|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [Rover200 97r 2.0SD 86KM] Tuning silnika (proszę o foto)
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 13:20 Temat postu: [Rover200 97r 2.0SD 86KM] Tuning silnika (proszę o foto) Jak wiadomo przy roverku szału nie ma każdy przy tuningu poleca:
Podkręcenie dawki
podkręcenie turbo-mam
montaż IC- w 2012r zrobię
Wywalić kata- -||-
i tu moja ciekawość zaślepić EGR, odłączyć ODMĘ kiedyś widziałem foto tego ale z 4 godziny przeszukiwałem jak to może wyglądać ale niestety nic nie znalazłem pokombinowałem przy roverku ale nie wiem jak to powinno wyglądać.
Może macie koledzy foto tej przeróbki??? Proszę o waszą pomoc.
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 13:30
A jaką kolego masz moc teraz??ja planuje zmianę sprzęgła, włożyć intercooler, podkręcić pompę i turbo. Poczuje cos??o ile obrotów przekręciłes cięgno od turbiny??i ile śrubkę od pompy??chce zrobić takie ustawienia jak ktoś ma i jeździ i jest to sprawdzone żeby nie było tak że za dużo paliwa do powietrza albo odwrotnie-wiesz o co chodzi.PZDR
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 13:30 ]
a takie fotki egr'a to widziałem wczoraj.zaraz poszukam i wyślę
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 13:34
nie mam pojęcia chce jechać na hamownie ale jak wywale kata i wstawie ic ale i bez tego jest duza poprawa aż mnie zdziwiło. Powiem że rwie do przodu
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 13:36
bardzo ci kopci??ja juz kata nie mam
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 13:37
Turbo mam na max a pompa mi się rozszczelniła muszę dać do uszczelnienia kapie z niej ale kiedyś podkręcałem pompę o poł-1 obrót śrubki
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 13:40 Temat postu: Zaślepka EGR Znalazłem tylko 1 foto ale zawsze coś.
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 13:40
nie ma prawie różnicy kolego może delikatna ale może to wina rozrządu bo muszę go ustawić dokładnie
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 13:42
Na te kółka żółte nie zwracaj uwagi.
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 13:43
ja ten grzybek przy głowicy zostawiłem zaślepiłem go od dołu
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 13:43
Napisz mi jak z tymi ustawieniami pompy i turbo ok??bede wdzieczny
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 13:47
turbo mam na maxa choć nie polecają ale nie kręce go na max obroty więc chyba mogę tak mieć a pompe o 1 obrót w prawo
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 13:50
czyli cięgno masz na max wkręcone tak??jakie ciśnienie doladowania??
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 14:33
Tak na maxa a co do ciśnienia to nie wiem jestem takim amatorem majstekowiczem
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 14:09 ]
ale idzie maszyna 1 2 i ciągnie buty na asfalcie i wcale nie na takich wysokich obrotach
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 14:12 ]
a ten wężyk co odłączyłeś od tego grzybka on jest gdzieś podłączony czy jest tak po prostu tylko odłączony???
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 14:33 ]
Proszę o fotki jak ktoś ma
szoso - Czw Gru 29, 2011 14:44
odma jest zatkana tam w kolektorze?
chyba ktoś jest nienormalny
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 15:01
pytanko co to jest ta odma koledzy???
maniu48 - Czw Gru 29, 2011 15:15
Odma to taki wąż ktory idzie od pokrywy zaworów do ryry (przed turbiną) doprowadzającej powietrze do turbiny. A na celu to ma spalanie par oleju. Na w/w fotce nikt odmy chyba nie zatykaol. Mysle ze foto bylo zrobione podczas prac nad silnikiem.
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 15:15 ]
foto zapozyczone tu z forum
szoso - Czw Gru 29, 2011 15:22
odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, tak się to nazywa fachowo
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 15:57
Mam tak czy to poprawnie???
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 15:57 ]
ewentualnie inaczej chcę poprowadzić wąż od odmy ale czy ten grzybek jest zbędny???
szoso - Czw Gru 29, 2011 16:07
egr zaślepiony dobrze ale z tym bezpiecznikiem topikowym w odmie to głupi pomysł, jak puściła by opaska i by wleciał to uszkodzi turbinę albo i silnik, lepiej coś nasadzić
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 16:14
Pomysł z bezpiecznikiem to chwilowy nie miałem nic innego a nie chciałem by zaciągał lewe powietrze
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 16:14 ]
a wewnątrz nie ma blaszki i proszku w tym bezpieczniku więc nie powinno nic wciągnąć
Remigiusz - Czw Gru 29, 2011 19:22
lukasz18, Wszytko co jest o SD jest tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73404
EGR zaślepić,ale odma osiągów lepszych nie da Jest na tym inny cel, żeby przestało brudzić dolot.
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 22:14
Bywałem na tamtych postach Remi55
Remigiusz - Czw Gru 29, 2011 22:32
lukasz18, Remi55 to ja mój stary nick
Aha i zamiast tego korka od bezpieczników wsadź sobie 3/4 korek hydrauliczny co się stosuje w instalacjach wodnych. Bo jak to tobie wpadnie to z Turbinki nic nie zostanie.
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 23:01
Jutro pogadam z kumplem od hydro powinien mieć coś by się wsparło na obwodzie otworu
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 23:01 ]
Remi bo mam w planach wstawić Ic ale od sdi seryjny czy też proponował byś większy??
Pytam bo wiem że masz doświadczenie w modyfikacji
Remigiusz - Czw Gru 29, 2011 23:19
lukasz18, jak masz ochotę na dłubaninę to bym wstawił większy. Ale nie bóg wie jaki duży
Mnie ciekawi ile naprawdę by miało SD z orig. IC od SDI, podkręconą pompę na max, max doładowanie, wywalony kat.
Z tego co mi było wiadomo to jakieś 120 KM to powinno mieć.
lukasz18 - Czw Gru 29, 2011 23:24
turbine mam na maxa kat wyjedzie i tylko ten ic nie wiem jaki
szoso - Sob Gru 31, 2011 13:40
lukasz18 napisał/a: | turbine mam na maxa |
to długo tak nie pochodzi
lukasz18 - Nie Sty 01, 2012 02:07
nawet jeżeli nie osiągam maksymalnych obrotów kręce ją do 3.000 obr/min. Po czym poznać że turbina się kończy???
Firq - Nie Sty 01, 2012 20:49
auto bierze olej dymi na czarno bo dmucha za mało najlepiej zmierzyć manometrem jakie ciśnienie daje i mozna zdjąć wąż zasilający idący od filtra i sprawdzić palcami czy są luzy na wirniku
maniu48 - Pon Sty 02, 2012 13:07
U siebie sprawdzalem luz i jest minimalnie wyczuwalny moze nawet nie ma 0.5 mm czy to dobrze czy juz zle??
Remigiusz - Pon Sty 02, 2012 16:30
maniu48, Dobrze lekki luz zawsze jest
maniu48 - Pon Sty 02, 2012 21:01
Uffffff no już myślałem.....
|
|