|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [mg zr ] tarcz hamulcowa wentyl i klocki na przód. Jakie ??
Firq - Nie Wrz 18, 2011 12:55 Temat postu: [mg zr ] tarcz hamulcowa wentyl i klocki na przód. Jakie ?? Witam mam taki problem bo kończą mi się klocki hamulcowe na przodzie i przy tej okazji chce kupić nowe klocki i tarcze hamulcowe i tu jest mały problem bo u mnie w aucie mam tarcze pełne nie wentylowane i chce kupić wentylowane zeby nie grzały sie tak mocno przy hamowaniu i jak patrze na aukcje z allegro to często piszą w aukcjach na temat tarczy ze pasuje tylko do aut z tarczami wentylowanymi a ja takowych nie mam i nie wiem czy będą pasowały...?? wymiar tarczy w dieslu to 262mm tak czy były tez inne wymiary
najnowszy85 - Nie Wrz 18, 2011 13:00
z tego co wiem żeby pasowały tarcze wentylowane to trzeba zmieniać zaciski ( inna grubość tarczy ) ale nie jestem pewny .... Będę obserwował temat bo też mam 2.0 IDT i też mnie o wkurza . Pozdawiam
Firq - Nie Wrz 18, 2011 13:12
według mnie wychodzi 8 mm różnicy w pełnej a wentylu na grubości ...;/
[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 14:12 ]
jakie wersje silnikowe miały tarcze wentylowane bo na allegro nikt nie opisuje czy był wentyl czy pełna ?
Chester - Nie Wrz 18, 2011 13:59
R220 SDi '96 i R 25 2.0 IDT '04 mają na 100% tarcze wentylowane z przodu i tak jak piszesz jest różnica w grubości i do wentylowanych trzeba zmieniać zaciski...
co do tarcz wentylowanych to było to różni montowane....
Raptile - Nie Wrz 18, 2011 14:03
Chester, jesteś w błędzie nie wszystkie R 200 miały wentylowane, moje SDi niema wentylowanych z przodu.
Jesli ktoś chce przejść z litych na wentylowane potrzebny jest zacisk+ tarcze, klocki są takie same
Chester - Nie Wrz 18, 2011 14:06
Raptile, dlatego pisze rocznik auta bo w poprzednim moim R200 z '99 były całe a nie wentylowane
Firq - Nie Wrz 18, 2011 14:52
czyli tylko 96 rok sdi 220 miały wentyl i 04 rok idt tak czy jak
empi - Nie Wrz 18, 2011 19:20
te z pierwszych lat produkcji miały wentylowane + lite tył, a potem rzekomo to unowocześnili system hamowania i w ramach tego unowocześnienia montowali lite przód i bębny tył O_o
jak masz lite przód, to i zapewne masz bębny tył. Jak chcesz poprawić hamowanie to kup na alledrogo zaciski od wentylowanych i tarcze wentylowane a bębny z tylu jak masz okładziny we wmiarę dobrym stanie to daj bębny do przetoczenia.
Ostatnio takie usprawnienia zrobilem w swoim rv i efekt naprawdę spoko
Tarcze kupiłem Brembo, klocki Bosch
Firq - Nie Wrz 18, 2011 19:42
jak miałem kiedyś 220 sdi 96 rok to miał z przodu wentyl a tył bęben a w MG ZR teraz mam z przodu lite a tył bęben. Trochę mi się to nie klei ze unowocześnili tak ze jest gorzej przecież wentyl jest dużo lepszy od litej... ale ok czyli szukać z 96 roku zacisków i będzie ok tak a różnią się tylko ze są szersze i grubsza tarcz wejdzie tak ?:)
[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 20:42 ]
diesel i benzyna maja różne zaciski tak
Raptile - Nie Wrz 18, 2011 19:47
Firq, takie same. Musisz szukać zacisków WENTYLOWANYCH a nie po roku
Firq - Nie Wrz 18, 2011 20:18
a MG ZR 1.8 160 KM tez miały lite czy wentyle jak dzwonie po aukcjach i pytam czy były wentyle czy lite to albo nie wiedza albo nie pamiętają a różni sie taki zacisk pewnie tylko wymiarem ze jest ciut szerszy zeby szersza tarcz weszła... a na oko na aukcji z allegro to nic nie widać niestety...
Ciufa - Nie Wrz 18, 2011 20:35
Firq napisał/a: | MG ZR 1.8 160 KM tez miały lite czy wentyle |
przód wentylowane, tył lite
Firq - Pon Wrz 19, 2011 06:16
to moze szukać od MG ZR 1.8 a ZR 1.4
leszczu - Pon Wrz 19, 2011 09:40
Jeśli chodzi o rodzaj tarcz to nie wiem czy jest jakaś reguła, bo np. na moim przykładzie, mam z przodu wentylowane , a z tyłu bębny samochodzik jest z 1998, model 1999 silnik 1.4, 8V.
Firq napisał/a: | to moze szukać od MG ZR 1.8 a ZR 1.4 |
ZR 1.4 wszystkie miały z przody lite. Jak chcesz wentylowane to szukaj od ZR 1.8.
maniaq - Pon Wrz 19, 2011 10:13
Jezeli chcesz przejsc na Wentylowane z litych polecam poszukac - moze byc trudniej - zaciskow tarcz i klockow od ZS-a 180 , tarcza orginalnie w ZR IDT miala 262 mm z przodu, a z ZS-a 282 , grubosc ZR- 19 mm a z ZS180 21 mm.... Wiec jak widac spora roznica, zrobilem swapa w zoltku, bo w czarnym nie doczekalem O_o
Roznicy w samym hamowaniu nie ma ogromnej, ale nie zdazylo mi sie by hamowal slabiej po zagrzaniu na 282 , na 262 mialem takie wrazenie, ze po lataniu na torze, puchl...
Zeby nie puchl , wlozylem kable w oplocie imho to najwiecej daje bo pedal i hamulec szybciej odpowiadaja i nie ma efektu puchniecia przewodow, wiec co naciskasz idzie na tarcze
IMHO warto, bo zamiana lite na wentylowane zyskasz troche, na wentylowane 282 z ZS-a zyskasz sporo wiecej, a finasowo nie bedzie wielkiej roznicy i tak czy tak to ta sama robota
marcin316 - Pon Wrz 19, 2011 11:40
maniaq napisał/a: | Jezeli chcesz przejsc na Wentylowane z litych polecam poszukac - moze byc trudniej - zaciskow tarcz i klockow od ZS-a 180 , tarcza orginalnie w ZR IDT miala 262 mm z przodu, a z ZS-a 282 , grubosc ZR- 19 mm a z ZS180 21 mm |
Wspomnieć BEZWZGLĘDNIE należy że po takim swapie można stosować felgi nie mniejsze niż 15", a i w tym wymiarze nie wszystkie się nadadzą.
Ja w ubiegłym roku zrobiłem swapa na tarcze wentylowane w moim Roverku. Tarcze BOSCH, klocki TEXTAR i drugi raz nie wybrał bym takiego zestawu. Co prawda hamuje dobrze, ale w drugim autku mam klocki Ferodo Premier i są one po prostu rewelacyjne.
Tarcze pasują bodajże od Civica V czy VI generacji (nie muszą być od Rovera), natomiast jarzma i zaciski mam od Hondy Prelude (większa średnica tłoczka i powierzchnia klocka) i też wszystko podeszło p&p. Większość Civiców z tarczą 262mm może być dawcą do swapa także szukając nie jest konieczne ograniczanie się do części od Rovera.
Firq - Pon Wrz 19, 2011 19:11
powiem wam o co mi chodzi i dlaczego chce zmienić na wentyle problem polega na tym ze (nie miejcie mnie za pirata drogowego) jak jest miejsce i jest fajna pusta droga i pociśne czasem to przy nagłym hamowaniu słyszę tylkio dudnienie i trzesie całą buda co za tym idzie nie hamuje jak powinien ...;/ i dlatego chce przejsc na wentyle zeby mnie takie rzeczy nie zaskakiwały bo wiadomo lita tarcz nie odprowadza tak ciepła jak wentyl i stąd moja decyzja;] co do tego co napisał maniaq, to zrozumiałem to w ten sposób ze od ZS-a 180 mam szukać bo jest tarcz większa i co za tym idzie lepiej bedzie hamowało, i zgadzam sie z Tobą w 100%-tach z tym ze tak jak pisałem wyżej chodzi tylko zeby tarcz wentylowana zrobiła swoje i nie dudniło i lepiej hamowało
Odnośnie wypowiedzi marcin316, czyli moge szukać od civica ale z którego roku tak mniej więcej i od jakiej wersji silnikowej mam szukać?? jarzmo będzie pasowało w zwrotnice mojego MG tak
marcin316 - Pon Wrz 19, 2011 19:36
Musisz zdecydować czy zostajesz przy średnicy 262 czy szukasz od ZS-a 282. Większa tarcza zapewni na pewno lepsze hamowanie, jednak jak wspomniałem może okazać się że musisz wymienić felgi (jeśli jeździsz na 15").
Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.
Firq - Pon Wrz 19, 2011 19:39
zostaje na 262 fele mam 16'
Cytat: | Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne. |
z tym ze ja chce kupić używki zaciski a na aukcjach nie znalazłem zeby ktoś w używkach wymiarował tarcze...;/ i powiedz mi tylko czy od diesla i beni sa takie same jeśłi chodzi o civica
takie podpasowały by mi do mojego MG ZR http://allegro.pl/zacisk-...1810088617.html ?????????????
Tomi - Wto Wrz 20, 2011 06:55
marcin316 napisał/a: | Musisz zdecydować czy zostajesz przy średnicy 262 czy szukasz od ZS-a 282. Większa tarcza zapewni na pewno lepsze hamowanie, jednak jak wspomniałem może okazać się że musisz wymienić felgi (jeśli jeździsz na 15").
Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne. |
W kwestii tarcz hamulcowych najlepiej kup dedykowane do Rovera 25/45. Pomijając fakt, że w Civicach występuje również rozmiar 4x114,3, to w Rovere 200 (kanciak do 96 roku) tarcza jest "prawie" taka sama, a ma "jedynie" inne odsadzenie i nie założysz zacisku z klockami na tarcze.
W kwestii poszukiwań, tarcze wentylowane lub lite były zależne od wersji wyposażenia. Pewne jest to, że jeśli samochód nie ma ABS-u, ma tarcze lite. Ta reguła działała w drugą stronę tylko do roku 97 (ABS=tarcze wentylowane z przodu i tarcze z tyłu). Po 97 roku zaczęło się "księgowanie". Można spotkać lite+bębny, wentyle+bębny i wentyle+tarcze. Zewsze w najmocniejszych wersjach były tarcze wentylowane z przodu i tarcze z tyłu (Rover 200Vi, Rover 200BRM, Rover 25 GTi, Rover 420Si, Rover 45 2.0V6). W kwestii tego, czy przypadkiem nie kupisz zacisków od ZR160 lub ZS180, to z pewnością tak nie będzie. Zaciski od tych tarcz są deficytowym towarem i są bardzo poszukiwane... a przez to również droższe
W kwestii wymiarów tarcz:
lite - 262x13,
wentylowane - 262x21,
ZR160/ZS180 - 282x25.
marcin316 - Wto Wrz 20, 2011 10:32
Tarcze na 99,9% mam takie:
http://allegro.pl/tarcze-...1779477463.html
Do tego kupujesz np. takie zaciski wraz z jarzmami:
http://allegro.pl/honda-c...1783215209.html
upewniając się wcześniej czy są od tarcz 262 mm.
Rozbierasz i sprawdzasz stan tłoczków i gumek, zakładasz i powinno być OK.
U siebie jak założyłem od Hondy Prelude to okazało się, że przewody elastyczne są na styk bo kąt pod jakim są przykręcane jest minimalnie inny niż w oryginalnych zaciskach.
Mam nadzieję że tarcze i klocki kupujesz nowe?
Firq - Wto Wrz 20, 2011 18:41
tylko i wyłącznie nowe bo w używki i "regenerowane" sie nie bawię
|
|