Zobacz temat - [R45] Rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Rozrząd

karooo - Pon Gru 27, 2010 12:28
Temat postu: [R45] Rozrząd
Witam,
Panowie bardzo prosze Was o pomoc
Musze kupic rozrzad do swojego rovera 45, jest to dokladnie koncowka rocznika 99/2000.
Nie wiem gdzie i co kupic, na allegro jest b.malo, kupowal ktos juz jakis sprawdzony rozrzadzik do naszego 2.0 iDT?? z gory dziekuje i pozdrawiam.

Adrian - Pon Gru 27, 2010 12:35

Zajrzyj na przykład na www.tomateam.pl
karooo - Pon Gru 27, 2010 12:43

a czy mozecie mi powiedziec co ja musze dokladnie kupic jezeli chce wymienic rozrzad? widze pelno rolek jest ale nie wiem ktore, na allegro jest jakis jeden zestaw 2 paski + 3 rolki za 395zl a na tej stronie kazda rolka prawie po 200zl :) ??
Adrian - Pon Gru 27, 2010 13:17

Poszukaj takich info na Forum. Zobacz ile tego było:

http://forum.roverki.eu/v...t=rozrz%B1d+idt
http://forum.roverki.eu/v...t=rozrz%B1d+idt
http://forum.roverki.eu/v...t=rozrz%B1d+idt
http://forum.roverki.eu/v...t=rozrz%B1d+idt
http://forum.roverki.eu/v...t=rozrz%B1d+idt

Zresztą, jeśli dodzwonisz się do TomaTeam, to Tomi wybierze Ci odpowiedni zestaw.

szoso - Pon Gru 27, 2010 13:18

karooo, po pierwsze tematów o rozrządzie jest od groma a po drugie w sklepach tez możesz kupić rozrząd u siebie
Chris83 - Pon Gru 27, 2010 14:20

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=55885
karooo - Pon Gru 27, 2010 16:02

wszystko rozumiem, tylko mi chodzi o to co trzeba kupic a jak narazie nie udalo mi sie z tych postow wyczytac co trzeba :) , akurat nie znam sie na tym dobrze i interesuje mnie tylko to jakie sa rolki potrzebne i ile paskow. dziekuje
szoso - Pon Gru 27, 2010 16:41

karooo, nie przesadzaj, koledzy podali Ci sensowne informacje na temat rozrządu co i jak, ale ty byś chyba chciał żeby ktoś ci kupił i najlepiej przywiózł do domu
są potrzebne 2 paski i 3 rolki do tego:
1.pasek rozrządu, rolka prowadząca i rolka napinająca
2.pasek pompy wtryskowej plus rolka napinająca
Wszystko to jest dostępne w sklepach lub w Toma Team ale tam ci nie pasuje bo za drogo

karooo - Pon Gru 27, 2010 17:03

szoso420 dzieki o to mi wlasnie chodzilo :))

[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 17:03 ]
pasek przedni to pasek rozrzadu tak? a pasek tylny na pompe??

szoso - Pon Gru 27, 2010 17:12

karooo napisał/a:
pasek przedni to pasek rozrzadu tak? a pasek tylny na pompe??

tak

karooo - Wto Gru 28, 2010 17:21

Panowie co sadzicie o tym zestawie ?
http://allegro.pl/rozrzad...1382844512.html

marcinZG - Wto Gru 28, 2010 17:28

Z tego co pamietam PH Jowi kiedys pisal, zeby najlepiej brac paski Contitecha a rolki Ruville.
karooo - Wto Gru 28, 2010 17:38

moze masz i racje ale nie wiem czemu tak jest ze ten zestaw kosztuje 400zl a jezeli bede chcial wszystko kupic osobno to jedna rolka kosztuje prawie 200zl <mysli>
Stanislaw - Wto Gru 28, 2010 17:59

Witam,wlacze sie do dyskusji o tym rozrzadzie.Pokazany przez Ciebie rozrzad za 395 zlotych idealnie pasuje do silnika iTD2000.Mieszkam we Francji,bylem tydzien temu w Polsce,zamowilem ten rozrzad na Allegro,telefonicznie poprzez podanie numeru VIN dobralismy rolki,bardzo konkretny sprzedawca,dostalem kurierem ten rozrzad nastepnego dnia.mechanik wymienil nie bylo zadnych problemow z dopasowaniem czesci.Wrocilem juz do domu,1700km,jezdze caly czas samochodem,pali bez problemow,zuzycie paliwa bardzo niskie,wszystko jest ok. po wymianie tego rozrzadu.Polecam ten zestaw,nie bawilbym sie w dywagacje dlaczego jedna rolka kosztuje tyle a tyle,szkoda czasu.Pozdrawiam.
karooo - Sro Gru 29, 2010 09:52

Panowie u mnie ktos z was sprawdzic jakie dokladnie potrzebuje czesci? paski itd. ? bo ponoc sa rozne :(
szoso - Sro Gru 29, 2010 10:02

na stronie TomaTeam są wszystkie informacje podane
Stanislaw - Sro Gru 29, 2010 16:43

karooo-w Roverach z tego okresu produkcji byly stosowane trzy silniki-BMW, ROVER I HONDA.Problem nie lezy w paskach rozrzadu tylko w wymiarach rolek a dokladnie ich srednicy.Podajac przy zakupie 8 ostatnich cyfr i liter z numeru VIN kumaty sprzedawca dobierze rolki bo ma dostep na kompie do katalogu czesci zamiennych.Jest jeszcze roznica z napinaczem paska rozrzadu,sa automatyczne i mechaniczne,ja kupilem mechaniczny,100 tys.-km spokojnie mozna na tym napinaczu przejechac.Nikt z uzytkownikow tego forum nie liczy ile jest zebow na pasku rozrzadu,trzeba zdac sie na wiedze i umiejetnosci mechanika chyba ze jest to jakis Jozio z podworka,takiemu nie dalbym auta do naprawy.Jak Ci napisal szoso do rozrzadu w tym silniku wchodza dwa paski plus trzy rolki.I to wszystko w tym temacie.Pozdrawiam
PHJOWI - Sro Gru 29, 2010 17:29

większych bzdur to ja nie słyszałem stosowany jeden silnikROVERA z 2 średnicami pasków , 2 rodzaje napinacza pompy wtryskowej.
szoso - Sro Gru 29, 2010 18:04

Stanislaw, ktoś Ci naopowiadał głupot a Ty powtarzasz
silnik diesla BMW jest w 75, natomiast w Hondzie jak i w 45 siedzi silnik diesla Rovera
Honda w tamtym okresie nie miała swojego diesla tylko montowała silnik Rovera
ludzie różne bajki opowiadają o Roverach co widać w ogłoszeniach sprzedaży aut a wynika to z ich niewiedzy

Stanislaw - Sro Gru 29, 2010 19:10

Po tych ostatnich dwoch postach to powinienem stwierdzic ze mechanicy w servisie Rovera we Francji to maja kompletna niewiedze co naprawiaja,a sprzedawcy czesci w Polsce(rozrzadu) to chyba tez nie rozrozniaja rolki od kolka.Tak by wypadalo stwierdzic,ale to bylaby nieprawda.A za uzupelnienie wiedzy o Roverach bardzo dziekuje.
borek88 - Sro Gru 29, 2010 21:40

wiec jesli PH JOWI poleca paski Contitecha a rolki Ruville
to prosze
komplet

do tego dokupic 3 uszczelniacze
oraz zobaczyc jak tam napinacz paska wielorowkowego i sam wielorowkowy

mi_sza1 - Pią Gru 31, 2010 13:29

PHJOWI napisał/a:
2 rodzaje napinacza pompy wtryskowej.

Czy te napinacze są zamienne ze sobą, czy jak był fabrycznie automatyczny to mechanicznego sie nie da wsadzić. I taka prośba do którego idzie krótszy pasek??
Cały czas myślałem, że sa dwie szerokości tegoż paska a nie długości.

szoso - Pią Gru 31, 2010 14:10

mi_sza1 napisał/a:
I taka prośba do którego idzie krótszy pasek??

do żadnego bo paski się różnią tylko szerokością, skąd Ci to przyszło do głowy o tych długościach :wink:
w idt są szersze paski ale długość ta sama co w sdi
mi_sza1 napisał/a:
Czy te napinacze są zamienne ze sobą, czy jak był fabrycznie automatyczny to mechanicznego sie nie da wsadzić

nie, to są dwa zupełnie inne napinacze

Jugol - Pią Gru 31, 2010 14:23

Stanislaw napisał/a:
Po tych ostatnich dwoch postach to powinienem stwierdzic ze mechanicy w servisie Rovera we Francji to maja kompletna niewiedze co naprawiaja


...może nie wszyscy, ale na tym forum jest kilka przykładów ich ,,kowalstwa'', a to jeden z nich :załamka: :
http://roverki.pl/zrob-to...nikach-idt.html

mi_sza1 - Pią Gru 31, 2010 18:31

szoso420 napisał/a:
skąd Ci to przyszło do głowy o tych długościach

A tak wywnioskowałem stąd;
quote="PHJOWI"]stosowany jeden silnikROVERA z 2 średnicami pasków , 2 rodzaje napinacza pompy wtryskowej.[/quote].
Myśląc o średnicy pomyślałem o długości.

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 18:31 ]
szoso420 napisał/a:
nie, to są dwa zupełnie inne napinacze

tzn w SDi są mechaniczne w IDT automatyczne?

szoso - Pią Gru 31, 2010 18:43

mi_sza1 napisał/a:
tzn w SDi są mechaniczne w IDT automatyczne?

chyba nie do końca
patrząc w Rave natknąłem się na obydwa napinacze w IDT, tak jakby do pewnego okresu był taki jak w sdi, natomiast w późniejszej fazie weszły automatyczne z innym mocowaniem, chyba że źle interpretuję dane z Rave
Tomi u siebie tez podaje dwa rodzaje napinacza w IDT, ten z sdi i automatyczny

kadzaf - Wto Wrz 15, 2015 23:22

witam troszeczke odkope temat
wie ktos moze jak naciaga sie ten automatyczny napinacz bo takowa rolke posiadam i nie bardzo wiem jak zrobic :wink: