Zobacz temat - [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego

tomi00777 - Sro Sie 17, 2011 14:00
Temat postu: [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
Witam
jestem całkiem nowy na tym forum. Piszę bo mam problem. Odkryłem wyciek płynu chłodzącego i cieknie on jakby z jakiegos odpowietrznika... na takiej gumowej rurce pod filtrem powietrza. Co mam zrobic ? czy da się ten odpowietrznik sam wymienić ? gdzie taką cała rure mozna kupic? szukałem na forum i nic nie ma w tym temacie. Proszę o poradę.

apples - Czw Sie 18, 2011 09:29

tomi00777 napisał/a:
Co mam zrobic ?
Kupić trójnik w sklepie budowlanym. Rozciąć wąż i wstawić trójnik. W wolny otwór wkręcić odpowietrznik od grzejników domowych.
tomi00777 napisał/a:
gdzie taką cała rure mozna kupic?
http://allegro.pl/listing...p&change_view=1
tomi00777 - Czw Sie 18, 2011 10:08

czyli trzeba sie zdać znowu na kombinowanie dzięki wielkie. Pozdrawiam
domel101 - Wto Lis 22, 2011 11:13

miałem tą samą sytuację i wstawiłem takie cudo

może i śmiesznie to wygłąda pod maską ale działa o milion razy lepiej niż oryginalna śrubeczka co się ukręca przy każdym jej dotknięciu

Markzo - Wto Lis 22, 2011 19:25

odpowietrzniki z grzejnika rulez :D u mnie to samo, działa perfekcyjnie :D
tomi00777 - Pią Lis 25, 2011 18:09

takie pytanko moze dośc głupie...ale sie nie znam... czy to odpowetrzynik reczny czy automatyczny?
domel101 - Sob Lis 26, 2011 20:52

odpowietrznik ręczny
tomi00777 - Pon Lis 28, 2011 08:18

dzięki wielkie przyjacielu
w wolna chwile zabieram się za założenie czegoś takiego

domel101 - Sob Mar 24, 2012 14:00

koledzy mam pytanko. wstawiłem odpowietrznik grzejnikowy z plastikowym trójnikiem(fotka kilka postów wyżej) i jest tam zwężenie ok 1 cm. będzie to miało znaczenie na temperature układu chłodzenia? a koledzy którzy wmontowali trójnik z odpowietrznikiem mogli by wstawić tutaj zdjęcia lub poradzić jaki trójnik dobrać. Wczoraj jechałem w trase prudnik-opole i temp na kompie była 87*C-90*C(zależało od jazdy) a w mieście do 92*C w korku z włączoną klimą, na dworze +17,5*C. Powiedzcie, jest się czym martwić ? Dzięki wielkie
tomi00777 - Nie Mar 25, 2012 16:56

witam
mój mechanik wymyślił co innego... wstawił kawałek rury a w to wyciął dziurę naspawał nakrętke i wkręcił śrubę na podkładki miedziane i to zamontował na gumowym wężu na opaski i działa znakomicie.

Markzo - Nie Mar 25, 2012 17:02

Wszystko masz w porządku, trzyma elegancką temp ;) Forma zmiany odpowietrznika jest dowolna ;) byle było szczelnie :)
Legwan1989 - Wto Mar 12, 2013 12:22

Jako że pierwszy raz w życiu zabieram się za wymianę płynu nie wszystko jest dla mnie takie oczywiste :oops:

Po odnalezieniu odpowietrznika trochę się zdziwiłem - miała być tutaj jakaś nakrętka ale nie ma...
Trzeba kombinować tak jak koledzy powyżej czy jest jakieś szybsze rozwiązanie ?

Pieta - Wto Mar 12, 2013 12:33

masz ukręcone pokrętło a głębiej została końcówka
Na zewnątrz powinna być taka okrągła radełkowana nakrętka do odkręcenia palcami lub śrubokręte
Tutaj widać
http://gallery.xpowerforu...06_09090002.JPG
http://www.mredd.me.uk/Ph...5/inlet0018.jpg
http://www.rimmerbros.co....e/PYP10008L.jpg

Legwan1989 - Wto Mar 12, 2013 12:40

Więc tak czy inaczej w żaden sposób nie wykręcę tego ?
Pieta - Wto Mar 12, 2013 12:46

Ja nie widzę możliwości wykręcenia
Można rozwiercić, ale rozwiercanie napewno na odłączonem przewodzie od samochodu aby nic do układu nie wpadło. Potem może zwykła śruba przypasuje
Z tego co widzę w sieci to takie dpowietrzniki były w wielu roverach, nie tylko w R75, więc może na szrocie łatwo dostać

http://allegro.pl/rover-2...3025375468.html
http://allegro.pl/trojnik...3064222853.html

rafalmis1 - Wto Mar 12, 2013 12:58

miałem tak samo urwany, znaczy urwałem tak samo i udało mi się odkręcić w ten sposób ze dałem bardzo mała ilość kropelki na koniec drugiej części odpowietrznika i jakoś poszło. Później założyłem taką samą śrubkę którą wymontowałem z Renault Scenic 2 (szrot mam pod domem :mrgreen: )
Legwan1989 - Wto Mar 12, 2013 14:42

Odkręciłem ! A jaki prosty sposób na to :D

Najpierw zdjąłem pokrywę filtra razem z tą rura prowadzącą do przepustnicy (co do tego tez będę miał pytanie ale to za chwilę). Mając już dobry dostęp płaski i wąski śrubokręt i zapalniczka, podgrzałem śrubokręt i wtopiłem się lekko w ułamaną końcówkę śruby. wyszło bez problemu :)

A co do tej rury filtr-przepustnica - strasznie się poci taka jakby wodno-oleista maź. Ze dwa tygodnie temu czyściłem ją bo była dosłownie tak samo upaćkana, włożyłem na swoje miejsce (auto od tamtej pory nie było ruszane) i znowu to samo

[ Dodano: Wto Mar 12, 2013 14:33 ]
Już po odpowietrzaniu układu ;)

Przy odpalonym silniku korek zbiornika powinien być odkręcony czy zakręcony ? Zrobiłem to z zakręconym

domel101 - Wto Mar 12, 2013 19:44

w tej gumie będzie olej ponieważ tam "wpadają" odmy, taki czarny twardy wężyk wpięty w przepustnice, i to z niego jest tam olej, możesz zastosować separator oleju, było na forum tylko poszukać tak jak i jest opisane odpowietrzenie układu. a urwaną śrubkę też przerabiałem ale innym patentem(wyżej fotka) i teraz też mam inny zastosowany, bo poprzedni strasznie zawężał mi przelot. jutro pstryknę zdjęcie i postaram się wrzucić.
Legwan1989 - Wto Mar 12, 2013 19:51

O tym separatorze za chwilę poszukam, a w miejsce śrubki odpowietrznika dałem zwykłą śrubę z tym że gumówką zrobiłem wcięcie na płaski śrubokręt a jako podkładkę przełożyłem kawałek dętki
dzieju - Sro Mar 13, 2013 13:29

Jak ci bardzo pluje na kolektor to jest cos nie tak wytwarza sie cisnienie i dlatego masz tyle oleju w kolektorze ktory potem splywa na przepustnice i uszkadza rowniez VISY .

Cel > Sekcja pod pokrywkami zaworow tam jest problem wytwarza sie cisnienie ktore awaryjnie jest wyrzucane odmami do kolektora .

Na dobra sprawe mozna odmy puscic z boku niech wyrzuca pod auto albo obok .

Kolektor nie powinien miec takiej ilosci oleju, elementy plastikowe tego nie wytrzymują i zaczyna klekotac .

domel101 - Sro Mar 13, 2013 20:22

dzieju napisał/a:
Jak ci bardzo pluje na kolektor to jest cos nie tak wytwarza sie cisnienie i dlatego masz tyle oleju w kolektorze ktory potem splywa na przepustnice i uszkadza rowniez VISY .

a możesz podpowiedzieć co może być nie tak. kiedyś się taka informacja może przydać. a z tego co wyczytałem to zawsze pojawią się ślady oleju w przepustnicy od odmy.
i zapomniałem zrobić fotki nowego odpowietrzenia. a zrobione mam teraz z miedzi i mosiądzu i oczywiście odpowietrznik grzejnikowy :mrgreen:

Legwan1989 - Sro Mar 13, 2013 21:20

dzieju napisał/a:
na dobra sprawe mozna odmy puscic z boku niech wyrzuca pod auto albo obok


A czy to czasem później nie będzie miało wpływu na obroty ?

dzieju - Sro Mar 13, 2013 21:43

Legwan1989 napisał/a:
dzieju napisał/a:
na dobra sprawe mozna odmy puscic z boku niech wyrzuca pod auto albo obok


A czy to czasem później nie będzie miało wpływu na obroty ?


Niby jak ?

NIe jestem mechanikiem ale mysląc logicznie dedukuje .

Komora zaworow wałki posiada napewno jakies uszczeleczki itd. nasze silniki o ile sie nie myle do gory silnika czyli walkow pod pokrywkami zaworow olej doprowadzaja kanalikami wiec nie "chlapia olejem" aby nasmarowac walki tak jak w innych silnikach jest to stosowane (nie jestem mechanikiem mam wiedze oczytana i pogadana z mechanikami moge sie mylic ).

Wiec Skoro smarowanie polega na podaniu kanalikami oleju nie wystepuje tam cisnienie nie poiwnno i ROVER prawdopodobnie zastosowal zabezpieczenie GDYBY wystapilo jakies podcinienie z powodu nieszczelnosci i olej dostal by sie do gory inna droga niz kanalikami wlasnie te otwory zwane tudziez ODMY sluza do spuszczenia tego cisnienia co by zlego nie bylo :D i nadmiary opary etc sa wpuszczane w kolektor dolotowy gdzie wpadaja do komory spalania i sa wydalane przez jelita :D do dziurek lub dziurki z tylu .

Wiec jak by ktos majacy lepsza wiedze mogl mi przytaknac albo poprawic jezeli sie myle to BARDZO prosze bo jestesmy od tego tutaj aby sobie pomagac .

Skoro to i tak jest przepalane a jak wiadomo PLASTIK czyli kolektor nie nalezy smarowac olejem a specjalnym smarem do plastikow Dostaje ostro w dupke tym olejem z silnika i klapki w kolektorze ktore sa/maja oś na zwyklych plastikach nie maja dobrych warunkow nastepuje negatywny wplyw oleju i klapki dostaja luzu zaczynaja wibrowac i klepac .

TO samo tyczy sie układu VIS ktory ma to szczęście w nie szczęsciu i przylega mocno do kolektora :P rowniez dostaje w dupke.

Najlepiej nie wpuszczac tam oleju wedlug mnie :D i tak zrobie u siebie w najblizszym czasie .

Przepustnia jako ze ma kąt spadkowy :D w storne filtra powietrza , splywaja te opary w postaci strużki oleju i niszcza rure Gumową łącząco pudło filtra z przepustnica .

Prosze mnie poprawic ktos kto ma wiedze typowo mechaniczna moja oparta jest jak wspomnialem na logice, dedukcji, analizie schematow silnika i rozmowach z mechanikami .

domel101 - Czw Mar 14, 2013 18:14

a o to i mój nowy odpowietrznik

adam_26 - Czw Sie 07, 2014 20:04

domel101 napisał/a:
a o to i mój nowy odpowietrznik


domel101 jakie fi ma ten trójnik żeby był najlepiej dopasowany do czarnej rurki ? Kupię chyba sobie też taki :) bo mi się rozpadł...

domel101 - Pią Sie 08, 2014 16:14

to jest trójnik na 3/4 i odpowietrznik na 1/2 cala i zostały zalutowane odcinki rurki miedzianej ale te rurki miedziane zostały owinięte dwa razy na końcach paskami też z miedzi i zalutowane bo jednak średnica jest troszkę mniejsza i był luz w wężu gumowym po włożeniu.