|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214] Wygłuszenie drzwi
Lewis - Pią Cze 18, 2010 13:51 Temat postu: [r214] Wygłuszenie drzwi Witam wiem, ze takie tematy już były ,ale chciałem sie dowiedzieć czy takie coś się sprawdzi przy wyciszaniu drzwi
http://allegro.pl/item107...y_podbitki.html
Vesper416 - Pią Cze 18, 2010 20:19
Nie wiem jak to się sprawdzi. Ja ostatnio użyłem mat bitumicznych http://allegro.pl/item107...a_standard.html i jestem bardzo zadowolony z efektu!
Tomassso - Pią Cze 18, 2010 20:27
Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita
borsi - Pią Cze 18, 2010 20:33
Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.
Vesper416 - Pią Cze 18, 2010 20:39
borsi napisał/a: | Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską. |
W wymiarach
Serio jest mega różnica miedzy tym oryginalnym filcem co był a tymi matami bitumicznymi.
Po pierwsze w końcu nie słyszę szumienia kół. Po drugie wreszcie muzyka brzmi czysto i nie ma żadnych rezonansów. Wada jest jedna => waga mat, no ale są w 100% odporne na wilgoć więc jak dla mnie najlepiej nadają sie do wygłuszania drzwi gdzie w drzwiach jak wiadomo są kanaliki i przy deszczach wewnątrz drzwi jest woda.
f1x - Pią Cze 18, 2010 20:41
borsi napisał/a: | ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską. |
Miałem do czynienia z tymi dwoma materiałami. Jak dla mnie różnica na korzyść taśmy dekarskiej jest taka, że owa taśma jest o wiele bardziej elastyczna w niższych temperaturach. Mata bitumiczna zwyczajnie się kruszy i łamie. Miałem kiedyś wygłuszony bagażnik i drzwi matą bitumiczną. Niestety z biegiem czasu połamała się i pokruszyła. Przy dobrze oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni taśma dekarska powinna spisać się idealnie. Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.
Ogólnie polecam taśmę dekarską z własnego doświadczenia (pod warunkiem dobrego odtłuszczenia, oczyszczenia powierzchni i względnym braku wilgoci).
greg-si - Pią Cze 18, 2010 21:38
f1x napisał/a: | Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi. |
Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają. Moje drzwi dostały 5kg na sztukę jak nie więcej i żyją a ilu mam znajomych co jeszcze więcej wrzucili w drzwi i wszystko siedzi...
Taka pianka z pierwszego postu nadaje się jedynie na wyrównanie powierzchni np. podłogi.
Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat
f1x - Pią Cze 18, 2010 22:08
greg-si napisał/a: | f1x napisał/a: | Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi. |
Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają.
|
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.
greg-si napisał/a: |
Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat |
Ani takiej ceny .
borsi - Pią Cze 18, 2010 23:01
a koledzy czuje że mam dziórę gdzies woda mi cieknie pod nogi amfibia w aucie.
Jak znajdę ten element to dobrym wyborem bedzie
to lub to :
http://allegro.pl/item105...edzel_1_kg.html
http://allegro.pl/item108...odwozia_1l.html
greg-si - Sob Cze 19, 2010 06:48
f1x napisał/a: | Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło. |
A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.
marek501 - Nie Cze 20, 2010 13:08
[quote="Tomassso"]Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita
TOMASSSO -Może mógłbyś zamieścić krótki opis "technologii" jak -gdzie- ile warstw -z której strony itp.?
Bo mówiąc szczerze te wszystkie bitumity, smoły ,papy nie bardzo do mnie przemawiają .
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .
Pozdr. marek 501
f1x - Nie Cze 20, 2010 19:31
greg-si napisał/a: | f1x napisał/a: | Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło. |
A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi. |
Tylko w jaki sposób wytłumaczysz, że zaczęły skrzypieć po wygłuszeniu matą, a po zmianie materiału wygłuszającego skrzypienie ustąpiło?
Lewis - Nie Cze 20, 2010 19:33
ok dzięki za odpowiedzi na cos sie zdecyduje i jak bedzie ładna pogoda biore sie za to ,bo nie da sie wytrzymac od tego koncertu hałasów:D
greg-si - Pon Cze 21, 2010 08:11
marek501 napisał/a: | A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super . |
1. Grubsza blacha
2. Lepsze uszczelki
3. Lepsze spasowanie elementów drzwi (tapicerki, szyby, uszczelek)
4. Wygłuszenie które również jest. Nie w jednym aucie się z tym spotkałem. Fakt że nie jest to takie wygłuszenie jak robi się pod CA
f1x, ja tego tłumaczył nie będę bo nawet nie wiem jak zawias w kanciaku wygląda
Ile kg zaoszczędziłeś na innym wygłuszeniu?
Lewis - Pią Lip 02, 2010 09:09
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają
krucha91 - Wto Lis 16, 2010 17:46
Przeszukując forum natrafiłem na ten temat i powiem ze sam jestem ciekaw jak to z tymi uszczelkami.... Jak zaobserwuje keidy są do wymiany? Jest ktos w stanie mi odpowiedziec?
Z góry dzięki.
adison300 - Sro Kwi 10, 2013 17:05 Temat postu: Rover 25 wyciszenie Wrzucę tu, bo widzę że w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=140 nie ma zbytnio zainteresowania - może po przejrzeniu tego co wstawiłem odpowiecie mi na mój post
Witam, widzę upłynęło trochę czasu, ale odgrzebię
Otóż też myślę o wyciszeniu, bo jak wymieniłem tłumiki to teraz jest ciszej, ale za to słyszę wszystko inne co do tej pory było zagłuszone przez mój 'sportowy' wydech
W sumie dobrze że minęło trochę czasu, to Wasze wyciszenia mogły przejść małą próbę czasu i stąd moje pytania jak się trzymają wasze wyciszenia? w sensie wilgoci, cichości, czy klej się trzyma, czy widać inne zużycie paliwa itp:)
ja myślałem żeby zrobić albo mata/taśma bitumiczna albo to co zapodał Lewis - mata/pianka akustyczna samoprzylepna
Mój plan to bagażnik z nadkolami, klapa, boczki z tyłu, drzwi przednie sufit i może podłoga, przynajmniej z przodu, nie pytam się jużco i jak, bo chyba wszystko zostało wcześniej wyjaśnione:) niedługo dłuuuugie maturalne wakcja więc będzie można się pobawić:)
edit:
czy coś takiego się opłaca?
http://allegro.pl/me104-t...3153884052.html
robsson78 - Sro Kwi 10, 2013 17:39
marek501 napisał/a: | A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super . |
Rozbierałem kiedyś BMW e36 po lekkim spaleniu i cała podłoga wyłożona była pianko gąbką (nie wiem jak to nazwać) o grubości około 5 cm.
[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 18:39 ]
Lewis napisał/a: | żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają |
Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.
brkzzz - Czw Kwi 11, 2013 16:09
robsson78 napisał/a: | żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają
Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny. |
Często hałas przy zamykaniu pochodzi od niedokręconych elementów na drzwiach; tapicerki, cięgien zamka, elementów plastikowych, itd.
j0zek - Wto Gru 10, 2013 08:38
Czy można przyklejać tą czarną matę APP na wcześniej położoną folię dekarską soudal? Nie spłynie, nie zsunie się?
Wygłuszałem auto właśnie folią dekarską Soudal, ale mam opcję jeszcze wyciszyć i zastanawiam się nad matą APP.
tuners - Pią Gru 13, 2013 20:11
j0zek napisał/a: | Czy można przyklejać tą czarną matę APP na wcześniej położoną folię dekarską soudal? Nie spłynie, nie zsunie się?
Wygłuszałem auto właśnie folią dekarską Soudal, ale mam opcję jeszcze wyciszyć i zastanawiam się nad matą APP. |
Jak to maty na gorąco to nie spłynie
U siebie 2 lata temu wygłuszałem drzwi podłogę deski dach bagażnik itd maty dekarskie + bolla
Opis bolla łatwo się łamią i kruszą przez co zaczynają się robić dziury
Co do wagi u mnie po matach drzwi skrzypiały i często nie zamykały tak jak powinny lecz co do wagi w drzwiach miałem 3 pełne warstwy na blache zewnętrzną i 3 pełne na wewnętrzną + 2 cm filc 2 cały boczek na piance montażowej mimo wszystko głośność spadła może o 10%
Co do gąbki w bmw , u nas też jest... cała wykładzina jest na gąbce 2-5 cm
3 sprawa odchudzam auto i wywalam wygłuszenia itd.
Boll ciężko usuwa się trzeba kruszyć po kawałku i odłupywać
Maty dekarskie tytan. Totalny hardcor z podłogą pasażera walcze 3 dzień guma jest wciąż elastyczna i się klei do blachy jak głupia zrywanie przecinakiem po cm
Fabryczne wygłuszenie podłogi. Twarde płaty o grubości 4mm po kilku uderzeniach odłamują się całe płaty
Po wszystki doszedłem do wniosku że taniej by mnie wyszło kupić sobie jakieś wypasione słuchawki
Co do wagi łącznej
Taśma tytan 10m x30 cm weszło mi ich chyba 8 do 10 szt 5,5kg szt
Maty bolla około 30-35 szt 50x50 cm niewiem jaka waga
Pianka montażowa 4szt waga n/n
Filc 4 rolki 2m/1,5 ale dość lekki 4-5 kg sztuka
W sumie waga pewnie około 80-90kg dojdzie wygłuszenie fabryczne i ponad 100kg wyleci, jeszcze trochę zbędnych blach i mimo klatki będzie sporo lepiej
robsson78 - Nie Gru 15, 2013 15:04
tuners napisał/a: | Co do gąbki w bmw , u nas też jest... cała wykładzina jest na gąbce 2-5 cm |
U Was tak ale czy u nas też jest ? (R200) ?
tuners napisał/a: | 3 sprawa odchudzam auto i wywalam wygłuszenia itd. |
Cytując klasyka "ale po co ?"
Nie szkoda psuć tego co zrobiłeś ?
tuners - Nie Gru 15, 2013 21:09
robsson78,
Buda i wykończenie mg r25 i r200 jest w 99% takie samo więc raczej napewno też masz
Czy opłaca mi się niszczyć to co zrobiłem? Z rezultatów średnio byłem zachwycony, auto idzie pod street więc zbicie wagi to podstawa usztywnienie budy i klatka trochę będą ważyć więc trzeba to gdzieś odbić
j0zek - Pon Gru 16, 2013 11:43
Chyba jednak będę musiał czymś dogłuszyć bagażnik, bo słychać jeszcze dość głośno wydech:D Wpierw sobie wydech zamówiłem z dźwiękiem jaki mi się podoba, a po instalacji dopiero zacząłem myśleć o hałasie, który jets wewnątrz
robsson78 - Czw Gru 19, 2013 18:12
tuners napisał/a: | robsson78,
Buda i wykończenie mg r25 i r200 jest w 99% takie samo więc raczej napewno też masz
Czy opłaca mi się niszczyć to co zrobiłem? Z rezultatów średnio byłem zachwycony, auto idzie pod street więc zbicie wagi to podstawa usztywnienie budy i klatka trochę będą ważyć więc trzeba to gdzieś odbić |
Aaaa... to taki z Ciebie tuners ?
W 99% procentach takie samo to znaczy że też tak słychać plastiki jak zimny ?
tuners - Czw Gru 19, 2013 20:13
Raczej tak u mnie zwłaszcza że już 3 komplet boczków wisi i chyba wszystko było już demontowane i przerabiane, po rozpórkach trochę ucichło bo buda już w miarę sztywno siedziała w zakrętach ale ma być hard
kubuszikam - Sob Gru 21, 2013 00:51 Temat postu: wygłuszenie drzwi Ja proponuje taśme dekarską którą dostaniesz w każdym sklepie budowlanym tanio i działa, zaklejasz nią wszystkie dziury techniczne.Sam sobie tak robiłem i spełnia funkcje.
j0zek - Wto Gru 31, 2013 00:17
Czy taki zestaw będzie odpowiedni? :
1. Podkład mam już (moja pierwsza zabawa z obklejaniem taśma dekarska Soudal) i na ten podkład chciałbym dać jeszcze drugą warstwę:
http://allegro.pl/gms-05-...3830287769.html
I na tą matę butylową dać jeszcze w bagażniku i podłodze pod tylną kanapą:
http://allegro.pl/boll-ma...3763432384.html
Czy po zrobieniu takim zestawem mogę liczyć na "sukces"? Czy moge ponaklejac te 2 materialy na tasme dekarska, ktora juz mam, czy lepiej ja usunac i na blache przyklejac ta mate butylowa?
|
|