Zobacz temat - [MG ZR]Co to za wtyczka??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR]Co to za wtyczka??

Zwibel - Nie Lut 13, 2011 21:42
Temat postu: [MG ZR]Co to za wtyczka??
Co to za wtyczka została mi po ściągnięciu głowicy. Sądzę iż może być od kolektora dolotowego. W środku żółta, bez drutu zabezpieczającego, gumka wewnątrz brązowa. Na trzy kable (kolorów niestety nie pamiętam. Była przyklejona taśmą do grubej wiązki pod kolektorem dolotowym Sądzę że musi gdzieś iść u dołu kolektora dolotowego lub w okolicach puszki filtra powietrza. Pomożecie??
Lewis - Nie Lut 13, 2011 22:09

nie jestem pewien ale moze jest to kabel od czujnika polozenia wału korbowego
Zwibel - Pon Lut 14, 2011 07:17

Czujnik położenia wału podłączony :sad: Bo nawet mam iskre. Nie wiem czy ta wtyczka ma coś wspólnego ale krokowiec po włączeniu zapłonu dość mocno wariuje. Cały czas cyka-pracuje.
kowalainen - Pon Lut 14, 2011 12:21

Wtryski podpięte? Podobna wtyczka, właśnie z takim mocowaniem, ten tunel prostokątny w dolnej części (patrząc na zdjęcie).
Zwibel - Pon Lut 14, 2011 12:31

hmm mówimy o czterech wtryskach, raczej tak. Każdy z nich ma podpiętą wtyczkę(nawet podczas demontażu ich nie rozpinałem) Chyba że to jeszcze jakaś dodastkowa wtyczka?
kowalainen - Pon Lut 14, 2011 13:47

Te o których piszesz to są dla każdego wtrysku z osobna, a później są one podpinane za pomocą właśnie wtyczki 3 pinowej. Powinna się ona znajdować po prawej stronie kolektora ssącego.
Zwibel - Pon Lut 14, 2011 18:35

Tam mam tylko taką jedną grubą wtyczkę na kilkanaście przewodów :???: Dzisiaj silnik odpalił ale świeci się check, więc gdzieś ta wtyczka musi mieć swój koniec :/
Bumelant - Wto Lut 15, 2011 15:14

To jest wtyczka prawdpodpobnie od czujnika polozenia walka rozrzadu kolego. Procz czujnika walu na dole masz jeszcze u gory jeden. Oba musza dzialac elegancko bo bedzie kipisz :grin:

Tutaj masz w uproszczeniu schemat elektryki silnika:

http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm

polecam sciągnięcie również RAVE - są wszystkie schematy jakies potrzebujesz.

Zwibel - Wto Lut 15, 2011 19:52

RAVE ściągnąłem niestety widzi błąd obraz płyty, nie wiem czy musi on być wypalony??.
Co do czujnika, to czujnik wałka rozrządu jest chyba na pokrywie zaworów przykręcony jedną śrubką. Jeżeli to o o niego Ci chodzi to niestety jest podłączony.
Z wtyczki wychodzą trzy przewody czarny, biało pomarańczowy, i brązowo purpurowy. Wtyczka musiała być gdzieś między grodzią kabiny a silnikiem gdyż kabel jest dość krótki i sięga tylko jakby od dołu kolektora ssącego.

keczu - Wto Lut 15, 2011 20:56

Obok zbiorniczka z plynem chlodzacym masz ten przeciazeniowy przelacznik ktory odcina elektryke silnika w razie wypadku (prykrecony do sciany grodziowej) . Zobacz czy ma podlaczana wtyczke bo jest podobna jak wlasnie od tego przelacznika i zobacz czy jest wcisniety.
Zwibel - Wto Lut 15, 2011 21:00

Hm trochę za wysoko ale jutro z rana zerknę, wtyczka raczej musi być gdzieś niżej.
Bumelant - Wto Lut 15, 2011 21:46

Tak dokladnie na jednej srubce - czyli ten wariant odrzucamy - raczej stety ze wpiety :mrgreen: Jutro przejrze kabelkologie u siebie to sprawdze dokladnie pod maska jeszcze bo nie wszystko z lepa pamietam po kolorach. No moj rave chodzi z plyty tez tylko i data musi byc na 2001 ustawiona w kompie. Raczej bez wpietego przeciazeniowego czujnika silnik nie odpalilby wogole takze watpie ale zajrzec nie zaszkodzi.
Zwibel - Wto Lut 15, 2011 22:05

