Zobacz temat - [416] montaż układu wydechowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416] montaż układu wydechowego

driftdreamer - Wto Sie 30, 2011 17:37
Temat postu: [416] montaż układu wydechowego
Witam
dokonałem zakupu takiego zestawu http://muffler.pl/1429-rover-416-16

Moje pytanie jest następujace? Czy pokusić się o wymiane samemu czy może niech ktoś zrobi to profesjonalnie np. tam gdzie montuje wydechy..? Co zrobić z katem? czy wywalic i wsadzic cos takiego http://allegro.pl/tlumik-...1774052737.html czy zostawic stary? Co wtedy z emisja i moca? sonda nie zglupieje? Przy montazu uzywa sie pasty uszczelniajacej?
http://allegro.pl/uszczel...1780142480.html
chce zeby wszystko bylo tiptop bo ten wydech ktory mam juz przepuszcza.
Z gory dzieki za pomoc

tronsek - Wto Sie 30, 2011 17:55

Jeżeli masz warunki, narzędzia i umiejętności to zrób to samemu. Parę złotych zostanie w kieszeni.
driftdreamer napisał/a:
Co zrobić z katem?
Ja bym wyciął i wstawił ten tłumik. Niektórzy wstawiają w miejsce kata rurkę, ale wtedy będzie nieprzyjemny metaliczny dźwięk.
driftdreamer napisał/a:
Co wtedy z emisja i moca? sonda nie zglupieje?
Sonda nie zgłupieje bo jest przed katem. Moc ponoć delikatnie wzrasta.
driftdreamer napisał/a:
Przy montazu uzywa sie pasty uszczelniajacej?
W zestawie będziesz miał nowe uszczelki więc układ będzie szczelny. Cena pasty nie jest wysoka, a jej zastosowanie nie zaszkodzi.
gregor13 - Wto Sie 30, 2011 17:57

Sorry, że odbiegnę nieco od tematu. Też planuję zmienić tłumik końcowy i szlag mnie trafia, że Walkery choćby do wersji 1,8 czy 2,0 są tańsze, niż do 1,6 :twisted: ... Czy ktoś z Was ma taką wiedzę, czym się różni tłumik od Rovera 416 od tłumika do Rovera 45 1,6:?:

Driftdreamer, ja kiedyś zmieniałem sobie samodzielnie w Fordzie Mondeo. I to bez kanału :mrgreen: Troszeczkę, można powiedzieć, prze****ne. Lepiej zlecić robotę w warsztacie. No chyba że lubisz takie rzeźbienie :mrgreen: i masz do tego możliwości.
Jak masz za katem lambdę, to wywalenie kata spowoduje, że komp trochę zgłupieje i sobie nie pojeździsz.

driftdreamer - Wto Sie 30, 2011 18:28

ok dzieki panowie :mrgreen: chyba tak zrobie
tronsek napisał/a:
Ja bym wyciął i wstawił ten tłumik.

kwestia montażu jeszcze do przemyslenia.
gregor13,
ja bym spokojnie zawinał ten z tej stronki, jeżeli Twój wygląda tak samo.

gregor13 - Wto Sie 30, 2011 19:56

driftdreamer napisał/a:

ja bym spokojnie zawinał ten z tej stronki, jeżeli Twój wygląda tak samo.


No właśnie kwestia jest tego typu, że pytałem kiedyś jakiegoś gościa z Allegro, który miał tłumiki do R 416, czy pasują do mojego. Gość odpisał, że nie, ale nie napisał dlaczego, jakie są różnice. Stąd moje pytanie, czy ktoś zna te różnice.

zet-iks - Wto Sie 30, 2011 20:00

Z tego co pamiętam to to "jarzmo" którym skręcane są tłumiki jest pod zupełnie odwrotnym kontem w miejscu łączenia środkowego i końcowego... ale nie wiem na 100%, przechodziłem ten temat i na bank coś musiałem przespawać nie pamiętam tylko czy chodziło o środkowy czy końcowy tłumik :roll:


Kurcze teraz sobie przypomniałem, że ja miałem z tymi tłumikami coś pokombinowane i najpierw zmieniałem końcowy a zamontowany wcześniej był przez poprzedniego właściciela chyba tłumik od civiki 1.4 i ten końcowy, który kupiłem od 416 podszedł bez problemu na jego miejsce... ale nie wiem czy wcześniej ktoś nie pokombinował ze środkowym... za to środkowy również kupiłem od 416 i tu już na bank ucinałem, obracałem i przespawywałem to "jarzmo" tylko, że na 90% od strony katalizatora... od strony końcowego oczywiście pasowało bo tłumik końcowy miałem założony już od 416 :) z tego co pamiętam to średnica też się chyba troszkę różniła. Niestety nie pamiętam tego już dokładnie, wiem tyle, że dzisiaj już na pewno bym się nie "szczypał" o te 200zł i założył ten tłumik Walkera typowy pod 45. bo po tych przeróbkach troche sobie teraz "popierduje" :/

gregor13 - Wto Sie 30, 2011 20:48

zet-iks napisał/a:
Z tego co pamiętam to to "jarzmo" którym skręcane są tłumiki jest pod zupełnie odwrotnym kontem w miejscu łączenia środkowego i końcowego... ale nie wiem na 100%, przechodziłem ten temat i na bank coś musiałem przespawać nie pamiętam tylko czy chodziło o środkowy czy końcowy tłumik :roll:


Kurcze teraz sobie przypomniałem, że ja miałem z tymi tłumikami coś pokombinowane i najpierw zmieniałem końcowy a zamontowany wcześniej był przez poprzedniego właściciela chyba tłumik od civiki 1.4 i ten końcowy, który kupiłem od 416 podszedł bez problemu na jego miejsce... ale nie wiem czy wcześniej ktoś nie pokombinował ze środkowym... za to środkowy również kupiłem od 416 i tu już na bank ucinałem, obracałem i przespawywałem to "jarzmo" tylko, że na 90% od strony katalizatora... od strony końcowego oczywiście pasowało bo tłumik końcowy miałem założony już od 416 :) z tego co pamiętam to średnica też się chyba troszkę różniła. Niestety nie pamiętam tego już dokładnie, wiem tyle, że dzisiaj już na pewno bym się nie "szczypał" o te 200zł i założył ten tłumik Walkera typowy pod 45. bo po tych przeróbkach troche sobie teraz "popierduje" :/


Nie ma to jak firmy "ułatwiające" życie kierowcy.
Dla mnie akurat te dwie stówki to kuuupa kasy, bo sierpień miałem finansowo fatalny :???:
Dobrze, że już się kończy.
A oprócz tłumika mam jeszcze do wymiany akumulator, bo obecny ponoć ledwo dycha :sad:

zet-iks - Sro Sie 31, 2011 12:26

Wiesz jeżeli chcesz i masz na wszelki wypadek przyzwoitą spawarkę to może warto zaryzykować :) moimi postami się do końca nie sugeruj, bo jak napisałem u mnie już poprzedni właściciel coś "cudował" i miałem tłumik końcowy od hondy (przynajmniej miał taką naklejkę na sobie), a tłumik od 416 podszedł na jego miejsce bez żadnego problemu. Ale niestety nie wiem czy coś nie było przerobione żeby ten od Hondy pasował. Jeżeli nie, to u Ciebie ten od 416 podejdzie również bez problemu... ale pewności 100% nie masz, dopóki nie wypowie się ktoś z forum kto już montował...
gregor13 - Sro Sie 31, 2011 14:01

Wysłałem kolejnego maila do kogoś z Allegro handlującego tłumikami. A tak nawiasem mówiąc, czy tłumik końcowy od hatchbacka różni się czymś od tłumika do sedana, oczywiście poza długością końcówki rury wydechowej?
zet-iks - Sro Sie 31, 2011 14:30

:shock: kurcze nawet nie zauważyłem, że masz sedana :???: no teraz to już nic nie wiem, nie mam pojęcia czy będzie pasował. Popatrz na allegro czy są oddzielne do sedanów i HB i wszystko będziesz wiedział :)
driftdreamer - Sro Sie 31, 2011 16:29

gregor13 napisał/a:
czy tłumik końcowy od hatchbacka różni się czymś od tłumika do sedana, oczywiście poza długością końcówki rury wydechowej?

oczywiście że nie.

Dobra panowie zakupiłem TŁUMIK PRZEDNI ROVER he mam już wszystkie potrzebne czesci, pytalem o montaz wydechu to goscie krzycza ok 200 zl co jest smieszne, sam sprobuje to zrobic na weekendzie,
Wszelkie wskazówki mile widziane jeżeli ktos montowal calosc u siebie co i jak i w jakiej kolejnosci.
Pozdro

sTERYD - Sro Sie 31, 2011 19:14

jak będziesz montował całość, to najlepiej od przodu- portki- kat/tłumik- środek- ostatni.
Żeby Ci było wygodniej możesz sobie najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać.
Pewnie w komplecie nie będzie, więc zaopatrz się od razu w śruby m10x50 i nakrętki, nie baw się we wbijanie szpilek radełkowanych, bo to tylko niepotrzebna robota, śrubami się dużo wygodniej skręca. :cool:

gregor13 - Sro Sie 31, 2011 20:31

zet-iks napisał/a:
:shock: kurcze nawet nie zauważyłem, że masz sedana :???: no teraz to już nic nie wiem, nie mam pojęcia czy będzie pasował.


Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów. Wystawił dla mnie tylko końcowy za 150 zeta + wysyłka. 170 to nie 310 :grin:

greg-si - Sro Sie 31, 2011 21:07

sTERYD napisał/a:
najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać

x2
Dużo łatwiej jest wtedy. Dodatkowo weź dokładnie oczyść wszystkie wieszaki które wychodzą z karoserii. Łatwiej wejdą nowe wieszaki.
Stare gumy przetnij bo zabawa z ich oszczędzaniem jest lekko mówiąc bez sensu.

gregor13 napisał/a:
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów.

Szkoda że nie masz htb to wtedy byłoby wiadomo dlaczego Polmostrów sprzedaje tłumiki z krzywą flanszą. W każdym razie pochwal się jak założysz czy końcowa pucha wisi prosto.

ArekL - Czw Wrz 01, 2011 07:18

Nie wiem czy sobie poradzisz. Przechodziłem to właśnie u siebie. Szczerze powiem, że części nie koniecznie są do siebie dopasowane i każda od siebie odstaje w różnych kierunkach. Możliwe, że czeka Cię jeszcze poprawka tego, trochę przeróbek, spawania itp. U mnie np. mechanik musiał przerobić ten ciężarek od biegów, bo obijał o rurę środkową (nadal trochę obija). Poza tym rura była za krótka i szła nieco w bok i musiałem dospawać kawałek. Przednie portki wchodziły mi na miskę olejową. Zamiast kata wstawiłem strumienicę. Wydech kupiłem od innego dostawcy, z kwasówki i trochę drożej niż to co pokazujesz.
Aiel - Czw Wrz 01, 2011 13:33

Jak wymieniałem tłumik środkowy to bez gumówki i wiertarki nic bym nie zrobił - mocowania były na szpilki. Ale tłumik Polmostrów pasował idealnie. Teraz wkładałem zamiast kata strumienicę i tez gumówka była nieodzowna.
Strumienicę kupiłem taką http://allegro.pl/kataliz...1767263606.html Myślałem, że pójdzie szybko , ale niestety kołnierze były "krzywo" przyspawane no i trzeba było ciąć, ustawiać i spawać.

zet-iks - Czw Wrz 01, 2011 16:14

greg-si napisał/a:
sTERYD napisał/a:
najpierw wszystkie elementy powiesić, a później skręcać

x2
Dużo łatwiej jest wtedy. Dodatkowo weź dokładnie oczyść wszystkie wieszaki które wychodzą z karoserii. Łatwiej wejdą nowe wieszaki.
Stare gumy przetnij bo zabawa z ich oszczędzaniem jest lekko mówiąc bez sensu.

gregor13 napisał/a:
Gość do którego napisałem miał na allegro aukcję z tłumikiem środkowym i końcowym firmy PolmOstrów.

Szkoda że nie masz htb to wtedy byłoby wiadomo dlaczego Polmostrów sprzedaje tłumiki z krzywą flanszą. W każdym razie pochwal się jak założysz czy końcowa pucha wisi prosto.


Czyli wychodzi na to, że te przeróbki u mnie nie wnikały z tego, że tłumik był od 416 tylko z tego, że one po prostu takie są... jedna flansza była przyspawana zupełnie odwrotnie, musiałem odcinać i spawać na nowo i rzeczywiście końcowy troche krzywo wisi, tzn nie równolegle do auta tylko jest lekko "przekręcony".

ArekL - Pon Wrz 05, 2011 07:13

Tak, takie są. Ja też mam tą samą strumienicę i też była krzywo flansza. Końcowa pucha też wisi lekko obrócona ale to nie przeszkadza. U mnie najgorsze było to, że Polmostrów nie ma w ofercie przednich portek do mojego silnika i musieli mi dorabiać na wzór oryginalnych, które im wysłałem. Niestety średnio im to wyszło, no ale jakoś tam udało się zamontować.

Tylko teraz poszczególne elementy trochę krzywo są spasowane ze sobą i wali spalinami właśnie na łączeniach. Uszczelki nie wypełniają dokładnie. Jak sobie z tym poradzić, wie ktoś?
Myślałem o podwójnych uszczelkach ale nie wiem czy to dobry pomysł. Ktoś mi też poradził objechać to czerwonym silikonem...

tronsek - Pon Wrz 05, 2011 07:17

Spróbuj coś takiego: http://allegro.pl/uszczel...1780142480.html może pomoże.
driftdreamer - Pon Wrz 05, 2011 15:03

Witam:) no i zmontowalem sobie wydech własnoręcznie wszystko pasi idealnie oprocz tego przedniego tłumika ferroz kupionego tu: http://allegro.pl/tlumik-...1758846353.html
polmostrów sie postaral a ferroz nie. No i sytuacja wyglada tak samo jak u kolegi ArekL,
ArekL napisał/a:
Tylko teraz poszczególne elementy trochę krzywo są spasowane ze sobą i wali spalinami właśnie na łączeniach

czyli po obu stronach tego niby kata :mrgreen: dodam że użyłem pasty uszelniajacej takiej jak w linku tronsek,
polmostrow nie ma w ofercie tłumika zastepujacego katalizator.. Moze ktos kupowal? niech pisze:)
A i druga sprawa ile wezme za starego kata?? che go opchnac, może ktoś zna jakieś miejsce w Lublinie?

gregor13 - Pon Wrz 05, 2011 18:57

driftdreamer napisał/a:

A i druga sprawa ile wezme za starego kata?? che go opchnac, może ktoś zna jakieś miejsce w Lublinie?


Ja w zeszłym roku sprzedawałem katalizator od Mondeo'96, gość przyjechał do mnie i zapłacił 120 zł. Drugi, do którego dzwoniłem oferował tyle samo. Poszperaj w ogłoszeniach, najlepiej w Anonsach.

ArekL - Wto Wrz 06, 2011 23:03

Ja rozesłałem 8 maili do różnych skupów, najwięcej mi zaoferowali 260 zł, najmniej 180.

Ale muszę Panowie trochę sprostować. Mianowicie dzisiaj byłem u mechaniora i sprawa wygląda tak, że jeśli przytkać rurę z tyłu to nic nie słychać! Wniosek z tego - układ szczelny. Najwięcej hałasu robi właśnie tylny tłumik, który sprawia wrażenie jakby był przelotowy. Nie ma sensu chyba go reklamować, bo pewnie on taki ma być. Do tego w układzie ze strumienicą efekt się potęguje - powstaje taki jakby gwizd podobny jak przy wybitym katalizatorze.

Czyli smutna wiadomość jest taka, że mój Roverek niestety nie będzie już tak cichy jak kiedyś. A kiedyś był tak cichy, że ze środka nie było w ogóle słychać silnika.

I tutaj pytanie do tych, którzy już mają zamontowany Polmostrów końcowy - jak jest u Was? Też tak dudni i jakby "pierdzi"?

greg-si - Sro Wrz 07, 2011 08:13

Cytat:
I tutaj pytanie do tych, którzy już mają zamontowany Polmostrów końcowy - jak jest u Was? Też tak dudni i jakby "pierdzi"?

Nie wiem co to oznacza. U mnie chodzi tak jak na starym Bosalu.

driftdreamer - Sro Wrz 07, 2011 15:28

ArekL napisał/a:
Czyli smutna wiadomość jest taka, że mój Roverek niestety nie będzie już tak cichy jak kiedyś. A kiedyś był tak cichy, że ze środka nie było w ogóle słychać silnika.

mój też taki był jak go kupiłem:) :mrgreen:

u mnie końcowy jest ok.

i jak ArekL, sprzedales kata? daj jakis namiar jak mozesz.

