|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDI] Wymiana chłodnicy
wroblikns - Wto Lut 08, 2011 20:27 Temat postu: [R220 SDI] Wymiana chłodnicy Niestety przyszedł czas na wymianę chłodnicy w moim Roverku, nagle uciekł mi płyn z układu, okazało się że jest dziura u samego dołu chłodnicy (jakiś tam plastykowy zbiornik jest czy coś takiego), sypałem uszczelniacza ale efektu nie dał, długie poszukiwania chłodnicy w necie spełzły na niczym, nawet u Tommiego nie ma.
Zacząłem chodzić po sklepach w Nowym Sączu i o dziwo znalazłem już w pierwszej hurtowni i od razu zamówiłem, gościu mówi, że 330zł ale po rabacie będzie coś taniej....wydaje mi się super cena, pasuje podobno też do Accorda z tym silnikiem.
Teraz pozostaje kwestia wymiany, mam tylko wątpliwość czy dostanę się do niej bez ściągania całego przodu (w silnikach benzynowych sie da z tego co czytałem na forum). Szukałem tematów z wymianą chłodnicy w moim silniku ale nie było żadnego, mam wersję z klimą,
ma ktoś w tym temacie doświadczenia?
Jeśli tak to proszę o pomoc, po wymianie u siebie sam coś dopiszę i będzie w sam raz do manuala dla potomnych
Rozan99 - Wto Lut 08, 2011 21:57
Ja już przerabiałem u siebie wyciaganie chłodnicy. Za łatwo to nie jest ale da się zrobić
Musisz wykręcić obydwa węże łączące silnik z intercoolerem. Wyjąć akumulator i wykręcić obudowę filtra powietrza. Odkręcić dwie śrubki które trzymają chłodnicę (widać je zaraz po otwarciu maski, po obu stronach zamka).
I teraz masz dwie opcje żeby wyjąć chłodnicę:
1.Odkręcić chłodnicę od intercoolera (dwie dość ciężko dostępne śruby jak dobrze pamiętam na torxa) i wyciagać ją w stronę filtra powietrza którego wykręciłeś.
2.Żeby chłodnica wyszła razem z intercoolerem trzeba będzie wymontować podstawę akumulatora bo inaczej nie wyjdzie (tak tam ciasno...)
Ja robiłem opcją 1. Jakoś poszło
wroblikns - Wto Lut 08, 2011 22:39
Rozan99, dzięki wielkie za naświetlenie sytuacji, rozumiem że bez kanału sobie nie poradzę?
Rozan99 - Wto Lut 08, 2011 22:46
na upartego byś sobie poradzil bez kanału ale z kanałem by Ci było łatwiej np spuscic płyn
wroblikns - Sro Lut 09, 2011 09:34
no płyn to akurat praktycznie sam ucieka
a chłodnicę wyciąga się łatwiej chyba od dołu? coś czytałem, że w benzyniakach wtedy trzeba coś kombinować z przednią belką
i jeszcze jak najłatwiej dostać się do mocowania wentylatora? Bo jego chyba też trzeba najpierw odkręcić?
Rozan99 - Sro Lut 09, 2011 14:36
Od dołu nie próbowałem wyciagać to nie wiem czy łatwiej. Tak musisz jeszcze wentylator odkręcić ale to pestka. Odłączyć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki, które są na wierzchu i wyciagasz go do góry
wroblikns - Sro Lut 09, 2011 18:34
Rozan99, dzięki wielkie za pomoc
ale teraz mam inny jeszcze problem....okazało się, że chłodnica którą zamówiłem nie jest do mojego modelu
http://forum.roverki.eu/f...picphp_166.jpeg
w innym temacie podano mi schemat do mojej chłodnicy i zamówiłem z identycznym schematem ale tata był odebrać i mówi że to całkiem inna, nie ma miejsca na czujniki temperatury i ma wlew od góry, mają szukać jeszcze ale tracę nadzieję w to że uda mi się zakupić nową chłodnice
Rozan99 - Sro Lut 09, 2011 22:23
No to lipa. Nie może być z wlewem u góry bo chłodnica chowa się w pasie przednim. Musisz szukać identycznej tj takiej jak podałeś w linku.
Ale czy aby napewno musisz szukac nowej? Jeśli masz peknięcie w plastiku to mozna to zakleic przecież.
wroblikns - Sro Lut 09, 2011 23:13
myślałem o klejeniu tzn spawaniu plastyku ale to jednak później zawsze strach czy czasem nie puści, znajomy spawał zbiorniczek wyrównawczy i po miesiącu od nowa dziura,
poza tym ja tej dziury jeszcze nawet nie widziałem tylko mechanik, niestety w tygodniu pracuje i dopiero w sobotę popatrzę sam gdzie to dokładnie puściło i jak się sprawy mają.
jeśli nie kupie nowej to wymontuje w końcu starą i będę kombinował
mam już konkretniejsze informacje w sprawie mojego zamówienia, dość dziwna sprawa. Sklep w którym byłem zamówił w Inter Carsie dokładnie tą chłodnicę którą pokazałem w linku, czyli taką jaka powinna pasować do mnie. Paczka przyszła, wszystkie oznaczenia na opakowaniu takie jak z zamówienia, a w środku chłodnica nie nadająca się do mojego ROverka, więc pracownik razem z moim ojcem porównali kody z opakowania z kodami z chłodnicy i się zgadzają. Wpisali ten kod tam w swój system i rzeczywiście pokazało im inną chłodnicę. Czyli niby paczka aby się zgadzała z zamówieniem. Wychodziło by że zamówiono złą chłodnicę, więc gościu w sklepie chce zamawiać jeszcze raz, wchodzi tam w te swoje systemy, sprawdza schematy i jest chłodnica do mojego roverka, porównuje kody i się zgadzają z chłodnicą która przyjechała zamówiona czeski film. Mieli to dziś wyjaśnić i jutro będę wiedział czy dostanę w końcu odpowiednią część
Rozan99 - Sro Lut 09, 2011 23:21
Jeśli nie załatwisz nowej chłodnicy to próbuj reanimować swoją
krismielec - Sro Lut 09, 2011 23:29
Dołączę się do tematu ponieważ nie mogę założyć nowego...
Witam Wszystkich serdecznie..
Jestem szczesliwym posiadaczem małego ,,dzika" tzn roverka 220..
I mam problem z termostatem, a mianowicie chcę go wymienić.. ale mam dylemat.
Zamowiony miałem taki termostat http://moto.allegro.pl/te...1431717045.html ale jak przyszedł to nie znalazłem miejsca żeby go zamontować
A teraz chciałem zamówić taki http://moto.allegro.pl/te...1433508931.html
ale znalazłem jeszcze takie cos i z tego co kojarze to pod autem między chłodnicą a silnikiem widziałem to http://moto.allegro.pl/ro...1413384900.html
I co ja mam w końcu wymienić żeby temperatura była ok??
Może to głupie pytanie ale dylemat mam niezły Nie bardzo uśmiecha mi się zamawianie i składowanie termostatów w domu
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Rozan99 - Czw Lut 10, 2011 00:03
Musisz wymienić to co jest w TYM LINKU . Jest to umiejscowione pomiędzy chłodnicą a silnikiem
wroblikns - Czw Lut 10, 2011 14:19
Rozan99, a powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z drugim wentylatorem od strony atrapy ? trzeba go wcześniej odkręcić czy wychodzi razem z chłodnicą? a może jest mocowany jeszcze inaczej?
Rozan99 - Czw Lut 10, 2011 14:52
Tamtego drugiego nawet nie ruszasz. On jest przyczepiony do chłodnicy klimatyzacji i nawet nie ma styku z chłodnicą wody. Musisz wyciagnąć tylko ten duży wiatrak co jest na widoku między chłodnicą a silnikiem.
wroblikns - Czw Lut 10, 2011 20:07
szukam dalej tej chłodnicy...czy od 45 podejdzie do mojego ?
taka znalazłem
http://egaraz.com/offer,22437,chlodnica_wody.html
Bordos - Czw Lut 10, 2011 21:34
Ja rownież kolego szukam chłodnicy.
Udało mi się ustalić, że wymiary rdzenia to 509x322x32.
Ta chłodnica którą wskazałeś trochę odstaje, ale jak by pasowała to też taka kupie.
wroblikns - Czw Lut 10, 2011 21:46
odstaje ale poszukaj sobie w Inter Cars częsci do naszego autka, wejdziesz na chłodnice i jest zamiennik podany z firmy NRF, i ma identyczne rozmiary jak ten do 45 z eGaraz
498x320x32
[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 21:46 ]
czekam tylko na potwierdzenie kogoś kto ma pewność że chlodnica podejdzie bo nie wiem jak w iDT jest z tymi czujnikami temperatury, czy jak kupie do 45 to nie bede miał tych wejść na czujniki zaślepionych
Rozan99 - Czw Lut 10, 2011 23:05
Na allegro też są do 45, np. TU. Na oko wygląda identycznie jak z R220, dziury na czujniki tez ma, tylko wiem że u mnie w chłodnicy dolne kolanko jest wygięte pod kątem do góry, a w tej chyba jest na wprost więc nie wiem czy nie oprze się na dolnej belce.. Cieżko powiedzieć, ale porównując fotki chłodnicy z 220 i 45 to widać że dolne kolanko jest gdzie indziej umiejscowione i w 220 jest wygięte do góry. Wydaje mi się też że patrząc na zdjęcie to w 220 dolna prawa nóżka jest bardziej po lewej stronie, a w 45 bardziej po prawej (przy brzegu chłodnicy). Więc chyba nie będzie pasować.. ale pewności nie mam.
W załączniku jest foto chłodnicy od 220sdi tylko że wersja z zaślepionymi otworami na czujniki (najlepiej zapisać sobie to zdjęcie i póżniej powiększyć to będzie lepiej widać)
szoso - Pią Lut 11, 2011 07:19
wroblikns, powinieneś kontynuować jeden temat a nie piszesz w kilku i robisz zamieszanie
dlaczego uparłeś się na chłodnicę z 45?
zobacz ta do 400 ma takie same wymiary i ma otwory pod czujniki
http://moto.allegro.pl/ch...1446095722.html
wroblikns - Pią Lut 11, 2011 08:38
szoso420, przepraszam za zamieszanie wyszedłem z założenia że do działu R200 nie zawsze zaglądają posiadacze 400/45 a chcialem się też takich osób poradzić
dzięki wielkie za tego linka, tylko teraz czy ta dolna nóżka będzie pasować do r220? czy faktycznie u mnie jest podgięta do góry i ta z 400 będzie kolidować? dopiero jutro bede miał dostęp do samochodu i wymontuje starą chłodnicę
szoso - Pią Lut 11, 2011 09:20
nie wiem czy będzie pasować
Bordos - Pią Lut 11, 2011 09:24
Jak się przyglądam tym zdjęciom, to właśnie przez te mocowania dolne (nóżki) są różne
wroblikns - Pią Lut 11, 2011 10:46
dolne nóżki sa różne i faktycznie dolny wylot musi być podgięty do góry bo inaczej belka będzie blokować czyli od 400 nie wiem czy uda się wmontować
szoso - Pią Lut 11, 2011 15:56
wroblikns napisał/a: | czyli od 400 nie wiem czy uda się wmontować |
jeśli od 400 nie będzie pasować to od 45 tym bardziej
wroblikns - Wto Lut 15, 2011 13:04
uporałem się już w sobotę z wyciągnięciem starej chłodnicy, przecieka na łączeniu zbiorniczka z tworzywa sztucznego z aluminiowym rdzeniem, proszek uszczelniający nic nie pomógł więc ja już też jej nie reanimuje.
udało mi się zamówić chłodnicę z NRF i mam nadzieję że będzie odpowiednia (sprzedawca w sklepie internetowym o tym zapewniał) tylko jeszcze mam pytanie odnośnie czujników temperatury. Czy jest jakiś patent na ich wyciągnięcie aby przełożyć do nowej, bo tak jak rzuciłem okiem to nie bardzo wiem jak je wymontować a nie chciałbym ich uszkodzić
Brt - Wto Lut 15, 2011 14:12
wroblikns napisał/a: | Czy jest jakiś patent na ich wyciągnięcie aby przełożyć do nowej, bo tak jak rzuciłem okiem to nie bardzo wiem jak je wymontować a nie chciałbym ich uszkodzić |
W R600 one sie chyba przekręcały o 90 stopni i wychodziły .... kurcze nie pamietam dokładnie, ale jakiś taki patent dziwny właśnie był .... albo jeszcze jakieś mocowanie było i ono się przekręcało ... nie pamietam dokładnie niestety. A co do chłodznicy to kurcze nie myślałem, że tak trudno będzie ją zlokalizować ... 3mam kciuki
szoso - Wto Lut 15, 2011 14:27
czujniki się przekręca i wychodzą, w chłodnicy są prowadnice w otworach na czujniki, przypatrz się nowej chłodnicy to będziesz wiedział jak się je wyjmuje
wroblikns - Nie Lut 20, 2011 16:14
Roverek znów gada
a więc tak:
jakby się uparł z wymianą chłodnicy możemy sobie poradzić bez kanału, ale to nie zmienia faktu że z kanałem będzie szybciej i wygodniej
1. Ściągamy osłonę silnika górną oraz dolną
2. Wyciągamy akumulator
3. Zwalniamy zaczepy filtra powietrza, i wyjmujemy górną pokrywę, następnie odkręcamy dwie śruby mocujące dolną część obudowy filtra do podstawy akumulatora i wyjmujemy ją
4. Teraz możemy poluzować opaski i wyjąć rury od IC.
5. Odpinamy wtyczki od czujników temperatury i wentylatora.
6. Wykręcamy 2 śruby mocujące wentylator do chłodnicy (znajdują się przy górnej krawędzi chłodnicy, łatwo dostępne) unosimy lekko wentylator aby wyszedł z zaczepu u dołu, i teraz troszkę musimy się pogimnastykować aby wyjąć go w stronę filtra powietrza, trzeba tu troszkę cierpliwości bo jest ciasno ale nie ma co się denerwować, na pewno wyjdzie
7. Podkladamy miednicę/wiaderko itp, luzujemy opaskę na dolnym przewodzie do chłodnicy i spuszczamy resztę płynu chłodniczego (można przdmuchac układ poprzez zbiorniczek wyrównawczy żeby zeszło wszystko) następnie możemy odpiąć górny przewód oraz odpowietrznik który prowadzi do zbiorniczka wyrównawczego
8. Teraz jak pisał kolega Rozan99, mamy dwa wyjścia, albo odkręcamy IC od chłodnicy i wyjmujemy samą chłodnice w strone filtra powietrza, lub żeby wyszła razem z IC odkręcamy podstawę aku. Szczerze nie miałem pomysłu jak dostać się do górnych śrób mocujących IC z chłodnica więc zabrałem się do wykręcenia postawy aku. Dość dużo z tym roboty. Trzeba się trochę nakręcić, jest chyba 11 śrub z tego co pamiętam. 3 od góry widoczne po wyjęciu aku, 3 trudno dostępne pod podstawą (chyba bez kanału nie da się do nich dostać) do tego trzeba odkręcić ECM(2 śruby), mocowanie do nadkola(1 śruba) oraz przy nadkolu jeszcze dwie śruby (obok bezpieczników, trzeba wypiąć jakieś układy, nawet nie wiem do czego;p)
9. Gdy juz uporamy się z podstawą aku odkręcamy dwie śruby mocujące chłodnicę (po obu stronach zamka maski) unosimy lekko chłodnicę do góry żeby wyszła z dolnych zaczepów i wtedy w miarę zgrabnie wychodzi dzięki miejscu po wyjętej podstawie aku
10. Możemy już odkręcić IC od chłodnicy, 2 śruby z nakrętkami (torx + zwykła nakrętka), wyjmujemy czujniki temp. ze starej chłodnicy (przekręcamy plastykowe zabezpieczenie o 90 stopni, następnie wyciągamy do siebie czujniki wraz z uszczelkami.
11. Składamy w odwrotnej kolejności
przy okazji warto zająć się wężami od IC i samym IC, posprawdzać w jakim stanie są opaski i jeśli trzeba to pozakładać nowe, korzystając również ze zwolnionego przez chłodnice miejsca można skontrolować przewody idące do pompy wtryskowej (o czym ja oczywiście zapomniałem a miałem się za to brać bo wywala mi błąd czujnika temp. paliwa)
dzięki wielkie za pomoc, kliknięte
Rozan99 - Nie Lut 20, 2011 17:07
A chłodnicę to w końcu dostałeś identyczną czy kombinowałeś coś od R400? Ile dałeś?
wroblikns - Nie Lut 20, 2011 17:27
kupiłem identyczną zamiennik z NRF
http://www.chlodnice.bydgoszcz.pl/
zrezygnowany już całkiem znalazłem tą firmę na allegro przy okaji aukcji chłodnicy do 400, napisałem maila spodziewając się standartowej odpowiedzi że NIE MAAAA, a tu gościu się mnie pyta jakiego producenta chłodnicę sobie życzę 330zl z przesyłką, nie najtaniej ale tez nie najdrożej ważne że była
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 17:27 ]
btw weszło mi 6,3 l płynu chłodniczego, nie za dużo coś?
szoso - Nie Lut 20, 2011 18:20
wroblikns napisał/a: | btw weszło mi 6,3 l płynu chłodniczego, nie za dużo coś? |
tyle co w instrukcji więc ok
|
|