Zobacz temat - [R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie

maciejliwak - Sob Maj 21, 2011 10:34
Temat postu: [R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie
Witam,
Mam problem od kilku dni ze swoim autem... Na niskich obrotach traci moc, odczuwane jest to jak dlawienie sie. Przy wyzszych obrotach powyzej 2000 jest juz mniej wiecej ok.. Co to moze byc??

adamsky - Sob Maj 21, 2011 11:39

może czujnik położenia wału ?
maciejliwak - Sob Maj 21, 2011 12:16

cos czuje ze bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie...
a moze to byc filtr paliwa??

adamsky - Sob Maj 21, 2011 12:32

Cytat:
a moze to byc filtr paliwa??

a kiedy go wymieniałeś ?
zalecam co 10kkm go zmieniać:)
generalnie l-series ma tak że powyżej 2000obr/min auto zaczyna jechać więc w dolnych partiach obrotów ma mały cug :)
sprawdź jeszcze szczelność przewodów od intercoolera, może łapie gdzieś lewe powietrze...

maciejliwak - Sob Maj 21, 2011 12:39

Cytat:
zalecam co 10kkm go zmieniać:)

no chyba juz ponad 10 tys jest zrobione...

adamos - Nie Maj 22, 2011 22:16

możliwe, że to będzie EGR, który się zacina i tylko przy wysokich obrotach jest wszystko w porządku. Na twoim miejscu bym go odłączył i zaślepił a w tedy będziesz miał pewność, że to właśnie to a jeśli nie to rzeczywiście może być filtr paliwa
maciejliwak - Pon Maj 23, 2011 10:21

adamos napisał/a:
możliwe, że to będzie EGR

a gdzie on sie znajduje ??

adamos - Pon Maj 23, 2011 19:59

z prawej strony pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego do karoserii przykręcony jest pompka, zawór podciśnienia jest on przykręcony na dwie śruby i amortyzują go dwie grube podkładki gumowe. wychodzą z niego dwa przewody, w zasadzie są to dwie elastyczne rurki z których idzie powietrze i jeden z nich idzie do serwa hamulcowego a drugi do EGR. jest on z prawej strony od tej pompki. Odłącz go i ten przewód zaślep małą śrubką. EGR jest podłączony do turbiny, może nie bezpośrednio ale ma duży związek na jej działanie i właśnie może dlatego tak Ci dziwnie pracuje. Ja miałem identyczną sytuację i tak właśnie zrobiłem i jak ręką odjął i mało tego mam go już odłączony trzy lata i brak jakichkolwiek dolegliwości
maciejliwak - Pon Maj 23, 2011 20:06

a to nie przeszkadza w niczym ze bedzie tak odlaczony?? jutro w chwili wolnego czasu zrobie tak jak radzisz zobaczymy czy pomoze :)
Koju - Pon Maj 23, 2011 22:58

adamos napisał/a:
EGR jest podłączony do turbiny, może nie bezpośrednio ale ma duży związek na jej działanie

Chyba kolega adamos słabo przerobił literaturę na temat zaworu ;)

Zawór trzeba zaślepić a nie tylko odłączyć mu podciśnienie.Zaślepkę/podkładke musisz dorobić sobie własnoręcznie np. z 3 mm blaszki "wystrugać" nawiercić 2 otwory plus uszczelka.
Temat zaworu jest opisany w wielu postach,użyj opcji szukaj a zobaczysz na fotkach jak to wygląda i gdzie się znajduje.
Pozdro.

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 22:58 ]
adamos napisał/a:
możliwe, że to będzie EGR, który się zacina i tylko przy wysokich obrotach jest wszystko w porządku.


Jak się zawór przytnie to przy wysoki ma muła ;)

adamos - Wto Maj 24, 2011 22:12

masz racje z tym zaślepieniem EGR ale nie do końca trzeba go rozbierać i zaślepiać po za tym pod wpływem większych obrotów turbina pracuje szybciej i potrzebuje większej mieszanki a EGR właśnie reguluje. Jeśli ślinik się dławi przy wolnych obrotach to możliwe, że właśnie ten zawór się zacina nooooo chyba, że jestem w błędzie ale ja miałem taką samą sytuację, zrobiłem jak napisałem i jak ręką odjął. Spróbować można nic nie zaszkodzi :/
Koju - Sro Maj 25, 2011 00:14

Nie trzeba wykręcać zaworu żeby go zaślepić ;) można dać zaślepkę na dolocie ;)
EGR nie ma nic wspólnego z turbiną to jest recylkulacja spalin załączana na wolnych obrotach.
Zawór ma być otwarty na niskich obrotach a po dodaniu gazu ma się zamykać a jeśli jest zabrudzony to się zacina i w dolocie masz zła mieszankę dlatego zaślepiamy ww EGR :)
Jeszcze raz kolego adamos poczytaj o owym zaworze :)

szoso - Sro Maj 25, 2011 07:13

adamos, zrozum że egr nie ma nic w spólnego z turbiną, można go wywalić w ogóle
u mnie jest zaślepiony
nie upieraj się przy swoim bo nie masz racji

maciejliwak - Sob Maj 28, 2011 13:31

z braku czasu bede grzebal przy samochodzie dopiero w weekend wiec wtedy dam znac czy to to byla wina EGR....

[ Dodano: Sob Maj 28, 2011 13:31 ]
mam problem z odkreceniem EGR :| ale udalo mi sie odkrecic ta rure od strony silnika... czy od tej strony mozna tez zaslepic czy musi byc bezposrednio przy EGR???

Koju - Sob Maj 28, 2011 16:18

Można ja właśnie tak zaślepiłem ;) i w tym przypadku zawór zostaje na swoim miejscu ;)
maciejliwak - Sob Maj 28, 2011 16:45

ok to teraz musze wykroic dopowiednia blaszke.. :|
Koju - Sob Maj 28, 2011 17:12

Uszczelkę też jakaś musisz wyrzeźbić,zapytaj w sklepie z armaturą łazienkową/hydraulicznym o arkusz ..... nazwy nie pamiętam do samodzielnego wykroju uszczelek.Koszt coś około 6-8 pln.
maciejliwak - Sob Maj 28, 2011 17:55

ok dzieki za info :)
pgrad - Pon Maj 30, 2011 18:47

adamsky napisał/a:
Cytat:
a moze to byc filtr paliwa??

a kiedy go wymieniałeś ?
zalecam co 10kkm go zmieniać:)
generalnie l-series ma tak że powyżej 2000obr/min auto zaczyna jechać więc w dolnych partiach obrotów ma mały cug :)
sprawdź jeszcze szczelność przewodów od intercoolera, może łapie gdzieś lewe powietrze...

W dieslach filtr powietrza i paliwa co 20kkm spokojnie można wymieniać, co 10-12kkm filtr oleju i olej.

maciejliwak - Sob Cze 04, 2011 22:14

wkoncu udalo mi sie znalezc troche czasu i zaslepic ten EGR ale niestety to nie pomoglo :( ma ktos jeszcze jakis pomysl??
KAJKO44 - Nie Cze 05, 2011 19:10

spr. filtry powietrza i paliwa- a wogóle to może jakiegoś trefnego paliwa wlałeś

nie tankowałeś przed objawami

[ Dodano: Nie Cze 05, 2011 19:10 ]
a kiedy tankowałeś może to paliwo do kitu

maciejliwak - Nie Cze 05, 2011 19:20

Dzis mialem okazje jechac w dluzsza trase i zauwazylem ze problem pojawia sie w przedziale obrotow 1750 - 2000 przy nizszych i wyzszych jest ok ale w tym przedziale wystepuje jakby dlawienie sie silnika.
Cytat:
spr. filtry powietrza i paliwa- a wogóle to może jakiegoś trefnego paliwa wlałeś

nie tankowałeś przed objawami

tankuje na 3 stacjach i nigdy nie bylo problemow choc przed przed wystapieniemproblemu dosc dlugo jezdzilem na rezerwie....

