Zobacz temat - [R400] Opony 195/50 i 195/55 R15
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Opony 195/50 i 195/55 R15

ArekL - Czw Wrz 01, 2011 23:24
Temat postu: [R400] Opony 195/50 i 195/55 R15
Witam.

Kupiłem w końcu oryginalne felgi Roverowskie 15", ponieważ samochód dostałem na 14". Teraz chcę kupić nowe opony no i dylemat jak w temacie. Już tydzień czytam opinie, testy ADAC i inne i wybrałem sobie:

- Vredestein Sportrac 3 (195/50 - najtaniej 176 zł, 195/55 - 349 zł)
- Bridgestone Turanza ER300 Ecopia (195/50 - niedostępne, 195/55 - 372 zł)
- Dunlop SP Sport Fastresponse (195/50 - 178 zł, 195/55 - 318 zł)

Najbardziej jestem zdecydowany na 2 pierwsze. Z racji tego, że te opony mają opinie dość szybko ścierających się, nie chcę wydawać dużej sumy na 195/55, po to by za 2 sezony znowu zmieniać. Wybrałbym tańsze 195/50. No ale właśnie... Ten rozmiar koła... Pomijam już błędne wskazania liczników, ale czy na profilu 50 samochód nie będzie wyglądał dziwnie? Próbowałem znaleźć jakieś zdjęcia, ale marnie to idzie.

Co radzicie? Ktoś posiada takie opony (o profilu 50) w 400?

Remigiusz - Czw Wrz 01, 2011 23:39

ArekL, Jak szukasz opon na lato nie kupuj nowych :wink:

Ja mam 195/55R15 Bridgestone kupione u mojego wulkanizatora, 3 letnie z pełnym profilem oraz tymi igiełkami na całym bieżniku :wink: Cena 150zl/szt :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 23:39 ]
Zainwestuj lepiej w nowe zimowe opony bo na to nie warto kupować używek :wink:

Micros - Pią Wrz 02, 2011 09:04

195/60 też wejdą bez problemu, a fajnie wyglądają, tak agresywniej. Są tańsze, bo bardziej popularne. Ja obecnie mam ten rozmiar na lato i na zimę. Jedyny minus to mam wrażenie, że bardziej się kładzie w zakrętach, ale za to komfort jazdy po dziurawych polskich drogach jest wyższy. Nic nie obciera, no problem nawet przy max załadunku 5 osób + 5 bagaży - sprawdzone;)

Ja też swoje kupowałem używane, z trochę wyższej półki (Michelin Energy), ale u dobrego znajomego wulkanizatora i jestem zadowolony.

ArekL - Pią Wrz 02, 2011 09:53

Całe życie jeździłem na używkach, teraz chcę jednak nowe :) 3-letnia guma to już jest jednak nie to samo co nowa... No i też chodzi mi o konkretne modele z pierwszej trójki w testach.
Micros dzięki za trop, faktycznie nieco tańsze, ale to nadal 900-1000 zł ale zawsze to lepiej niż 1400-1500.

greg-si - Pią Wrz 02, 2011 10:37

Na starych felgach mam 185/55 więc wygląda identycznie jak 195/50.
Brał bym 195/50.
Co do opon brałbym pod uwagę drugą i trzecią opcję.

ArekL - Pią Wrz 02, 2011 11:59

greg-si, nie wygląda identycznie, bo jest 2 cm różnicy w średnicy. Możesz pokazać jakieś foto jak to wygląda na samochodzie?
greg-si - Pią Wrz 02, 2011 13:14

185*0,55=101,75mm
195*0,50=97,5mm
Czyli różnica 9mm na średnicy (grubość bieżnika).

Tomi - Nie Wrz 04, 2011 19:52

Micros napisał/a:
195/60 też wejdą bez problemu, a fajnie wyglądają, tak agresywniej.


