|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200 16v 98r] Zjechane szpilki głowicy
Dk-san - Pon Paź 25, 2010 19:48 Temat postu: [Rover 200 16v 98r] Zjechane szpilki głowicy Witam problem polega na tym ze podczas odkrecania szpilek które trzymiaja głowice przy 4 zjechały sie "lebki" szpilki mam zakupione nowe ale jak teraz wykrecic te stare (przez ten incydent tworzenie mojego oka w głowie staneło w miejscu ) prosze o jakies porady badz sugestie jak by temu zaradzic
pozdrawiam
damianz11 - Pon Paź 25, 2010 20:05
Tez to mialem. Wziolem wiertarke i malutkie wiertelko. Robisz dziurke na srodku srubki. Potem wieksze i wieksze. Tylko nie za duze bo uszkodzisz glowice. Ja skonczylem na wiertle chyba 8 lub 10. Nie pamietam dokladnie. Musisz jakies 20min na jedna srubke poswiecic.
Dk-san - Pon Paź 25, 2010 20:07
no dobrze powierce powierce i niby tym wiertlem ja wykrece ? czy w otwór mam cos wkrecic i próbować ?
macikd - Pon Paź 25, 2010 20:13
tym sposobem musisz wyciągnąć później magistrale bo zostanie Ci szpilka bez łba.
Sprróbuj wywiercić w szpilce otwór ale nie za duży i dość ostrożnie wbij w nia torxa wiekszego trochę niż otwór i za niego kręć.
Nie wiem jak w tak małym otworze ale ja tym sposobem odkręciłem śrubę antykradzieżową z alusa a szpilka była tak dokręcona, że na torxa musiałem załozyć dwumetrową rurę
damianz11 - Pon Paź 25, 2010 20:38
Nie prawda. Ta sruba pozniej wykreca sie bardzo latwo bez lba, mozna spokojnie reka wykrecic. Te sruby trzymaja sie tylko na lbie.
Dk-san - Pon Paź 25, 2010 21:04
czyli uciac leb nie ucinac lba bo juz sam nie wiem jak utne leb wyjme glowice i wykrece szpilke ? czy zostanie na stale XD
chociaz z tym torxem tez zly pomysl nie bylby sam nie wiem nie chce spierdzielic tej roboty
damianz11 - Pon Paź 25, 2010 21:28
Musisz wybrac. Zacznij od latwiejszego. Moj sposob dziala bo juz to robilem w swoim. Zalezy jak wyglada leb sruby. U mnie go prawie nie bylo. Ale nie rozumiem jak mozna 4 ukrecic xD.
macikd - Pon Paź 25, 2010 21:48
W zasadzie możesz obciąć te łby i wykręcisz szpilki jak zrzucisz glowicę.
damianz11, dobrze radzisz, to chyba szybszy i wygodniejszy sposob.
Dk-san - Pon Paź 25, 2010 22:07
no dobra dam znac jutro co wykombinowalem a ja tez nie kminie jak to sie stalo ze 4 poszly sie jeba* cos niesamowitego
a teraz by nie zakładac nowego tematu jak sadzicie w jakiej cenie (Śrenio) byloby wylakierowanie calego autka roverka 200 na ten sam kolor spowrotem (takie odswiezenie w koncu lakier ma juz 12 lat )
flapjck1 - Pon Paź 25, 2010 22:12
jakim kluczem odkrecales te szpilki?
damianz11 - Pon Paź 25, 2010 22:54
Plaskim xD
Chyba ze zle zalozyl torxa i przeskoczyl.
flapjck1 - Pon Paź 25, 2010 22:58
kurcze trzeba sie mocno postarac zeby torx-a zle zalozyc
Dk-san - Pon Paź 25, 2010 23:29
odpowiednim kluczem odkrecalem jeszcze bralem nowa szpilke i jechalem do sklepu kupic idealnie dobrana koncówke szpilki byly juz podjechane troche najwidoczniej ktos wczesniej cos grzebal i zamiast nowe przykrecil na uzywane juz wczesniej szpilki
damianz11 - Wto Paź 26, 2010 00:29
Zaden problem zle zalozyc torx. Masz np. krotkie ramie, a sruby są dosc mocno dokrecone i bedziesz sie szarpal to urwiesz glowke.
[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 01:29 ]
Chodzilo mi że nie do konca zalozony klucz na srube.
PTE - Wto Paź 26, 2010 07:56
Przed odcięciem łbów możesz jeszcze spróbować użyć vice grips (szczypce zaciskowe).
macikd - Wto Paź 26, 2010 08:51
Dk-san, malowanie całego auta wraz z materiałem- około 2500zł.
oprawca_1978 - Wto Paź 26, 2010 10:02
Do tych śrub trzeba mieć nasadkę torx nr E-14. Inaczej - nie ma co do nich podchodzić. To samo do śrub docisku sprzęgła w tym samochodzie, z tymże tam trzeba nasadki torx nr E-8, albo oczkowego kluczyka torx E-8.
Te śruby mają dość miękki materiał, nawet przy właściwym ich dokręcaniu i odkręcaniu widać już ślady i bruzdy od nasadki torx.
Jeśli łby śrub są zjechane i nasadki na nich obracają się, to trzeba kombinować.
Są takie rzeczy, zwane wykrętakami, to takie stożkowe śrubo-frezy z lewym gwintem, montowane na nasadkę do gwintowników. Możliwe, że da się je ruszyć nimi. Trzeba tylko wcześniej nawiercić stosowny względem średnicy i głębokości, otwór. Jakoże łby tych śrub sa wypukłe, przed wierceniem trzeba je zeszlifować umiejętnie i napunktować dokładnie centralnie, żeby wiertło nie zeskoczyło. Najpierw wywierć otwór pilotujący, wiertłem max. 3, potem 5, itd.. aż do odpowiedniej do wykrętaka średnicy.
Możliwym będzie jednak, że wykrętak nie da rady, zerwie wywiercony otwór a śruba nie ruszy.
Wtedy ratuje cię odpowiedniej średnicy czołowy frez palcowy, którym trzeba po prostu, zfrezować łby śrub tak, by nie uszkodzić w żadnym wypadku materiału głowicy. Bez porządnej wiertarki kolumnowej nie ma co nawet podchodzić, ręczna wiertarka na pewno zeskoczy i udzkodzi głowicę.
Ale nawet jak ci się ww. uda - to trzeba wtedy bezwzględnie sprawdzić poprawność płaskości czoła głowicy i bloku - gdyż te silniki wymagają niezwykle precyzyjnej płaskości tych czół.
ArekL - Wto Paź 26, 2010 12:00
Dobre wykrętaki kosztują ponad 100 zł, a te tanie się do niczego nie nadają.
Urwał mi się kiedyś łepek śruby od napinacza paska rozrządu (wadliwy montaż przez mechanika 3 miesiące wcześniej). Wykrętekami nie szło. Żaden ówczesny mechanik (było to 7 lat temu) nie chciał się podjąć wyciągnięcia tego.
Znalazł się szwagier kolegi, naciął śrubę, włożył śrubokręt i wykręcił jak gdyby nigdy nic Zajęło mu to może 2 minuty, a inni zachodzili w głowę jak to zrobić.
Dk-san - Sro Paź 27, 2010 19:33
tak wiec szpilki wykrecone i wszystko gra teraz glowica poleciala juz na warsztat na szlif oraz oczyszczenie z nagaru i innych brudów i wymiane uszczelniaczy
mam tylko jeszcze jedno pytanie za ile i gdzie najlepiej kupic i czy kupie pierscienie do tego szalonego silnika na 4 tloczki
pozdrawiam
ArekL - Sro Paź 27, 2010 22:27
Mój kolega ma na sprzedaż, jeśli jesteś zainteresowany to na PW podam namiary.
EDIT.
Wstawię tutaj linka do jego aukcji na allegro:
http://allegro.pl/rover-1...1284786580.html
PTE - Czw Paź 28, 2010 08:26
Szkoda tylko, że kolega sprzedaje zestaw na 3 tłoki.
Dk-san - Czw Paź 28, 2010 13:29
ale tylko 3 takze podziekuje interesuje mnie komplet na 4 cylindry a chcialbym jeszcze wiedziec czy przy wymianie pierscieni potrzebuje dodatkowo tylko uszczelki pod miske olejowa czy jeszcze jakies pierdy dochodza
|
|