KAJKO44 - Nie Cze 05, 2011 20:13

zbyt wąski zakres obr. w którym to powstaje i trudno nie słysząc i czując postawić diagnozę.

jakby dławienie? a dokladnie?

spr. połaczenia dolotu powietrza

- nie gorączkuj się dolej dobrej wachy pojeździj i poobserwuj- nie działaj zbyt pochopnie odłaczając jakies kolejne czujniki

maciejliwak - Nie Cze 05, 2011 22:20

KAJKO44 napisał/a:
akby dławienie? a dokladnie?

czuc ze traci moc na chwile wraca.... odczuwane jakby szarpanie ale konczy sie na ponad 2000 obrotow

Koju - Wto Cze 07, 2011 06:53

Wiązka pompy do przeglądu,sprawdzenie przewodów i czyszczenie styków kostki.
Musisz sprawdzić przewody idące w peszlu od kostki pompy do ECU w tym miejscu najczęściej lubią się przecierać lub podłamywać.Zabrudzona kostka też będzie dawała objawy takie jak podałeś wyżej.

KAJKO44 - Pią Cze 10, 2011 08:56

no fakt o tym nie pomyślałem to też może być :ok:
maciejliwak - Sob Cze 11, 2011 10:31

Koju napisał/a:
Wiązka pompy do przeglądu,sprawdzenie przewodów i czyszczenie styków kostki.
Musisz sprawdzić przewody idące w peszlu od kostki pompy do ECU w tym miejscu najczęściej lubią się przecierać lub podłamywać.Zabrudzona kostka też będzie dawała objawy takie jak podałeś wyżej.


A ma ktos moze jakis szkic albo zdjecia gdzie co i jak?? Bo ja totalnie nie mam pojecia.... :(

Koju - Nie Cze 12, 2011 08:45



Niebieska strzałka - wiązka pompy wtryskowej
Czerwona strzałka - to kostka wtryskiwacza sterującego (dwa piny)

mi_sza1 - Pon Lip 11, 2011 11:17

Koju napisał/a:
EGR nie ma nic wspólnego z turbiną to jest recylkulacja spalin załączana na wolnych obrotach.
Zawór ma być otwarty na niskich obrotach a po dodaniu gazu ma się zamykać

Bezpośrednio nie ma nic wspólnego ale i turbina i zawór EGR jest "zasilany" spalinami z wydechu. I jesli nie zamyka sie na wysokich obrotach to te zasilanie ze sapalin jest podzielone na turbine i na dolot.
W kazdym razie ja blaszki nie mam, mam zrobione jak adamos, tj. zdjety węzyk i zatkany śróbką. Róznice odczuwa sie szczególnie jezdząc ruszając pod górę.

Koju - Pon Lip 11, 2011 16:11

mi_sza1 napisał/a:
Bezpośrednio nie ma nic wspólnego ale i turbina i zawór EGR jest "zasilany" spalinami z wydechu. I jesli nie zamyka sie na wysokich obrotach to te zasilanie ze sapalin jest podzielone na turbine i na dolot.

Sugerujesz że brakuje "napędu" na turbinę ? :D

mi_sza1 - Pon Lip 11, 2011 16:31

A nie mam pojęcia czy brakuje, ale i nie brakuje ich również w dolocie a to już nie wskazane przy energicznym przyspieszaniu.
Chodziło mi o to ze przy sprawnym (zamykającym sie do końca) EGR blaszka jest zbędna. Wystarczy śróbka.

Koju - Pon Lip 11, 2011 22:04

mi_sza1 napisał/a:
Chodziło mi o to ze przy sprawnym (zamykającym sie do końca) EGR blaszka jest zbędna. Wystarczy śróbka.

Przy sprawnym zaworze nie potrzebna jest nawet śrubka ;) po co odłączać sprawnie pracującą część.
Jeśli zawór jest zabrudzony i nie pracuje jak trzeba samo odłączenie sterowania czyli podciśnienia może być wielkim błędem nie wiesz w jakiej pozycji (otwartej,zamkniętej) zostało odłączone sterowanie.
W przypadku zaślepienia go na stałe masz pewność że nie dostają się spaliny w kolektor ssący.