Dokładnie bez tego raczej by nie odpalił obejrzałem na allegro i raczej inaczej wtyczka wygląda. Rave uruchomiłem ale nie znalazłem takiej wtyczki. Zaczynam się stresować :twisted:
sTERYD - Sro Lut 16, 2011 11:51

musiałbym zagrzebać pod maską, ale wygląda to żywcem jak wtyczka od czujnika położenia przepustnicy :hm:
Zwibel - Sro Lut 16, 2011 12:16

Tylkoże silnik chodzi normalnie zero problemów oprócz zapalonego checka
leszczu - Sro Lut 16, 2011 17:03

sTERYD napisał/a:
ale wygląda to żywcem jak wtyczka od czujnika położenia przepustnicy :hm:

Nie, trochę wtyczka od TPS jest inna jak ta z obrazka Zwibel,

[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 17:03 ]
Zwibel, a jaki ty wogle masz silnik ?? Mi ta wtyczka przypomina wtyczkę od sondy lambda. Tylko od sondy ma na cztery piny, a ta jak patrze tylko na 3 :/

Zwibel - Sro Lut 16, 2011 20:26

Silnik 1.4 16V auto to MG ZR :) sprawdziłem czujnik przepustnicy podłączony tam jest podobna wtyczka ale zakrzywiona pod kątem 90stopni ta jest prosto.

Dodatkowo ta wtyczka ma możliwość podpięcia tylko z tyłu silnika w okolicach kolektora ssącego. Nawet raczej pod kolektorem gdyż do przepustnicy już nie sięga :shock:
Może coś od klimy??
Heh nie sądziłem że taka pierdoła sprawi tyle problemów

leszczu - Czw Lut 17, 2011 12:07

Wiesz co, sprawdź może czy masz tą sondę podłączoną.
Zwibel - Czw Lut 17, 2011 13:36

Sonda jest z drugiej strony silnika, przy chłodnicy-tak mi się przynajmniej wydaje. Ale sprawdze-sonda w MG jest trzy przewodowa, może w tym są dwie??
Bumelant - Czw Lut 17, 2011 13:41

sonda jest 4 przewodowa - dziwna sprawa Ci powiem - sprawdzilem wszystko u siebie - jedynie podobna wtyczka to czuj. polozenia walka roz. oraz czujnik uderzeniowy - nic kompletnie podobnego innego nie ma. Ogladalem nawet inne kolektory i listwy wtryskowe bo mam pare innych i tez nic z tego... Przeskanowac bledy najlepiej to zobaczysz czy wszystko dziala jak nalezy.
leszczu - Czw Lut 17, 2011 13:41

No tak sonda jest przykręcona w rurę kolektora wydechowego, ale jej kabelek ciągnie się aż za obudowę filtra powietrza.
Zwibel - Pią Lut 18, 2011 10:43

Czy w MG nie było dwóch sond?? A może jest to wtyczka przygotowana pod inny silnik??
ZAstanawiam się jak z chekiem, czy zawsze jak lampka się zapali trzeba jechać na kompa żeby to wykasować?? Jak odpenie mi się wtyczka i ją zapnę to już się będzie lampić cały czas??

Mam problem z przeskanowaniem auta na warsztacie bo po pierwsze to Jelenia Góra, po drugie jeszcze nie zarejestrowane więc nie chce wyjeżdzać na drogę a to min 15km :neutral: . Jakbym wiedział że podepne się jakimś allegrowym interfejsem do skasowania błędu do bym sobie go zamówił :mrgreen: .

Bumelant - Pią Lut 18, 2011 16:35

2 sondy sa - obie sa 4 pinowe - mowimy tu o mems3 - 2 cewki na gorze. Jedna regulacyjna masz w kolektorze a druga za katalizatorem. Nie bedzie sie swiecie zalezy jaki blad etc. Mi nigdy sie check szczerze mowiac nie swiecil nawet przy uwalonej sondzie. Chyba tylko jak abs czujnik wypialem to sie zaswiecilo mi cos. Ale tak trzeba kasowac - bledy zostaja. Wez sie zaopatrz najlepiej w:

http://allegro.pl/interfe...1450748952.html

nie wszystko na tym widac ale duza czesc podstawowych takich bledow zobaczysz - prace sond, czujnika tps etc. warto to miec generalnie. Pelna diagnostyka tylko i wylacznie na T4 - ja polecam PHJOWI gdyby cos w kwestiach elektrycznych ciezko o lepszego "kozaka".

PHJOWI - Pią Lut 18, 2011 22:37

troche słabe zdjęcie , ale wygląda jak wtyczka wyłącznika wypadkowego ??
Zwibel - Sob Lut 19, 2011 09:28

Dzisiaj zrobię lepsze, wtyczka wyłącznika podłączona:D
Bumelant - Sob Lut 19, 2011 20:46

A moze to to?
Zwibel - Nie Lut 20, 2011 14:18

Trochę lepsze zdjęcie, czy nie jest tak że do MG ZR 1,6 lub 1,8 były te same wiązki i zostawały jakieś wtyczki np. mam tak w przypadku lusterek. Widzę że w rave są specjalne czujniki tylko dla VVT,więc może dlatego ten problem.
flapjck1 - Nie Lut 20, 2011 16:01

zobacz jakie kolory kabli sa do wtyczki, potem spojrz w schemat na rave i bedzie po temacie

a jakbys jeszcze okreslil w ktore piny w kompie wchodza to juz wogole kpl. informacji

Zwibel - Nie Lut 20, 2011 16:16

Z wtyczki wychodzą trzy przewody czarny, biało pomarańczowy, i brązowo purpurowy. Niestety w RAVE nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.
flapjck1 - Nie Lut 20, 2011 17:23

czujnik do predkosciomierza?


kod kolorow sie zgadza, lokacja mniej wiecej tez....

keczu - Nie Lut 20, 2011 17:30

flapjck1 napisał/a:
czujnik do predkosciomierza?


kod kolorow sie zgadza, lokacja mniej wiecej tez....

Moze byc. Wtyczka moze byc teraz do niczego jesli jest ABS to sygnal predkosci jest z wlasnie z jego czujnika ,a impulsatora w skrzyni moze juz nie byc. Wiazki sa do pewnego stopnia uniwersalne i czasem jakas wtyczka nie ma poloczenia w danym aucie. :/

Zwibel - Wto Mar 01, 2011 13:42

Heh dobra podejrzewam że tak może być:) Jutro zamawiam ELM 327 i zobaczę co wyskoczy po skasowaniu błędu. Pomuki rozdane.

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 13:42 ]
Niestety interfejs nie chce się połączyć z silnikiem-chyba wadliwy interfejs :sad: Może jeszcze jedno dlaczego pali się lampka mil??Podczas zapalania jak silnik złapie przez sekundę gaśnie i zapala się spowrotem. Zastanawiam się co może być przyczyną?
Są jakieś konkretne powody zapalania się checka??

Czy jeżeli usunę niesprawność jest sznsa że kontrolka zgaśnie?

rovek - Wto Mar 01, 2011 18:55

Oczywiście, komputer wykryje że wszystko jest w porządku i lampka zgaśnie.
Zwibel - Sro Mar 02, 2011 09:34

A nie jest tak że niekture błędy zapisywane sa w kompie i tylko przez kabel można wykasować błąd/zgasić checka?
rovek - Sro Mar 02, 2011 09:39

Cytat:
Czy jeżeli usunę niesprawność jest sznsa że kontrolka zgaśnie?

Napisałem, że jest szansa. Niestety niektóre błędy trzeba kasować przez komputer diagnostyczny.

Zwibel - Sro Mar 16, 2011 07:10

Udało się zdiagnozować. BYły dwa błędy pierwszego i trzeciego cylindra, zły zapłon-efekt próby odpalenia z przestawionym rozrządem o jeden ząbek. Udało sie je usunąć nowe się nie pojawiają więc wszystko jasne. Dzięki wszystkim za pomoc. :mrgreen:

A rozdam jeszcze pomuki :wink: