Zobacz temat - [R820/R220] Jakie różnice silnikowe?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820/R220] Jakie różnice silnikowe?

bastek - Wto Lip 06, 2010 17:09
Temat postu: [R820/R220] Jakie różnice silnikowe?
Jak w temacie, jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami w tych dwóch autach? Gdzieś wyczytałem na forum że 800tka ma mniejsze doładowanie i tylko dlatego ma 180km. Bloki i głowica są takie same? Gdzieś wyczytałem że skrzynie są takie same i czy wszystkie mają torsena?
Temat interesujący bo tanim kosztem można zrobić cichociemnego :mrgreen:

Tomek1212 - Wto Lip 06, 2010 18:15

w roverach serii 800 były montowane zarówno silniki o mocy 180KM jak i 200KM, z tym ze te pierwsze można było spotkać w egzemplarzach wyprodukowanych przed 95r, natomiast wersje o mocy 200KM z oznaczeniem SPORT i skrzynią biegów z mechanizmem TORSEN produkowane były od 95r.
bastek - Wto Lip 06, 2010 18:26

Tomek1212 napisał/a:
w roverach serii 800 były montowane zarówno silniki o mocy 180KM jak i 200KM, z tym ze te pierwsze można było spotkać w egzemplarzach wyprodukowanych przed 95r, natomiast wersje o mocy 200KM z oznaczeniem SPORT i skrzynią biegów z mechanizmem TORSEN produkowane były od 95r

a jak się to ma do r220 tomcat? też były skrzynie z torsenem i bez?

Tomek1212 - Wto Lip 06, 2010 21:02

Tego już ci nie powiem, bo nie siedzę w temacie R200, ale z tego co pamiętam to w R220 turbo były skrzynie z torsenem, a czy były też zwykłe to nie wiem.
sTERYD - Wto Lip 06, 2010 22:08

w R220 T były skrzynie (a raczej mosty) z torsenem, tylko nie było silników 200KM :neutral:
bastek - Wto Lip 06, 2010 22:10

sTERYD napisał/a:
w R220 T były skrzynie (a raczej mosty) z torsenem, tylko nie było silników 200KM

a kanciaki R220 tomcat ?

sTERYD - Wto Lip 06, 2010 22:14

no właśnie on ZTCW miał fabrycznie ten osłabiony silnik T 186KM czy jakoś tak... chyba, że coś źle wiem :/
bastek - Wto Lip 06, 2010 22:17

Wszędzie piszą że Tomcat ma 200km a w 820 ti są właśnie te 18xkm. Liczę na wypowiedź w temacie Dobregozioma
Markzo - Wto Lip 06, 2010 22:40

Tomcaty miały po 200KM i szpere, 800 miały po 180 lub 200KM, tak jak pisał Kolega wyżej :)
bastek - Wto Lip 06, 2010 22:59

A jakieś konkretniejsze informacje na temat silników? Bo na razie jesteśmy w punkcie wyjścia
Markzo - Wto Lip 06, 2010 23:36

ale co konkretnie? 180 od 200km różniły się boostem, było o tym na forum jakie wartości są dla obu wersji :)
Konix - Wto Lip 06, 2010 23:43

A dokładnie jakie konkretniejsze informacje potrzebujesz ? Silniki 180 i 200(197) KM są takie same, różnica jest tylko w sterowaniu ciśnieniem doładowania. Wersja 180KM była ze skrzynią typu X, 200KM była ze skrzynią typu U(wzmocnione łożyska i torsen A lub B). Różnice między silnikami z 800 i 200 to mocowania silnika i układ smarowania. 800 ma dużą miską olejową, natomiast 200 ma znacznie płytszą, dlatego ma inną chłodnicę oleju, smok jest krótszy i pompa olejowa jest inna. Różnice w skrzyniach biegów to nieco inne przełożenia i inny napęd impulsatora(bo 200 mają malusieńkie kółeczka :wink: ).
Była jeszcze wersja MK1 820 Tickford turbo , ale tam był silnik serii M i wyszło ich niecałe 600szt.

bastek - Sro Lip 07, 2010 00:11

Konix, o takie info mi chodziło, dzięki bardzo :!: :!: :!: Leci pomógł
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość? Wszystkie info na ten temat bardzo przydatne bo może silnik trafi do jakieś Hondy :mrgreen:

dobryziom - Sro Lip 07, 2010 18:40

Odnośnie ogólnych informacji koledzy maja racje wychodziły dwie wersje 180 i 200KM różnica w KM wynikała z doładowania. W pierwszym 0,5 bara w drugim 0,75bara. Co do tego w którym jakie to nigdzie nie udało mi się doszukać rzetelnych informacji co i jak... wiadomo tylko ze mocniejsze miały Torsen. Odnośnie różnic między 220 a 820 Kolega Konix łądnie rozpisał te ważniejsze. Na koniec najważniejsza kwestia wersja 180KM ma inną gradajce tłoków oraz pierścienie to są niestety te same niewzmocnione tłoki co w 2.0 bez turbo... więc żadne podnoszenie doładowania nie jest tam mile widziane :(
Konix - Sro Lip 07, 2010 19:22

