Zobacz temat - [R 45] Dziwne objawy podczas hamowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45] Dziwne objawy podczas hamowania

barney79 - Nie Kwi 24, 2011 21:05
Temat postu: [R 45] Dziwne objawy podczas hamowania
Witam.Od jakiegoś czasu podczas hamowania występuje dziwna usterka(nie zawsze) a mianowicie odczuwalny jest w pedale jak by zgrzyt podczas którego prawie nie ma hamulców(jak by coś blokowało).Gdy parę razy powciskam przechodzi lecz staje się to dokuczliwe,no i niebezpieczne podczas nagłego hamowania.Co może być przyczyną?Zaznaczę że występuje to na biegu jak i na biegu jałowym.ABS nie świeci.Proszę o pomoc.
Jugol - Nie Kwi 24, 2011 21:07

Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku, następnie odpowietrz hamulce i zobacz czy jest poprawa.
barney79 - Nie Kwi 24, 2011 21:11

Poziom płynu jest OK.Zgrzytanie jak by po zębach itp.
greg-si - Nie Kwi 24, 2011 21:52

Klocki i tarcze w jakim stanie? W jakim stanie prowadnice klocków oraz śruby pływające i tłoczki?
kamilos2521 - Nie Kwi 24, 2011 23:40

miałem to samo podczas hamowania czułem na pedale hamulca takie chrobotanie i prawie zero hamulców w aucie miałem rozwalony pierścień na przegubie po wymianie całego przegubu problem zniknął i hamulce chodzą świetnie więc sprawdź dobrze przeguby i pierścienie na nich
barney79 - Pon Kwi 25, 2011 08:21

Czyli co kupić przegub?Czy w komplecie jest pierścień?
tronsek - Pon Kwi 25, 2011 08:25

barney79 napisał/a:
Czyli co kupić przegub?Czy w komplecie jest pierścień?
Pierścień jest w komplecie z przegubem, już umocowany. Przed zakupem sprawdź, czy to rzeczywiście ten pierścień.
barney79 - Pon Kwi 25, 2011 08:35

Ok.Dzięki.

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 08:35 ]
Mam jeszcze jedno pytanie.Wymieniać tylko 1 przegub czy lepiej komplet?

tronsek - Pon Kwi 25, 2011 08:47

barney79 napisał/a:
Wymieniać tylko 1 przegub czy lepiej komplet?
Ja zawsze wymieniam tylko to co wymaga wymiany. Jeżeli jeden jest zepsuty, to tylko jeden wymieniasz.
kamilos2521 - Pon Kwi 25, 2011 10:53

Oczywiście jak masz uszkodzony jeden wymieniasz jeden po co dwa....
Sprawdź dobrze ząbki na przegubie nawet malutkie pęknięcie na jednym ząbku bedzie powodować takie objawy...sprawdź wszystko dobrze najlepiej na kanale...
Koszt przegubu różny ja dałem 99zł za jakiś niemiecki HELUZ
Koszt wymiany u mnie 40zł

pon89 - Sro Kwi 27, 2011 20:55

Ja miałem tak samo jak kolega opisuje już od 2 lat jeżdżę z wyciągniętym bezpiecznikiem od ABS
mam pęknięte na przodzie pierścienie i na dołkach się sam włączał uciążliwa sprawa.

kamilos2521 - Sro Kwi 27, 2011 23:38

pon ja miałem to samo masakra jeździłem z tym 8 miesięcy(nie robiłem bo musiałem amory wymienić opony letnie olej rozrząd wydech cały i wile innych części) ale w końcu podjechałem do mechanika na kanał i dwa ząbki ukruszone na przegubie wymieniłem i elegancko co za radość z jazy i hamowania...a wcześniej masakra!!!
Co parę metrów przy hamowaniu przeskakujący pedał hamulca zero hamulców i ten dziwny dźwięk chrobotania parę razy wjechał bym w tyłek innemu autu
Nawet moja dziewczyna to zauważyła i stwierdziła że trzeba to zrobić choć skąpi na maxa inwestycji w autko...
Do kolegi wyżej sprawdź w końcu przeguby dobrze(sale dobrze popatrz") jak trzeba wymień i na pewno bedzie o niebo lepiej

adamsky - Czw Kwi 28, 2011 00:03

pon89 napisał/a:
Ja miałem tak samo jak kolega opisuje już od 2 lat jeżdżę z wyciągniętym bezpiecznikiem od ABS
mam pęknięte na przodzie pierścienie i na dołkach się sam włączał uciążliwa sprawa.

gratuluje inwencji... a chyba raczej braku wyobraźni... wiesz o ile metrów wydłuża się droga hamowania bez właczonego układu abs ? przeguby nie są drogie a jazda na uszkodzonych pierścieniach abs`u zakrawa na umyślne ryzyko spowodowania wypadku.
Wymień te przeguby bo jeszcze Ci się coś stanie.

kamilos2521 - Czw Kwi 28, 2011 00:06

potwierdzam zdanie kolegi z wyżej ja teraz żałuję że tak długo z tym zwlekałem choć jeździłem bardzo mało...sprawdź i wymień bo to na pewno to ryzykujesz bardzo dużo własne życie...
barney79 - Pon Cze 27, 2011 04:54

Koszt wymiany przegubu 60 złotych.U mnie mechanikowi zajeło to 90 minut.
ArekL - Pon Cze 27, 2011 10:34

To właśnie ABS wydłuża drogę hamowania. ABS nie służy do skrócenia drogi hamowania tylko do tego aby nie zablokować kół, aby można było skręcić podczas hamowania.
http://www.technikajazdy..../hamowanie-abs/

A pierścienie można pospawać, sam mam tak zrobione i wcale nie trzeba wymieniać przegubu. Normalnie z kanału dosłownie 15 sekund spawania i po bólu. Oczywiście jeżeli tylko masz pęknięty tak jak ja, bo jeżeli już poodpadały ząbki to nic nie zrobisz.

sobrus - Wto Cze 28, 2011 12:43

ABS wydłuża trochę drogę na śliskiej nawierzchni, ale pewnie mniej niż hamowanie pulsacyjne. Na suchej skraca i to całkiem sporo.