ArekL - Czw Wrz 08, 2011 09:05

Jeszcze nie sprzedałem, bo zastanawiam się. Od tej strumienicy dźwięk jest taki głośniejszy i taki metaliczny, średnio mi się to podoba, może to dobre dla młodzieniaszków, ale ja wolę komfort :) Nie wiem czy nie wrzucę z powrotem kata, bo on jest w dobrym stanie, tylko że kiedyś przy okazji wyjmowania go poucinali mi flansze i później go dospawali do reszty układu na sztywno. A teraz jak zmieniałem cały wydech od kolektora, to nie chciałem już nic spawać tylko poskręcać na śruby, dlatego musiałem kupić coś zamiast niego i padło na strumienicę.

Czyli końcowy u Ciebie pracuje normalnie? Możesz się do mnie odezwać na PW?

driftdreamer - Pon Wrz 12, 2011 19:43

ArekL, (pisze bo dopiero mam czas)
W sobote dłubiac przy aucie stwierdzielm ze moj koncowy tez popierduje ku mojemu zdziwieniu;/ auto pracuej glosneij niz na starym 13 letnim wydechu niech to szlak ten polmostrów to jakas lipa, wali jeszcze na laczeniu środek - koniec uzylem pasty i nowa uszczelke i dalej to samo, nie wiem jak oni to zrobili ale jest szpara na laczeniu tak od dolu. I tak sobie mysle ze moze by to tak pospawac i bedzie ciszej. Roverek juz nie dozyje nastepnego wydechu a temu mam nadzieje nic sie nie stanie i nie bedzie trzeba rozkrecac, a jak cos to odcinac i spawac od nowa. Jak myslicie? a nastepny wlasciciel o ile taki bedzei niech sie meczy :grin:

Chris83 - Pon Wrz 12, 2011 19:47

Spawanie jak najbardziej - ciche, trwałe. Dla tłumikarzy to żadne męczenie.
driftdreamer - Pon Wrz 12, 2011 19:50

ok Chris83, a tak żeby to bylo szczelne to trzeba by bylo nie rozkrecajac elementow wyciagnac caly wydech najlepiej odkrecic z kolektora sprowadzic na ziemie i wtedy spawac? tak zeby dookola bylo pospawane podejrzewam ze przy strumienicy sytuacja podobna jest
Chris83 - Pon Wrz 12, 2011 19:58

Ja osobiście oddałem autko do speców od tłumików. Zapłaciłem za wymianę końcowego i nie wiem jak to zorganizowali, ale dali radę. Niestety auto oddałem na czas pobytu w pracy więc nie wiem jak to robili. Chciałem tylko podkreślić, że zastąpienie łączników spawami (prócz elastycznego oczywiście) to nic złego.
sTERYD - Pon Wrz 12, 2011 20:04

nic złego i robi się to na aucie, tylko trzeba połapać z dołu, poodczepiać gumy i pomanipulować trochę tłumikami żeby dojść z każdej strony.

prościej chyba odciąć sam kołnierz spasować porządnie, przyłapać, zdjąć element i pospawać porządnie na zewnątrz

driftdreamer - Pią Wrz 16, 2011 19:27

ok dzieki tak zrobie bo tu chyba nic lepszego wymyslec sie nie da :mrgreen:

czyli co nie rozkrecac alementow? co z ta pasta w takim razie nie bedzie przeszkadzac?
obspawac poprostu szczeline tak czy ucinac mocowania tak jak pisze sTERYD,
to chyba najlepsze rozwiazanie

[ Dodano: Pią Wrz 16, 2011 20:27 ]
powiedzcie mi panowie, czemu z mojej rury wydechowej leci tyle wody??

sTERYD - Sob Wrz 17, 2011 22:21

bo jeszcze nie wyparowało wszystko co tam się nazbierało jak leżał na półce. Póki się trochę nie wypali i będzie miał dużo gładkich powierzchni wewnątrz to tak będzie wyglądało. Na gładkich powierzchniach szybciej skrapla się woda, a metal chłodzi się znacznie szybciej niż powietrze
driftdreamer - Nie Wrz 18, 2011 12:53

ok dzieki tak mi cos wlasnie nie pasowalo ale bylem pewny ze to ma powiazanie z nowym wydechem bo w starym nic takiego sie nie dzialo he dzieki jeszcze raz :mrgreen: