Zobacz temat - [R416]Problem z odpalaniem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416]Problem z odpalaniem.

Czaja - Nie Sty 29, 2012 22:41
Temat postu: [R416]Problem z odpalaniem.
Witam.

Pojawił się u mnie problem z odpalaniem. Pewnego ranka przy próbie odpalenia auto dawało objawy wyczerpanego akumulatora. Podładowałem i odpalił. Następnie przejechalem jakies 5 km i potem stał stał jakieś 24 h i rano znowu to samo. Więc do roboty pieszo. Wracając z pracy postanowiłem zakręcić jeszcze raz . Za pierwszym razem nic , gasnące lampki i cicho. Za drugim przekręceniem jakoś odpalił. Zgasiłem go i zapaliłem ponownie , odziwo odpalał na dotyk. Proszę o porade , myślicie że to aku czy coś innego z prądem ??

Pozdrawiam.

magik - Pon Sty 30, 2012 09:26

Sprawdź klemę, może trzeba dokręcić. Akumulator też może być padnięty.
darek_wp - Pon Sty 30, 2012 11:42

Sprawdź połaczenia masy aku do nadwozia, styk klem i naładuj dobrze akumulator.
Czaja - Wto Sty 31, 2012 22:26

Sprawdzilem mase i poprawiłem sposób jej zamontowania bo była nieco luźna , wymienilem klemy. Akumulator naładowany a rano i tak za pierwszym razem rozrusznik słabo kręci. Kręci wolno jakby nie miał mocy zakręcić wałem , jednak gdy już odpale i zgasze silnik to już kręci normalnie. Może być to problem z rozrusznikiem ?
hanka - Wto Sty 31, 2012 22:44

podobnie miałem w swoim R420 i to byłą wina padniętego aku, a w służbowym escorcie wina rozrusznika, zacząłbym od aku.
Hrabia - Wto Sty 31, 2012 22:53

Przyczyn może być kilka.

1. Mała moc rozruchowa akumulatora
2. Słabej jakości olej (przy tych mrozach może gęstnieć)
3. Płyn chłodniczy w jednym z cylindrów.

Myślę że 1 pkt. można wykluczyć bo tyle to sam pewnie wiesz.
Na pkt 2 sam się przejechałem kiedy wlałem do silnika olej ORLEN. W mroźne dni dało się wyczuć że silnik się męczy przy rozruchu ale żeby gasły kontrolki... aż takich kłopotów nie miałem.

Jeśli masz jakiś np. poranek w miarę wolny to przed odpaleniem po nocnym postoju to weź się za wykręcenie świec. Sprawdź po kolei cylindry za pomocą np. patyczków do uszu (tylko na jakimś przedłużeniu żeby dosięgnął tłoka) czy w którymś nie zebrał się płyn.
Miałem identyczne objawy.
Przekręcenie wału w takiej sytuacji jest bardzo trudne dla rozrusznika... no fizyka no :) i może skończyć się skrzywieniem korbowodu jeśli masz pecha ;)

Możesz też (dot. pkt 3) to sprawdźić w inny sposób.
Przetocz auto na jakimś wyższym biegu bez odpalania. Po otwarciu zaworów wydechowych płyn spłynie z cylindra do wydechu i wtedy powinien zapalić.
Oczywiście wtedy uszczelka kolektora dolotowego do wymiany a jeśli to nie poprawi Twojej sytuacji to do wymiany uszczelka głowicy.

Oby jednak chodziło o pkt 1 lub 2 :)

Czaja - Wto Sty 31, 2012 23:00

Dzięki za porady , napisze tylko że on tak słabo kręcił jak było jeszcze ciepło.

Jeśli miałbym wode w cylindrach to czy nie powinno mi jej ubywać ?? Kontroluje i trzyma poziom.

Hrabia - Wto Sty 31, 2012 23:09

W takim razie żaden z 3 punktów Cię nie dotyczy. I dobrze :)
W R45 jest chyba 3 kable masowe... jeden na pasie przednim, drugi przy bloku silnika (od strony grodzi) i chyba jeszcze jakiś trzeci ale nie pamiętam gdzie. Może poszukaj pozostałych dwóch.

Jeśli masz miernik to spradź sobie prąd w aku przy zgaszonym silniku. Sprawdź też podczas rozruchu i w czasie pracy silnika.

Nie pamiętam jakie powinny być poprawne wartości ale poszukam i dam znać.

Wiem na 100% że podczas pracy na biegu jałowym na aku jest ok 14V.

Czaja - Czw Lut 02, 2012 17:21

Postaram się odszukać te masy. Jeśli chodzi o napięcia to jutro sprawdze w pracy (o ile odpali rano) ;]

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 08:13 ]
No i nie zdążyłem sprawdzić . Zabrałem aku na noc do domu , rano wkładam a tam oczywiście wyje alarm bo kluczyk rozkodowany. Juz tracę cierpliwość do tego auta . . .

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 17:21 ]
Jako że chce przeprowadzic akcje kodowania pilota i wiem ze bedzie mi kilkakrotnie w tym czasie wył alarm , mam pytanko. Podpowiedzcie jak mozna wyłączyć samą syrene co by mi sąsiedzi doniczek na auto nie rzucali ??

Alexi - Czw Lut 02, 2012 17:26

up.
Hrabia - Czw Lut 02, 2012 21:53

Może zwyczajnie zamknij wszystkie drzwi w aucie przed założeniem akumulatora?
Powiem Ci że nie mam pewności czy to coś da ale sprawdzić możesz :)
Tylko kluczyków nie zostaw w aucie.

Nie miałem bardzo możliwości sprawdzić tego prądu w aku ale jutro napiszę jak to wygląda u mnie.

bizon - Czw Lut 02, 2012 22:34

Cytat:
Powiem Ci że nie mam pewności czy to coś da ale sprawdzić możesz :)

To nic nie da.

Hrabia napisał/a:
Tylko kluczyków nie zostaw w aucie.

Chyba sie nie da, drzwi kierowcy zawsze beda odbijac rygiel
Czaja napisał/a:
Podpowiedzcie jak mozna wyłączyć samą syrene

Mozna by przekaznik od klaksonu wyciagnac, ale i tak sie zalaczy alarm i beda kierunki migac i nie wiem czy wtedy zsynchronizujesz pilota

Czaja - Pią Lut 03, 2012 00:17

próbowałem kilka razy przy wyjącym alarmie i nie się nie zakodował niestety . Następnie wyciągłem bezpiecznik od klaksonu co spowodowalo brak dzwieku alarmu ale tez mi sie nie udało zakodować. Rano spróbuje jeszcze raz na spokojnie.
FatMatic - Pią Lut 03, 2012 07:34

spróbuj z kluczykiem tak jak w przypadku wymiany baterii w pilocie:

Squid napisał/a:
Prawidłowa synchronizacja pilota:
' 1. Ostrożnie otworzyć obudowę pilota monetą lub małym wkrętakiem, poczynając od ucha. Należy zwracać szczególną uwagę na uszczelkę między dwiema częściami obudowy oraz nie dopuścić do zabrudzenia bądź zawilgocenia wnętrza pilota.
2. Wysunąć baterię z uchwytu. NIE dotykać obwodów elektrycznych oraz powierzchni kontaktu uchwytu z baterią
3. Kolejno nacisnąć i przytrzymać przez ok. 5 sekund oba przyciski pilota (w celu jego całkowitego rozładowania).
4. Zamocować nową baterię upewniając się, że jest ona właściwie ustawiona (biegun dodatni oznaczony '+' ku górze). W miarę możliwości unikać dotykania palcami powierzchni baterii (co może mieć wpływ na ograniczenie jej żywotności), a przed zamontowaniem dokładnie je wytrzeć
5. Złożyć obudowę pilota.
6. Otworzyć samochód używając kluczyka. Wskazane jest fizyczne otworzenie drzwi.
7. Nacisnąć przycisk zamykania pilota przynajmniej czterokrotnie, co spowoduje jego ponowne zsynchronizowanie z systemem alarmowym.
'

Reszta tu:
http://www.roverki.pl/ind...00-#comment-960

U mnie bez punktu nr3 nie chciał się zsynchronizować.


cytat z tematu

Ale dla pewności przejedz klemy i bolce w akumulatorze papierem ściernym małym albo włókninką. Mi pomogło bo miałem zasyfione. Swego czasu używałem wazeliny technicznej albo coś podobnego.

bizon - Pią Lut 03, 2012 07:53

kolega ma problem z normalnym zsynchronizowaniem bo mu sie alarm od razu zalacza. Mam pomysl, otworz maske, pozamykaj wszystkie drzwi, zlacz dwa przewody od czujnika otwarcia maski i wtedy podlaczaj. Moze sie alarm nie zalaczy

[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 07:53 ]
a probowales jak ci sie zalaczy alarm kluczkiem przekrecic centralny,

Czaja - Pią Lut 03, 2012 16:22

Witam ponownie , niestety poddałem się. Wszystkie możliwe sposoby z forum zawiodły. Jedynym plusem jest to że po włożeniu na miejsce bezbiecznika alarm nie wyje jak głupi. Pozostanie mi umówienie się z chłopakami z Britcars. Podjadą z kompem i zrobią co trzeba + odczytają klucz w razie kolejnych problemów.
bizon - Pią Lut 03, 2012 16:37

Jest jeszcze opcja choc bardzo dziwna, przelozyc centralke do innego samochodu, zsynchronizowac pilota, wlozyc spowrotem centralke do siebie
Czaja - Pią Lut 03, 2012 18:16

mój sposób chyba będzie prostszy :D
marcin333 - Pią Lut 03, 2012 19:35

Pozamykaj drzwi przed synchronizacją kluczykiem i zostaw podniesioną maskę jak masz krańcówkę to ją odłącz.

Dopiero teraz podłączaj akumulator.

Po podlaczeniu, otworzyć drzwi kierowcy kluczykiem.

Otworzyć i zamknac drzwi klamką.

Wcisnać pięć razy zamknij na pilocie u mnie 4x nie działa.

Musi zadziałać.


A co do aku, to możliwe że wina lezy po stronie rozrzusznika, po postoju robi za duże obciążenie podczas rozruchu, mogą być winne tulejki.

bizon - Pią Lut 03, 2012 20:38

Cytat:

Pozamykaj drzwi przed synchronizacją kluczykiem i zostaw podniesioną maskę jak masz krańcówkę to ją odłącz.

Dopiero teraz podłączaj akumulator.
Czaja napisał/a:
Wszystkie możliwe sposoby z forum zawiodły

Opisalem juz to wczesniej i jak widac nie zdalo rezultatu

Czaja - Pon Lut 06, 2012 18:24

A więc panowie podłączyli komputer skasowali błąd i odczytali kod.

Tylko teraz mam kolejny problem , z pilota nie otwiera mi drzwi kierowcy (pozostałe sie otwierają)

Oczywiście przez 2 dni rozładował mi sie aku który włożyłem z Golfa II.

W zwiazku z tym mam pytania:

- czy przy podłaczeniu kompa panowie mogli mi cos spieprzyć z centralnym ?
- czy możliwe jest aby coś w aucie rozładowywało mi aku ?? np. radio itp

leszczu - Pon Lut 06, 2012 18:26

Czaja napisał/a:
Tylko teraz mam kolejny problem , z pilota nie otwiera mi drzwi kierowcy (pozostałe sie otwierają)

Wygląda na to, że siłownik zamka padł. :wink:
Czaja napisał/a:
- czy możliwe jest aby coś w aucie rozładowywało mi aku ?? np. radio itp

Oczywiście, że na postoju może coś ci kraść prąd. Zmierz sobie jaki masz pobór. :wink:

Czaja - Pon Lut 06, 2012 18:36

leszczu napisał/a:
Czaja napisał/a:
- czy możliwe jest aby coś w aucie rozładowywało mi aku ?? np. radio itp

Oczywiście, że na postoju może coś ci kraść prąd. Zmierz sobie jaki masz pobór. :wink:


Cienki jestem z elektryki :D Podpowiedz co gdzie i jak i jakie wartości powinienem otrzymać ?

leszczu - Pon Lut 06, 2012 18:43

Czaja napisał/a:
leszczu napisał/a:
Czaja napisał/a:
- czy możliwe jest aby coś w aucie rozładowywało mi aku ?? np. radio itp

Oczywiście, że na postoju może coś ci kraść prąd. Zmierz sobie jaki masz pobór. :wink:


Cienki jestem z elektryki :D Podpowiedz co gdzie i jak i jakie wartości powinienem otrzymać ?

Pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 0.03A
Musisz zaopatrzyć się w miernik elektroniczny. Odłączasz minusową klemę i do tej klemy dotykasz czarny przewód miernika, a czerwony przewód dotykasz do klemy plusowej. :wink:

bizon - Pon Lut 06, 2012 22:52

leszczu napisał/a:
Wygląda na to, że siłownik zamka padł. :wink:

Jesli tak nagle to stawiam jednak na elektryke

Czaja - Pią Lut 10, 2012 14:03

Problem porannego nie odpalania rozwiązany. Winny był akumulator , po wymianie wszystko cacy (jak na razie).