Od kiedy balon wygląda agresywnie?! Chyba jedynie na rajdzie Cross&Country lub zawodach balonowych :)

Tak wyglądała kiedyś moja 4-setka na oponach 195/50R15:


gregor13 - Nie Wrz 04, 2011 21:06

A to mój na oponach 195/55/15
ArekL - Pon Wrz 05, 2011 08:08

Tomku, zawias seryjny?
Tomi - Pon Wrz 05, 2011 11:39

Prawdę mówiąc głowy nie dam. Amorki były KYB, stabilizatory MG ZS, sprężyny nie wiem. Natomiast auto prawadziło się najlepiej ze wszystkich Roverów i MG, którymi jeździłem, będąc jednocześnie niesamowicie komfortowym. Tak uwilbiałem to zawieszenie, że chciałem kupić R45 iDT i przełożyć do niej cały zawias z tej 4-setki :)
marcin316 - Pon Wrz 05, 2011 17:42

Z moją opinią wielu może się nie zgodzić, ale zakładając opony 195/50/R15 NIEZBĘDNA jest gleba!! Bez tego będziesz miał mnóstwo niezapełnionej przestrzeni w nadkolach co będzie wyglądało mało ciekawie. Do standardowego zawieszenia, szczególnie do sedana, poleciłbym 195/60/R15. Sam na takich jeżdżę. W drugim autku mam 195/50/R15 i zdaję sobie sprawę z różnic jakie występują pomiędzy tymi rozmiarami.
Stacho - Wto Wrz 06, 2011 14:48

Witam,
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka. Ja po wielu tygodniach wertowania opinii, ofert, wiosną tego roku kupiłem sobie takie:
http://www.salon-opon.com...15/_o15682.html
Zrobiłem na nich blizko 7 tys. km i bardzo sobie chwalę, spełniają moje oczekiwania - ponadto ładnie się prezentują na feldze (sportowy desing), posiadają rant zabezpieczający no i są niedrogie :wink: , pozdr....

greg-si - Wto Wrz 06, 2011 15:34

Stacho napisał/a:
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka.

Proszę, uzasadnij to :)

snake0908 - Wto Wrz 06, 2011 20:15

marcin316 napisał/a:
Z moją opinią wielu może się nie zgodzić, ale zakładając opony 195/50/R15 NIEZBĘDNA jest gleba!!


A ja napisze tak, z tyłu mam 195/55/15 a z przodu 195/50/15 i szczerze powiem że wizualnie nie widać żadnej różnicy. Wiec nie wiem co kolega wypisuje o jakiejś glebie :)
Pytałem znajomego czy widzi różnice w profilu i stwierdził że jest taki sam, dopiero jak spojrzał na oznaczenia opon widział różnice :) .

pozdrawiam

ArekL - Sro Wrz 07, 2011 00:09

Nie no, różnica jest ewidentnie widoczna. Zgadzam się z marcin316 i stąd właśnie wynika mój dylemat. Inaczej już dawno bym brał 195/50. Z kolegi na 60 ta felga wydaje się znowu mniejsza niż jest ;)
Najszybciej wejść na polskąjazdę i poprzeglądać sobie Roverki, widać na pierwszy rzut oka, który ma profil 50 a który 55 i 60.

W tej chwili odpuszczam sobie zakup, bo i tak idzie zima. Początkowo chciałem kupić, żeby sprawdzić czy w ogóle felgi są proste, ale jakoś to przeżyję. A może zimą będą tańsze 195/55, zobaczymy.

Stacho - Sro Wrz 07, 2011 10:02

greg-si napisał: Proszę, uzasadnij to
- tak podaje instrukcja obsługi, a ustalił to sztab inżynierów producenta po odpowiednich obliczeniach, próbach na torze, i ot, tak nie powinno się tego zmieniać,
- nie ma też przekłamań licznika prędkości/przebiegu, a dane pokazywane przez licznik są obarczone wówczas najmniejszym błedem,
- przy nieodpowiednim dobraniu ogumienia może dochodzic do ocierania opon przy skręcie kół, czy też maksymalnym obciażeniu auta,
- auto na takim rozmiarze opon posiada optymalny wygląd - prześwity nadkoli, wysokość zawieszenia, choć ludzie stosują różne udziwnienia.
Owszem, producent podaje i inne alternatywne rozmiary kół/ogumienia, które również można stosować, zależnie co komu odpowiada :wink: ,pozdr....

greg-si - Sro Wrz 07, 2011 12:04

Cytat:
- tak podaje instrukcja obsługi, a ustalił to sztab inżynierów producenta po odpowiednich obliczeniach, próbach na torze, i ot, tak nie powinno się tego zmieniać,

Papier wszystko przyjmie.
Cytat:
- nie ma też przekłamań licznika prędkości/przebiegu, a dane pokazywane przez licznik są obarczone wówczas najmniejszym błedem,

Psikus? R400 z silnikiem 1.4 ma taki rozmiar że licznik dość znacznie przekłamuje. 2.0 już nie.
Cytat:
- przy nieodpowiednim dobraniu ogumienia może dochodzic do ocierania opon przy skręcie kół, czy też maksymalnym obciażeniu auta,

A co to 'odpowiednie'. Idiota chyba założy gumę na 17`tki z terenówki do osobówki ;)
Cytat:
- auto na takim rozmiarze opon posiada optymalny wygląd - prześwity nadkoli, wysokość zawieszenia, choć ludzie stosują różne udziwnienia.

Nie ma czegoś takiego jak optymalny wygląd. Może wyglądać dobrze albo źle. Prześwity to rzecz całkowicie różna i opona pomiędzy małymi różnicami w profilu/szerokości nie ma nic do gadania. Można zyskać/stracić bardziej pompując koła ;) No i pierwszy raz słyszę by wysokość zawieszenia zmieniała się od opony. No chyba że założymy taką na której opona będzie opierała się od nadkola.

Nie napisałeś kilku ważnych rzeczy które mają wpływ na wiele więcej rzeczy niż wygląd czy jakiś głupie obcieranie koła.
- geometria a co za tym idzie zużycie opon, efektywność hamowania etc...
- zużycie zawieszenia
- spalanie

Stacho - Sro Wrz 07, 2011 14:52

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2011 14:52 ]
Nie, no widzę że Twoje wywody greg-si nie mają żadnego merytorycznego uzasadnienia i nie będę z Tobą dyskutował - dość sporo przeżyłem na tym świecie i wiele wiem n/t techniki motoryzacyjnej, aby się wdawać w tak durnowatą dyskusję. Radzę, zanim coś napiszesz, to wcześniej przemyśl temat, zastanów się lub poczytaj :wink: - mimo wszystko pozdr...

Tomi - Sro Wrz 07, 2011 21:26

greg-si napisał/a:
Stacho napisał/a:
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka.

Proszę, uzasadnij to :)


Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.

greg-si - Sro Wrz 07, 2011 22:11

Stacho napisał/a:
Nie, no widzę że Twoje wywody greg-si nie mają żadnego merytorycznego uzasadnienia i nie będę z Tobą dyskutował - dość sporo przeżyłem na tym świecie i wiele wiem n/t techniki motoryzacyjnej, aby się wdawać w tak durnowatą dyskusję. Radzę, zanim coś napiszesz, to wcześniej przemyśl temat, zastanów się lub poczytaj :wink: - mimo wszystko pozdr...

Nie wiem czy gratulować tych przeżyć...
Wydaje mi się że nic bardziej merytorycznego niż autopsja nie istnieje. Głównie dlatego i dzięki temu to co wyczytam weryfikuję by nie powielać plotek zesłyszanych, wyczytanych. A i fizyki w przypadku tego tematu nikt nie przeskoczy. Nawet spec od motoryzacji.
Zalecam luz i nie unoszenie się ambicjami :)

Tomi napisał/a:
Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.

I tu właśnie kompletnie się nie zgodzę. 185/55/15 na ori alu i 195/50/16.
Spalanie, kierowalność lepsze na drugich a komfort (tu też mam wrażenie że lepiej na 16' ) i osiągi takie same.
Spalanie średnio niższe o ok. 0,7l/100km, kierowalność lepsza bo całkowicie inaczej jadą koła w koleinach (inne ET względem oryginału).

Niby większość rzeczy przemawia za niekorzyścią większej, szerszej opony ale akurat u mnie to kompletnie się nie sprawdziło. Gdybym wiedział jaki będzie tego efekt już dawno bym przeszedł na ten rozmiar.
Jeśli ktoś pcha do samochodu byle jakie felgi/opony i ani trochę nie przemyśli całej tej operacji to wychodzą różne kwiatki i problemy.

ascaris - Czw Wrz 08, 2011 00:45

Ja mam dunlop SP sport 195/55 R15. Oponki super, po 2 latach wyglądają prawie jak nówki (zrobione na nich 55 tys km). Ładnie też prezentują się na alusach :)
Tomi - Czw Wrz 08, 2011 08:08

greg-si napisał/a:
Tomi napisał/a:
Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.

I tu właśnie kompletnie się nie zgodzę. 185/55/15 na ori alu i 195/50/16.
Spalanie, kierowalność lepsze na drugich a komfort (tu też mam wrażenie że lepiej na 16' ) i osiągi takie same.


Jest jeszcze coś takiego jak placebo :)

Twoje wywody są sprzeczne z prawami fizyki. Jeśli masz rację i to udowodnisz, to masz szansę na Nobla. Próbuj, może przebijesz teorię względności Einsteina :)

greg-si napisał/a:
Spalanie średnio niższe o ok. 0,7l/100km, kierowalność lepsza bo całkowicie inaczej jadą koła w koleinach (inne ET względem oryginału).


Większe opory toczenia powodują mniejsze spalanie?!

greg-si napisał/a:
Niby większość rzeczy przemawia za niekorzyścią większej, szerszej opony ale akurat u mnie to kompletnie się nie sprawdziło. Gdybym wiedział jaki będzie tego efekt już dawno bym przeszedł na ten rozmiar.
Jeśli ktoś pcha do samochodu byle jakie felgi/opony i ani trochę nie przemyśli całej tej operacji to wychodzą różne kwiatki i problemy.


Jeśli Twoje odczucia są słuszne i spostrzeżenia trafne, można wytłumaczyć to tylko w jeden sposób... zmieniłeś kiepskie opony na lepsze i rozmiar nie ma tu znaczenia.

greg-si - Pią Wrz 09, 2011 09:51

Tomi napisał/a:
Jest jeszcze coś takiego jak placebo :)

Raczej na placebo z 7,1l/100km (tyle najmniej zanotowałem na 15') na 6,4l/100km (tyle na 16') bym różnicy nie zrobił.

Tomi napisał/a:
Większe opory toczenia powodują mniejsze spalanie?!

Opory toczenia to przecież nie tylko szerokość koła.

Tomi napisał/a:
Jeśli Twoje odczucia są słuszne i spostrzeżenia trafne, można wytłumaczyć to tylko w jeden sposób... zmieniłeś kiepskie opony na lepsze i rozmiar nie ma tu znaczenia.

Na tym akurat się nie znam. Na 15' mam Fulda Carat Attiro a na 16' Dunlop SP Sport 01.

Micros - Czw Wrz 15, 2011 20:23

Tomi napisał/a:
Micros napisał/a:
195/60 też wejdą bez problemu, a fajnie wyglądają, tak agresywniej.


Od kiedy balon wygląda agresywnie?! Chyba jedynie na rajdzie Cross&Country lub zawodach balonowych :)

@Tomi, ostro zagrywasz ;) Ja tam nie uważam, że wyglądają jak na zawodach balonowych. Jak dla mnie całkiem dobrze to wygląda i komfort jazdy większy.

Poniżej zdjęcia R na oponach 195/60R15

Tomi - Sob Wrz 17, 2011 14:52

Co by nie mówić/pisać jest to balon i z agresywnym wyglądem nie ma nic wspólnego.