Zobacz temat - [R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V

bonus89 - Sob Paź 02, 2010 12:21
Temat postu: [R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V
Pytanie jak w temacie, silnik mi się skończył i chce kupić następny, jako że cena VVC z osprzętem jest bardzo wysoka pisze z zapytaniem czy ktoś to robił albo czy ktoś się orientuje czy moge wsadzić silnik 1.8 16V bez vvc ten: SILNIK MG MGF 1.8 16V 120KM 18K4F
des - Sob Paź 02, 2010 16:07

Oczywiście że możesz z tym, że wiąże się to z dość dużymi kosztami. Musisz kupić silnik + osprzęt, komputer, skrzynie biegów bo w 1.8 była już PG1 a jak skrzynie to już półosie, jak półosie to i piasty inne itd.
bonus89 - Sob Paź 02, 2010 22:51

No ale jak tą co mam teraz siedziała w 1,6 który ma 115 KM to nie udźwignie 120 KM? Zaryzykował bym, chodzi tylko o to czy wejdzie mi w miejsca po starym silniku żeby rzeźby nie było na sankach/łapach silnika

[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 23:51 ]
A jeszcze pytanie, może ktoś próbował lub słyszał aby ktoś wkładał silnik z civica 6 gen. jakiegoś 1,6 VTECa, może skoro na podłodze hondy jest 200 setka to podeszły by pół ośki skrzynia itp.

flapjck1 - Nie Paź 03, 2010 11:48

jak zepniesz to ze skrzynia z rovera to bedziesz mial 5 biegow do tylu i 1 do przodu - musialbys przewalic CALY zespol napedowy z hondy - silnik+skrzynia + elektryka

silnik 1,8 na miejsce 1,6 wejdzie bez problemu - mozesz nawet zastosowac osprzet z 1,6 -ale skrzynia nie tyle tych 8 koni wiecej nie wytrzyma tylko dwudziestu paru Nm wiecej - moze nie od razu ale ryzyko jest ze siadzie

keczu - Nie Paź 03, 2010 11:50

bonus89 napisał/a:
A jeszcze pytanie, może ktoś próbował lub słyszał aby ktoś wkładał silnik z civica 6 gen. jakiegoś 1,6 VTECa, może skoro na podłodze hondy jest 200 setka to podeszły by pół ośki skrzynia itp.

Twoj R200 nie jest na podlodze z Hondy i w Hondach silnik/skrzynia jest odwrotnie ulozona niz w Roverach. Wiec duzo przerobek na same zawieszenie ukl.napedowego.
bonus89 napisał/a:
No ale jak tą co mam teraz siedziała w 1,6 który ma 115 KM to nie udźwignie 120 KM?

Moze i udzwignie, ale sie nie da zamontowac. Masz skrzynie R65 potrzebna Ci
aiwer napisał/a:
PG1

hvil - Nie Paź 03, 2010 13:06

Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz. Ja tam i mazdę i 75 co nieco dłubałem pomimo, że chodzi ogólna opinia iż 1.8T lepiej nie dłubać bo niema zapasu wytrzymałości. A w maździe niby to twarda konstrukcja z zapasem to już na 4 skrzyni jeżdżę:)
bonus89 - Pon Paź 04, 2010 07:55

Już sam nie wiem co mam robić VVC z osprzętem są strasznie drogie, nie wiem czy 1,6 nie wrzuce :/
des - Pon Paź 04, 2010 21:35

hvil napisał/a:
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz.
Nie chodzi o to, że nie wytrzyma ale o to, że nie da się tego zamontować. Skrzynia R65 montowana była tylko i wyłącznie z silnikami 1.1, 1.4 i 1.6. W silnikach 1.8 i wyżej były montowane skrzynie PG1. Skrzyni PG1 nie połączysz z silnikami 1.6 i niżej.
bonus89 - Pon Paź 04, 2010 21:45

Aha, czyli raczej rozwiązałem moje swapowanie, pójdzie na żyletki bo mam go już serdecznie dosyć, miałem wcześniej daewoo tico, przejechane miało 200 tys. w tym 150 tys. na gazie, może w to trudno uwierzyć ale 3 razy rzadziej zaglądałem do silnika, nie działo się zupełnie nic, w tym momencie marke daewoo stawiam wyżej od rovera, myśle że daihatsu też jest mniej awaryjne.
hvil - Pon Paź 04, 2010 21:54

aiwer, chyba coś mijasz się z prawdą, skoro 1.4 serii K jezdzi w poldku a do poldka swobodnie pasuje 1.8 wiec pg1 i ta druga tez powinne byc zamienne, bo w poldku jezdzil 1.4 z ta starsza skrzynia, a swobodnie wsadzaja 1.8 od freelandera lub 75.
des - Pon Paź 04, 2010 22:16

hvil napisał/a:
skoro 1.4 serii K jezdzi w poldku a do poldka swobodnie pasuje 1.8 wiec pg1
Wszystko się zgadza. Do R200 też wsadzisz 1.8 ale tylko z PG1 i bez większych przeróbek się nie obejdzie.

Oczywiście jak ktoś jest bardzo uparty to wsadzi 1.8 z R65 ale to liczy się z wielkim druciarstwem i kosztami. Gra nie warta świeczki dla 9KM.

hvil - Pon Paź 04, 2010 22:17

dlaczego gruciarstwem skoro do poldka pasuje plug and play:) to i do tej skrzynki musi pasowac, w poldku podlaczasz kompa zamiast kompa 1.4 d tej samej wtyczki i smiga.
flapjck1 - Pon Paź 04, 2010 22:29

aiwer napisał/a:
hvil napisał/a:
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz.
Nie chodzi o to, że nie wytrzyma ale o to, że nie da się tego zamontować. Skrzynia R65 montowana była tylko i wyłącznie z silnikami 1.1, 1.4 i 1.6. W silnikach 1.8 i wyżej były montowane skrzynie PG1. Skrzyni PG1 nie połączysz z silnikami 1.6 i niżej.


no sorry stary ale na jakiej podstawie twierdzisz ze nie da sie zamontowac?
otwory montazowe sa to i montaz jest mozliwy

des - Sro Paź 06, 2010 20:12

Otwory montażowe są w innych miejscach.
hvil - Sro Paź 06, 2010 21:04

nie mogą być, bo by nie pasowały do poloneza a pasują, kolega napisał nawet tutorial z fotkami jak wsadzić 1.8 zamiast 1.4 do poloneza.
des - Sro Paź 06, 2010 21:37

No to sobie zobacz na allegro skrzynie R65 i PG1 i zobaczysz, że różnią się i to sporo.
hvil - Sro Paź 06, 2010 21:58

http://www.fsoptk.pl/swap...16v-na-1-6-16v/ czy cos wiecej komentowac trzeba??
bonus89 - Czw Paź 07, 2010 16:34

ale to 1.6 a on miał tą skrzynke co 1.4
hvil - Czw Paź 07, 2010 18:28

chwila, zaraz gdzies bylo z 1.8.
budyn26 - Czw Paź 07, 2010 19:10

Szukając na elektrodzie znalazłem takie coś:

A odpowiadając na pytanie:
Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika Wink. i głowicą (1,8 135KM, VVC i turbo??). Po 96r. wszystkie silniki mają nawet ten sam blok.

Wsadzanie silnika 1,8 do poloneza to już prawie nie swap. pasuje tak samo jak 1,4 i pracuje z jego osprzetem. Najmniej roboty (w elektryce głównie) to wsadzenie 1,8 z całym osprzetem i instalacją elektryczną z 1,4. Do tego dajemy koło zamachowe i sprzęgło też z "dawcy" i zapinamy całość ze skrzynią FSOwską. Jedyna różnica to wydajniejsze wtryski tak koło 220ccm. Takie auta jeżdżą i ludzie nie narzekają. W silnikach bezkopółkowych da się "nabić" króciec na palec rozdzielacza na wałek ssacy. Głowica ma nawet otwory do przykręcenia kopółki. Trzeba to tylko zrobić bardzo dokładnie bo moze być problem z przekazywaniem iskry.

mozna też wsadzać elektrykę dedykowaną do danego silnika ale z racji że ECU rovera ma IMMOBILISER wbudowany to jest nieco więcej rzeźby w elektryce co jest dodatkowy moduł do zaszczepienia. Można go też zablokować ale to koszt kilkuset zł...

Skrzynia z FSO ledwo żyje już przy 1,4 więc jak ktoś chce na dłuższą metę "bawić" się większymi jednostakmi rovera to warto poszukać alternatywy. Mi osobiście udało się dopasować skrznię z forda sierry wraz z wałem napędowym. Z pewnością wytrzyma nawet 1,8 turbo (czego nie można powiedzieć o skrzni z FSO).

Najwięcej zabawy z wsadzeniem jest przy silnikach VVC ze względu na konieczność wsadzenia całej elektroniki od niego. Na wyżej wymienionym forum jest własnie prowadzona praca nad wsadzeniem takiego silnika.

I jeszcze jedno w sprawie silnika 1,8 135KM. Jest to silnik z głowicą VHPD. inne są zawory i wałki. Silnik ten jest mało popularny nawet w UK więc w polsce trafić go jest bardzo ciężko. Jak go odróznić od zwykłego 1,8 to nie wiem. Chyba po numerach głowicy nadlanych między 2 a 3 dolotem nad łączeniem z kolektorem ssącym.

A i na koniec. Dla tych co jeszcze nie widzieli i znają nieco anglielski mała biblia tuningu silników serii K16: http://www.dvandrews.co.uk/

Dodano po 54 [minuty]:

A i jeszcze jedno.
1,4; 1,6; 1,8 są to silniki serii K

2,0 jest silnikiem serii T. Mechanicznie jest zdecydowanie większy. Elektrycznie aż tak bardzo się nie różni od serii K jakby się mogło wydawać. Jeszcze nie spotkałem nikogo kto by upchał go pod maską poloneza ze wzgledu na jego gabaryty..

hvil - Czw Paź 07, 2010 19:33

Dokłdnie, tego tematu szukałem, ale do 1.8 wklada sie walek z 1.4 i jest identyczny a zakonczenie ma na kopułkę. zamiast 1.4 , 1.8 to tylko goły silnik zmienia się, w wiazke 1.4 zamiast kompa 1.4 podlacza sie 1.8 choc i na 1.4 kompie chodza, i jesli to swap do kopulkowca to walek 1.4 ten z wyjsciem na kopulke sie wklada do 1.8. tyle.
keczu - Pią Paź 08, 2010 14:46

keczu napisał/a:
Moze i udzwignie, ale sie nie da zamontowac. Masz skrzynie R65 potrzebna Ci
aiwer napisał/a:
PG1

Nie ma sie co spierac, sobie troche tez poczytalem i ... :czyta: mozna. Gorzej z wsadzeniem PG1 do mniejszych silnikow bo mocowanie i mechanizm zmieny biegow itp.
Jest tylko problem bo R65 zle znosi wiekszy moment obrotowy. Tak dla przykladu , mam skrzynie fordowska IB5 ktora przwidziana jest na max 150Nm i jak jest wsadzona do Pumy 1.7 to elektronicznie silnik jest przygaszony na pierwszym biegu. R65 byla zaprojektowana z silnikami peugeota 1.1 ,1.4 i nie jestem pewiem czy z osmiozaworowym 1.6. Ale wsadzic sie da. Pozdr.

flapjck1 - Wto Paź 19, 2010 19:03





tu macie na foto dwie rozne pojemnosci: 1,4 i 1,8vvc

ktory jest ktory?

des - Wto Paź 19, 2010 20:12

A czemu pytasz ?
flapjck1 - Wto Paź 19, 2010 20:20

ja nie pytam
ja zadaje zagadke :)

keczu - Wto Paź 19, 2010 21:24

Po lewej 1.8 VVc Wieksze sprzeglo i widac ze wczesniej uszczelkie wywalil bo jeszcze cylindry maja slady po honowaniu i sprezyna sprzegla nie wyrobiona od lozyska dociskowego. Pewnie z MGF-a. Tak mi sie wydaje :razz:
flapjck1 - Wto Paź 19, 2010 21:32

owszem po lewej 1,8 vvc wyjete z 200vi - honowanie widac bo go smarem nie zabezpieczylem w odroznieniu od silnika po prawej

a po prawej 1,4 z poldka z przelotem ok 200 tys :) padla uszczelka pod glowica i ktos kiedys zepsul w nim male kolko rozrzadu - znaczy sie nie dokrecil go jak nalezy


zrobilem to foto zeby pokazac ze mocowania sa identyko

kolo zamachowe w 1,8vvc jest tak duze ze skrzynia IB5 na nie nie wchodzi :)

keczu - Wto Paź 19, 2010 21:42

flapjck1 napisał/a:
owszem po lewej 1,8 vvc wyjete z 200vi

Chyba maly przebieg mialo autko, albo po remoncie silnik bo wyglada swiezo, to honowanie i sprzeglo tez jakby niedawno znienione ?
flapjck1 napisał/a:
IB5 na nie nie wchodzi

Ib5 nie warta jest wkladania na forach fordowskich duzo klopotow szczególnie z wiekszymi silnikami niz 1.4l. Ciezko tez o czesci zewnetrznego mechanizmu zmiany biegow bo nowych juz nie ma i nie bedzie :shock: a z forda sa lekko inne i nie pasuja. Pozdr.

flapjck1 - Wto Paź 19, 2010 21:53

honowanie na tym poldoroverku wyglada tak samo :) to jest cos za co lubie k-serie - normalnie niemozliwe jest zeby zezarlo pierscienie - widzielem kilkanascie takich silnikow ( rozne pojemnosci ) i w kazdym pierscionki byly gites

1,8 ma okolo 160 tys przelotu, sprzeglo nie wiem

[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 22:53 ]
a co do IB5, planuje to wsadzic do pewnej zmoty na podlubanym 1,4 powinno wystarczyc
a zasadniczo lepsza od r65 jest - przynajmniej nie wyrwe w niej dziury :D

keczu - Wto Paź 19, 2010 22:31

flapjck1 napisał/a:
a zasadniczo lepsza od r65 jest - przynajmniej nie wyrwe w niej dziury

No tak. I wsteczny wchodzi bez budzenia sasiadow z rana. :wink:

hvil - Wto Paź 19, 2010 22:53

flapjck1, mam rozumiec ze masz moze czesci do poldka?? skrzynie do silnika rovera bym szukal, lub calego poldorowera na zyletkowanie.


P.s. Sorki za off.

flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 08:14

nie nie
kiedys jak znajomy rozbieral swoja rajdowke poldoroverkowa to przytulilem caly silnik ze wszystkimi utensyliami
ale tylko silnik

PTE - Sro Paź 20, 2010 08:18

Przecież nawet jeden z klubowiczów - Senn miał/ma takiego poloneza z silnikiem 1.8.
hvil - Sro Paź 20, 2010 09:25

flapjck1, masz ten silnik? 2.0 fiata to moze?
flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 19:22

czytamy ze zrozumieniem :P

"poldoroverkowe"

poza tym ja nie jestem fanem ciezkiego kloca jakim jest fiatowskie dohc

przedkladam nad niego zdecydowanie nawet 1,4 kserii

hvil - Sro Paź 20, 2010 20:09

flapjck1, to masz ten silnik i skrzynie?:D
flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 20:42

<o_ja_jebie>

:rotfl:

a tak serio, jeden z moich mechanikow sklada gruby projekt na bazie kredensa, jak sie znudzi nim to dam ci znac hehehe

kasjopea - Sro Paź 20, 2010 20:42

Cytat:
<o_ja_jebie>


:evil:

oprawca_1978 - Sro Paź 20, 2010 20:46

W tych silnikach Rovera tuleje cylindrowe (jak i wały korbowy i rozrządu) wykonane są z tak piekielnie twardego żeliwa, że prędzej zużyją się tłoki, wyprasują panewki albo rozbiją popychacze zaworowe, a na czopach, krzywkach wałków i na cylindrach będzie widać ślady obrabiania z fabryki.
To jeden z plusów tych silników. To nie fiatowskie żeliwo, które jest przy ww. miękkie jak mydło.

flapjck1 - Sro Paź 20, 2010 20:49

to taki polski odpowiednik

<facepalm>

ale ok, nie na miejscu szeryfie!

:cool: