Zobacz temat - [R75] Wibracje na niskich obrotach.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wibracje na niskich obrotach.

patrysgn - Pon Lut 14, 2011 21:48
Temat postu: [R75] Wibracje na niskich obrotach.
Witam, od dzisiaj mam problem z wibracjami oraz dużymi wahnięciami obrotów na niskich obrotach. Na wysokich wszystko jest ok natomiast jak zatrzymuje się na światłach to tak jakby chciał zgasnąć. Auto jest w automacie gdyby była to potrzebna informacja. Proszę o opinie co to może być. Pozdrawiam
apples - Pon Lut 14, 2011 21:56

Jak z mocą? Wkręca się na max obroty?
patrysgn - Wto Lut 15, 2011 11:12

Z mocą nie ma żadnych problemów. Leciał 160km/h elegancko bez problemu. Czy ma max obroty to nie wiem ale na pewno na ponad 4 tyś wchodzi.

[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 11:12 ]
Jakieś sugestie co to może być?

apples - Wto Lut 15, 2011 12:06

patrysgn napisał/a:
Z mocą nie ma żadnych problemów. Leciał 160km/h elegancko bez problemu. Czy ma max obroty to nie wiem ale na pewno na ponad 4 tyś wchodzi.
Zobacz jak wygląda w środku EGR i jeżeli jest brudny to go wyczyść. Jeżeli nie był dawno czyszczony to może być tam sporo mazi która blokuje zawór http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 Jeżeli to nie pomoże, to trzeba zobaczyć jak wygląda zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.
Rowan - Wto Lut 15, 2011 15:27

patrysgn, czujnik ciśnienia na listwie Cr jest odpowiedzialny za to... Proponuję na początek jakimś Kontaktem popsikać do wtyczki, bo byc może zaśniedziały styki, jeśli nie pomoże to podejrzewam, że czujnik do wymiany :wink:
patrysgn - Sro Lut 23, 2011 17:32

EGR był nieco przybrudzony ale to nie jego wina. Całą winę ponoszą wtryskiwacze. Po wyjęciu okazało się, że niezbędna jest wymiana końcówek we wszystkich wtryskach oraz ich czyszczenie i uszczelnienie. Cała przyjemność 1890zł brutto lub ewentualnie na allegro szukać (a przyznam, że jest tego trochę)...
witgut - Sro Lut 23, 2011 19:36

Poszukaj i poczytaj, ale ja nie przypominam sobie postu osoby zadowolonej z regeneracji wtryskiwaczy.
patrysgn - Sro Lut 23, 2011 22:43

witgut napisał/a:
Poszukaj i poczytaj, ale ja nie przypominam sobie postu osoby zadowolonej z regeneracji wtryskiwaczy.
To uważasz, że lepiej kupić nowe? Tylko to jest wydatek ok 5000zł.... :/
kris-tofer - Sro Lut 23, 2011 23:30

niektórzy uważają, że najtaniej wyjdzie kupić używane wtryskiwacze, a żeby być pewnym czy są OK można je sprawdzić poprzez komputer T4
patrysgn - Sro Lut 23, 2011 23:55

No tak ale żeby sprawdzić je na T4 to chyba trzeba je założyć do auta prawda? A jak się okaże, że są do regeneracji albo pojeżdżą 10tys km to nikt mi pieniędzy za to nie zwróci....
kris-tofer - Czw Lut 24, 2011 10:13

patrysgn, jak wtryskiwacze są OK to pojeżdżą sporo dłużej niż mówisz, chyba, że zalejesz jakiegoś szuwaksu od ruskich ;) jak masz kupić to, dogadujesz się ze sprzedającym, że najpierw sprawdzacie i tyle.
patrysgn - Czw Lut 24, 2011 11:11

No własnie nie wiem od czego padły...zawsze leje na Shellu albo BP...zazwyczaj lałem to paliwo z dodatkami Ultimate, V-Power....ale z powodu ostatnich cen musiałem odpuścić:/
Rowan - Czw Lut 24, 2011 15:46

kris-tofer, jaki szit "od ruskich" masz na myśli? Na stacjach bądź co bądź rosyjskich Lukoil paliwo jest naprawde super jakości, a na dodatek tańsze niż na stacjach innych koncernów :wink:
apples - Czw Lut 24, 2011 16:39

patrysgn napisał/a:
Całą winę ponoszą wtryskiwacze. Po wyjęciu okazało się, że niezbędna jest wymiana końcówek we wszystkich wtryskach oraz ich czyszczenie i uszczelnienie. Cała przyjemność 1890zł brutto lub ewentualnie na allegro szukać (a przyznam, że jest tego trochę)...
Kto tak stwierdził i na jakiej podstawie?
patrysgn - Czw Lut 24, 2011 17:04

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Całą winę ponoszą wtryskiwacze. Po wyjęciu okazało się, że niezbędna jest wymiana końcówek we wszystkich wtryskach oraz ich czyszczenie i uszczelnienie. Cała przyjemność 1890zł brutto lub ewentualnie na allegro szukać (a przyznam, że jest tego trochę)...
Kto tak stwierdził i na jakiej podstawie?
W serwisie Boscha w Krakowie stwierdzili, że wtryski wymagają wymiany końcówek, uszczelnienia oraz czyszczenia. Dodatkowo na T4 nic nie wychodziło. Ciśnienie pomp paliwowych prawidłowe. Żaden czujnik błędu nie pokazał.
apples - Czw Lut 24, 2011 17:07

patrysgn napisał/a:
W serwisie Boscha w Krakowie stwierdzili, że wtryski wymagają wymiany końcówek, uszczelnienia oraz czyszczenia. Dodatkowo na T4 nic nie wychodziło. Ciśnienie pomp paliwowych prawidłowe. Żaden czujnik błędu nie pokazał.
Zrób samemu test przelewowy wtryskiwaczy. Gdyby były uwalone T4 by pokazało. Coś mi tu nie gra. :neutral:

Kolega Bulway miał podobna sytuację, tylko z tego co pamiętam to jemu chcieli też pompę regenerować :lol: http://forum.roverki.eu/v...p=578644#578644 Posłuchał się mnie i zaoszczędził. Podpytaj tylko co faktycznie było bo miałem posty na PW i je skasowałem, a już nie pamiętam finału. :wink:

patrysgn - Czw Lut 24, 2011 17:46

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
W serwisie Boscha w Krakowie stwierdzili, że wtryski wymagają wymiany końcówek, uszczelnienia oraz czyszczenia. Dodatkowo na T4 nic nie wychodziło. Ciśnienie pomp paliwowych prawidłowe. Żaden czujnik błędu nie pokazał.
Zrób samemu test przelewowy wtryskiwaczy. Gdyby były uwalone T4 by pokazało. Coś mi tu nie gra. :neutral:
To napewno wtryski bo jeden lał niemiłosiernie innego nie dało się z kolei wykręcić...zresztą na połowie zbiornika paliwa przejechałem tylko 190km podczas gdy normalnie robię ok 270km...a jeżdżę mniej więcej tak samo...Powiedz mi jeszcze czym się będzie objawiać w jeździe regeneracja (wymiana końcówek....czyszczenie itd)? Będzie mniej palił? Lepiej się wkręcał na obroty? Łatwiej zapalał?
apples - Czw Lut 24, 2011 17:56

patrysgn napisał/a:
Powiedz mi jeszcze czym się będzie objawiać w jeździe regeneracja (wymiana końcówek....czyszczenie itd)?
O ile dobrze zrobiona to
patrysgn napisał/a:
Będzie mniej palił? Lepiej się wkręcał na obroty? Łatwiej zapalał?
Dokładnie. Oprócz tego ciszej i równiej powinien silnik pracować.

Poczytaj o regeneracji http://forum.roverki.eu/v...p=577184#577184

patrysgn - Czw Lut 24, 2011 18:12

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Powiedz mi jeszcze czym się będzie objawiać w jeździe regeneracja (wymiana końcówek....czyszczenie itd)?
O ile dobrze zrobiona to
Sądzę, że dobrze bo robię to w autoryzowanym serwisie Boscha w Krk i dostaję 12 mce gwarancji i certyfikat więc mam nadzieję, że ok.
patrysgn napisał/a:
Będzie mniej palił? Lepiej się wkręcał na obroty? Łatwiej zapalał?
Dokładnie. Oprócz tego ciszej i równiej powinien silnik pracować.[/quote] To nie pozostaje nic innego jak tylko się cieszyć;)
Bulway - Czw Lut 24, 2011 19:08

Rowan napisał/a:
kris-tofer, jaki szit "od ruskich" masz na myśli? Na stacjach bądź co bądź rosyjskich Lukoil paliwo jest naprawde super jakości, a na dodatek tańsze niż na stacjach innych koncernów :wink:


Podpisuje się pod tym 5ma kołami! Na Lukoil tankuje bardzo często, ostatnio zatankowałem na bliskiej i auto było strasznie słoniowate, potem znów Luk i aż chciało się jechać, dla mnie stacja rewelacyjna + cena, w piątek zaczynają chyba o 16tej weekend, a na weekend obniżają ceny. ;)

dukat11 - Czw Lut 24, 2011 19:56

Bulway napisał/a:
Podpisuje się pod tym 5ma kołami! Na Lukoil tankuje bardzo często, ostatnio zatankowałem na bliskiej i auto było strasznie słoniowate, potem znów Luk i aż chciało się jechać, dla mnie stacja rewelacyjna + cena, w piątek zaczynają chyba o 16tej weekend, a na weekend obniżają ceny.


Od wielu lat tankuję, najpierw Jet teraz Lukoil i nigdy się nie zawiodłem. A BP staram się omijać szerokim łukiem gdyż już miałem problemy po tankowaniu.

kris-tofer - Czw Lut 24, 2011 23:07

Orlen też od z Rosji ropę ciągnie, wszystko to samo, ale mi chodzi o kombinatorstwo, niektórzy łaszą się na tańsząropę, np. kupioną z TIRa przywiezioną z Rosji, sorry ja też się raz połasiłem i kupiłem do ciągnika rolniczego, praktycznie zero mocy i po jednym baku filtry paliwa do wymiany.

A wracając do tematu końcówki wtryskiwaczy padają właśnie od wody w paliwie i każdy to powie. Nawet regenerując wtryskiwacze nie jesteś pewny, że nie wstawią jakiś fatalnych chińskich końcówek, które nie wytrzymają ciśnienia i wraz będą lały, a samochód będzie puszczał czarne bączki... więc moim zdaniem najlepiej sprawdzone sprawne używki kupić.