Wspolczynnik tarcia kinetycznego (gdy powierzchnie trą o siebie) jest mniejszy, niż wspolczynnik tarcia statycznego (gdy stoją względem siebie nieruchomo) i dlatego zablokowane koło hamuje gorzej. W zimie występuje jednak taki efekt, że zablokowane koło może "wryć się" w śnieg i wtedy droga hamowania się skróci bez ABS.

Ale nie ma co się łudzić, że jeżeli ABS "nie pozwala zahamować" to bez tego systemu byłoby dużo lepiej. Auto też jechałoby do przodu, tyle że na zablokowanych kołach.

Jeżeli sprawny ABS włącza się zbyt często to znak że powinniśmy zmienić opony albo jeździć ostrożniej, bo koła często tracą przyczepność i to się źle skończy z ABSem czy bez niego.

Co więcej odłączenie ABS nie powoduje, że samochód nagle zachowuje się jak wersja bez ABS. Samochód bez ABS ma korektor siły hamowania, a model z ABS takiego nie ma! Jak ktoś lubi wpadać w poślizgi przednią osią to może tak jeździć ;)

palomarcin7 - Nie Paź 02, 2011 22:04

Ja mam podobny problem- chrobotanie na pedale podczas hamowania. Niedługo jadę do mechanika, cikawe co stwierdzi.. Napisze za kilka dni co jest przyczyną..
Remigiusz - Nie Paź 02, 2011 23:55

palomarcin7, Ząbki na Pierścieniu ABS pęknięte :wink:
wooy11 - Pon Paź 03, 2011 11:06

Wydaje mi sie że w przypadku uszkodzenia pierścienia od ABS , kontrolka ABS powinna zaświecic a kolega pisze że nie świeci. Może to kwestia wyczyszczenia pierścieni, czujnika ABS albo jego wyregulowanie ( odległość od pierścienia )
Remigiusz - Pon Paź 03, 2011 12:23

wooy11, Jak pierścień pęknie całkiem to tak, jak brakuje kilka ząbków to nie albo są ułamane. Wiem coś o tym bo sam tak miałem i w 25 i w 220 :wink: I ABS sie zaświeci jak się jedzie dłużej na nierównej powierzchni z dołkami :wink:
palomarcin7 - Pon Paź 03, 2011 17:44

No kontrolka ABS podczas tego chrobotania nie zapala się.. a chyba działa skoro przy odpalaniu auta na chwile się zapala. Teściu mówi, że jakbym coś miał z przegubem i pierścieniami to przy skręcie były by objawy, a ja ze skręcaniem mam wszystko cacy. Zaznaczam, że teściu nie jest mechanikiem :mrgreen: ciekawe co ten powie..
Remigiusz - Pon Paź 03, 2011 17:52

palomarcin7, To tylko dotyczy przeguby nie pierścieniu abs a raczej ich zabki na pierścieniu :wink:

Twój objaw jest typu i nie jesteś pierwszy ani ostatni co to ma :wink: Jest na to tematów multum tutaj na forum :razz:

pgrad - Pon Paź 03, 2011 18:54

palomarcin7 mam ten sam problem. Ale u mnie czasami się zaświeca, niestety kody nie zapisują się po wyłączeniu silnika. Ale mam nadzieję że utrafię moment i odczytam błędy, kompa mam w domu to może jakoś da radę- ale musi być druga osoba, żeby przypilnowała auta... a często się to nie zdarza. Pierścienie mam wszystkie całe.
palomarcin7 - Pon Paź 03, 2011 20:27

o jakich kodach mówisz? To w sumie ja już nie wiem co jest przyczyną tego wszystkiego?
pgrad - Wto Paź 04, 2011 20:47

chodzi mi o to, że u mnie czasami zapala się kontrolka abs i hamulca. Niestety komp od abs nie zapisuje błędów i po usunięciu, lub czasowym zniknięciu usterki kod się kasuje (jest tylko do momentu wyłączenia zapłonu). Na początku się kontrolki nie zapalały. Zauważyłem, że zapalają się najczęściej jak skręcam w prawo i jadę do tyłu. Usterki szukam ponad rok i jeżdżę. Ostatnio wyszło że mam do wymiany końcówki drążków kierowniczych, może to będzie to?
palomarcin7 - Czw Paź 06, 2011 00:16

Z informacji od mechanika wynika, że to na pierścieniu ABS jest pęknięty ząbek i niby dlatego to chrobotanie na pedale hamulca.. Do tego wyszło, że ktoś majstrował przy silniku kto nawet odpowiednio rozrządu nie umiał założyć, ale to już moje zmartwienie. Tak to już jest ze sprowadzonymi autami- raz sie trafi uczciwy sprzedawca, a raz plyndz..