|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Ankieta na temat przebiegu i wielkości kół.
Kozik - Sro Mar 24, 2010 07:50 Temat postu: Ankieta na temat przebiegu i wielkości kół. Chcę się zorientować czy na dużych kółkach da radę dużo kilometrów robić opisywać opony letnie a przebieg brać pod uwagę całkowity
thef - Sro Mar 24, 2010 09:50
Kozik, chodzi Ci o zbadanie wytrzymałości opon ze względu na ich wielkość? Ja bym Ci sugerował jednak zrobić nową ankietę i pominąć słowo "rocznie", no i chyba zmienić przedział, bo 20 tys. dla opony to niewiele. No a tak poza tym, to raczej nie masz szans na żadne wartościowe wyniki. Za dużo zmiennych, od różnych warunków drogowych, przez jakość opony, indeksy, styl jazdy i wiele wiele innych .
MaReK - Sro Mar 24, 2010 10:05
Kozik napisał/a: | Chcę się zorientować czy na dużych kółkach da radę dużo kilometrów robić |
Podpytaj na CB kierowców TIR'ów
Konix - Sro Mar 24, 2010 11:35
Wrzuciłeś do jednej grupy 111 i 220T , chcesz z tego jakieś wniski wyciągnąć ?
maniaq - Sro Mar 24, 2010 11:57
ZR-a na 17 nie uwzgledniamy
ankieta nie przemyslana IMHO
Kozik - Sro Mar 24, 2010 12:07
chodziło mi o to czy Ci którzy mają 17" np w R200 robią rocznie te 20tys km czy robią po 5 tys rocznie i twierdza że super się jeździ itd.
Ta ankieta ma na celu przekonanie mnie, że są osoby które robią bardzo duże przebiegi na potężnych felach. I że zakładając fele 17" (po prostu przez producenta nie przewidziane) normalnie użytkują samochód a nie jest to samochodzik tylko do pobujania się po mieście i do lansu
Nie ma ankiety doskonałej
maniaq - Sro Mar 24, 2010 12:11
odp moja, mozna smigac na 17, Marek smiga caly rok, nawet na zimowkach w 18 "
wiec sie da Marek robi wieksze przebiegi ode mnie, ja jakies 25-30 k km w roku
Kozik - Sro Mar 24, 2010 12:16
nie chodzi mi o to ile opony żyją tylko o osoby które twierdzą, że na 17" śmiga się super i bez żadnych problemów
[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 12:16 ]
maniaq zależy mi na tym ile takich osób jest bo ja wiem, że jesteście wyjątkowi
maniaq - Sro Mar 24, 2010 12:17
a jakie moga byc problemy >? najazd na dziure - zimowka 15 , zakrzywiona felga stalowa ...
MG-kowe 17 , przez 2 lata wytluczone na polskich drogach lekko tylko pokrzywione, bo sa sztywne i twarde
Problemem dla niektorych jest polaczenie kola 17 i sztywnego zawieszenia w ZR-e..
Wydaje mi sie, ze blednie formulujesz pytania, chcac dowiesc wlasnej tezy
rownie dobrze moglbys zadac pytanie "na kolach 17 jezdzi sie :
1. ZLE
2. NIEDOBRZE
3. BARDZO NIEDOBRZE "
Kozik - Sro Mar 24, 2010 12:20
Cytat: | rownie dobrze moglbys zadac pytanie "na kolach 17 jezdzi sie :
1. ZLE
2. NIEDOBRZE
3. BARDZO NIEDOBRZE " |
chodzi mi o to ile faktycznie ludzie jeżdżą a nie jak się jeździ, bo ktoś kto dużo jeździ to raczej stawia na funkcjonalność a nie na lans
maniaq - Sro Mar 24, 2010 12:29
Kozik napisał/a: | chodzi mi o to ile faktycznie ludzie jeżdżą a nie jak się jeździ |
Dalej nie rozumiem czego chcesz dowiesc? ludzi jezdzacych na 17 bedzie mniej, bo sa drozsze felgi i opony. Mniej aut przystosowanych do takich rozmiarow zwlaszcza w tej marce
Kozik napisał/a: | bo ktoś kto dużo jeździ to raczej stawia na funkcjonalność, a nie na lans |
Bawiac sie w ciag logiczny... Ktos kto duzo jezdzi, musi w PL szybko jezdzic, bedzie stawial na trzymanie przy wyzszych predkosciach = wieksze kola i szersze opony a to jest bledny wniosek, bo ktos kto robi naprawde duzo km nie kupuje najwiekszych i najdrozszych opon
Na koniec OT powiem, kazdy wyjatek potwierdza regule swoj glosik kliknalem
POZDR.
Pływak - Sro Mar 24, 2010 13:21
Ale o co Ci konkretnie chodzi? O to czy się da jeździć po polskich drogach czy o komfort? Jeśli o to czy się da jeździć to tak, da się jeździć na felgach większych niż standardowe przewidziane przez producenta. Czy jest komfortowo? Osobiście mogę powiedzieć, że mój klekot po zmianie sprężyn i kół z komfortem nie za wiele ma wspólnego jeśli oczywiście za komfort przyjmujemy wygodę babcinego fotela jednak mnie jazda sprawia większą przyjemność i nie ma tu znaczenia czy robię 10, 20 czy 100K rocznie bo puki co jestem młody i problemów z kręgosłupem nie mam. Nadal będę twierdził, ze jak kierownik dupa to mu 14" z oponą 185/70 nie pomogą za mistrza kierownicy się nie uważam, a jakoś problemu z 195/45/16 nie mam więc tłumaczenie, że 16"/17" się na polskie drogi nie nadaje dla mnie jest trochę śmieszne. Lans? W pewnym sensie na pewno ale auto ma się przede wszystkim podobać właścicielowi, a jak dodatkowo podoba się innym to jeszcze lepiej...
Kozik - Sro Mar 24, 2010 13:34
Pływak napisał/a: | Ale o co Ci konkretnie chodzi? O to czy się da jeździć po polskich drogach czy o komfort? Jeśli o to czy się da jeździć to tak, da się jeździć na felgach większych niż standardowe przewidziane przez producenta. |
chodzi o to by odpowiedzieć w ankiecie! a nie komentować co autor miał na myśli
Da się jeździć to się zgodzę. Da się nawet na samych felgach jeździć. Ale chodzi mi o to ile kilometrów robicie i na jakich kółkach.
Ja mieszkam w bieszczadach, u mnie jak ktoś robi duże przebiegi to rezygnuje w samochodzie wielkości R200 z felg większych niż 15" z paru prostych powodów: dziury w drogach i krzywe drogi, w paru miejscach jest kostka taka starodawna jak np we wrocku
Moja prośba odpowiadajcie w ankiecie a wnioski będziemy wysuwać za parę dni.
Jeśli dla kogoś ta ankieta jest bez sensu nie musi odpowiadać - jest dobrowolna
[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 13:34 ]
Póki co to ankieta przebiega zgodnie z moimi przewidywaniami czyli:
1. Jest więcej osób które jeżdżą na mniejszych kółkach
2. Osoby które robią większe ilości kilometrów mają jednak mniejsze kółka
Ale poczekajmy parę dni i wtedy się podsumuje
Pływak - Sro Mar 24, 2010 13:44
Kozik napisał/a: |
Jeśli dla kogoś ta ankieta jest bez sensu nie musi odpowiadać - jest dobrowolna |
No czyli np. dla mnie...
Cytat: |
Póki co to ankieta przebiega zgodnie z moimi przewidywaniami czyli:
1. Jest więcej osób które jeżdżą na mniejszych kółkach
2. Osoby które robią większe ilości kilometrów mają jednak mniejsze kółka
Ale poczekajmy parę dni i wtedy się podsumuje |
Do tego nie potrzeba ankiety odpowiedz padła już wyżej felgi 16/17 cali są zdecydowanie droższe niż 14/15 cali i to samo tyczy się opon. Po za tym większość osób, które twierdzi, ze duża felga nie nadaje się na polskie drogi powiela tak zwaną. ogólnie przyjętą "prawdę" choć nigdy na takich felgach dłużej nie jeździły Tak samo jak bym założył ankietę z pytaniem jaki silnik macie w R i ile kilometrów robicie po czym stwierdził, ze 2.0T się nie nadaje do jazdy bo mało osób tym jeździ... Chyba logiczne jest, ze jak ktoś trzaska po 50K rocznie to jeździ albo klekotem albo na podtlenku LGP i tak samo jest z felgami jak ktoś co sezon/dwa zmienia opony to nie będzie wydawał grubo ponad 1k zł na nowe...
Kozik - Sro Mar 24, 2010 13:52
Pływak najwidoczniej moje posty działają Ci na nerwy, albo masz po prostu bojowy charakter, zakładając ten temat nie miałem na celu wszczynania żadnej kłótni.
Konix napisał/a: | Wrzuciłeś do jednej grupy 111 i 220T , chcesz z tego jakieś wniski wyciągnąć ? |
i jednego i drugiego na forum jest niewiele
Pływak - Sro Mar 24, 2010 13:59
No sorry ale jestem bojowo nastawiony bo dla mnie ankieta jest bez sensu? Jeśli Cię to uspokoi to robię swoim R trochę powyżej 10K rocznie na 16" tylko i wyłącznie dlatego, ze na co dzień jeżdżę innym autem, w którym nota bene też jest 16"
Kozik - Sro Mar 24, 2010 14:00
Pływak z ciekawości jakie to drugie autko?
Pływak - Sro Mar 24, 2010 14:20
Laguna... oczywiście profil wyższy bo i auto większe, gdybym ja zakładał tam felgi poleciało by 18" W swoim R przerabiałem przez ostatni rok 14">15">16" i o ile między 14", a 16" czuć zdecydowana różnice to już przy przesiadce o jeden rozmiar w górę tak dużej różnicy nie ma co nie znaczy, ze nie ma jej w ogóle bo jest tym bardziej, ze przy niskim profilu trzeba dać trochę większe ciśnienie. Jeśli miałbym robić nawet te 50K rocznie na takiej feldze i było by to dla mnie opłacalne to nie wahałbym się nad zmianą na mniejsze no ale jeśli zapieprzał bym firmowym sejczento to oczywiście z ekonomicznego punktu widzenia felga standardowa będzie najlepszym wyborem...
P.S Zaraz wpadnie Markzo i spyta się dlaczego go pominięto w ankiecie
Kozik - Sro Mar 24, 2010 14:34
Pływak napisał/a: | Laguna... oczywiście profil wyższy bo i auto większe, |
Czyli w tym momencie nie jesteś w grupie R100 R400 tylko R600 wzwyż także mieścisz się w mojej normie a ja nie pytam co byś założył tylko co masz
[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 14:34 ]
Kozik napisał/a: | 1. Jest więcej osób które jeżdżą na mniejszych kółkach |
Konix - Sro Mar 24, 2010 14:41
Cytat: | Laguna... oczywiście profil wyższy bo i auto większe,
Czyli w tym momencie nie jesteś w grupie R100 R400 tylko R600 wzwyż także mieścisz się w mojej normie a ja nie pytam co byś założył tylko co masz |
Laguna to ewentualnie w grupie Rover 600, wzwyż całkowicie odpada bo siedzenia są strasznie krótkie i jest przez to beznadziejnie niewygodna
Pływak - Sro Mar 24, 2010 14:47
Ale ja nie ma bo to nie moje auto, a właściciel popiera ogólnie przyjęto "prawdę" o tym, ze na większych nie dało by się jeździć ale jak widać da się i nie trzeba wymieniać rozerwanej opony czy prostować felgo co dwa miesiące. Ankieta odpowie Ci jedynie na pytanie ile osób z tych które wzięły w niej udział ma większe felgi niż standardowe ale z pewnością nie odpowie na pytanie które zadałeś. Cytat: | Chcę się zorientować czy na dużych kółkach da radę dużo kilometrów robić | Sam napisałeś, ze da rade nawet na samych felgach jeździć kwestia tylko czy będzie Ci odpowiadać sztywność takiego setupu i czy stać Cię przy wysokich przebiegach na często wymianę felg więc wszystko sprowadza się do wygody i ekonomi, a nie do technicznej strony "czy się da" bo niby czemu ma się nie dać...
Kozik - Sro Mar 24, 2010 15:07
hmm być może się mylę ale wydaje mi się że szersza opona ściera się wolniej (przy takiej samej jeździe) więc i przebiegi większe na nich można zrobić. a im więcej cali ma felga w średnicy tym więcej w szerokości więc i oponka pasowałaby szersza.
powiem Wam że do tamtego roku śmigałem na 14" felgach i nie przejmowałem się dziurami WCALE.
W tamtym roku pod koniec lata miałem już założone niższe zawieszenie z wybujanymi przednimi amorkami i 15" fele na 195/50 i tutaj pojawił się trochę problem bo wpadłem w dziurę której przy 14" i miękkim zawieszeniu bym prawie nie poczuł. Efekt taki że: sportowe zawieszenie uderzenie w większości przekazało na koło a że felga jest wytrzymała to rozcięło oponę - opona 300zł
Na niskim twardym zawieszeniu, ogromnych felach i oponach z bardzo niskim profilem zwyczajnie trzeba zwolnić
I jak jeździłem po 80km/h w jednym miejscu to bez przesadzania pasowałoby zwolnić do 40km/h żeby tak samo odczuwać podobne dziury.
Fakt jest taki że na idealnej drodze i po za krętach jest poezja autko się klei drogi a na dziurach trzeba zwalniać.
Na zwykłym zawieszeniu i na fabrycznych felgach można pomykać spokojnie i bezstresowo, że coś się urwie czy przedziurawi. No i nie zużywają się tak inne elementy zawieszenia nie wspominając o trzeszczącym środku (to ostatnie to akurat z doświadczenia kolegi i kuzyna którzy mieli takie same hondy w takim samym stanie, jeden wymienił zawieszenie na mega niskie i mega twarde - środek rozklekotał się po roku niemiłosiernie)
[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 15:07 ]
w tym tygodniu zakładam nowe amorki Kayaba do sprężynek Eibacha będzie trzeba zwolnić
Mayson - Sro Mar 24, 2010 15:19
Głos oddałem. Tyle, że miarodajnych wniosków nie wyciągniesz (jak już Ci wszyscy pisali), choćby dlatego, że np. mam kolegę, co śmiga BMW3 na 18``, o wiele więcej niż 30kkm rocznie, a koła bez uszczerbku od paru lat. Dlaczego? Bo jeździ głównie dobrymi drogami, żadnych pipidówek. A są tacy, co jeżdżą tylko po dziurawym zapłociu, np. 15kkm rocznie, i pokrzywione felgi 14``, wymieniali już kilka razy.
Kozik - Sro Mar 24, 2010 15:27
jakby wszyscy z forum oddali głosy to widać by było ile osób jednostkowo jeździ bardzo dużo i ma wielkie koła. Niektórzy to nawet tutaj nie zaglądną. Dla mnie te wyniki coś pokażą „Mamy 13834 zarejestrowanych użytkowników” załóżmy że 834 osoby są aktywne. Mielibyśmy w miarę wiarygodne informacje ile osób jeździ i na jakich felach. trzeba by było strasznie rozbudować ankietę żeby wszystkie elementy wziąć pod uwagę, przez to stałaby się nieczytelna.
W tym momencie będziemy wiedzieć ile osób jeździ na jakich felach i jakie robi przebiegi.
Konix - Sro Mar 24, 2010 18:45
Kozik napisał/a: | być może się mylę ale wydaje mi się że szersza opona ściera się wolniej |
Jeśli chodzi o przednią oś, przy skręcaniu kół w miejscu szersza opona będzie się bardziej ścieraćścierać na brzegach, mają nieco dłuższą drogę do pokonania niż w wąskiej. W tylnej osi przy skręcaniu jedna strona bieżnika ma inną prędkość niż druga, co również ma wpływ na ścieranie, im szersza opona tym większa różnica prędkości. Na korzyść szerokich opon wpływa powierzchnia styku z podłożem, Ta sama siła działa na w większą powierzchnię nacisk na podłoże jest mniejszy, guma się wolniej ściera. Dlatego do przeniesienia dużej mocy lepsza jest szeroka opona. Ogólnie do zapieprzania szerokie opony, do spokojnej jazdy wąskie. A to po ilu się zużyje zależy głównie od gumy z której jest zrobiona.
Markzo - Czw Mar 25, 2010 09:17
chętnie głos oddam ale mnie nie uwzględniłeś Coupeta i 17tki przebieg roczny ok 20tyś km tak duże felgi są fajne, da się na nich jeździć. Da się ich nie pogiąc, nie rozwalić, tylko trzeba używać tego co mamy między uszami
Brt - Czw Mar 25, 2010 09:30
coupe to R200 wiec skąd to:
Markzo napisał/a: | ale mnie nie uwzględniłeś Coupeta i 17tki |
Markzo - Czw Mar 25, 2010 09:41
wiem, ale nie ma tam felg 17 prawda??
Pływak - Czw Mar 25, 2010 09:43
Czyli przedział od 16" do nieskończoności jednostronnie domknięty
Brt - Czw Mar 25, 2010 09:44
czytamy ze zrozumieniem
Markzo - Czw Mar 25, 2010 09:45
zwracam honor, ślepy jestem
rodi_ - Sob Mar 27, 2010 11:03
Da sie jezdzic, u mnie na 18" nie ma tragedi. Teraz po ataku zimy (-9) wylazlo troche dziur i jakos dajemy rade
Kozik - Sob Mar 27, 2010 14:23
rodi_ jakie przebiegi robisz na tych 18?
rodi_ - Nie Mar 28, 2010 00:30
A sorki zapomnialem dopisac, tak gdzies miedzy 20 a 25 kkm
|
|