Lip 13, 2010 09:58

apples napisał/a:
Dlaczego popłynąłem? odpisywałem na post skrzypol. Napisałem prawie dobrze. Mało precyzyjnie.
Co do silników M47N i M47R różnice chyba dobre? Reszta jak kolega wcześniej. Różnica w silnikach Rovera to chyba tylko mapy wtrysku i czujnik powietrza dolotowego na róże intercoolera.

Jak wiesz więcej to opisz jak powinno być. :wink:


Wyglądają podobnie, ale trochę się różnią. Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd :P

[ Dodano: Wto Lip 13, 2010 10:58 ]
fornal napisał/a:


Ale porównując juz BMW 320d 150ps do Rovera 2.0CDT 131ps. to BMW jest o wiele lepsze:
plusy:
- tylni naped


Dla onanistów, że taki mistrz kierownicy... a w obecnych czasach niewielu zostało już kierowców, którzy potrafią z tego skorzystać. Gdyby dawało to taką przewagę, to rajdówki niższych klas byłyby RWD, a nie FWD :P

Zalety tylnego napędu:
- chyba tylko "fun", że strzał ze sprzęgła i auto trochę pokręci tyłkiem.
- szybciej startuje spod świateł (dociążony tył podczas ruszania),

Wady:
- wychodząc z zakrętu później wciskasz gaz (czytaj wolnie z zakrętu wychodzisz),
- W krytycznych sytuacjach, gdy tył zrównał się z przodem pomimo mistrzowskich umiejętności pozostaje jedynie modlić się o miękką przeszkodę,
- Większa masa.

fornal napisał/a:

- latwa diagnoza komputeraowa czego w roverach brak (moj sd nie mial nawet slotu na interfejs)

[/quote]

Bo Twój SD miał wszystko sterowane mechanicznie. Komputerem sterowany był jedynie EGR, ABS i SRS :)

Życzę Ci aby Twoje BMW było tak niezawodne jak ten Rover i tak nieczułe na jakość paliwa, że nawet na Kujawskim pojedzie :P

Rowan - Sob Lip 17, 2010 20:30

Tomi, To w takim razie CDT i CDTi się różnią jednak? Czemu EPC nie pokazuje tych różnic?
apples - Sob Lip 17, 2010 20:46

Tomi napisał/a:
Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
Detale. :smile: Od CDTi części będą pasować do starszego CDT. Zmiany były spowodowane chyba tylko poprawieniem jakości materiałów. To samo jest z częściami BMW. Poprawiają szczegół, zmieniają oznaczenie katalogowe, a elementy i tak można stosować zamiennie. Co oznacza itd.?
Tomi - Wto Lip 20, 2010 06:59

Rowan napisał/a:
Tomi, To w takim razie CDT i CDTi się różnią jednak? Czemu EPC nie pokazuje tych różnic?


Witaj,

LVB000500 - CDT

LVB101810, LVB101820, LVB101830 - CDTi

[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 07:59 ]
apples napisał/a:
Tomi napisał/a:
Najprościej sprawdź uszczelkę pod głowicą, łożyskowanie wału korbowego, itd
Poprawiają szczegół, zmieniają oznaczenie katalogowe, a elementy i tak można stosować zamiennie. Co oznacza itd.?


Jak można stosować zamiennie uszczelkę pod głowicę, która ma inny kształt?

Rowan - Czw Lip 22, 2010 16:19

Tomi, no to w takim razie CDTi przy chip tuningu ma większy potencjał mocy?
apples - Pią Lip 23, 2010 11:26

Tomi napisał/a:
Witaj,

LVB000500 - CDT

LVB101810, LVB101820, LVB101830 - CDTi
Oznaczenia są różne ponieważ (chyba) są stare i nowe. GOETZE podaje że do CDT i CDTi jest ta sama.
Dodatkowo im więcej się splanuje tym grubsza uszczelka aby zniwelować wartość wysunięcia tłoka dlatego różne 3 oznaczenia katalogowe. Nie jestem pewien z dokładnymi grubościami ale wygląda to mniej więcej tak.
LVB101810 - 1.65mm
LVB101820 - 1.55mm
LVB101830 - 1.45mm
LVB000500 - nominalna - ogólnie już nie występuje

Tomi napisał/a:
Jak można stosować zamiennie uszczelkę pod głowicę, która ma inny kształt?
Jak może mieć inny kształt jak blok i głowica jest ta sama. Chyba że CDTi to całkowicie inny silnik. Czym różni się dokładnie?

Czy koło pasowe wału w CDTi tez jest inne?

EDIT
Nie dawało mi to spokoju. :smile:
Jeżeli uszczelka do CDT ma być inna niż w CDTi to musi być to uszczelka ze zdjęcia nr 1 i być zapożyczona od głowicy z silnika BMW M47 np.: E46 2,0d montowanego do 2001r - zdjęcie nr 3. Jest to raczej niemożliwe.
W R75 do głowicy jest przykręcana łapa mocowania silnika, a podstawa głowicy kształtuje się jak na zdjęciu nr 2 i jest tym samym podobna jak w silniku M47N montowanym w E46 2.0d od 2001r. Głowica w silniku BMW M47N ma inne podejście do łapy "czegoś", inaczej mocowana jest pompa Vacum, a to ze względu na wzdłużne umieszczenie silna. Tym samym kształt zewnętrzny głowicy M47N (zdjęcie nr 5) jest inny niż w M47R (zdjęcie nr 4), ale uszczelki raczej są te same.

Mój R75 jest z 2000r. - 2.0 CDT 116bhp. Głowica i podstawa głowicy wygląda tak samo jak na zdjęciu nr 4, a nie jak na zdjęciu nr 3. W takim razie potwierdza się że w CDT i CDTi jest ta sama głowica, a tym samym uszczelka. Uszczelka ze zdjęcia nr 2 jest na 100% do CDTi (przed i po lifcie).

Silnik CDT ma oznaczenie M47R i jest silnikiem bazującym na silniku BMW M47N 2.0d z kilkoma drobnymi zmianami. Dodatkowo kilka elementów jest zaczerpniętych również z silnika M57 3.0d.
Silnik CDTi natomiast często spotyka się z kodem 204D2. Wizualnie i osprzętowo raczej nie rożni się niczym poważniejszym od silnika CDT M47R. Z informacji które pojawiły się również na naszym forum różnice są niewielkie i polegają między innymi na innych mapach wtrysku, przepływomierzu i chyba turbinie.
Nie wiem co dokładnie przyniosła zmiana oznaczenia z M47R na 204D2 ale może niebawem dojdę do tego :smile: Może te nazwy występują zamiennie :???:

116bhp, 131bhp i 136bhp to są moce silników z którymi można się spotkać w R75.
Dodatkowo wychodzi że była również różnica CDTi przed i po lifcie.

Chyba że coś namieszałem :hm:

Tomi, Czy tak wyglądają te uszczelki?


domel-x - Pią Lip 23, 2010 13:39

kolega apples dał mi do myslenia :wink: poprosiłem kilku panów o przesłanie fotek głowic :smile:
rover CDT



rover CDTI 05r



i bmw


kasjopea - Wto Sie 10, 2010 12:47

Tomi i co z tą uszczelką, bo sama jestem ciekawa jak to jest? :razz: :wink:
apples - Pon Sie 16, 2010 09:44

kasjopea napisał/a:
Tomi i co z tą uszczelką, bo sama jestem ciekawa jak to jest?
Chyba się nie dowiemy :roll: