Zobacz temat - [mg zs 120] 2005 chip tuning
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [mg zs 120] 2005 chip tuning

albertlans - Pią Gru 09, 2011 12:31
Temat postu: [mg zs 120] 2005 chip tuning
Witam, czy jest możliwość podniesienia mocy w tym samochodzie i czy jest to w ogóle opłacalne? silnik 1.8 k 115 km.
Kozik - Pią Gru 09, 2011 14:49

albertlans napisał/a:
Witam, czy jest możliwość podniesienia mocy w tym samochodzie i czy jest to w ogóle opłacalne? silnik 1.8 k 115 km.


najskuteczniejszy i najpewniejszy sposób na podniesienie mocy to wsadzenie 2.5 V6

Koszt troszkę wyższy niż chip a z pewnością duuużą różnicę poczujesz ;)

Mundekk - Pią Gru 09, 2011 17:16

albertlans, w wolnossących nie robi sie chip tuningu bo prawie to nic nie daje, chyba że zależy Ci na 3 koniach i jestes gotów dać za nie 1 tyś pln
komik88 - Pią Gru 09, 2011 18:24

kolego zaraz ci wszyscy napiszą żebyś auto zmienił lub silnik ;/ to jest takie głupie myślenie.. jak kolega chce w tym akurat silniku podnieść moc to jest to możliwe i trzeba mu pomóc chociaż opisać co można zrobić i mniej więcej przybliżyć ceny.. ja bym zaczął od wydechu kompletnego oraz dolotu powietrza, później to jakoś wystroić i już odczujesz różnice.. :)
Kozik - Sob Gru 10, 2011 09:39

komik88 napisał/a:
jak kolega chce w tym akurat silniku podnieść moc to jest to możliwe i trzeba mu pomóc chociaż opisać co można zrobić i mniej więcej przybliżyć ceny..


masz rację, przepraszam za nie trafną odpowiedź ;)

jeśli chodzi o dolot to najtańszym rozwiązaniem jest założenie wkładki K&N - koszt ok 200zł

Jeśli chodzi o wydech to sam się jeszcze nie skusiłem ale znana i szanowana firma MagSport (Węglarski) dzwoniłem do nich i twierdzą, że są w stanie wykonać tłumiki zwiększające moc, oferta którą usłyszałem do 200Vi to 750zł za dwa tłumiki pierwszy rozpędzający spaliny, drugi doprężający ich konstrukcji i do tego dolot (filtr stożkowy i jakaś magiczna tuba), w zasadzie koszt niezbyt duży ale za to gwarantują MOC ;) i mają pojęcie o tych sprawach.

Tłumiki kupowane na oko są wg mnie bez sensu.
Z pewnością nie wyrzucaj katalizatora co jest mocno popularne, poza korzyścią finansową (można go dobrze sprzedać) to nie ma plusów. Udowodnił to kolega Markzo z naszego forum w MG ZS 180 bez kata auto było słabsze (wyniki z hamowni).

Przy tak małych różnicach w skoku mocy będziesz zmuszony sprawdzać każdą modyfikację na hamowni bo różnice nie są zbyt duże ale mod do moda to daje już jakiś efekt. U mnie delikatne mody dały 10KM i 11Nm z tego co pamiętam, więcej szczegółów w temacie w podpisie, po opisie swapa są opisane inne mody jakie zrobiłem ;)

komik88 - Sob Gru 10, 2011 10:26

oo właśnie i już kolega ma przybliżone ceny wydechów i dolotów, myślę że przy takim dobrym zestawie jak napisał Kozik plus strojenie na hamowni to ok 13-15KM powinno dojść a koszta nie aż tak wielkie bo myślę że w granicach 1200zł byś się zamknął :) do tego można dołożyć kolektor powiedzmy coś na zasadzie 4-2-1 lub 4-1 :) pozdro
Kozik - Sob Gru 10, 2011 12:39

z tego co zdążyłem porównać to kolektor 4 bez dwururki jest identyczny w MG ZR 160, R200 1,4 103KM i w 1,8 VVC 145KM różnica zaczyna się dopiero przy dwururce. MG ZR 160 ma troszeczkę inne przejście 4/2 przy dwururce ale z tego co zauważyłem to średnice są te same, kształt również.
albertlans - Sob Gru 10, 2011 12:51

hmmm.. bo sprawa wygląda następująco.. chce kupić własnie ten samochód ale moc mnie nie zadowala... więc został mg zt 2003 z 160 km.. orientuje się ktoś czy ten ze 160 km też jest z bmw? pozdrawiam
komik88 - Sob Gru 10, 2011 13:56

z tego co ja się orientuje to żaden silnik benzynowy który jeździ W MG nie jest ze stajni BMW :)
tronsek - Sob Gru 10, 2011 14:38

albertlans napisał/a:
orientuje się ktoś czy ten ze 160 km też jest z bmw?
Z BMW jest tylko silnik wysokoprężny, który był montowany w ROVER'ach 75 oraz MG ZT i MG ZT-T.
Reszta silników występujących w MG jest konstrukcji ROVER'a.

scorpion - Sob Gru 10, 2011 17:14

ale sa podzespoły z BMW :) proponowałbym wylot i dolot z 160
tronsek - Sob Gru 10, 2011 17:35

scorpion napisał/a:
ale sa podzespoły z BMW
:hm: Np jakie ?? Możesz podać przykłady ??
scorpion - Sob Gru 10, 2011 17:57

no np czujnik tempertury wody
tronsek - Sob Gru 10, 2011 18:15

scorpion napisał/a:
no np czujnik tempertury wody
To jest część. Nie podzespół. :d
scorpion - Sob Gru 10, 2011 19:06

a no fakt he he ale jakis tam udział bym bmki i chyba hondy:) ja tez chciałem podniesc moc z 160 na 180 i tez mam duzy problem ale kolektory moga w twoim silniku duzo pomóc
albertlans - Nie Gru 11, 2011 00:17

przejrzałem troche stron i znalazłem informacje ,że mg zs 2005 z 115 km ma 9.0 s do setki a mg zt 190 8.5s z tego wynika ,że różnica prawie żadna.. różnica tkwi w wadze samochodów. Tutaj na forum w danych techicznych jest wpisane 9.9 a to odnosi się do automatu tak pisze w wikipedi. Więc myślę ze zs 115 i do tego stożek i wydech i się dobije do tych 120-130 km. pozdrawiam
Markzo - Nie Gru 11, 2011 02:15

scorpion napisał/a:
a no fakt he he ale jakis tam udział bym bmki i chyba hondy:) ja tez chciałem podniesc moc z 160 na 180 i tez mam duzy problem ale kolektory moga w twoim silniku duzo pomóc
a sprawdziłeś ile masz teraz?

albertlans napisał/a:
przejrzałem troche stron i znalazłem informacje ,że mg zs 2005 z 115 km ma 9.0 s do setki a mg zt 190 8.5s z tego wynika ,że różnica prawie żadna..

realnie będzie blisko 10s do paki, 190tka to znikający punkt dla 1.8, nie wszytsko co piszą na wiki pokrywa się z prawdą.
albertlans napisał/a:
różnica tkwi w wadze samochodów

masa masą, ale zobacz ile Nm wiecej ma 2.5 :)

albertlans napisał/a:
Więc myślę ze zs 115 i do tego stożek i wydech i się dobije do tych 120-130 km. pozdrawiam
przejżyj mój temat :) porządny filtr gąbkowy w zamkniętej obudowie z CAI (pipercross Viper dedykowany do zs180) nie dał tyle co ori filtr. Sprawdzone wsio na hamowni. Nie kombinuj ze stożkiem, tylko tak jak Kozik radzi kup porządną wkładke, sprawdzone na hamowni, daje to najwięcej. Do tego może kolektor ssący z zr160 albo tf'a? podobno ma większe kanały w środku + wydech od 160tki, tylko broń Boże kata nie wywalaj i nie rób pełnego przelotu, końcowy tłumol zostaw komorowy :)
komik88 - Nie Gru 11, 2011 13:07

tak jak napisał MARKZO, jedynie co to dobra wkładka K&N i dobrze policzony wydech a na koniec zrobić co można z mapami i na hamownie to ok 12-14KM powinno dojść ;)

