Zobacz temat - R75 jaki silnik pod gaz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - R75 jaki silnik pod gaz

crash - Pon Sie 23, 2010 16:01
Temat postu: R75 jaki silnik pod gaz
Witam pzymierzam sie do zakupu r75 i chciałem wiedziec jaki silnik najlepiej sie spisuje z gazem ??

1.8
2.0
a moze cos wieksze ??

po

llygas - Pon Sie 23, 2010 16:24

2,5 KV6 :mrgreen:
piter34 - Pon Sie 23, 2010 19:00

crash napisał/a:
Witam pzymierzam sie do zakupu r75 i chciałem wiedziec jaki silnik najlepiej sie spisuje z gazem ??

Każdy się spisuje tak samo, czyli tak dobrze, jak dobrze jest zamontowana i wyregulowana instalacja przez "gaziarza" ;)

Montaż do 6-cylindrowego silnika jest droższy.

crash - Pon Sie 23, 2010 19:16

a jak sie spisują silniki 1.8 i 2.0 bo tego jest najwiecej na rynku ?? czy ten 1.8 wystarczy do spokojnego poruszania sie i bezpiecznego wyprzedzania ??

od razu powiem ze zainteresowala mnie ta oferta .. moze ktos cos powiedziec na ten temat ??

http://moto.allegro.pl/it...limatronik.html

Tomi - Pon Sie 23, 2010 19:28
Temat postu: Re: R75 jaki silnik pod gaz
crash napisał/a:
Witam pzymierzam sie do zakupu r75 i chciałem wiedziec jaki silnik najlepiej sie spisuje z gazem ??

1.8
2.0
a moze cos wieksze ??

po


4,6 V8

crash - Pon Sie 23, 2010 20:46

no nie pomagacie mi :D jezdze Hondą teraz, jestem userem na forum od kilku lat i wiem ze dla hondziarzy lpg to profanacja ale chce kupic wiekszy samochod, moglbym kupic jakis zwtykly samochod typu vectra c ale 75 dla mnie jest mega sliczny i wolabym to ale chcialbym sie dowiedziec chociaz jakis podstawowych informacji. wiadomo ze fordy z gazem sie sypia a ople na lpg smigaja ... jak wyglada sprawa z tymi silnikami ?? co sadzicie o aucie z linka ?
Xelo123 - Pon Sie 23, 2010 22:57

Może Diesel? :) Ja mam 2.0 CTDi, pali jakieś 6-7L na 100km.
dukat11 - Pon Sie 23, 2010 23:58

A może diesel+LPG. Widziałem coś takiego w Patrolu. Spala ok 1-1,5l gazu na 100km. Jak ja nim jeździłem to zachowywał sie jak zwykły diesel. Właściciel twierdził że daje to lepsze spalanie ropy a dzięki czemu spadek zużycia paliwa i wzrost mocy.
Markzo - Wto Sie 24, 2010 00:09

bierz 2.5V6, to ten sam motor co 2.0 (2.0 to tak samo V6), różni się pojemnością i mocą a pali prawie tyle samo, 1.8 wg mnie to pomyłka w tym aucie, do tego często modele z tym silnikiem są kiepsko wyposażone. U nas 2.5KV6 ma 20tyś km na gazie zrobione i wsio śmiga piękniusio, szczerze moge polecić 2.5KV6 :) a co do profanacji... dla mnie profanacją jest killo szpachli, rynna pod zderzakiem i stożek pod maską na metrze kibel rury. Gaz to paliwo jak każde inne, a że tańsze to co? phi.
hvil - Wto Sie 24, 2010 00:40

1.8T na pewno odpada do gazu, jak nowszy rover w ktorym juz nie bylo2.0V6 to 2.5 ci zostaje, ew starsze 2.0, 1.8T usmazysz gazem w niecale 100K km.
Markzo - Wto Sie 24, 2010 00:50

hvil napisał/a:
1.8T na pewno odpada do gazu, jak nowszy rover w ktorym juz nie bylo2.0V6 to 2.5 ci zostaje, ew starsze 2.0, 1.8T usmazysz gazem w niecale 100K km.

niby czemu?

hvil - Wto Sie 24, 2010 01:05

turbinka -> wyzsza temp spalanie gazu -> gorętrze spaliny -> usmazone turbo

Przerabiałem opcję dedykowanej do 1.8 T instalacji BRC do udic, gazowni mi odradzal, poznajac budowe serii K w turbo w celu podkrecenia jego mocy, silnik nie jest szczytem wytrzymalosci.

Markzo - Wto Sie 24, 2010 01:09

dobra, wszystko pięknie na papierze, a sprawdzałeś to?
hvil - Wto Sie 24, 2010 01:31

tak, turbo to GT 20. Małe. W praktyce podwyzszona temp upiecze je. Jezdzilem troszke na gazie, jestem zwolennikiem przerabiania na gaz, sam mam inne wozy na gaz. ale nie ten silnik. :cry:
crash - Wto Sie 24, 2010 08:17

to w tym modelu http://moto.allegro.pl/it...limatronik.html jest 2.0 16v czy 2.0 v6 na kapie zaworowej jest 16v ale na allegro wszsytkie inne 2.0 to v6 wiec jak to ?? :D :D poza tym ten egzemplarz jest warty uwagi ??
llygas - Wto Sie 24, 2010 08:57

crash, W 75 nie było silnika 2,0 16V. Były tylko benzynowe 1,8 1,8T 2,0V6 i 2,5V6.


Tutaj masz opis wszystkich silników:
http://roverki.pl/index.p...-75-opis-modelu

Markzo - Wto Sie 24, 2010 09:29

a na temat sprzedawców z tego rejonu poczytaj sobie troche ;)
piter34 - Wto Sie 24, 2010 13:24

crash napisał/a:
od razu powiem ze zainteresowala mnie ta oferta .. moze ktos cos powiedziec na ten temat ??

Dodaj zrzut ekranowy (wymagają tego zasady kącika), to się wypowiemy. :ok:

eluniaj - Wto Sie 24, 2010 14:19

ten konkretny egzemplarz to wogole jakas ciekawostka... Po pierwsze nie działa lewy reflektor z przodu. Przebieg podany jest 143000 km, a na komorze silnika zapisane 167... :/ Cóż to może znaczyć? :) Fotel z pamięcią po stronie pasażera... Ja nawet nie planuję się wybrac go obejrzeć, mimo że poszukuję teraz R75 dla siebie.
llygas - Wto Sie 24, 2010 14:46

Nie zawracaj sobie głowy tym autem.
To albo przekładka z anglika albo tylko fotele z niego.
Bardzo uboga wersja: brak tempomatu, brak podgrzewanych foteli, brak ASR, brak czujników parkowania, słabe radio

Facet nie wie co sprzedaje bo jest to silnik 1,8

Szukaj dalej. Powodzenia.

Zukowaty - Sro Sie 25, 2010 11:26

crash, bierz 2.5 V6

LPG coś mi się zdaję że nawet troszkę pomaga tym V6'tką. Te silniki z założenia są bardzo gorące a parownik je dość intensywnie chłodzi. Ważne tylko żeby gaziarz nie pomieszał układu chłodzenia. Spalanie masz jak w 2.0, opłaty też ok. W Link4 od dużych pojemności jest często taniej niż od małych. Argumentują to tym że aut z silnikami powyżej 2.0 jest mało i mają przez to małą szkodliwość na drodze.
Ja za swojego 2.5 miałem ok 700zł na rok za OC a za Nubirę 1.6 760zł.