Zobacz temat - MG ZS 180
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZS 180

muzyczny_rover - Wto Lut 23, 2010 22:46
Temat postu: MG ZS 180
Panowie - jeżdzę już moim obecnym Roverkiem 2 lat (obecnie model 200 z 98)
Zaczynam myśleć o zmianie auta (koniecznością bedą 4 drzwi)
Zaczynam rozpatrywać auta od "własnego" podwórka..

na tapetę idzie MG ZS 180 z silnikiem V6........

na początku może ogół.. brać nie brać ? i dlaczego ?
(moj kumpel miał 75 z 2,5 V6 - spalanie srednio wychodzilo mu 15-17L w miescie przy naormalnej jezdzie - nie jakiś eco driving, ale tez nie ciągłe kręcenie pod czerwone pole)
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?
tak pytam...

kris_1987 - Wto Lut 23, 2010 22:51

cześć,
nie możesz porównywać R75 do MG ZS-a bo 75tka jest sporo cięższa a więc i spalanie większe...
w ZS-ie nie ma takiego spalania, mój dobry kolega ZS_Borowa ma i pali koło 12-13 przy ostrzejszej jeździe, a tak apropo to będzie chciał sprzedać, jak coś się odezwij do niego ;)
pozdro

muzyczny_rover - Wto Lut 23, 2010 22:55

kris_1987, Hej, rozpoczynam temat przeglądu aut, to nie jest tak, że jestem zdecydowany na ZS, ale jeden z przykładów. Co do ZS vs 75 to też tak pomyślałem, te 12-13 litrów to ok .
piter34 - Wto Lut 23, 2010 23:34

muzyczny_rover napisał/a:
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?

To są takie same silniki, ale w innej budzie, co oznacza, że ZS będzie palić mniej (i jeździć szybciej :lol: ). :ok:

muzyczny_rover - Sro Lut 24, 2010 07:11

To może wady tego auta...
I jak z dostępem do obniżania zawieszenia ?
U mnie to norma w każdym aucie :) (obecnie mam w swoim R200 zawieszenie od ZR tak wysoko to dawno nie jeździłem :) )

piter34 - Sro Lut 24, 2010 09:40

muzyczny_rover napisał/a:
To może wady tego auta...

Ciężko powiedzieć, bo R400/45 to udana seria, która nie ma typowych bolączek. Największą wadą wersji MG ZS 180 są przypadłości silnika, a konkretnie usterkowy układ VIS (do poczytania o nim na stronie klubowej), w którym lubią się zacinać klapki (w kolektorze ssącym) oraz sterujące nimi silniczki (aby tego uniknąć, można jednak zamontować separator oleju).

Tomi - Sro Lut 24, 2010 10:10
Temat postu: Re: MG ZS 180
muzyczny_rover napisał/a:

na początku może ogół.. brać nie brać ? i dlaczego ?


Samochód z podobnymi osiagami i wyglądzie (mowa o wersji po FL) będzie albo znacznie droższy, albo znacznie starszy...

muzyczny_rover napisał/a:
(moj kumpel miał 75 z 2,5 V6 - spalanie srednio wychodzilo mu 15-17L w miescie przy naormalnej jezdzie - nie jakiś eco driving, ale tez nie ciągłe kręcenie pod czerwone pole)
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?
tak pytam...


Spalanie ZS w mieście 11-13. Pamiętam, że w skrajnych przypadkach dochodziło do ok. 16L., jednak miało to miejsce w sytuacjach, że eksploatacja wyglądała następująco:
- rano, uruchamiamy (silnik pracuje, a ja odśnieżam samochód), jadę 2 kilometry. Postuj 10-15 minut i powrót 2 kilometry.
- po południu, uruchamiamy (silnik pracuje, a ja odśnieżam samochód), jadę 2 kilometry. Postuj 10-15 minut i powrót 2 kilometry.
- wieczorem, jeśli się bardzo nie zasypał śniegiem, jadę ok. 5 km i wracam.

