Zobacz temat - [R25] Problem! Na piątce maksymalnie 3tys. obrotów :/
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem! Na piątce maksymalnie 3tys. obrotów :/

Gulliver - Sob Maj 14, 2011 19:22
Temat postu: [R25] Problem! Na piątce maksymalnie 3tys. obrotów :/
Witam,
Mam problem jak w temacie. Na każdym biegu mogę przycisnąć do 4.5tys obrotów ale na piątym biegu obroty zatrzymują się na 3tys. i prędkości ok 130km/h. Pedał w podłodze i ani rusz więcej nie pojedzie, chyba że z górki to potem trzyma obroty. Wiecie, od zapierniczania mam motór ale na autobanie wypada przycisnąć :razz: Nie wiem czego to może być wina, wymianę oleju i filtrów powinienem zrobić w czerwcu ale zrobię to szybciej, może to pomoże.
Liczę na Waszą pomoc :wink:

Pozdrawiam!

leszczu - Sob Maj 14, 2011 19:25

A może rozrząd źle złożony ??
kadzaf - Sob Maj 14, 2011 21:06

sprawdziłbym dopływ paliwka :wink:
Krzysi3k - Nie Maj 15, 2011 06:46

A jak z dynamiką?
Gulliver - Nie Maj 15, 2011 16:42

Rozrząd raczej nie, przebieg to niecałe 90tys. Dynamika wydaje mi się ok, dobrze się zbiera. Jednak w górach, jadąc w 5osób, często trzeba redukować ale to chyba normalne :wink:
adamsky - Nie Maj 15, 2011 18:51

Gulliver napisał/a:
Rozrząd raczej nie, przebieg to niecałe 90tys

no to pomimo Twojego problemu powinieneś już pomyśleć o wymianie.
jaki masz silnik ?

Remigiusz - Nie Maj 15, 2011 19:51

adamsky, Taki sam jak ty :wink:
adamsky - Pon Maj 16, 2011 09:21

Remi55 napisał/a:
adamsky, Taki sam jak ty :wink:

aa to wporządku, bo zainteresowało mnie
Gulliver napisał/a:
Na każdym biegu mogę przycisnąć do 4.5tys obrotów ale na piątym biegu obroty zatrzymują się na 3tys. i prędkości ok 130km/h.

ciekawe że na 4 biegu kręcąc 4,5tys obrotów prędkość to chyba rząd 150-160km/h - nie pamietam, ale wrzucając 5 bieg i gdyby była jakaś "blokada" to mogłoby poduszki pourywać od takiego szarpnięcia...
w kazdym bądź razie krecenie do 4,5tys obrotów to przesada jak na diesla... ale to nie moje auto więc ... :twisted:

Gulliver - Wto Wrz 13, 2011 14:00

Oczywiście normalnie nie kręcę do 4,5 teraz tylko chciałem zobaczyć czy da radę :)

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 15:00 ]
Problem ciągle pozostaje... Wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju nic nie pomógł. Może przepływomierz? Ratujcie! :sad:

Krzysi3k - Wto Wrz 13, 2011 14:13

Odepnij, takie trudne? :P
Gulliver - Sro Wrz 14, 2011 23:51

Heh, odepnij, tylko gdzie to jest? :razz: I czy nic złego się nie stanie?
Krzysi3k - Czw Wrz 15, 2011 07:13

A co ma złego się stać. Zaraz za filtrem powietrza idąć w strone turbo jest wtryczka taka podłączona. Musisz ją mocno wciskąć aż odskoczy i wyciągnąć po prostu :)
Gulliver - Pią Wrz 16, 2011 14:44

No i odpiąłem tę wtyczkę. Jakby się zrywniejszy zrobił ale i tak dalej na czwórce max 3.4tys obrotów a na piątce równe 3tys... I prędkość około 130km/h. Także nie wiem co to może być... Jakaś blokada czy coś innego. Do tego wyskoczyła mi ikonka "check engine" jak jeździłem z odpiętym przepływomierzem. Teraz jak już z powrotem podpiąłem to i tak dalej się świeci. Co z tym zrobić? I jak przekroczyć barierę 3tys. obrotów?? :cry:
Krzysi3k - Pią Wrz 16, 2011 15:16

Gulliver, ale nie ma problemów z mocą do tych 3 tys. obrotów?
Gulliver - Pią Wrz 16, 2011 15:26

Od 2-3 tys nie, czasami na 4 i 5 słabiej ciągnie tak do 2tys. I jak ruszam ostro to na niektórych biegach czuję taką dziurę przy wyższych obrotach i zmieniam bieg, w sensie że gazuję, samochód się rozpędza aż przy pewnych obrotach czuję że nie ma sensu go dalej ciągnąć bo jakbym miał jakąś turbo dziurę i na wyższy bieg zmieniam. Tak jest gdy na niższych biegach ciągne do ok 4tys.
Krzysi3k - Pią Wrz 16, 2011 15:54

Gulliver, pod komputer podpinałeś? Testbook T4, ewentualnie Boschowy KTS...
Mi się wydaje, że skoro taka odcinka to coś z układem wtryskowym, może pompa Ci nie wyrabia?
Ewidentnie nie osiąga takiej mocy jak trzeba, bo sam mówiłeś, że z górki więcej niż 3 tys. obrotów będzie miał i potem trzyma te obroty. Większość mocy silnika idzie na rozpędzanie się, jazda ze stałą prędkością nie obciąża tak mocno silnika :) Z silnikiem 100KM mógłbyś utrzymać prędkość 250 km/h, ale moc nie pozwoli Ci się do takiej rozpędzić :)

Gulliver - Pią Wrz 30, 2011 14:13

Ok, w takim razie poszukam na forum gdzie forumowicze z moich okolic podpinali komputer :wink: Myślę, że po zimie wymienię rozrząd bo mam coś koło 97tys. a autko ma 7lat i wtedy coś wyjdzie. W każdym razie dzięki za pomoc :wink: Jeżeli jeszcze masz jakieś sugestie to chętnie wysłucham!

[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 00:52 ]
Gdzieś wyczytałem żeby zaślepić zawór egr, tylko nie wiem gdzie to jest. Przeszukałem forum i nie mam pewności ;( Czy to coś może pomóc? Jeżeli tak to najlepiej gdyby ktoś wstawił zdjęcie gdzie mam to zaślepić. Dzięki!

[ Dodano: Pią Wrz 30, 2011 15:13 ]
Byłem dzisiaj podłączyć R do kompa: błąd był przez odpięcie przepływomierza powietrza. Dość długo badali, przepływka została odpięta i przetestowana na warsztacie- wszystko z nią ok. Turbina też ok. Tylko mocy ma jakby 50 koni. Pompy nie miał jak sprawdzić bo to jakaś udziwniona z własnym komputerem boscha a koszt sprawdzenia to ok 800zł... Ale w pierwszej kolejności elektryk poradził abym udał się do mechanika by ten sprawdził złożenie rozrządu oraz ciśnienie w pompowtryskach. Przeraził mnie wizją naprawy pompy :cry:

Krzysi3k - Sob Paź 01, 2011 09:26

Gulliver napisał/a:
ciśnienie w pompowtryskach

Dobrego mechaniora masz...
Zdecydowanie w iDT są pompowtryski :lol:
Podłączałaś do TestBooka?

Gulliver - Sob Paź 01, 2011 12:09

Może źle się wyraziłem ale coś z wtryskiwaczami związane. Podłączał do komputera od Hondy i mu wyskoczył błąd przepływomierza. Byłem u tego polecanego na forum http://www.elektronika.dabrowa.pl/ Jeszcze powiedział że powinien kopcić na czarno gdy się mocno przegazuje na postoju a u mnie tylko leciutki biały dymek.
magneto - Sob Paź 01, 2011 22:32

Gulliver napisał/a:
Pompy nie miał jak sprawdzić bo to jakaś udziwniona z własnym komputerem boscha a koszt sprawdzenia to ok 800zł...

Tam Ci sprawdzi pompę.Ja tam w marcu zapłaciłem 50zł za podpięcie pompy tylko wcześniej się trzeba na termin ugadać: http://www.chipcar.pl/

Gulliver - Czw Paź 06, 2011 14:34

Ooo dzięki, jak wszystko inne zawiedzie to tam podjadę. I jeszcze się zapytam- ile by kosztowała naprawa (tfu tfu!) tej felernej pompy?
magneto - Pią Paź 07, 2011 19:01

Gulliver napisał/a:
ile by kosztowała naprawa (tfu tfu!) tej felernej pompy?

to zależy co jest z nią nie tak, i przedewszystkim czy objawy które opisujesz są winą pompy.
W firmie do której podałem link jest konkretna gadka, żadnej ściemy.Bardzo uczciwy czlowiek.Miałem okazje kilka razy być tam osobiście i złego słowa nie powiem