Zobacz temat - [R75] Tryb ECON i ECON AUTO.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tryb ECON i ECON AUTO.

markozalko - Sob Lis 19, 2011 13:55
Temat postu: [R75] Tryb ECON i ECON AUTO.
Sorki z góry bo pewnie mnie zaraz pojedziecie. Próbuję pojąć i czasem mam problem. Chodzi mi o nawiew tryby ECON. Jak włączam auto to jest klimatyzacja, ale jak włączę ECON to pisze na panelu ECON i AUTO. Czasem mam sam ECON, a jak chcę innym razem żeby było same ECON to już nie mogę. Czemu tak jest? Czy jak jest ECON AUTO to temp. też się automatycznie reguluje, a jak jest sam ECON to może wiać i wiać ciepło cały czas? Pytam bo często leci ciepłe powietrze na nogi mimo że mam tylko na szybę ustawione. Wychodzi na to że automatycznie sobie ustawia temp. wewnątrz auta.
wojtekhan - Sob Lis 19, 2011 14:55

Witam
Kolego
- tryb ECON oznacza wyłączoną klimatyzację. Klimatyzacja działa tylko wtedy kiedy nie ma napisu ECON.
- tryb AUTO oznacza, że samochód tak dostosowuje temperaturę i nawiewy aby zapewnić jakieś warunki. Tryb auto możesz włączyć zarówno przy pracującej klimatyzacji, jak i przy wyłączonej(tryb ECON).

Na przyszłość radzę przeczytać instrukcję.

Pozdrawiam

markozalko - Sob Lis 19, 2011 18:49

Ależ ja czytałem instrukcje i to wiele razy, tylko zastanawia mnie czemu czasem pali się sam econ? Przeważnie jak nie mam klimy włączonej to jest econ auto.
Kamil79 - Sob Lis 19, 2011 19:36

markozalko napisał/a:
Ależ ja czytałem instrukcje i to wiele razy, tylko zastanawia mnie czemu czasem pali się sam econ? Przeważnie jak nie mam klimy włączonej to jest econ auto.


Bo w wypadku gdy zmieni się prędkość nawiewu lub miejsce nadmuchu manualnie to nawiew wychodzi z trybu auto.

Ogólnie tryb auto oznacza że samochód będzie próbował utrzymać wybraną temperaturę optymalnie i automatycznie , z kolei tryb econ oznacza że nie będzie wspierał się kompresorem klimatyzacji ( tak jakby auto nie miało klimy) .

gustav.pl - Sob Lis 19, 2011 19:48

markozalko napisał/a:
Ależ ja czytałem instrukcje i to wiele razy, tylko zastanawia mnie czemu czasem pali się sam econ? Przeważnie jak nie mam klimy włączonej to jest econ auto.

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ECON w trybie AUTO jest przy ustawionych niższych temperaturach. Gdy temperaturę zwiększałem np. do +25 to nawiew w trybie AUTO na wyświetlaczu gasł.
A może te AUTO gasło przy włączeniu obiegu wewnętrznego?? już nie pamiętam :bezradny:
Trzeba by trochę pokombinować przy ustawieniach nawiewu :wink:

markozalko - Nie Lis 20, 2011 15:02

Bo tak się zastanawiam czy ma to może jakiś wpływ na dogrzewanie silnika. W zimę jeżdżę max. na temp. 22 stopnie. Jak daję więcej to temp. silnika spada. No i jak dam większą temp. to zanim się zagrzeje hohoho, bo webasto mi nie działa.

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 15:02 ]
Już doszedłem z tym ECON-em. Sam ECON świeci się jak się włączy obieg wewnętrzny. Natomiast jak się wyłączy ten obieg to sam ECON dalej pozostaje. Trzeba wtedy włączyć klimatyzację a potem ją wyłączyć i wróci się do ECON auto. Tylko nadal nie wiem czy ma to jakiś wpływ na dogrzanie silnika, tzn. czy sam econ szybciej go zagrzeje czy szybciej econ auto.

gustav.pl - Nie Lis 20, 2011 16:24

markozalko napisał/a:
Tylko nadal nie wiem czy ma to jakiś wpływ na dogrzanie silnika, tzn. czy sam econ szybciej go zagrzeje czy szybciej econ auto.

Ej, chyba schłodzi silnik, a nie zagrzeje :neutral: Jak już to silnik szybciej się nagrzeje bez włączonego nawiewu :smile:

wojtekhan - Nie Lis 20, 2011 17:13

markozalko napisał/a:

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 15:02 ]
Już doszedłem z tym ECON-em. Sam ECON świeci się jak się włączy obieg wewnętrzny. Natomiast jak się wyłączy ten obieg to sam ECON dalej pozostaje. Trzeba wtedy włączyć klimatyzację a potem ją wyłączyć i wróci się do ECON auto. Tylko nadal nie wiem czy ma to jakiś wpływ na dogrzanie silnika, tzn. czy sam econ szybciej go zagrzeje czy szybciej econ auto.

Nie do końca łapie w czym masz problem. Jak masz "auto" i wyłączysz klimę to zostanie "ECON auto". Jak masz klimę bez auto i wyłączysz klimę to zostanie sam "ECON".

Jak masz tryb auto bez różnicy z klimą czy bez starczy zmienić np. siłę nadmuchu i już wyskoczy z auto.

Ja w sumie używam auto tylko do odparowywania szyb, bo sam w niego wskakuje bo wybraniu nadmuchu na szyby.
Aby silnik się zagrzał szybciej powinieneś całkiem wyłączyć nawiew, chociaż tak naprawdę wpływ tego będzie minimalny.

markozalko - Nie Lis 20, 2011 17:26

No widzicie jakie mam mam problemy :) Sam do końca nie wiem o co mi chodzi i tak zostawmy :) :):) Najważniejsze że nie ma żadnego wpływu econ czy econ auto.
longer86 - Nie Lis 20, 2011 20:01

nie mam klimatronica, ale wydaje mi się, że po włączeniu klimy i ustawieniu temperatury samoczynnie wskakuje w tryb auto i w ten sposób samoczynnie doprowadza i utrzymuję zadaną temperaturę, jakakolwiek ingerencja w ustawienie siły nadmuchu, obiegu zamkniętego czy kierunku nawiewu, wyłącza tryb auto, tak na chłopski rozum
wojtekhan - Pon Lis 21, 2011 18:22

markozalko napisał/a:
No widzicie jakie mam mam problemy :) Sam do końca nie wiem o co mi chodzi i tak zostawmy :) :):) Najważniejsze że nie ma żadnego wpływu econ czy econ auto.


Takie problemy to nie problemy:)
Grunt, że jesteś zadowolony:)

maryba - Pon Lis 21, 2011 19:59

longer86 napisał/a:
nie mam klimatronica, ale wydaje mi się, że po włączeniu klimy i ustawieniu temperatury samoczynnie wskakuje w tryb auto i w ten sposób samoczynnie doprowadza i utrzymuję zadaną temperaturę, jakakolwiek ingerencja w ustawienie siły nadmuchu, obiegu zamkniętego czy kierunku nawiewu, wyłącza tryb auto, tak na chłopski rozum


dokładnie jak mówisz.i do tego dodać trzeba że w opisanym przypadku pozostaje włączona klimatyzacja, dopiero jak wciśniesz ECON to spręzarka sie wyłącza.

a apropo ustawien ECO i auto , jak uwstawiam te 21 -22 to w nogi mi za ciepło a w łapki za zmino ..też tak macie ( mam wrażenia ze nagrzewa auto od najniższych warstw) , musze przestawiac na wyższe partie zeby w łapki cieplej byłoa a nogi sie nie grzały :) , albo sandały do auta wkładać :)

longer86 - Pon Lis 21, 2011 20:38

auto nagrzewa od spodu bo ciepłe powietrze jest lżejsze i unosi się do góry, gdyby nawiew był od początku na górę, to nie nagrzał byś nóg...
maryba - Pon Lis 21, 2011 23:01

:) no dokładnie, wiem że tak jest, tylko czemu proporcje grzania cieppego powietrza puszczanego na dole i na górze są zachwiane. (choć to może tylko moje odczucie). zostaje mi kupić rękawiczki :)
longer86 - Wto Lis 22, 2011 00:03

maryba napisał/a:
zostaje mi kupić rękawiczki :)
do 75 stylowe brązowe skórzane z wycięciem na kostki :P może do wylotu u stóp bliżej z nagrzewnicy
tomi00777 - Wto Lis 22, 2011 09:22

witam podpinam sie pod temat a mianowicie jak włacze ECON to zaczynają mi szyby parować czemu sie tak dzieje?
21matys - Wto Lis 22, 2011 10:49

Cytat:
witam podpinam sie pod temat a mianowicie jak włacze ECON to zaczynają mi szyby parować czemu sie tak dzieje?

bo wtedy nie ma osuszania powietrza przez klimatyzator ..... jeszcze szybciej będą ci parowały szyby kiedy włączysz wewnętrzną cyrkulacje powietrza, polecił bym ci sprawdzenie filtra kabinowego i ewentualną jeo wymianę na węglowy .. bo to tez ma wpływ na szybkosc parowania szyb kiedy jest zabrudzony pozdrawiam

haszczyc - Wto Lis 22, 2011 15:53

tomi00777, umyj dobrze szyby :) jakimś płynem do mycia szyb, ja mam najzwyklejszy filtr kabinowy na pewno nie węglowy i na trybie ECON szyby mi nie parują
longer86 - Wto Lis 22, 2011 16:07

haszczyc napisał/a:
myj dobrze szyby :) jakimś płynem do mycia szyb, ja mam najzwyklejszy filtr kabinowy na pewno nie węglowy i na trybie ECON szyby mi nie parują

albo warto zajrzeć pod dywaniki jak jest mokro to będą parować, to samo jeśłi filtr jest w jakis sposób wilgotny

wojtekhan - Wto Lis 22, 2011 18:32

haszczyc napisał/a:
tomi00777, umyj dobrze szyby :) jakimś płynem do mycia szyb, ja mam najzwyklejszy filtr kabinowy na pewno nie węglowy i na trybie ECON szyby mi nie parują


Jakiś czas temu pewien nieznany jednakże na pewno miły osobnik pod blokiem potraktował mi czymś szybę i musiałem zmienić oryginał na nową. Od tego momentu też mam problemy z parowaniem, a filtr mam zmieniony.

markozalko - Wto Lis 22, 2011 19:05

wojtekhan napisał/a:
musiałem zmienić oryginał na nową.


Ja też mam nie oryginał ale kupiłem już tak i mam pytanie. Czy ta listwa na około szyby jest u ciebie mocno przylegająca na słupka (ta rama na około szyby). U mnie od strony kierowcy jest szpara i widać pod nią jakieś zatrzaski czy coś. Jak naciskam na nią palcem to się rusza. Jest tam szpara i tak się zastanawiam bo wodę mam po deszczach w środku a dziury mam drożne. Myślałem że może ma to coś wspólnego.

wojtekhan - Wto Lis 22, 2011 20:37

Przyjrzę się jutro dokładnie, ale nic takiego nie rzuciło mi się w oczy. Problemu z wodą też nie mam.
Pilnowałem chłopaków więc szyba jest raczej porządnie założona :lol:

21matys - Sro Lis 23, 2011 08:25

markozalko napisał/a:
Czy ta listwa na około szyby jest u ciebie mocno przylegająca na słupka (ta rama na około szyby)
u mnie była wymieniana szyba i te listwy też mi odchdzą.. a te plastiki to zaczepy na których trzyma sie ta listwa jak je połamali przy ściąganiu listwy to potem odstaje...moim zdaniem ta listwa to jest tylko dekoracja bo szyba jest klejona, chyba ze zle przykleili szybę