Przy takiej eksploatacji spalanie dochodziło do 15-16L.

Przy normalnej miejskiej jeździe (czasem pod czerwone pole), spalanie wynosi pomiędzy 11-12,5 L.

Spalanie w trasie w bardzo dużej mierze zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe powinieneś zmieścić się w 8 L.... ale jeśli chcesz korzystać z możliwości silnika (prędkości do 230 km/h.), musisz liczyć się z tym, że w 13 się nie zmieścisz :)

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 10:10 ]
muzyczny_rover napisał/a:
To może wady tego auta...
I jak z dostępem do obniżania zawieszenia ?
U mnie to norma w każdym aucie :) (obecnie mam w swoim R200 zawieszenie od ZR tak wysoko to dawno nie jeździłem :) )


Hmmm... zawieszenie jest optymalne pod względem twardości, wysokości, etc. nic w tej kwestii bym nie zmieniał... może nawet spowodował, aby było trochę miększe... gdyż co jakiś czas niestety fruwam. Mam porównanie z innymi samochodami i są takie przypadki, że jadąc tą samą drogą, prawie nie zauważę łagodnego obniżenia terenu (zawieszenie wybierze nierówności i auto jedynie trochę przysiądzie, nie tracąc kontaktu z podłożem), a w ZS'ie, w tym samym miejscu leciałem z 4 kołami w powietrzu i lądowaniem w kontrze, gdyż auto wylądowało najpierw przodem i tył jeszcze w locie zaczął zmierzać na zewnątrz zakrętu... Trzeba mu jednak przyznać, że jest fajnie wyważony i łatwo wyczuć balans pomiędzy przodem i tyłem. Dodajesz gazu w zakręcie wyjeżdża przód, odejmujesz, zarzuca tyłem.

Generalnie poza tetryckim gadaniem, że za twardo (co w moim przypadku ma już miejsce :) ) w zawieszeniu nic bym nie zmieniał...

muzyczny_rover - Sro Lut 24, 2010 18:37

Panowie - dzięki za informacje.
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?
I na ile kosztowna jest ew naprawa o której pisał piter34

Tomi słusznie zauważyłeś - z autem dlatego pomyślałem o ZSie.
i również myślałem o wersji po FL z tymi krateczkami na przednich nadkolach
(to auto to mi subaru impreze z boku przypomina - jak dać kolor niebieski i złote fele ) :D :D

Spalanie - ok normalnie akceptowalne (w obecnej chwili moj R200 pali nie wiele mniej :) )
.. w trasie to hmm normalnie jezdze (R200 szybciej i tak nie ma jak.. bo strach :))

Zawieszenie - generalnie lubie zawieszenia sztywne - nie ukrywam - bujania itp itd nurkowanie przodu - to nic dobrego dla mnie - więc u mnie twardość wymagana - mam zawieszenie ZR i jest OK - chcę tylko mniej hałasu niż jest w obecnym aucie.

Na co jeszcze mam zwrócić uwagę ? w ogóle ZS... to chyba mało popularne w sumie auto - patrząc ile jest na giełdach innych Roverów to ZS b.mało .. a szkoda.

Zukowaty - Czw Lut 25, 2010 02:17

Tomi napisał/a:
(prędkości do 230 km/h.), musisz liczyć się z tym, że w 13 się nie zmieścisz :)

mój rekord na A2 to 14.2l :)
w drugą stronę znowu 7.8 na drodze krajowej
miasto 11-14l

piter34 - Czw Lut 25, 2010 07:46

muzyczny_rover napisał/a:
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?

Orientacyjny koszt wymiany rozrządu oraz zagadnienie silniczków/klapek VIS opisano w technicznym FAQ. Silniczki VIS często można po prostu reanimować, rozkręcając je i czyszcząc. Problem pojawia się, gdy uszkodzeniu ulegną klapki w kolektorze (charakterystyczne grzechotanie). Wtedy trzeba wymienić cały kolektor (klik) :/

Tomi - Czw Lut 25, 2010 09:39

muzyczny_rover napisał/a:
Panowie - dzięki za informacje.
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?
I na ile kosztowna jest ew naprawa o której pisał piter34

Tomi słusznie zauważyłeś - z autem dlatego pomyślałem o ZSie.
i również myślałem o wersji po FL z tymi krateczkami na przednich nadkolach
(to auto to mi subaru impreze z boku przypomina - jak dać kolor niebieski i złote fele ) :D :D


Ja znacznie częściej słyszę, że wizualnie, to połączenie BMW z Mitsubishi EVO.

muzyczny_rover napisał/a:
Zawieszenie - generalnie lubie zawieszenia sztywne - nie ukrywam - bujania itp itd nurkowanie przodu - to nic dobrego dla mnie - więc u mnie twardość wymagana - mam zawieszenie ZR i jest OK - chcę tylko mniej hałasu niż jest w obecnym aucie.


Na fabrycznym zawieszeniu auto się nie buja i nie nurkuje.

muzyczny_rover napisał/a:
Na co jeszcze mam zwrócić uwagę ? w ogóle ZS... to chyba mało popularne w sumie auto - patrząc ile jest na giełdach innych Roverów to ZS b.mało .. a szkoda.


Powód jest prozaiczny. Samochody ze znaczkiem MG znacznie lepiej trzymają wartość (niż z Łodzią Wikingów) i pomimo iż, producent sprzedawał porównywalne ilości samochodów z logiem MG i ROVER. Samochody z ośmikątem (co jest często dla handlarzy niezrozumiałe) są mniej znane i droższe... przez to są mniej atrakcyjnym kąskiem :)

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 09:39 ]
Jeśli dodamy do tego 18,6% akcyzy (a taka ma chyba miejsce przy ZS 180), to Sprowadzenie droższego w zakupie, opłatach staje się dla handlarza nieopłacalne... Z racji akcyzy, znacznie łatwiej trafić w Polsce ZR160, niż ZS180 czy ZT190.

muzyczny_rover - Czw Lut 25, 2010 18:49

To może inaczej - zapytam - Tomi - gdzie Ty kupiłeś ZS swojego ?w PL?
W ogóle po FL to krucho widzę zakup tego auta nie dość, że ich mało :) to ja jestem z wybrzydzających ;-)
Ta V6 mnie korci - to takie niespełnione marzenie.. a jak się człowiek uprze... to wiadomo.

Myślałem jeszcze o Mazdzie MPS (6 lub młodsza 3) golfy i audice - już mi się przejadły.

Może coś z Hondy ?

Widziałem jeszcze R75 ZT o ile dobrze pamiętam - ale chyba dla mnie za kolumbryniasty....
Evo, Impreza - odpadaja ze względu na koszty a ja nie chcę patrzeć na auto tylko nim jeździć.

Wpadła mi jakiś czas temu w oko BMW 130 - ale chyba jeszcze nie mój pułap cenowy

Jakieś propozycje od Was?

piter34 - Czw Lut 25, 2010 21:01

muzyczny_rover napisał/a:
Widziałem jeszcze R75 ZT o ile dobrze pamiętam - ale chyba dla mnie za kolumbryniasty....

MG ZT ;)

muzyczny_rover napisał/a:
Jakieś propozycje od Was?

Alfa Romeo 156 GTA?

muzyczny_rover - Czw Lut 25, 2010 21:09

piter34 napisał/a:
Alfa Romeo 156 GTA?

aaaaaaaaaa to się narażamy na spalanie 20L w mieście :) hahahahah :twisted:
Ale thx.


PS. MG ZS - jaki ma środek? czy z sielnikiem Diesla ma inny ? ten po LF
(dlaczego pytam? widziałem dwa środki - jeden z benzyny - lekko nudnawy, a w dieslu zupelnie co innego...było..hmm
Tomi jaki Ty masz?

a może kanciaka 220 Turbo ;-) dobryziom ma takiego ?

kasjopea - Czw Lut 25, 2010 21:33

Wnętrze jest inne przed liftem i po lifcie, silnik nie ma tu znaczenia. Tomi ma nowe wnętrze z okrągłymi nawiewami, konsola środkowa jest inna. ZS przed liftem wygląda w środku podobnie jak 45 i 400. Pomijam oczywiście siedzenia. Po lifcie chyba nie ma tej paskudnej krateczki :wink:

Tutaj masz fotki http://www.roverki.pl/mod...howgall&gid=354

muzyczny_rover - Czw Lut 25, 2010 21:34

kasjopea, bierzemy na tapetę tylko po lifcie:)

PS Fotki znam tylko to są po FL?

kasjopea - Czw Lut 25, 2010 21:49

http://www.roverki.pl/mod...howgall&gid=524 te są po liftingu, czyli po 2004 roku. Coś się nie przygotowałeś do rozmowy :razz: :wink:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 21:49 ]
Ble, krateczka po lifcie też jest :engry:

muzyczny_rover - Czw Lut 25, 2010 22:04

No przygotowałem się i widzę różnicę po między MG benzyną a MG Dieslem :) :twisted:
już pokazuję o co mi chodzi
tu jest aukcja MG ZT LINK
i na tej aukcji est po Lifcie w dieslu ma inny środek
niż

tu MG ZS 180 LINK

PS. kasjopea, o jaką krateczkę chodzi ? bo ja nie czaję ? :)

kasjopea - Czw Lut 25, 2010 22:07

Moje pytanie brzmi: dlaczego MG ZT ma mieć taki środek jak MG ZS? ;>

Ale ja przecież tylko baba jestem :razz:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 22:07 ]
Siedzenia w krateczkę, są lekko obleśne jak dla mnie :wink:

muzyczny_rover - Czw Lut 25, 2010 22:11

kasjopea napisał/a:
Moje pytanie brzmi: dlaczego MG ZT ma mieć taki środek jak MG ZS?

booszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ;-)
No właśnie pytam o to bo dla mnie środek z ZT jest ładniejszy od środa ZS :D

Wręcz inny jak nie ten model..aż taka różnica ? myślałem, że skoro MG i jakoś na bazie 45 to śrdoki będą podobne, a to się okazuje, że są różne .. po prostu zapytałem :)

To skoro już temat kratki się wyjaśnił
Sam mam ciemną skórę w obecnym R i czy ZS ma skórę też czy welur lub coś podobnego - dla skóry zniosę wszystko - poparzony nogi i tyłem a zimą zimno..w 4 litery (4 litery to nogi ) :D :D

kasjopea - Czw Lut 25, 2010 22:15

Przecież ZS jest na bazie 45, a ZT na bazie 75, dwa zupełnie różne auta.

To musisz się chyba jednak zdecydować co Ci się bardziej podoba, bo różnica jest zasadnicza :wink:

Konix - Czw Lut 25, 2010 22:15

muzyczny_rover napisał/a:
że skoro MG i jakoś na bazie 45 to śrdoki będą podobne

ZS jest na bazie 45, ZT jest na bazie 75, dlatego takie różnice.

muzyczny_rover - Czw Lut 25, 2010 22:42

Moja wina - sorry za zamieszanie - jakoś wyszedłem z założeia, że te dwa auta różnią się jedynie tym co pod maską :) i założyłem z góry, że ZT i ZS to tylko różnica diesel oraz benznyna

Faktycznie to różnica, no tak wczoraj na youtube ogldałem chyba filmik ZT a pod maską siedziało V8 :)

piter34 - Pią Lut 26, 2010 09:20

muzyczny_rover napisał/a:
jakoś wyszedłem z założeia, że te dwa auta różnią się jedynie tym co pod maską :) i założyłem z góry, że ZT i ZS to tylko różnica diesel oraz benznyna

