Zobacz temat - Rover 200 - 75KM czy 103KM?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 200 - 75KM czy 103KM?

boch - Wto Sie 03, 2010 15:25
Temat postu: Rover 200 - 75KM czy 103KM?
witam ponownie

kolejne nurtujace mnie pytanie przy okazji wyboru Rovera 200 - jaka wersje silnikowa wybrac? najpopularniesza jego odmiana wydaje sie byc wersja 103 konna. znalazlem jednak kilka ciekawych ofert na wersje z silnikiem o mocy 75KM. a wiec... jak to sie ma do spalania, kultury pracy oraz osiagow? z tego co wyczytalem na forum, spalanie ksztaltuje sie na podobnym poziomie - prawda czy mit? natomiast z tabelek wynika (co zreszta nie zaskakuje), ze wersja 103 ma lepsze przyspieszenie do 100 oraz wieksza predkosc max. o kulturze pracy i awaryjnosci nic nie znalazlem. jak to zatem wyglada? od razu zaznaczam, ze autem bede jezdzil glownie po miescie. dluzsze trasy raczej rzadko.

dzieki z gory oraz pozdrowienia dla wszystkich roverzystow :)

bociannielot - Wto Sie 03, 2010 15:32

Znajomy mechanik który pracował w serwisie Rovera powiedział mi kiedyś, że dla siebie wziąłby słabszą wersję bo wytrzymywała większe przebiegi... Ja w życiu :mrgreen: lubie sobie depnąć czasem ;-) . pozdro!
TomC - Wto Sie 03, 2010 19:00

Na miasto 75KM wystarczy. Jak czasem lubisz ze świateł szybciej wystartować to minimum 103KM :wink:
boch - Wto Sie 03, 2010 19:05

a jak jest z komfortem jazdy - pomijajac juz kwestie osiagow, ponoc jednostki 8 zaworowe sa glosniejsze i cechuja sie gorsza kultura pracy od 16. jak to jest w praktyce?
Raptile - Wto Sie 03, 2010 19:25

proponuje 1.6 niewiele wieksze spalanie ale banan juz wiekszy
Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 19:29

Nie lepiej SDi i nie martwić się HGFem?
Raptile - Wto Sie 03, 2010 19:34

Krzysi3k, dobrze pisze SDi a nie iDT ;p
boch - Wto Sie 03, 2010 19:38

diesel raczej odpada. cena dobrego egzemplarza w dieslu troche mnie odstrasza. poza tym halas... skoro benzynowce sa glosne, to strach pomyslec jak to jest w ropniakach ;) zapomnialem tez dodac, ze lubie sluchac muzyki w aucie :cool:
na wersje 1.6 jeszcze w okolicy nie trafilem. dominuja 1.4 103KM.

Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 20:17

Mi klekot nie przeszkadza w słuchaniu muzyki :P
Markzo - Wto Sie 03, 2010 20:51

jak 1.4 to bierz 103KM, mocy zawsze kiedyś zacznie CI brakować, a lepiej startować z pułapu tych stu rumaków, choć w dzisiejszych czasach ze świateł ciężko zabłysnąć, nawet wózek na zakupy może CIe skillować :>
Dydo - Wto Sie 03, 2010 20:56

Ja tam mam 75KM i nie powiem - daje rady i tragedii nie ma, ale gdybym teraz miał wybierac pomiędzy 8V a 16V to zdecydowanie brałbym ten drugi :) Pamiętaj, że zapas mocy zawsze Ci się przyda - a to do wyprzedzania, a to do elastycznej jazdy, a do żeby poszaleć trochę, więc ja na Twoim miejscu śmiało skłaniałbym się ku tej mocniejszej wersji. Albo możesz zaszaleć i wybrać 1.8Vi :D 140 KM :taa:
boch - Sro Sie 04, 2010 16:40

1.8 Vi juz na tym forum przerabialem :grin:
leszczu - Pią Sie 06, 2010 09:14

Ja też mam wersję 8V i nie narzekam. Jak na miasto to jest w sam raz :grin:
kzrr - Pią Sie 06, 2010 09:20

"V8" miażdży pałe i taka prawda :D wszyscy nam zazdroszczą naszych osmiozaworówek :D
xROnx - Pią Sie 06, 2010 09:27

kzrr napisał/a:
wszyscy nam zazdroszczą naszych osmiozaworówek

hahaha... ja nie ;P

a wracajac do ppytania to 103. Chociaż podobno 8V jest mniej podatna na HGF...

boch - Pią Sie 06, 2010 09:43

xROnx napisał/a:
a wracajac do ppytania to 103. Chociaż podobno 8V jest mniej podatna na HGF...

tez to slyszalem. a zatem do porownania:

wersja z silnikiem 75KM
http://otomoto.pl/rover-2...-C14394149.html

oraz wersja z silnikiem 103KM

http://otomoto.pl/rover-2...-C14349112.html

nie ukrywam, ze bardziej mnie kreci ta w dwoch furtkach. ciekawiej sie prezentuje na tych alufelach. no i szyberdach. co powiecie na ich temat? Pleszew wciaz zle sie kojarzy jako miejsce poszukiwan samochodow uzywanych?

kzrr - Pią Sie 06, 2010 09:58

xROnx napisał/a:
Chociaż podobno 8V jest mniej podatna na HGF...


i coś w tym jest :) od 2 lat zadnych objawów :) Silnik 8V sam w sobie może być bardziej wytrzymały bo nie jest wyżyłowany :)

leszczu - Pią Sie 06, 2010 10:06

http://otomoto.pl/rover-2...-C14394149.html
Wszystko ok tylko nie podoba mi się prawa przednia strona. Spójrz na spasowanie maski.
-brak fotki silnika

http://otomoto.pl/rover-2...-C14349112.html
Też wygląda ok pod względem spasowania itd.
-mieszek troszkę zużyty

Tomi - Pią Sie 06, 2010 10:14
Temat postu: Re: Rover 200 - 75KM czy 103KM?
boch napisał/a:
witam ponownie

kolejne nurtujace mnie pytanie przy okazji wyboru Rovera 200 - jaka wersje silnikowa wybrac? najpopularniesza jego odmiana wydaje sie byc wersja 103 konna. znalazlem jednak kilka ciekawych ofert na wersje z silnikiem o mocy 75KM. a wiec... jak to sie ma do


Osobiście wybrałbym wersję 16v... a najlepiej 1.6 16v.

Różnica w spalaniu zamyka się z reguły w granicach litra. Wersje 1.6 jeźdżą przyjemniej od słabszych wersji. Niezawodność porównywalna... choć może wersja 8V jest odrobinę bardziej niezawodna.
Za moją propozycją przemawia:
- wyposażenie - wersji 216 sa często bardzo bogato lub wręcz maksymalnie wyposażone. Łącznie z takimi dodatkami jak drewno na drzwiach, skórzano-drewniana kierownica, itd..
- jakość materiałów i kolorystyka - kolory tapicerki niedostępne w 214 a materiał to w najgorszym wypadku welur. Podczas gdy w wersji 8V spotyka się " czarno-zielony drelich".
- bezpieczeństwo - 216 ma najcześciej 2x airbag, ABS i wentylowane hamulce.

216 jest taką 2-setką jaką powinna być każda:)

piter34 - Pią Sie 06, 2010 11:27

Ja tylko sprostuję, że podatność na HGF i żywotność 8V i 16V jest na zbliżonym poziomie. Oczywiście przy takich samych warunkach użytkowania. ;)
boch - Pią Sie 06, 2010 11:52

zatem jak najlatwiej rozpoznac objawy HGF? domyslam sie, ze to pytanie pojawialo sie juz tysiace razy na tym forum, ale czy jest jeden latwy do zdiagnozowania objaw, ktory definitywnie wskazuje na padnieta uszczelke? czytalem juz o kolorze spalin, o majonezie na korku zbiorniczka plynu chlodzacego i chyba o twardniejacych przewodach... dobrze mowie? :)
czy wymiana uszczelki zawsze wiaze sie z planowaniem glowicy, czy jesli miescimy sie w plaskosci 0,05 to nie ma takiej koniecznosci? gdzies wyczytalem, ze w przypadku Roverow, planowanie glowicy nie jest zalecane. no i czy da sie rozpoznac auto, w ktorym ktos juz wczesniej mial problemy z HGF?

Tomi - Pią Sie 06, 2010 12:21

Pozwolę sobie nie zgodzić, kiedyś czytełem w jakijś dokumentacji technicznej, że żywotność silników 16v liczona była na 300 000km, a 8v na 500 000km. Co generalnie chyba niewiele zmienia :)
boch - Pią Sie 06, 2010 15:35

200 tys. do przodu... czyli dla kogos, kto lubi jezdzic po miescie, jest o co walczyc... :) chyba opczaje na zywca oba egzemplarze. tak jak wspomnialem wczesniej, podoba mi sie bardziej wersja 2 drzwiowa, czyli 75 KM. ta niestety jest drozsza, bo nowsza. i nie ma ABS'u... zawsze cos :evil:
a jak z kultura pracy (glosnoscia) silnika? sa jakies odczuwalne roznice? lubie miec cicho w samochodzie, pomijajac dzwieki z glosnikow oczywiscie :D

leszczu - Pią Sie 06, 2010 16:08

boch napisał/a:
a jak z kultura pracy (glosnoscia) silnika? sa jakies odczuwalne roznice? lubie miec cicho w samochodzie, pomijajac dzwieki z glosnikow oczywiscie

U mnie powyżej 100 km/h jest już troszkę głośno.

boch - Pią Sie 06, 2010 19:34
Temat postu: Re: Rover 200 - 75KM czy 103KM?
Tomi napisał/a:

Osobiście wybrałbym wersję 16v... a najlepiej 1.6 16v.

a co sadzisz o 216 z automatyczna skrzynia biegow?