co do tych 9s do 100 to jestem pewny że ZS 115 tyle nie ma.. ja mam w BMW 8.5s i nawet nie miał bym co robić z tym ZS-EM.. :) realnie ok 10-10.5s

albertlans - Pon Gru 12, 2011 12:46

komik88 napisał/a:
tak jak napisał MARKZO, jedynie co to dobra wkładka K&N i dobrze policzony wydech a na koniec zrobić co można z mapami i na hamownie to ok 12-14KM powinno dojść ;)

co do tych 9s do 100 to jestem pewny że ZS 115 tyle nie ma.. ja mam w BMW 8.5s i nawet nie miał bym co robić z tym ZS-EM.. :) realnie ok 10-10.5s


11 s to ma mój rover 600 2.0 tdi 105 km z waga o wiele wieksza wiec poniżej 10 s ten mg ma bo wazy 1200 kg. A jakie masz bmw? tak samo mam rovera 218 i vvc 145 km z nowym wydechem i ma jakies 7,5 s do 100 a fabrycznie niby 8.0.

p.s http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZS i najlepiej niech się ktoś wypowie kto ma nowego zs bo przypuszczać każdy może.

Markzo - Pon Gru 12, 2011 16:36

tylko po raz kolejny pisze, ile masz Ty Nm a ile on? Ty masz 240Nm a on ile? 160? a po drugie, jak mierzyłeś te czasy? bo sa baaardzo optymistyczne :) zdrowe 1.8vvc shamowane na 145KM wyciaga 8.0s do 100km/h ale mierzone wg gps aplikacją do tego, nie stoperem.Co za róznica czy ZS polift czyy przedlift? to to samo auto, ta sama buda ten sam motor poza wizualnym liftingiem.
Kozik - Pon Gru 12, 2011 17:41

albertlans napisał/a:
ak samo mam rovera 218 i vvc 145 km z nowym wydechem i ma jakies 7,5 s do 100 a fabrycznie niby 8.0.


Markzo napisał/a:
zdrowe 1.8vvc shamowane na 145KM wyciaga 8.0s do 100km/h ale mierzone wg gps aplikacją do tego, nie stoperem.


to chyba o moim mowa ;) tak właśnie po założeniu nowego sprzęgła i torsena udało mi się uzyskać powtarzalny wynik 7.9-8.1s do setki wg gps przed sprzęgłem i torsenem było 8.9.
Jakbym się mooocno uparł i przykatował przy zmianie biegów auto to moooże 7,5do setki bym osiągnął.
Licznikowe mierzone oczami i stoperem mam poniżej 7s ;)

komik88 - Pon Gru 12, 2011 17:59

coś mi się nie chce wierzyć że taki rover 620sdi seria ma 11s do 100 ;/ a jestem więcej niż pewny że ma ok 13s, co do BMW to mam 523i e39.
tronsek - Pon Gru 12, 2011 18:01

komik88 napisał/a:
nie chce wierzyć że taki rover 620sdi seria ma 11s do 100 a jestem więcej niż pewny że ma ok 13s,
Dlaczego nie wierzysz ?? Uzasadnij.
albertlans - Pon Gru 12, 2011 19:16

Markzo napisał/a:
tylko po raz kolejny pisze, ile masz Ty Nm a ile on? Ty masz 240Nm a on ile? 160? a po drugie, jak mierzyłeś te czasy? bo sa baaardzo optymistyczne :) zdrowe 1.8vvc shamowane na 145KM wyciaga 8.0s do 100km/h ale mierzone wg gps aplikacją do tego, nie stoperem.Co za róznica czy ZS polift czyy przedlift? to to samo auto, ta sama buda ten sam motor poza wizualnym liftingiem.


róznica jest taka ,że to auto nowsze.. i na pewno ma wiecej koni auto po przebiegu 50 tys od tego co ma 200 tys... a kolega tam wspomina też o 8.5 s w swoim bmw.. ja w to nie wierze przecież tak tylko ktoś napisał w statystykach. Licznikowo mam 7,5 s do 100 w vvc a wiem ,że licznik przekłamuje o 5-10 km/h teraz nie ma warunków bo opony zimowe nie maja przyczepnosci ale to nagram po zimie.

ja myślę ,że kolega komik ma kompleks bmw i wszystko musi być od niego wolniejsze hehe

Markzo - Pon Gru 12, 2011 20:36

albertlans napisał/a:
róznica jest taka ,że to auto nowsze.

mlodsze o ile? 2-3 lata nie robi zadnej roznicy, uwierz to takie same auta.

albertlans napisał/a:
ja myślę ,że kolega komik ma kompleks bmw i wszystko musi być od niego wolniejsze hehe

Kolega Komik do nie dawna miał bardzo fajnie zmotanego ZR i wątpie, żeby miał jak to mówisz BMW-kompleks, za to Ty szerzysz głupie stereotypy, hehe :)

komik88 - Pon Gru 12, 2011 23:38

MARKZO masz racje, nie mam hopla na punkcie BMW tylko mówię że moja katalogowo ma 8.5s do 100km a ten ZS podobno 9s i w to osobiście mnie się nie chce wierzyć, teraz powiem czemu: mój ZR o którym wspomniałeś był mierzony na g-tech pro ss z najwyższej półki ( wiadomo biore poprawkę na g-techa ;) ) i pokazał ok 7.9s- 8.2s do 100km a miał mase 1220kg i moc 140KM I 300NM więc z jakiej racji taki ZS który jest trochę cięższy, ma mniej mocy o 25KM i mniej momentu pewnie ok 120NM robi 9s do 100?? nie to żebym się tu chciał kłucić ale chciał bym żeby to ktoś udowodnił bo nie chce mi się wierzyć.. co do 620SDI to katalogowo ma 11.6s do 100 a trzeba pamiętać o tym że samochód ma ok 15 lat i twierdzisz że idealnie trzyma serie?? to uwzględnij swoją wypowiedź ;) pozdrawiam
Markzo - Wto Gru 13, 2011 08:14

jeszcze jest sprawa przełożeń skrzyni, w 1.8 siedzi pg1 i obstawiam, ze tak jak u mnie w v6 da rade dobic do 100km/h bez przepinania na 3 bieg, co troche skraca czas, jednak wydaje mi się ze będzie to ~10s...
komik88 - Wto Gru 13, 2011 14:58

też jestem zdania że powiedzmy ok 9.8-10s do 100 będzie :) oczywiście przy dobrej trakcji i dobrym kierowcy :)
Kozik - Wto Gru 13, 2011 17:17

ja przy 1.4 16V na gpsie miałem jakieś 10.1-10.3s do setki
greg-si - Wto Gru 13, 2011 20:27

komik88 napisał/a:
więc z jakiej racji taki ZS który jest trochę cięższy, ma mniej mocy o 25KM i mniej momentu pewnie ok 120NM

ZS nie waży tak dużo jakby Ci się wydawało. Momentu też ma więcej niż 120Nm.
Zresztą ZS120 według katalogu ma 9,9s do 100km/h

komik88 - Wto Gru 13, 2011 21:21

GREG przeczytaj uważnie co napisałem powyżej : ( ma pewnie mniej momentu o ok 120NM od mojego byłego ZR-A nie że ZS 120 ma moment 120NM ;) )

więc dobrze napisałem że będzie miał okolice 9.8-10s do 100km/h ;) ale 10s to nie 9s jak pisał kolega wyżej ;)

albertlans - Sob Gru 17, 2011 14:39

według katalogu z forum.. a tu jest błąd bo 9.9 ma automat. Diesel jest szybszy od benzyny ? coś mi się w to wierzyć nie chce. a 11 s to zaden wyczyn Ty udowodnij swoje 8,5 s nie bedzie nawet 9.0. http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZS samochód wazy 1215 kg i ma 160 nm http://www.carfolio.com/s.../car/?car=98516 i tutaj tez jest podane 9 s i ja w to wierze bo waga robi swoje. i jak ktoś chce podjąc dyskusje to pierw niech sie zorientuje a nie opowiada swoje wywody o 120 nm i wadze duzo wiekszej od zr.