Nie zauważyłeś całkowicie innego wyglądu zewnętrznego? :shock: :lol:

muzyczny_rover - Pią Lut 26, 2010 17:15

piter34, oj czepiasz sie na szybko spojrzałem na aukcję i zgłupiałem ;-)
nie było tematu w sensie porównania :)
kasjopea, Tobie też dzięki :P

Oprócz Tomiego ktoś ma jeszcze tytułowego ZS'a na którym się muszę skupić ?

kasjopea - Pią Lut 26, 2010 18:19

Dlaczego jęzor w moim kierunku? ;>

Nie kojarzę nikogo innego, kto miałby ZS'a po lifcie.

muzyczny_rover - Pią Lut 26, 2010 18:36

(z góry sorry za OT)
poprawiam się : kasjopea, Tobie też dzięki :roll:
:rotfl:

flapjck1 - Pią Lut 26, 2010 18:39

a wlasnie

te "skrzela" na blotniku od czego zaleza?

muzyczny_rover - Pią Lut 26, 2010 18:41

to ma wersja po FL
Jeżeli dobrze się zorientowałem :) bo już wczoraj dałem popis swoich umiejętności :)

kasjopea - Pią Lut 26, 2010 19:21

Ten na przykład nie ma skrzeli http://allegro.pl/show_item.php?item=931904847 .
Nie ma również nakładek na nadkolach.
Tył też może być różny. Taki jak w tym powyżej, albo z półką, tak jak ma Tomi :smile:

Krzysi3k - Pią Lut 26, 2010 19:28

muzyczny_rover napisał/a:
to ma wersja po FL
Jeżeli dobrze się zorientowałem :)

Nie wszystkie po FL chyba mają, na otomoto widziałęm jednego bez...

muzyczny_rover - Pią Lut 26, 2010 19:35

Chyba, że był po dzwonie i ma błotniki wstawione takie a nie inne - chyba, że taki jest.
Jest też taki bordowy na allegro z silnikiem (coś kolo 120 koni) i ma te wloty
Zdecydowanie stawiam na wloty, na skórę w środku bez krateczek :mrgreen:

kasjopea - Pią Lut 26, 2010 19:39

Niestety większość ZS'ów po lifcie u nas to diesle z tymi "marnymi" 120 KM :wink:
muzyczny_rover - Pią Lut 26, 2010 19:42

Chyba się nie przyzwyczaję do diesla - mój ojciec ma Lagune 1,9 diesel coś koło 125-130 koni - o matko niby sie zbiera bo wiadomo - moment w dieslu wysoki, ale jakoś - jak by się chciało pocisnąć to nie ma jak..obroty się tak szybko kończą, że szok
own - Sro Mar 03, 2010 10:10

Skrzela po FL miały tylko niektóre ZS'y, a dokładnie te, których pierwsi właściciele za to zapłacili ;-) Wersja 180 miała to chyba w standardzie tak jak i 17" felgi. A MK1 nie zawsze miał ,,krateczkę'' ;-)


Wracając do zalet:
- REWELACYJNE prowadzenie (jak na FWD),
- bardzo dobra relacja (frajda z jazdy/cena),
- zawieszenie (bardzo twarde i bezawaryjne),
- niska spalanie w porównaniu do osiągów,
- mała awaryjność;

i wad:
- części są drogie jak już się uszkodzi coś typowo od wersji 180.

eMdzik - Czw Mar 18, 2010 13:46

Przyłączam się do wątku ponieważ też jestem zainteresowany zakupem MG ZS 180 po FL. Obecnie mam ZS 180 2,5 V6 2003 i jest super - zawieszenie, prowadzenie, wygląd ekstra tylko... strasznie się brudzi :)) Wersja po FL ma poszerzone nadkola i te "skrzela" też robią wrażenie. Gdyby ktoś mógł pomóc (pytanie szczególnie do TOMiego) gdzie można kupić taką wersję http://www.autoscout24.pl...id=bqhf43pwsptw ale z kierownicą po "naszej" stronie to byłbym bardzo szczęliwy :) Pozdrawiam, Michał.