Co do różnic w tłokach, z tego co wiem to w 180 i 200 były te same. Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM. Tych samych tłoków co w N/A nigdy nie stosowano za duża kompresja by była.
dobryziom - Sro Lip 07, 2010 19:47

Konix napisał/a:
Co do różnic w tłokach, z tego co wiem to w 180 i 200 były te same. Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM. Tych samych tłoków co w N/A nigdy nie stosowano za duża kompresja by była.


ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same... może znajdę fotki to sobie porównasz.

bastek - Sro Lip 07, 2010 19:54

dobryziom napisał/a:
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same

to po czym je rozróżnić jak wyglądają identycznie?

Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?

Wie ktoś
bastek napisał/a:
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość?

dobryziom - Sro Lip 07, 2010 20:12

bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ostatnio miałem okazje szukać tłoków dla kolegi i z 5 silników które były na części w 4 były te słabsze tłoki i co najlepsze zdziwiło nas ze wyglądają identycznie jak te z 2.0 N/A i okazało się ze są takie same

to po czym je rozróżnić jak wyglądają identycznie?


rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji, po pierścieniu oraz po natryskach na denka.

bastek napisał/a:
Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?]


albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Tomek1212

Wie ktoś
bastek napisał/a:
Jak wygląda sprawa komputera? Jakie to ma obd w r200 i r820?
Może ktoś zna mniej więcej wymiary silnika z kolektorami i jego wysokość?


komputery są inne nawet w R220 różnią się seriami.

bastek - Sro Lip 07, 2010 20:19

dobryziom napisał/a:
bastek napisał/a:
Czyli podsumowując najpewniej trafić wzmacniane w 220 i to samo się tyczy z torsenem?]


albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Konix

ale Konix napisał
Konix napisał/a:
Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM.


dobryziom napisał/a:
rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji

pamiętasz jaki to symbol? jak znajdziesz to podrzuć foto czym się różnią te wzmacniane od zwykłych

dobryziom - Sro Lip 07, 2010 20:30

bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
bastek napisał/a:
albo 820Ti po 96 roku jak jak pisał kolega Konix

ale Konix napisał
Konix napisał/a:
Słabsze tłoki zaczęto stosować w 96r. z powodu oszczędności, a wtedy były już tylko wersje 200KM.


pomyłka chodziło mi o to co pisał, Tomek 1212 o wprowadzeniu gorszych tłoków z racji oszczędności nic nie słyszałem? Konix mógłbyś rozwinąć co znaczy gorsze?

bastek napisał/a:

dobryziom napisał/a:
rozróżnić bardzo łatwo po symbolu gradacji

pamiętasz jaki to symbol? jak znajdziesz to podrzuć foto czym się różnią te wzmacniane od zwykłych


http://www.allegro.pl/ite...sja_200_km.html

tak powinny wyglądać tłoki z R220 200KM

Konix - Czw Lip 08, 2010 07:36

W starszych silnikach "T" turbo były tłoki Mahle, później zaczęli stosować tłoki AE, tańsze, ale z nieco gorszego materiału, zmiana była w 94, nie tak jak napisałem wczoraj 96.
Tu są podane numery silników w których nastąpiła zmiana.

800 200ps

AC upto 100286 Engine code H34
No AC upto 10020 Engine code H33

800 180ps

AC 100502 Engine code H95
No AC 100307 Engine code H98

200/400

AC upto 100595 Engine code H81
No AC upto 100499 Engine code H80

600

All fitted with the later type pistons.
Zdarzają się wyjątki i można spotkać 600 i póżniejsze silniki z tłokami mahle, jednak jest to żadkość, pewnie znajdowali jeszcze jakieś w magazynie :mrgreen:

Tu jest zdjęcie tłoka z N/A
http://img.photobucket.co...istonsclean.jpg
Tłoki w N/A mają płaską powierzchnię, natomiast w turbo jest zrobiona w tłoku taka miseczka która powoduje zwiększenie komory spalania i zmniejszenie kompresji.

W to, że 180 i N/A mają te same tłokiciężko mi uwierzyć, bo doładowywali je ile MEMS pozwoli i nie wybuchały.

Pyros - Czw Lip 08, 2010 09:08

A czy bez rozbierania silnika i patrzenia na tłoki jest możliwość sprawdzenia czy ma się wersje 180km czy 200km ? Mam na myśli tutaj R 220 Turbo.