Zobacz temat - [R200] Pyka z rury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Pyka z rury

wachu990 - Pią Maj 20, 2011 23:02
Temat postu: [R200] Pyka z rury
Ma ktoś jakieś sugestie - mój roverek co jakies 4 sek pyka z rury. Jest to odczuwalne w środku kabiny jako lekkie podrygiwanie silnika. Wskazówka od obrotów nie drga - stoi w miejscu. Kable, świece wymieniane z 3 miechy temu ... Może mieć coś do tego - poprzerywane izolacje na każdym kablu przy wtyczce od silniczka krokowego ?? Kumpel zasugerował mi czujnik wału - jest tam jakieś jego ustawianie ?? Nie przepala całej mieszanki ?? ...
Ciufa - Sob Maj 21, 2011 15:56

silniczek krokowy zaczyna siadać
za niedługo mozesz miec tak:
http://www.youtube.com/watch?v=jQ-_whV3jLs

wachu990 - Sob Maj 21, 2011 22:40

Acha - czyli mogą mieć na to wpływ poprzerywane koszulki przy wtyczce od krokowca .... Na zimnym silniku jest ok lekko sie nagrzeje i pyka z rurki, przebiera ale nie ma jakos tragedi ... :razz: Jutro to zrobie, polutuje i zgrzeje termokurczke zobacze efekt :smile: jak nie to to będę szukał dalej ....
Ciufa - Nie Maj 22, 2011 12:23

wachu990 napisał/a:
Acha - czyli mogą mieć na to wpływ poprzerywane koszulki przy wtyczce od krokowca ....

mogą ale bardziej prawdopodobne jest że silniczek krokowy za niedługo moze skonczyc swój żywot lub bedzie wymagał czyszczenia

wachu990 - Pon Maj 23, 2011 14:32

Silniczek wyczyszczony, na przerwane koszulki zgrzane termokurczki. Nadal to samo .... Zimny wszystko ok, nagrzeje się zaczyna pykać z rury ... Wyjeżdżam teraz na 4 dni, jak wrócę podmienię kopułkę i palec i będę patrzył jak chodzi. mam w piwnicy - ale nie wiem jaka jest kondycja tych części ...:P
leszczu - Pon Maj 23, 2011 14:33

Do sprawdzenia czujnik temperatury. :wink:
Adrian - Pon Maj 23, 2011 14:39

Dla mnie to raczej jakiś problem z układem zapłonowym...
wachu990 - Pon Maj 23, 2011 17:22

Właśnie widzialem leszczu, twój post gdzie wspominałeś o tym czujniku .... ale czy to ma jakieś powiązanie ?? uklad zapłonowy będę testował. jeszcze podejrzenia padają na czujnik położenia wału... najlepiej było by przełożyć od kogoś sprawny .... czy czujnik ten ma jakieś ustawianie ??
leszczu - Pon Maj 23, 2011 17:27

wachu990 napisał/a:
Właśnie widzialem leszczu, twój post gdzie wspominałeś o tym czujniku .... ale czy to ma jakieś powiązanie ??

Nie wiem :bezradny: ,ale jak piszesz, że twoje problemy dzieją się jak silnik osiągnie optymalną temperaturę, to może warto go sprawdzić. :wink:

Adrian - Pon Maj 23, 2011 18:06

Na zimnym silniku mieszanka jest bogatsza i się łatwiej zapala. Iskierki mają mniej do roboty, że tak powiem. :razz: Jak już silnik się rozgrzeje to sytuacja się zmienia. Jeśli obroty silnika są OK (czyli po rozgrzaniu wynoszą około 850) i pomiary oporu czujnika temperatury nie wskazują na jego uszkodzenie, to możemy wykluczyć jego oddziaływanie na taką pracę silnika. Wymień kopułkę i palec. Potem będziemy dalej myśleć. :wink:
wachu990 - Pon Maj 23, 2011 20:54

Dobra :mrgreen: wymienię kopułkę i palec ale to dopiero w piątek, bo jak narazie to nie ma mnie w domu :wink:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 20:54 ]
Jakie prawidłowe parametry powinien mieć czujnik temperatury cieczy ??

Adrian - Wto Maj 24, 2011 08:32

A no poszukać i poczytać troszeczkę trzeba. :wink: TUTAJ uzyskasz odpowiedź.
wachu990 - Wto Maj 24, 2011 10:55

Ooo... teraz wszystko jasne :mrgreen: Koło piątku się za to wezmę :wink:

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 10:55 ]
Nie wspomniałem o tym - ale jak zaczyna pykać z rury to wypluwa z rury wodę .... delikatnie ale to właśnie zauważyłem, po kropelce ... :?:

leszczu - Wto Maj 24, 2011 13:27

Woda w tłumiku to normalny objaw. :wink:
wachu990 - Wto Maj 24, 2011 14:26

Wiem głównie jak ktoś jeździ tak jak ja na 2/5 baku paliwa :grin:
Ciufa - Wto Maj 24, 2011 17:18

ja odwołuje to co napisałem w pierwszym swoim poście
wymieniłem krokowca na nowy i dalej to samo :/

andrew0503 - Wto Maj 24, 2011 18:07

Sprawdził bym jeszcze cewkę. Przynajmniej w moim przypadku to ona była sprawczynią nierównej pracy, a pod koniec jej działalności wręcz telepania silnika :>
wachu990 - Wto Maj 24, 2011 18:39

Ja uderzam teraz w czujniki temp wody - bo mam na pewno ten co daje sygnal na zegarek od poloneza nie wiem jak drugi, w każdym bądź razie caly kruciec jest z poldka. Może coś w tym jest. Jeżeli to nie pomoże, będę przekładał kopułkę, palec, i kable mam takie w piwnicy. Ogólnie to zobaczę świece jak wyglądają - jeżeli nie będzie przepalało całej mieszanki to będzie nalot. Potem - ale to już zamierzam przełożyć też ze sprawnego roverka - czujnik położenia wału .... :/

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 18:39 ]
Może i cewka. Być może bo kabel od cewki do kopułki nie był wymieniany, bo wcisnęli mi kable od rovera 200 ale z 90-95 roku i różnią się wlasnie tym kablem .... :/ Oddam im je i powiem, żeby mi dali do mojego rocznika.

kumilek23 - Sob Cze 11, 2011 23:12

co dalej z tematem :?:
wachu990 - Nie Cze 12, 2011 17:01

Czujniki wody wymienione ... - nic nie dało ....Z powodu braku czasu jeszcze nie zabrałem sie za kopułkę i palec ... Najprawdopodobniej zrobie to jutro z rana :wink:
kumilek23 - Nie Cze 12, 2011 17:18

kopułkę i palec wymieniałem jakieś 1,5 miesiąca temu (przy okazji świec) i pyka, ja bym raczej cewkę obstawiał bo ta już u mnie wiekowa, ale poczekam na Twoją próbę bo na razie brak funduszy :razz:
wachu990 - Nie Cze 12, 2011 23:02

Hmmmm cewka kosztuje troche a u mnie też cienko portwel wygląda ... dam na reklamację kable - bo starsza odbierała i wcisnęli jej kable do rovera 200 ale z 90-95 r więc kabel od cewki do kopułki nie został wymieniony .... Jade oddam im to i niech dają właściwe, w końcu takie zamawiałem ... Nawet na fakturze z przedpładty jest napisane, że takich nie zamawiałem - zobacze co mi powiedza ... :???: Najwyżej czeka mnie wydatek na nowe - bo tak nie może być, a wiem, że stare nie były jakieś wyczesane - z resztą dwa były z innego kompletu :???: niewiadomego pochodzena więc jaki jest kabel z cewki do kpułki :?: i w jakim jest stanie :?: ha ha musze go wymienić bo nie daje mi spać po nocach :lol:
mysiak6 - Pon Cze 13, 2011 08:27

Witam. To ja teraz opowiem ciekawostkę, która może mieć coś wspólnego z tematem ale nie koniecznie. Miałem w swoim R214 SI coś takiego, że silnik jak był zimny to działał normalnie. Jak się rozgrzewał to za nim wskazówka od temperatury osiągnęła swój stan to telepało go nie miłosiernie. Dosłownie chodził jak STAR. Jak już wskazówka była na połowie to już było ok. Diagnoz było wiele: a to że mieszanka za bogata, a to zapłon itd. Wymienione zostały przewody , kolektor ssący i wykonane zostało wiele zabiegów. Wszystko na nic. Pewnego dnia wystąpił znany i "lubiany" przez nas HGF. Po remoncie silnika szarpanie ustało jak ręką odjął. I już więcej nie powróciło. Nie chciałbym krakać i nie chciałbym, żeby to było HGF ale sprawdzić nie zaszkodzi ;)
Lewis - Pon Cze 13, 2011 08:40

sorry ale nie chce mi sie czytac calego tematu wiec sprawdz czy masz podlaczone dobrze kable do kopułki bo ja jak zle podpiolem to tez mi telepalo silnikiem i pykalo z rury :] wlozylem odpowiednio kable do kopulki i silnik idealnie chodzi ;]
wachu990 - Pon Cze 13, 2011 10:42

HGF'a już zrobiłem i wątpię żeby to było to .... Żadnych oznak - a przede wszystkim nie chodzi jak star.... jest lekko odczuwalne jak by nie przepalal do konca .. wlasnie czuc to pykniecie z rury :lol: sprawdze zaraz kable kopułkę itp zobaczymy co będzie :smile:
mysiak6 - Sro Cze 15, 2011 00:04

Masz instalację LPG?? Jeżeli tak to napisz czy na LPG i na benzynie jest podobnie a jeżeli nie to przyjrzyj się spalaniu czy czasem nie jest zbyt duże?? Pamiętam że jak mi pompa paliwowa siadała i dawała za małe Ciśnienie to samochód palił jak smok i też wyglądało to jak by nie przepalał wszystkiego bo faktycznie nie przepalał bo wtryskiwacze zamiast rozpylać paliwo to lały go strumieniem. Opisz czy samochód ma siłę przy rozpędzaniu i czy czasami nie słabnie??
wachu990 - Sro Cze 15, 2011 10:56

Na lpg i na bp tak samo .... No i czasami moim zadaniem muli :smile: Jak sprawdzić pompe ?? Podłączyć pod co i sprawdzić jakie ciśnienie daje ??
mysiak6 - Pią Cze 17, 2011 15:56

Podjedź do dobrego warsztatu gdzie mają urządzenie do pomiaru ciśnienia paliwa. Wkręcą Ci takie cudo w przewody paliwowe i zmierzą. Ale skoro na benzynie i na lpg jest tak samo to pompa na pewno odpada.
wachu990 - Czw Lip 07, 2011 22:24

Podmieniłem palec, kopułkę, kable - wszystko używane, przeczyszczone każde styki zbrudu i osadu - nawet papierkiem 3000 ... fajki od kabli owinięte taśmą ... efekt wszystko tak samo jak przed podmianą. I lipca będę miał nowe przewody ... Może jakaś diagnostyka komputerowa by coś wykazała ?? Pare osób powiedziało mi, że tak czasami jest ... wg mnie to nie jest normalne .... pyka z rurki ... Jeszcze wykręce świece zobacze jak wyglądają ....

[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 23:29 ]
Dobra więc kopułka, palec, kable, filtr paliwa, wlany nowy olej, Pyka nadal - nie wiem co jest :???: może pompa paliwa ... :?: :smile: no i jeszcze wtryski zostają - ostatnio zalalem środek do czyszczenia wtrysków ale też pyka :wink: Hmmmm a może cewka ..... Dzieje się to wtedy, gdy się rozgrzeje silnik tj. obroty zejda ponizej 1000 i jest na biegu jałowym .... :smile: Ma ktoś pomysł jakiś, a może miał podobną przypadłość ....??

[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 23:30 ]
Aaaaaa swiece wymieniane na ngk zimą :smile: kable tez ngk nowiutkie

[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 23:30 ]
Może być temu winny czujnik polożenia wału ??

[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 22:24 ]
Powiem jeszcze tak ..... rozgrzane auto brak obciążenia pyka i czuc nierowna prace lekko, wlacze klime swiatla i wentylator wszystko idealnie .... :?:

Adrian - Czw Lip 07, 2011 22:49

Kup nową kopułkę i palec - to 40-50 PLN tylko do wydania. Najmniej kosztowne z podejrzanych elementów, a może pomogą.
wachu990 - Czw Lip 07, 2011 23:03

Wymienione tak jak wyżej napisane: kopulka, palec, przewody filtr paliwa .... :/
Adrian - Czw Lip 07, 2011 23:11

Zmniejsz przerwę na świecach do 0,85 mm. Odepnij tymczasowo sondę lambda (ile Ci teraz pali?). I sprawdź, czy jest jakaś różnica. Jeśli to nie pomoże, to szykuj kasę na cewkę.
wachu990 - Czw Lip 07, 2011 23:27

Ok jutro zmniejszę przerwę na świecach - które też były wymienione pare mc temu na ngk. Nie mam pojęcia ile dokladnie pali jutro to ocenie, po tankowaniu wyzerowalem licznik a juz sie po ma;lu konczy. Czyli odlacze sonde i zobacze jak sie zachowuje ... :wink: nNie mam kata jest strumienica :lol:

[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 23:25 ]
Czytam i czytam i wynika by wyciągnąć pompę paliwową trzeba wyciagnac bak ... :/

[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 23:27 ]
Wlasnie zastanawiam sie czy cewka po dostaniu temp nie daje już zdrowej iskry czy pompa paliwowa daje slabe cisnienie i zamiast robić mgielke leje wtryskami ... :/

ArekL - Czw Lip 07, 2011 23:50

Koledzy sprawdźcie sobie małe kółko rozrządu. Ono się bardzo często wyrabia i dostaje luzów, przez to lekko przestawia się rozrząd i to może powodować wypadające zapłony, które macie. Zdejmijcie obudowę paska i sprawdźcie to małe kółko, ale do tego chyba najlepiej byłoby zdjąć pasek...
wachu990 - Pią Lip 08, 2011 07:43

Wiele razy sciągałem rozrząd ..... Chodzi ci dokładnie oto koło przy którym jest koło pasowe ?? Jak to poprawić ?? Rozumiem, że ustawienie znaków na tym kole nic nie da ??
ArekL - Pon Lip 11, 2011 13:14

Już nie pamiętam dokładnie jak wygląda K-seria, ale chyba tak. Pod kołem pasowym chyba?? Nie poprawisz tego, ono się wyrabia i koniec. Możesz mieć ustawione na znakach, ale to kółko ma luz i kiedy się obróci kilka mm to już będziesz miał w innym miejscu zapłon. Taką teorię kiedyś mój mechanik wysnuł.
wachu990 - Pon Lip 25, 2011 23:41

Jak to najlepiej sprawdzić ?? Jest to do zrobienia ??
kumilek23 - Pią Wrz 30, 2011 07:19

a ja w dalszym ciągu uważam że winna jest cewka zap. chyba że to strumienica jest za to odpowiedzialna u ciebie a u mnie tylny tłumik przelotowy... :shock:
wachu990 - Pią Lis 11, 2011 20:35

Cewkę przekładałem od kolegi forumowicza który tego problemu nie ma i nadal to samo ... Co u ciebie jest z wydechem ?? Wymienione kable, palec, kopułka, świece, sonda lambda. Teraz zastanawiam się nad pompką paliwa ... I pytanie czy jeżeli pompa paliwa niedomaga to idzie ustawić dobrze lpg ?? ... Jedynie pompa mi się nasuwa, silnik kuleje i pyka z rurki tylko po nagrzaniu, gdy schodzą obroty ... jeszcze może krokowca sprawdzę tzn przełożę .... Może on się zacina .... Ale czyściłem go ...
zetkaii - Nie Gru 11, 2011 10:43

I jak doszedłeś co z ty, pykaniem bo mam podobnie w R75 1.8 ?