Zobacz temat - [iDT]Osiągi - czy wszystko dobrze??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [iDT]Osiągi - czy wszystko dobrze??

karooo - Czw Lis 25, 2010 21:38
Temat postu: [iDT]Osiągi - czy wszystko dobrze??
Witam,
Panowie mam takie pytanko
Ile pojada wasze 2.0 iDT ?? ja swoim jade max 160 ? wiecej sie nie da? moze cos u mnie nie tak? czasami wydaje mi sie, ze jakos wolno przyspiesza, wszystkie filtry/plyny wymienione<mysli>

Dario - Czw Lis 25, 2010 21:53

No to coś na pewno nie tak bo ja swoim r600 z 1995 roku o przebiegu prawie 300.000 km pojechałem 195km/h

Sorki nie zauważyłem że masz r45 ale wydaje mi sie że powinieneś pociągnąc więcej...

karooo - Czw Lis 25, 2010 21:54

ok rozumiem, ze tyle pojechales tylko mi chodzi o to do ilu on sie tak rozpedza bez problemu, a potem trzeba go bujac :) bo sadze, ze ten z gorki tez tyle pojedzie.
tronsek - Czw Lis 25, 2010 21:56

karooo, Coś masz nie tak. Powinieneś co najmniej te 190km/h z niego wycisnąć. Posprawdzaj na początek, czy wszystkie przewody od turbo i IC masz szczelne.
Alexi - Czw Lis 25, 2010 21:57

karooo, mój tyle wyciąga bez żadnego problemu. na maxa jeszcze go nie przegoniłem bo nie mam gdzie. A jakie paliwko lejesz??
karooo - Czw Lis 25, 2010 21:57

poczekam, zobacze co powiedza inni, bo jakos tak sobie mysle 195 to taki wynik nie wiem, nie wierze normalnie, moje drugie auto 2.0 tdci 215 i koniec, a roznica lekka w silniku jest, nie wiem co o tym wszystkim sadzic.
Dario - Czw Lis 25, 2010 21:58

Mój rozpędzał się do około 160 bez problemu z tego co pamiętam na równej drodze a potem to już powoli nabieral prędkości więc musiałem mieć spory kawał dobrej drogi...
karooo - Czw Lis 25, 2010 22:03

normalnie paliwo na BP, niedawno kupilem to auto, przewody wydaja sie byc szczelne poniewaz nic nie syczy, jak kupilem mondeo bylo slychac syczenie, przewody wymienione i wszystko ok, tutaj tez cisza.

[ Dodano: Czw Lis 25, 2010 22:03 ]
Panowie co radzicie??

marcin316 - Czw Lis 25, 2010 22:27

karooo napisał/a:
Panowie co radzicie??


Ja radzę jeździć i się nie przejmować. W mojej opinii iDT nie nadają się do jazdy z prędkościami większymi niż 160 km/h. Mój też do tej prędkości rozpędza się bez problemu, natomiast później już prawie nie przyspiesza. W dodatku w aucie robi się już baaardzo głośno. Silniki SDI w R200/400/600 mają inną charakterystykę i pozwalają osiągać wyższe prędkości.

Sprawdź jeszcze dla pewności jakie prędkości max. uzyskujesz na III i IV biegu i do jakich obrotów kręci się silnik. Jeśli nie uda Ci się osiągnąć 4500 RPM bądź więcej, to może jest coś nie tak z przepływką.

karooo - Pią Lis 26, 2010 13:37

witam,
max na luzie prawie 5tyś i koniec - tak jak by odciecie, przy jezdzie moglem tylko sprawdzic na 3 biegu, max 4800obr pr.110km/h, czy jak odlacze przeplywke to moge posmigac jakis czas? chcialem odlaczyc ale jest tak wpiety ten kabelek ze nie wiem jak go odlaczyc :)

serweta - Pią Lis 26, 2010 14:49

Witam
Mam taki sam problem z moim ZS też słabo idzie:(
Wie może ktoś gdzie powinien być podłączony czujnik z kolektora ssącego???

[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 14:49 ]
tronsek, Witam
Mam taki sam problem z moim ZS też słabo idzie:(
Wie może ktoś gdzie powinien być podłączony czujnik z kolektora ssącego???

Dario - Sob Lis 27, 2010 08:04

karooo napisał/a:
chcialem odlaczyc ale jest tak wpiety ten kabelek ze nie wiem jak go odlaczyc :)


Jeżeli ta wtyczka od przepływomierza jest zabezpieczona takim drucikiem to wystarczy go nacisnąc od góry wtedy boki drucika się rozszerzą i wtyczka powinna z łatwością się odpiąć

marcin316 - Sob Lis 27, 2010 08:25

karooo napisał/a:
na 3 biegu, max 4800obr


Przepływomierz u Ciebie działa, gdyż przy uszkodzonym silnik kręci się do 4 tys. obr/min, więc jedyne co możesz zrobić to spróbuj go wyczyścić. Opis jak to zrobić jest na Forum.

Możesz też spróbować zmierzyć czasy przyspieszania od 60 do 100 km/h na IV i od 80 do 120 km/h na V biegu. Na tej podstawie można sporo powiedzieć o kondycji silnika. Warto przy tym dodać na jakich oponach jeździ Twoje auto gdyż może to mieć istotny wpływ na pomiar (rozmiar).

azer - Sob Lis 27, 2010 11:21

karooo napisał/a:
witam,
max na luzie prawie 5tyś i koniec - tak jak by odciecie, przy jezdzie moglem tylko sprawdzic na 3 biegu, max 4800obr pr.110km/h, czy jak odlacze przeplywke to moge posmigac jakis czas? chcialem odlaczyc ale jest tak wpiety ten kabelek ze nie wiem jak go odlaczyc :)

hmm na 3 do 110km/h to wynik dobry, ja na 4rce wyciągnąłem 160 a na 5 do 185 udało się kiedyś. Dziwne że u Ciebie przy 160 kończy się jazda...Odpięcie przepływki z tego co pamiętam nie podniesie tej prędkości, zwłaszcza że obroty kończą się przy 4000. Jedynie jeżeli jest ona nie do końca sprawna to auto będzie się lepiej zbierało w niższym zakresie obrotów.

karooo - Pon Lis 29, 2010 21:59

nie wiem, chyba z tym pobawie sie troche pozniej - po zimie :)
teraz mam troszke inny problem, wymienilem wszystkie 4 swieczki tydzien temu, auto odpala nawet ladnie ladnie, ale po nocy grzeje swieczki 2 razy, jak dodaje gazu to takk po 2 sek odpali, a bez gazu troszke gorzej, panowie a jak jest u was?

Krzysi3k - Czw Gru 02, 2010 12:55

Na uszkodzonym przepływomierzu może się kręcić powyżej 4000 obrotów. Na odpiętym zawsze odcina przy 4000 rpm.
Mój się też rozpędzał tylko do 160 km/h na walniętej przepływce. Tak a propos miałem wtedy 71 KM i 136 NM. Po wyczyszczeniu (u mnie była brudna) od razu prawidłowe, fabryczne wskazania :)
I nie kupuj zamienników. Kup Boscha do opla i przekręć wkład, bo jest ten sam, a przepływka 3x tańsza.
Poszukaj tematu na forum.

marcin316 - Czw Gru 02, 2010 18:00

Krzysi3k napisał/a:
miałem wtedy 71 KM i 136 NM


Takie "parametry" spokojnie można wykryć na podstawie przyspieszenia na poszczególnych biegach. Wiele z fabrycznego momentu w takim przypadku nie zostaje... a to już mocno czuć w aucie, bardziej niż ubytek mocy maksymalnej.

karooo - Czw Gru 02, 2010 21:26

nie wiem, nie potrafie ocenic jak narazie, nigdy nigdzie nie widzialem jak przyspieszaja inne maszyny z takim silnikiem, zima nie mam gdzie sprawdzic jak narazie, no ale wydaje mi sie, ze nie jest tak zle z moim autkiem bo na suchej drodze jak dam gazu z 1 na 2 to jeszcze opony zrywa, wiec nie wiem.
Krzysi3k - Czw Gru 02, 2010 23:15

Na padniętej przepływce na 5-tce przy 70 km/h pod górkę jakoś niebardzo chciał przyspieszać, nie wginał w fotele od 2000 rpm, tylko delikatnie czuć było przy 2500 rpm.
karooo - Czw Gru 02, 2010 23:17

no to u mnie dokładnie tak jest, nie wiem co znaczy u was mocne przyspieszenie, bo u mnie to slychac ze turbina jak stoje i na luzie dam ze cos tam sie uruchamia od 2tys ale podczas jazdy czuje tak od 2.5tysia
Krzysi3k - Pią Gru 03, 2010 11:34

Nie ma się co zastanawiać. Najpierw odepnij przepływke. Zobaczysz różnice. Potem poszukaj na forum tematu o oczyszczeniu przepływki. Jak nie poczujesz drastycznej różnicy to kupuj nowa od opla. Jest temat z numerami przepływek na forum. Twoje problemy znikną:)
karooo - Pią Gru 03, 2010 13:32

jest tylko jeden problem, za nic w swiecie nie wiem jak ja odlaczyc ta wtyczke :)
Krzysi3k - Pią Gru 03, 2010 14:54

Mocno przyciskasz ją żeby zatrzask odskoczył i ciągniesz do siebie :)